Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Ik kon alles kopen wat ik nodig had bij de Lidl behalve rijst en pasta, zout, macaronimix, olijfolie en eieren.

Morgen nieuwe poging
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Pasta? Wij hebben juist super veel pasta gekregen en dus ook over. Eieren hadden wij dit weekend ook problemen mee maar de rest hadden wij volgens mij wel.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Ook bij de Lidl of andere supermarkt?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wubbo »

De Albert Heijn waar is was leek weer een oorlogsgebied. Lege schappen zo'n beetje overal, van fruit via pasta naar medicijnen en van zuivel via brood naar diepvries. Ik heb voor 2 dagen eten, woensdag een nieuwe poging.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik moet morgen weer, ik heb deze keer mijn zinnen gezet op een stronk broccoli of, maar dat is denk ik wel de boel overvragen, een zak aardappelen en een zak hutspotgroenten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Ik heb vandaag zonder problemen aardappels, eieren, hamburgers, rijst en gerookte kipfilet bemachtigd. Alleen m'n Vitamine water was op of weer eens uit het assortiment (dat wisselt zo'n beetje elke week de laatste tijd -o-)
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Daantje schreef:Ook bij de Lidl of andere supermarkt?
Bij de lidl ja. Hoe die nu is kom ik morgen achter, dan moet ik weer een hele dag werken.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Ik heb eigenlijk altijd wel wat 'secret stock' aan houdbaar voeder achter de hand. Gewoon voor als ik eens een normale griep krijg of er andere omstandigheden zijn waardoor ik een paar dagen de deur niet uit zou kunnen. Ik heb nu wel een klein beetje blikvoer gehamsterd maar dingen als pasta en soep enzo heb ik dus altijd al wel ruim voldoende in huis.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

jelmerrr schreef:
Daantje schreef:Ook bij de Lidl of andere supermarkt?
Bij de lidl ja. Hoe die nu is kom ik morgen achter, dan moet ik weer een hele dag werken.
Ik ga morgen weer proberen. Issue is dat ik in een risicogroep zit voor corona en ik niet voor niets steeds naar de supermarkt wil gaan.

Normaal heb ik ook wel voorraad maar mijn vriend en ik zijn afgelopen weekend uit elkaar gegaan en toen hebben we alles verdeeld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Ik hoor van m'n ouders ook allerlei negatieve verhalen over lege schappen bij AH's, terwijl die bij de Lidl veel beter gevuld zijn. Woensdag eens zien hoe het hier bij de Plus ervoor staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Vrijdag was het hier andersom. Sindsdien niemand meer gesproken die in de appie geweest is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Ik hoor van m'n ouders ook allerlei negatieve verhalen over lege schappen bij AH's, terwijl die bij de Lidl veel beter gevuld zijn. Woensdag eens zien hoe het hier bij de Plus ervoor staat.
In dit geval heeft de Lidl een voordeel dat ze bij wijze van spreken 5 soorten pasta verkopen van één merk in plaats van 50 soorten van 4 merken. Maar ik heb de laatste dagen het idee dat mensen sowieso alles wel kopen als het maar enigszins voldoet aan hun boodschappenlijstje :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Het lijkt iets beter te gaan in plaatselijke Albert Heijn, maar het is nog niet ideaal. Een onderbuur heeft verkoudheid en keelpijn, dus voor haar ook maar boodschappen meegenomen. Ik kon hutspotgroenten en aardappelen voor mijzelf en broccoli voor diegene meenemen, maar na mij gooide iemand zeven zakken aardappelen in de winkelwagen dus er wordt nog steeds gehamsterd :')

Sommige schappen zijn nog steeds akelig leeg, zoals pasta, zuivel en eieren. Chips is ondertussen wel in voldoende mate aanwezig. De broodjes worden niet meer los verkocht, maar zijn nu allemaal verpakt in zakjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1497
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door JordiBrabant »

De Lidl hier leek doelbewust een lege koeling gecreëerd te hebben om hem een keer schoon te kunnen maken, de producten die er normaal lagen waren in andere koelingen ondergebracht. Het vlees was bijna helemaal op en in de pallet eieren zaten nog maar een paar doosjes. De voorraad WC papier daarentegen bestond uit 2 vrijwel volle pallets, dus is weer op peil.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
cassie127
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Hier is de voorraad WC papier sinds maandagochtend weer op. Naar verwachting komt het (hopelijk) vandaag weer binnen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Ik zie in diverse winkels caissières met handschoentjes aan.
Ik doe ook maar wat
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

JordiBrabant schreef:De Lidl hier leek doelbewust een lege koeling gecreëerd te hebben om hem een keer schoon te kunnen maken, de producten die er normaal lagen waren in andere koelingen ondergebracht. Het vlees was bijna helemaal op en in de pallet eieren zaten nog maar een paar doosjes. De voorraad WC papier daarentegen bestond uit 2 vrijwel volle pallets, dus is weer op peil.
In Wierden is een koeling leeggemaakt voor alle Delicieux spul in ieder geval. Hier was trouwens alleen Farfalle, Spagetti van eieren en karnemelk volgens mij. Rest leek er wel te zijn..
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Ik heb macaronimix, eieren en een pak basmatirijst kunnen scoren. Pasta en zout was er nog steeds niet. Een pak rijst voelde al als iets heel bijzonders.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ardan schreef:Ik zie in diverse winkels caissières met handschoentjes aan.
Ja, bij de bakker waar ik vanochtend was werd dat ook gebruikt. Voor iedere klant een nieuw setje,, :shock:
Goed voor het milieu, zeg maar..

Bij een cassière kan ik het mij wel voorstellen, want die hebben doorlopend producten in de handen.. ook al schijnt het virus buiten een lichaam niet lang te overleven..

~~~~~~~~~~~

Gisteren was de lokale AH wel aardig leeg met groentes, vlees, brood, schap met kuipjes smeerboter geheel leeg.. :shock: .. toetjes en melk..

Ik beken: bij zo'n lege aanblik van de melkschappen.. keek ik toch ff op de datum van een 2 liter kan.. 25 maart.. hmm, neem ik toch maar ff mee, want na het weekend is de huidige (die ik net van het weekend gekocht had) wel op..
Zó werkt dat 'hamsteren' in menig brein toch ook wel, denk ik.


Wat ik niet helemaal begrijp: de plaatselijke ijssalon is gewoon open (populaire tent). Wordt dit dan als 'het afhalen van een product' gezien?

Overigens, in het eerste weekend van maart was die dus open.. toen stond er op de zaterdagmiddag toch een dikke, lange, rijd van mensen (op elkaar) die het eerste ijsje van 'het seizoen' kennelijk wilden eten.. terwijl het toen nog aardig fris weer was.. en er nog geen beperkingen op mensenmassa's was. :X
Daantje schreef: (..) Issue is dat ik in een risicogroep zit voor corona en ik niet voor niets steeds naar de supermarkt wil gaan.

Normaal heb ik ook wel voorraad maar mijn vriend en ik zijn afgelopen weekend uit elkaar gegaan en toen hebben we alles verdeeld.
Oei, vanwege Corona of relationeel? (als ik zo vrij mag zijn om te reageren / vragen)

Sterkte in ieder geval.
Laatst gewijzigd door Durashift op di 17 mar 2020, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

Vanochtend is een van mijn collega's met de Fiat Doblo van de zaak extra brood gaan halen bij de bakkerij. Dat doen we normaal alleen met kerst. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Durashift schreef:
Ardan schreef:Ik zie in diverse winkels caissières met handschoentjes aan.
Ja, bij de bakker waar ik vanochtend was werd dat ook gebruikt. Voor iedere klant een nieuw setje,, :shock:
Goed voor het milieu, zeg maar..
Ja, maar dat is wel de enige manier hoe plastic handschoentjes nut hebben. Hoe vaak ik niet zie dat er, bijvoorbeeld in een dönerzaak, handschoentjes worden gedragen waarmee zowel geld wordt aangenomen als de broodjes worden voorzien van garnituur. Dan hebben handschoenen geen zin en is regelmatig handen wassen een betere oplossing.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Klopt, dat vind ik ook zo bizar.. zie je bij een Subway ook wel (ik althans). Compleet nutteloos / het bieden van een 'schijn' hygiëne.

Achteraf dacht ik: ik had wel kunnen zeggen dat ze voor mij geen handschoenen hoefde aan te doen. Brood gaat de vriezer in.. dat overleeft een virusdeeltje vast niet. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Dat van die vriezer weet ik eigenlijk niet. Ik ben geen viroloog, maar je leest regelmatig dat laboratoria gevaarlijke virussen invriezen -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Virussen gaan niet dood van invriezen, zeker niet in een gewone consumentenvriezer van -20. Virussen hebben een kapsel en zijn daarom heel sterk.

Ik werk op een ziekenhuislab en wij dragen vaak één handschoen, met die hand doe je 'vieze' dingen en met je niet-handschoenhand 'schone' dingen. Anders heeft het idd geen zin en is het juist gevaarlijk omdat je niet voelt dat je handen vies zijn, ga je ze ook niet wassen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Wat doen jullie zoal voor vieze dingen, als ik vragen mag? (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten