Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Net zowaar weer een keer vrij normaal boodschappen kunnen doen bij de Plus hier: nog wel wat lege schappen (vooral in de koeling bij de groentenafdeling en bij het toiletpapier, die laatste ondanks een limiet van 1 pak per klant), maar alles wat ik op m'n boodschappenlijstje had staan was gelukkig gewoon aanwezig. Dus hoefde niet meer te improviseren op basis van wat ik in de winkel aantrof.
De aanwezige hoeveelheid brood was zelfs nog enorm voor half negen 's avonds, daar zullen ze wel extra van ingekocht hebben.

Gelukkig is mijn Plus vrij groot, dat scheelt wel met het deurbeleid waarop de hoeveelheid winkelwagens al wel aangepast leek te zijn vandaag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Bij de DekaMarkt vandaag inderdaad hesjes en wat schrikachtige (?) vakkenvullers, maar het leukste was inderdaad de winkeldame die mij én mijn eega onder voortdurende excuses voor "het nieuwe beleid" allebéi een mandje liet meenemen, met het vriendelijk verzoek "maximaal 2 producten per soort mee te nemen." Geen idee of dat betekent dat hamsteren verboden is, of dat dat een door AholdDelhaize getrademarkte term is die zij niet mag bezigen. Verder geconstateerd dat het 1,5 meter-principe steeds beter opgevolgd wordt. En dat je voor winkelwagentjes geen muntje meer nodig hebt, die zijn nu allemaal al losgemaakt. Volgens mij waren alle reguliere mandjes en winkelwagentjes nog steeds aanwezig, dus ik denk dat men nog inzet op eigen verantwoordelijkheid van de winkelbezoeker.

Eens, het wordt steeds meer "noodzakelijk" dan "aardig" om naar de Suup te gaan. Maar de sociale cohesie voor het pand maakt veel goed.
Laatst gewijzigd door rikthoff op di 24 mar 2020, 21:33, 2 keer totaal gewijzigd.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

In Wierden zijn zowel de Lidl als de Jumbo helaas vrij klein opgezet, de coop juist vrij ruim dus daar kunnen genoeg mensen in (komt normaal ook bijna niemand), zelfde voor de Aldi. De Albert Heijn zit er volgens mij beetje tussenin.

Edit: Bij de jumbo gaat het deurbeleid doordat er beperkt karretjes beschikbaar zijn. Bij de ons hoorde ik dat er gewoon persoon ingezet wordt om te tellen. Ik moet morgenavond zelf werken dus ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Bij mijn Jumbo net zag ik nog niets van een deurbeleid, maar wel dat tussen de kassa's lange manshoge hekken waren neergezet, ingepakt in van dat inwikkelfolie, zowel in de gangpaden als tussen de kassa's onderling waar de caissières rug-aan-rug zitten. De zelfscankassa is nu helemaal 'opgehokt' in plexiglas, met slechts een klein gat om bij de pinterminal te kunnen of om geld door aan te geven. Ziet er best heftig uit allemaal :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Hier bij de Lidl keurig iemand bij de ingang die muntjes voor karretjes had en alle karretjes schoon maakte, strepen op de vloer bij de kassa en plexiglas schermen. Het was ook niet druk. Ik heb alles kunnen kopen van mijn lijstje, zelfs toiletpapier. Penne en fusilli was er niet, wel macaroni en spaghetti.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Bij de plaatselijke Jumbo inmiddels deurbeleid. Winkelwagen is verplicht. Kassa's afgeschermd met plexiglas.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

en-es schreef:Bij de plaatselijke Jumbo inmiddels deurbeleid. Winkelwagen is verplicht. Kassa's afgeschermd met plexiglas.
Zelfde bij de plaatselijke AH en Plus. Enige verschil: bij de AH moet/mag je zelf nog de winkelwagen pakken en optioneel de handels van de winkelwagen desinfecteren voor de ingang, bij de Plus wordt dat voor je gedaan door een medewerkster die ook niet meer weet hoe ze het heeft.

Oh, en er is nog steeds het verzoek om niet te hamsteren. Wat naar mijn idee wel aardig lukt, gezien de winkelwagentjes die ik de Suup zie verlaten. Alleen een enkele is nog voorzien van een kopje aan inkopen, maar die heb je in een reguliere week ook. Benieuwd hoe dat van het weekend is.

Eega was vandaag bij de HEMA, en daar is ook een mandje verplicht, maar wordt deze door een extra kassamedewerkster op een aparte stapel terug geplaatst achter de kassa na afrekenen. Waarna desinfectie volgt. Eega mocht van haar echt niet het mandje op de ingaande stapel terug plaatsen, zoals ze gebruikelijk doet :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Dus de TUFKAM van dienst heeft alle mandjes in d'r handen? Niet helemaal zeker of dat dan weer zo slim is... :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Bij onze Ap zijn ze in ieder geval allemaal weggezet, buiten bereik voor de klant.
Valt me overigens tegen dat de winkelketens niet eenduidig beleid voeren met zijn allen.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Hier bij de Ap naast het station werden gister de mandjes geteld zodat er maar een bepaald aantal overbleef, want ze hebben daar maar een paar karretjes geloof ik. Zo eens kijken hoe de Ap in me ghetto doing is *O*
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Aking schreef:Dus de TUFKAM van dienst heeft alle mandjes in d'r handen? Niet helemaal zeker of dat dan weer zo slim is... :')
Mwah, zolang de TUFKAM van dienst er maar flink desinfectiemiddel over spuit nadat ze terug gebracht zijn naar de ingang lijkt me dat niet zo'n probleem. Die plastic bodems zijn tenslotte ook een haard, want de klant heeft er producten in hebben leggen enzo.

Ze heeft dat alleen niet zien gebeuren.
Laatst gewijzigd door rikthoff op wo 25 mar 2020, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Toen ik vanmiddag langs de Plus hier liep was te zien dat alle winkelwagentjes er los staan op de gebruikelijke winkelwagenplek, muntje is dus niet nodig. En de overtollige winkelwagens zijn nu allemaal in de horeca-afdeling geparkeerd, die immers toch verplicht gesloten is.
Van 't weekend maar eens zien hoe ze het nu daadwerkelijke geregeld hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Maar dan is de vraag: kwam jij ook een lichtelijk in paniek rakende winkelmevrouw tegen die én tegelijk desinfecterende doekjes gebruikte om uitgaande winkelwagentjes te ontsmetten én terug te zetten, terwijl ze ook potentiële klanten die naar binnen wilden moest tegenhouden om hun te wijzen op de winkelwagentjesplicht? #ikvraagditvoordewinkelmevrouw

Even zonder ironie: ik denk dat je misschien van het weekend wel twee medewerkers daarop wilt zetten. Zeker als er een wachtrij ontstaat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Er stond inderdaad ook een winkelmevrouw bij de ingang. En ook nog wel het een en ander aan mensen wat voor de ingang rondhing terwijl er nog winkelwagentjes genoeg beschikbaar waren, dus kennelijk werd er ook gehandhaafd op het alleen boodschappen doen en moest het gezelschap buiten achterblijven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Zolang daar maar begrip voor is, vind ik het prima. Ik heb namelijk (zeker zo rond bepaalde gristelijke feestdagen in april en december) hele andere verhalen meegemaakt. Maar dat was misschien ook een andere tijd.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

In Wierden heeft alleen de Lidl een duidelijk deurbeleid. Hoe we het vandaag gedaan hebben:
-Winkelwagens werden klaargezet bij de ingang door een medewerker. Klanten moeten verplicht winkelwagen mee met uitzondering van mensen met scootmobiel/rollator
-Alle winkelwagens werden opgevangen en schoongemaakt door een medewerker.
-Mochten mensen zelf graag handschoentjes aan willen of extra schoonmaken staan er doekjes en handschoenen (geen idee of die handschoentjes blijvend is)
-Winkelwagen geeft dus meteen 1,5 meter afstand aan in de supermarkt.
-Zolang we nog winkelwagens hebben staan kunnen mensen die meenemen, er mogen officieel gezien genoeg mensen naar binnen gezien de karretjes die we hebben.
-Mensen moeten alleen naar binnen.

Veel klanten waren overigens positief verrast over hoe we dit aanpakken, ook veel complimenten gekregen
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door PatrickM »

Bij onze super mogen er nog maar 25 tegelijk naar binnen. Ik kom er elke dag rond 17:00 en het was vandaag opmerkelijk rustig, volgens mij was het aantal klanten op één hand te tellen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Suus schreef:Is er een ultieme ranglijst van diepvriespizza's?
Ik zat dat, en dacht: pizzaatje bouwen, goed idee! Dus ik trek de kast open, en heb alle droge ingrediënten, behalve gist. En aangezien ik na twee weken met Corona-achtige ziekteverschijnselen weer de wijde wereld in kon vandaag (ik heb alleen nog wat last van de longen, maar verder alles weer in orde), stapte ik vol goede moed de fiets op, om bij de supermarkt gist te halen. Maar Nederland is in de tussentijd echt gek geworden, want dat alle bloem op zou zijn had ik nog wel doorgekregen, maar bij drie verschillende supermarkten was alle gist op. Dan maar tomaatjes gaan snacken. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Het einde der tijden is nu ECHT nabij kinders, er stond een rij voor de Action! *O*
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Daar zullen de komende tijd toch wel wat lege schappen zijn, de helft van het assortiment komt uit China immers. Of ze hebben heel creatieve inkopers natuurlijk.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Dus demense slaan natuurlijk snel nog even hun slag voor de boel failliet gaat, zo ver had ik nog niet gedacht :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Het was echt zo saai op het werk.
Rond half 6 's middags is het normaal echt kapot druk, nu is het qua drukte vergelijkbaar met normaal 's ochtends half 9.
En mijn leidinggevende zei dat ze haar vertrouwen in de mensheid vandaag aardig kwijt was geraakt. (Dat het arme kind daar überhaupt nog vertrouwen in had... -o- ).
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Je heb een kind als leidinggevende? :shock: Mag da wel van de arbo? Of zitten die nu ook thuis? :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

...
🍉
Alargule

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Alargule »

Een arm kind nota bene! Kindslavenarbeid!!1!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten