Concessie Twente
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Nouja, in zoverre is er wat aan het uiterlijk veranderd dat die wagens geheel ontstickerd zijn. Daarmee is er al significant meer aan het uiterlijk veranderd dan bij de 1100 en 1101 die nu voor Syntus Gelderland rijden (want die zijn nog in volledige Utrechtse uitvoering )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Nouja, ik zou nu ook niet meer investeren in het omstikkeren van bussen naar de Veluwe/Midden Overijssel huisstijl. Aan het einde van het jaar gaat toch een nieuwe concessie in.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Twente
En dat terwijl er net een paar maanden 5 nieuwe MAN's en een Ambassador voor een jaartje zijn omgespoten hier, terwijl de rest alleen een nieuw stickertje krijgt. :')
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Twente
Beide setra's reden vanmorgen hun (lege) ritjes op de 62
Re: Concessie Twente
In Twente zijn voorlopig alle Optare Solo's, VDL Ambassadors en Setra's aan de kant gezet. Vanwege de aangepaste dienstregeling zijn er veel minder bussen nodig waardoor er alleen nog Citea's rijden.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente
Zijn ze dan niet bang dat ze als die bussen straks weer nodig zijn dat ze startproblemen krijgen? Bij mij op de vestiging hebben we 35 bussen waarvan er tijdens de vakantiedienst maar 21 nodig zijn. Om problemen te voorkomen word ervoor gezorgd dat niet steeds dezelfde 14 bussen stilstaan maar dat ze allemaal blijven rijden. De 14 bussen die maandag stilstaan worden dinsdag weer op de dienst gezet. En de 14 bussen die dinsdag stilstaan gaan woensdag weer de dienst op
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Twente
Hopelijk voor de amba's definitief :Xgkw1969 schreef:In Twente zijn voorlopig alle Optare Solo's, VDL Ambassadors en Setra's aan de kant gezet. Vanwege de aangepaste dienstregeling zijn er veel minder bussen nodig waardoor er alleen nog Citea's rijden.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Twente
Wat voor soort startproblemen?Michael schreef:Zijn ze dan niet bang dat ze als die bussen straks weer nodig zijn dat ze startproblemen krijgen? Bij mij op de vestiging hebben we 35 bussen waarvan er tijdens de vakantiedienst maar 21 nodig zijn. Om problemen te voorkomen word ervoor gezorgd dat niet steeds dezelfde 14 bussen stilstaan maar dat ze allemaal blijven rijden. De 14 bussen die maandag stilstaan worden dinsdag weer op de dienst gezet. En de 14 bussen die dinsdag stilstaan gaan woensdag weer de dienst op
Als je de accukabels loshaalt heb je dat probleem alvast getackeld
Re: Concessie Twente
Ze zullen wel bedoelen om een lege accu te voorkomen dan ja.
Re: Concessie Twente
Het kan soms ook prettig zijn om de kilometers over meer voertuigen te verdelen dan alleen de strikt noodzakelijke. Denk maar aan lease- of onderhoudscontracten. Beetje jammer als je een extra beurt moet laten doen of aan het einde van het contract voor extra kilometers moet betalen als je genoeg bussen had die ruim onder de norm zaten...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Twente
Dan nog blijven (op de Setra's na) de Citea's de jongste bussen in Twente. Ga er dan ook vanuit dat de meeste Optare's en Amba's een veel hogere kilometerstand hebben dan de Citea's
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente
De meeste ambassadors zijn dan ook spitsbussen die al niet veel ingezet worden vanwege leeftijd/kilometerstand..
Setra's zijn dorstige en de optare is niet geschikt met het achter instap gebeuren momenteel (niet dat men daar rouwig om is...)
Setra's zijn dorstige en de optare is niet geschikt met het achter instap gebeuren momenteel (niet dat men daar rouwig om is...)
Re: Concessie Twente
Ik denk dat je de Optare’s bedoeldsirvinniei schreef:Hopelijk voor de amba's definitief :Xgkw1969 schreef:In Twente zijn voorlopig alle Optare Solo's, VDL Ambassadors en Setra's aan de kant gezet. Vanwege de aangepaste dienstregeling zijn er veel minder bussen nodig waardoor er alleen nog Citea's rijden.
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Twente
Neuj, optares vind ik nog wel prima (op de Veluwe iig). Ze rammelen een beetje, maar zijn wel knus.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Twente
https://www.tubantia.nl/home/bussen-keo ... ~a4ec1b59/
Per 14 april een nieuwe dienstregeling in Twente:
De wijzigingen die plaats vinden zijn voornamelijk:
- Basis is de huidige zaterdagdienstregeling
- Vrijwel alle lijnen starten tussen 6.00 en 6.30, eindtijden zijn zoals ze nu zijn.
- De meeste streeklijnen gaan terug naar een uursdienst (lijn 62 overdag en lijn 53 in de spits blijft een halfuursdienst)
- Lijn 62 komen de laatste rit Enschede-Haaksbergen en Borculo-Haaksbergen vervallen (resp 0.52 en 0.46)
- Alle stadslijnen gaan terug naar een halfuursdienst (lijnen 6, 7 en 60 gaat terug naar 1x per uur)
- Alle stadslijnen gaan na 20.00 terug naar een uursdienst, evenals lijn 62
- Lijnen 21 en 23 in Almelo komen in zijn geheel te vervallen
- Lijnen 7 (alleen spits) en 80 komen er extra bij.
- Voor de lijnen 95 en 97 geldt dat deze aangepast worden aan een mogelijke afschaling van ZHO naar een uursdienst, deze lijnen zullen dan altijd de aansluiting in Goor geven.
Deze dienstregeling gaat gelden van maandag t/m zaterdag (hiermee komen er ook bussen op zaterdag op lijn 7 en 80)
Op zondag gaat alleen 's avonds na 20.00 de frequentie op de stadsdienst terug naar een uursdienst.
Per 14 april een nieuwe dienstregeling in Twente:
De wijzigingen die plaats vinden zijn voornamelijk:
- Basis is de huidige zaterdagdienstregeling
- Vrijwel alle lijnen starten tussen 6.00 en 6.30, eindtijden zijn zoals ze nu zijn.
- De meeste streeklijnen gaan terug naar een uursdienst (lijn 62 overdag en lijn 53 in de spits blijft een halfuursdienst)
- Lijn 62 komen de laatste rit Enschede-Haaksbergen en Borculo-Haaksbergen vervallen (resp 0.52 en 0.46)
- Alle stadslijnen gaan terug naar een halfuursdienst (lijnen 6, 7 en 60 gaat terug naar 1x per uur)
- Alle stadslijnen gaan na 20.00 terug naar een uursdienst, evenals lijn 62
- Lijnen 21 en 23 in Almelo komen in zijn geheel te vervallen
- Lijnen 7 (alleen spits) en 80 komen er extra bij.
- Voor de lijnen 95 en 97 geldt dat deze aangepast worden aan een mogelijke afschaling van ZHO naar een uursdienst, deze lijnen zullen dan altijd de aansluiting in Goor geven.
Deze dienstregeling gaat gelden van maandag t/m zaterdag (hiermee komen er ook bussen op zaterdag op lijn 7 en 80)
Op zondag gaat alleen 's avonds na 20.00 de frequentie op de stadsdienst terug naar een uursdienst.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente
Hoofdstroom schakelaar omzetten geeft hetzelfde effect en is wat makkelijker.marvinkok schreef: (..)
Als je de accukabels loshaalt heb je dat probleem alvast getackeld
Verders is lang stilstand nooit goed voor mechaniek, in het algemeen. Als het allemaal een beetje in beweging blijft.. blijft het soepel.
'helaas' geldt dat niet voor de ouderen onder ons.. die 'moeten' verplicht binnen blijven en verliezen dus spierkracht etc.. (op thuisoefening na dan misschien).. maar ja, dat zijn de problemen die later aan het licht zullen komen.
Re: Concessie Twente
Wel jammer dat er geen vervanging komt voor de buurtbussen. Op zich zou je lijn 7 prima (zoals vroeger) door kunnen laten gaan naar Boekelo. Verder pendels Oldenzaal-De Lutte en Haaksbergen-Buurse, en ter vervanging van het spul rond Weerselo een lijn Borne-Saasveld-Weerselo-Reutum-Ootmarsum-Tilligte-Denekamp. Verder zou de 59 vanaf Tubbergen door kunnen naar Kloosterhaar en de 96 vanaf Nijverdal een rondje via Hellendoorn-Kruidenwijk in zijn stilstand.gkw1969 schreef:https://www.tubantia.nl/home/bussen-keo ... ~a4ec1b59/
Per 14 april een nieuwe dienstregeling in Twente:
Re: Concessie Twente
Niet helemaal, je houdt lekstroom.Durashift schreef:Hoofdstroom schakelaar omzetten geeft hetzelfde effect en is wat makkelijker.marvinkok schreef: (..)
Als je de accukabels loshaalt heb je dat probleem alvast getackeld
Als ik bij een bus kom die van de hoofdschakelaar af staat en ik druk op de deur open knop, gaat er toch echt een lamp aan bijvoorbeeld.
Ook de boordcomputers werken om de hoofdschakelaar heen.
Staat ie langer stil is afkoppelen toch echt de beste manier.
Daarom worden bij onze treinen bijvoorbeeld ook altijd "de messen getrokken" (lint) of de batterijschakelaars omgezet (Flirt) omdat je bijna altijd wel lekstroom hebt..
Re: Concessie Twente
Ik denk dat @Durashift de rode rechts op deze foto bedoeltmarvinkok schreef:Niet helemaal, je houdt lekstroom.Durashift schreef:Hoofdstroom schakelaar omzetten geeft hetzelfde effect en is wat makkelijker.marvinkok schreef: (..)
Als je de accukabels loshaalt heb je dat probleem alvast getackeld
Als ik bij een bus kom die van de hoofdschakelaar af staat en ik druk op de deur open knop, gaat er toch echt een lamp aan bijvoorbeeld.
Ook de boordcomputers werken om de hoofdschakelaar heen.
Staat ie langer stil is afkoppelen toch echt de beste manier.
Daarom worden bij onze treinen bijvoorbeeld ook altijd "de messen getrokken" (lint) of de batterijschakelaars omgezet (Flirt) omdat je bijna altijd wel lekstroom hebt..
Overigens hebben de Ambassadors deze schakelaar niet, die zit alleen op de Citea's en Optares.
Re: Concessie Twente
Vreemd. Als ik de schakelaar omdraai, kan ik echt geen binnenlicht aankrijgen in de MAN.marvinkok schreef:Niet helemaal, je houdt lekstroom.Durashift schreef:Hoofdstroom schakelaar omzetten geeft hetzelfde effect en is wat makkelijker.marvinkok schreef: (..)
Als je de accukabels loshaalt heb je dat probleem alvast getackeld
Als ik bij een bus kom die van de hoofdschakelaar af staat en ik druk op de deur open knop, gaat er toch echt een lamp aan bijvoorbeeld.
(..).
https://www.trailerandtools.nl/Hoofdstr ... schakelaarHoofdstroom schakelaars, waar worden deze voor gebruikt?
Een hoofdstroomschakelaar wordt vaak gebruikt in auto's, boten en caravans welke lang stil staan. Het voorkomt dat stille gebruikers de startaccu leeg trekken terwijl de motor, en in het verlengde hiervan de dynamo, niet in werking is. Draai simpelweg de knop om op de schakelaar en uw gebruikers kunnen geen stroom meer aftappen uit de accu.
Uiteraard zijn hoofdstroomschakelaars ook voor andere accu's te gebruiken dan de startaccu's, echter is de ervaring dat tractie accu's, mover accu's en andere duurstroom leveranciers uit het voertuig worden gehaald wanneer er een lange stilstand is in het voertuig. (..)
Als dat rechtstreeks op de batterij zit aangesloten.. dan zal dat wel kunnen, denk ik.marvinkok schreef: (..)
Ook de boordcomputers werken om de hoofdschakelaar heen. (..)
Re: Concessie Twente
En daarmee geef je zelf het antwoord: Twente rijdt met VDLDurashift schreef:
Vreemd. Als ik de schakelaar omdraai, kan ik echt geen binnenlicht aankrijgen in de MAN.
.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente
Uit de KV1-data blijkt dat de 80 inderdaad ook op zaterdag gaat rijden, maar de 7 is er dan wel uit.gkw1969 schreef:Deze dienstregeling gaat gelden van maandag t/m zaterdag (hiermee komen er ook bussen op zaterdag op lijn 7 en 80)
Verder opvallend dat er bij de uursdiensten op de stad wel een knoop vastgehouden is (Enschede .52, Hengelo .47 en Almelo .33) en er niet met (efficiëntere) halve knopen gewerkt wordt. Nu staan de 4/5, de 11/13 en de 22/24 steeds allemaal een halfuur stil.
Re: Concessie Twente
Dit is gedaan omdat op die momenten de IC uit de randstad aankomt. Deze rijdt helaas maar 1x per uur.dennistd schreef:Uit de KV1-data blijkt dat de 80 inderdaad ook op zaterdag gaat rijden, maar de 7 is er dan wel uit.gkw1969 schreef:Deze dienstregeling gaat gelden van maandag t/m zaterdag (hiermee komen er ook bussen op zaterdag op lijn 7 en 80)
Verder opvallend dat er bij de uursdiensten op de stad wel een knoop vastgehouden is (Enschede .52, Hengelo .47 en Almelo .33) en er niet met (efficiëntere) halve knopen gewerkt wordt. Nu staan de 4/5, de 11/13 en de 22/24 steeds allemaal een halfuur stil.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente
Volgens mij zie ik overal behalve in Enschede knopen op het moment van vertrek/aankomst van de Keolis treinen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten