Basisdienstregeling

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Alargule

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Alargule »

Tsjaah; ik ben toch wel gezegend met mijn kindvrijheid, lage maandlasten, dubbele inkomen (hoewel nu even niet), vaste contract en dik spaarvarkentje. Ik zing dit wel uit, maar deze crisis gaat vooral heel veel persoonlijk leed opleveren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Suus »

Aking schreef:
TLP schreef:boodschappen kunnen desnoods bezorgd worden
Vanaf een euro of 50, en laten de meeste "zwakkeren" die geen auto hebben staan dat nou niet (in één keer) te besteden hebben...
In het noorden zijn er genoeg supermarkten die je kan bellen en even langskomen. De zeer ouders van een vriend hebben de supermarkt twee dorpen verderop gebeld en die brengt nu de boodschappen langs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Wubbo »

DDietzen schreef:Dan rijdt die IC uit Enschede al maar 1x/u[...]
Dit is trouwens niet conform wat NS communiceert:
Tot nader order is een speciale basisdienstregeling van kracht. Dit houdt in dat vanaf ieder station in Nederland in alle richtingen twee treinen per uur rijden. Vanaf stations waar normaal één keer per uur een trein vertrekt, blijft dit zo.
Apeldoorn - Amersfoort zou dus 2x/uur moeten zijn, dat is nu 1,5x (de IC Berlijn is die halve).
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Basisdienstregeling

Bericht door TLP »

Suus schreef:
Aking schreef:Vanaf een euro of 50, en laten de meeste "zwakkeren" die geen auto hebben staan dat nou niet (in één keer) te besteden hebben...
In het noorden zijn er genoeg supermarkten die je kan bellen en even langskomen. De zeer ouders van een vriend hebben de supermarkt twee dorpen verderop gebeld en die brengt nu de boodschappen langs.
Verder bezorgen PLUS en Picnic.nl al vanaf 25 euro. En anders is er eventueel familie, of men verblijft in een woning waar de boodschappen bezorgd worden. Als dat allemaal niet mogelijk is kunnen zij misschien alsnog een pas krijgen, of er wordt naar een maatwerkoplossing gezocht. De vraag is of de mogelijke problemen voor een klein deel van de mensen in zo'n geval voorgaan op de veel grotere risicogroep aan dagjesmensen en niet-noodzakelijke forenzen die je nu beslist niet in de trein wil hebben.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Aking »

Maar zorg dan eerst voor een oplossing voor die groep, en dat er dus ook daadwerkelijk maatwerk is, in plaat van "dan leveren we dan maatwerk", want daar komt 9 van de 10 keer weinig van terecht dan...
Wubbo schreef:
Tot nader order is een speciale basisdienstregeling van kracht. Dit houdt in dat vanaf ieder station in Nederland in alle richtingen twee treinen per uur rijden. Vanaf stations waar normaal één keer per uur een trein vertrekt, blijft dit zo.
Apeldoorn - Amersfoort zou dus 2x/uur moeten zijn, dat is nu 1,5x (de IC Berlijn is die halve).
Voor zover ik weer rijdt de IC Berlijn überhaupt niet binnen Nederland op het moment.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Wubbo »

Je hebt gelijk inderdaad, dit viel me vorig weekend al op en toen reed ie nog wel, nu is ie inderdaad opgeheven.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Basisdienstregeling

Bericht door marvinkok »

IC Berlijn rijdt sinds vandaag alleen nog in Duitsland tot Bh. Bh-Asd vervalt. Een alternatief wordt verder niet gecommuniceerd, al is dat (voorlopig) natuurlijk de RB61.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Ardan »

Ik dacht al, zag hem gisteren nog gewoon rijden.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Basisdienstregeling

Bericht door marvinkok »

Ik zag op Somda gemeld worden dat ze de ICB-stammen die normaal in Amsterdam overnachten, ook weer naar onze Oosterburen hebben gebracht. Dacht 2 ritten, 1x een stam en 1x 2 stammen gekoppeld.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Aking »

Dat laatste levert nog wel bijzondere plaatjes op, maar iedereen zat natuurlijk braaf binnen -o-
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Basisdienstregeling

Bericht door TLP »

Kennelijk rijdt de [serie=Intercity|2020|(Deventer -) Amersfoort Centraal - Amsterdam Centraal1500[/serie] ook (weer), al heb ik daar nergens een officiële melding over gelezen.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Zugführer »

Viel mij het eerste weekend met de basisdienstregeling al op dat die nog reed, maar geen idee waarom aangezien de [serie=Sprinter|2020|Amersfoort Vathorst - Weesp - Amsterdam Centraal15800[/serie] daar ook nog rijdt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Daniel »

In het eerste weekend schijnt dat een vergissing geweest te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jeroen78
Berichten: 61
Lid geworden op: di 23 jan 2018, 21:26

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Jeroen78 »

Aking schreef: Voor zover ik weer rijdt de IC Berlijn überhaupt niet binnen Nederland op het moment.
De IC Berlijn heeft weinig tot geen nut. Toerisme is in Duitsland verboden en aan de grens kun je gevraagd worden wat je komt doen. Heb je geen valide reden wordt men gelijk terug naar Nederland gestuurd.

Ik snap daarom ook niet zo goed waarom de ICE wél rijdt. De RB verbindingen vanaf Enschede zijn wel aangepast. In ieder geval de trein naar Dortmund Hbf.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Z2N »

De ICE heeft naar verhouding meer zakenreizigers, en dat verkeer moet wel (gedeeltelijk) door kunnen gaan. Zeker nu ook het vliegverkeer vrijwel volledig stil ligt zijn de zakenreizigers die moeten reizen meer aangewezen op de trein.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Basisdienstregeling

Bericht door trolly »

Zou Gretta in het complot zitten?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Aking »

Het is allemaal een komplott van Eringa en van Boxtel! :evil: *O*
Jeroen78 schreef:
Aking schreef: Voor zover ik weer rijdt de IC Berlijn überhaupt niet binnen Nederland op het moment.
De IC Berlijn heeft weinig tot geen nut.
Want daar zitten, aan beide kanten van de grens, nooit binnenlandse reizigers in? :')

Ik heb de exacte getallen niet bij de hand, maar over het algemeen gaat dat ding toch aardig leef de grens over geloof ik. (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Suus »

Bij de ICE vallen nu ook 2 (wanneer via Venlo wordt gereden) of 3 treinparen (wanneer via Emmerich wordt gereden) uit.

Betreft de:

120
121
122
123
128
129
152
153
158
159
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jeroen78
Berichten: 61
Lid geworden op: di 23 jan 2018, 21:26

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Jeroen78 »

Aking schreef:Het is allemaal een komplott van Eringa en van Boxtel! :evil: *O*
Jeroen78 schreef:
Aking schreef: Voor zover ik weer rijdt de IC Berlijn überhaupt niet binnen Nederland op het moment.
De IC Berlijn heeft weinig tot geen nut.
Want daar zitten, aan beide kanten van de grens, nooit binnenlandse reizigers in? :')

Ik heb de exacte getallen niet bij de hand, maar over het algemeen gaat dat ding toch aardig leef de grens over geloof ik. (A)
Ik zou op donderdag of op vrijdag niet zonder reservering in de IC Berlijn stappen. Dan is hij normaal best vol. Op zondag en rond Duitse feestdagen ook. Maar op gewone weekdagen zijn deze treinen tussen Hengelo en Rheine zeer rustig. De IC Berlijn moet hem dan ook hebben als spitsversterker en directe trein vanuit Amsterdam C naar Hengelo.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Basisdienstregeling

Bericht door VIRM »

Aking schreef:Het is allemaal een komplott van Eringa en van Boxtel! :evil: *O*
Je weet dat Eringa nu directeur is bij Transdev Nederland he? Dus landelijke dominantie vanuit het Kippenlijntje? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Aking »

Ik ga maar geen vergelijkingen enzo maken, maar iedereen is vanaf zijn zolderkamer begonnen!!! :shock: :twisted: *O*

En een #fakenews begin is het halve werk enzo! :Y
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Basisdienstregeling

Bericht door gpvos »

Ik zag vrijdagmiddag bij Asa een ICE richting Amsterdam rijden, en er zaten zo te zien nog wel iets van twee à drie dozijn reizigers in.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Aking »

Ik was gister, tussen Amsterdam en Utrecht, één van de drie reizigers in het gedeelte van de 221 achter de bistro, en er zat nog twee man personeel te eten in een stiltecoupeetje in de 1e klas. Het voorste gedeelte ben ik niet geweest, maar dat zal niet stampvol hebben gezeten gok ik zo. :')
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Basisdienstregeling

Bericht door DDietzen »

Weten jullie hoe de reizigers zich tegenwoordig eigenlijk over de dag verdelen, qua verhouding spits - dal? Vinden de essentiële verplaatsingen vooral plaats in de spits of juist gespreid over de dag?

(Context: ik heb voor de leuk wat zitten klungelen met een eigen basisdienstregeling, waarbij ik uitging van 10% van het normale aantal reizigers in zowel spits als dal. Maar als dat bijvoorbeeld 5% van normaal in de spits en 15% van normaal in het dal is (of andersom), verandert dat de zaak voor mij (A) )
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Basisdienstregeling

Bericht door marvinkok »

Precies is lastig te zeggen.
Het is bij ons (Keolis rail) wel stabiel op 10% ten opzitlchte van normaal. Elke dag worden de telcijfers uitgelezen en geanalyseerd of de materieel inzet er nog bij past. Daar heb ik evhter geen toegang toe..
Momenteel is er op kortere treinen ook niks in de dienstregeling gewijzigd.
Mijn eigen ervaring na wat vroege en late diensten, is dat het zwaartepunt nog altijd op de traditionele spits ligt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten