Openbaar Vervoer Utrecht 2050

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Robert_TE
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 13 mar 2020, 12:12

Openbaar Vervoer Utrecht 2050

Bericht door Robert_TE »

Voor mijn afstudeeropdracht doe ik onderzoek naar hoe het openbaar vervoer er in 2050 uit komt te zien. Specifiek heb ik de stad Utrecht gekozen om dit onderzoek op te baseren. Utrecht is een stad waar nog steeds de bus als primaire vorm van openbaar vervoer wordt gebruikt. Hoe ziet u het openbaar vervoer voor zich in 2050? Graag vraag ik u antwoord te geven op de volgende vragen:

Vraag 1:
Hoe ziet het voertuig er uit in Utrecht in 2050?:
(bijv. Elektrisch, ruime inrichting voor gehandicapten, bus/metro/tram)

Vraag 2:
Hoe ziet de infrastructuur er uit in 2050 in Utrecht?:
(bijv. blijven we wegen gebruiken, lightrail, waterwegen)

Vraag 3:
Wat voor invloed kunnen deze veranderingen hebben op werk en leven in de stad?:
(bijv. wat gebeurt er met de huidige banen, ontstaan er nieuwe banen, zal nieuwe mobiliteit invloed hebben op ons dagelijks leven?)
Laatst gewijzigd door Robert_TE op do 19 mar 2020, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar Vervoer Utrecht 2050

Bericht door Aking »

Ik weet niet of dit helemaal in het juiste subtopic staat (A)
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Openbaar Vervoer Utrecht 2050

Bericht door Littlebusdriver »

Wat studeer je? En haal de taalfouten er even uit.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Openbaar Vervoer Utrecht 2050

Bericht door Maxim »

In hoeverre wijkt het af van wat er voor 2040 is geschetst? Kunnen we zo ver kijken? Wat is het doel van het onderzoek?

Enerzijds is 2050 echt veel te ver weg om iets concreets over te zeggen. Als je in 1970 de smartphone had voorspeld... maar anderzijds, als je een metro onder de stad door wilt graven* dan kun je maar beter alvast beginnen.

Je kent vast het OV toekomstbeeld 2040? Ik vond hier een downloadbare versie: https://www.utrecht10.nl/media/filer_pu ... apport.pdf. Heel veel meer heb ik er niet over te zeggen. Misschien wel als het doel van het onderzoek duidelijker is!

* m.i. nog steeds het meest toekomstvast: metro van ergens rond de A2 via CS naar een OV knooppunt op het science park... geen/nauwelijks voertuigen meer in de stad, hogere capaciteit en in de stad ruim baan voor lopen/fietsen op voormalige busbaan. En dat is erg belangrijk als Utrecht zo fors wil groeien, dan moet je ook qua OV metropooltje gaan spelen. Maar ik vind voor dit plan zeer weinig medestanders :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten