Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Hainje schreef:Zo zo, de jaren '10 zijn ook gearriveerd bij jouw winkel. :lol:
De lidl is eerste paasdag dicht, alle medewerkers krijgen een dag rust.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Alle verkouden kippen zijn blijkbaar ook weer terug aan het werk gegaan... lang geleden dat ik zo'n vol schap met eieren heb gezien als vanavond in de supermarkt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wubbo »

Dan mogen die kippen hun eieren wel wat meer richting Utrecht richten: mijn lokale Ap had alleen maag pakken van 30 eieren. Vond ik toch wat gortig. Gelukkig had de kaasboer ernaast ze ook nog.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Goed dat jullie het zeggen, ik ben bijna door mijn eieren heen :o

Zometeen nog maar ff hamsteren *O*
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

trolly schreef:Bijna dagelijks??!?!één?? Corona geeft je je leven terug *O*
Normaal bekijk ik meestal op de dag zelf waar ik zin in heb qua eten en dat haal ik dan. Met m'n onregelmatige diensten (die nog weleens gewijzigd werden) was het sowieso een beetje lastig om meerdere dagen vooruit te plannen (en ik was/ben er ook een beetje te lui voor :X ) Maar goed, sowieso tot het einde van de maand zit er meer regelmaat in, dus dat 'probleem' is verholpen. En heb 'ontdekt' dat je met een beetje slim inkopen doen, alsnog prima kunt improviseren als je toch zin in iets anders hebt dan wat je 'gepland' had (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Eindelijk weer penne en fusilli bij de Lidl, en pannenkoekmix dus ik ga vanavond pannenkoeken bakken *O*

Ik vind de Lidl wel de fijnste supermarkt hier nu. Beste uitgevoerde maatregelen en ruimte.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Wel pannenkoeken met penne en fusilli dan hoop ik? *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Pennekoeken :Y
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Ook bij mijn kleine AH was zonet alles eindelijk weer op orde. Genoeg toiletpapier voor tien jaar diarree, pasta en rijst en zelfs allerlei Paasspul. Wel merkte ik dat 1,5 meter afstand eigenlijk niet te doen is in een relatief kleine wiinkel. Er zijn toch mensen die nog even snel teruglopen of er gewoonweg niet op letten.

En als je dan bij de kassa komt, en de caissière schuift je boodschappen naar de 'verkeerde' kant van de band, moet je alsnog over de boodschappen van de mevrouw voor je heenreiken. De intentie was er, zullen we maar zeggen. :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Zelfs in een grote winkel is het nog lastig: de gangpaden zijn dan weliswaar ruimer, maar ook weer niet zo extreem breed.
Op 't smalste stuk bij de kassa's hebben ze hier nu wel een soort van plastic gordijnen opgehangen om de naast elkaar staande rijen van elkaar te kunnen scheiden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1481
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door JordiBrabant »

Hier in de Lidl was de 1,5 afstand van je medemensen ook niet in praktijk te brengen. Strikt genomen was de winkel gewoon veel te vol. Er was ook geen beveiliger die maar een beperkte hoeveelheid mensen binnenliet om het rustig in de winkel te houden.
Door de drukte ontstond er ook nog een bijzonder neveneffect: Niet alle kassa's kunnen open omdat dan de klanten bij de kassa te dicht op elkaar staan, dat maakt alle kassa's extra druk. Kassa 7 gaat open, dit is de kassa het verst van het 'einde' van de looproute, maar door de drukte kon men die niet eens fatsoenlijk bereiken. Het bleef dus drukker worden bij de andere kassa's, tot frustratie van de cassière aan kassa 7. Als we nou buiten de winkel hadden moeten wachten op een karretje, was zo'n situatie nooit ontstaan.
Overigens was bijna al het vlees uitverkocht bij de Lidl, de gist nog steeds niet verkrijgbaar, toiletpapier was er alleen maar een pallet tweelaags, maar gelukkig was al het andere wel ruim voorhanden.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

JordiBrabant schreef:toiletpapier was er alleen maar een pallet tweelaags
Zelfs tijdens een crisis hebben we standaarden toch?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

:Y

We verlagen ons niet tot de tweelaags.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Even out of the box gedacht: als je nou eens twee velletjes afscheurt en dubbelvouwt heb je zelfs vierlaags papier. *O*
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Daniel: Hier doen ze daarom alleen kassa 2, 4, 6 en 7 open, hierdoor voorkom je rijen naast elkaar alleen als het echt druk is gaat 3 of 5 open. (Kassa 7 heeft aparte rij)

Maar dat is al sinds de eerste keer dat die 1,5 meter genoemd werd bijna.

Jordi: De gist gaat elke keer dusdanig hard dat er elke dag wel een levering komt (vaak 's ochtends met de AGF/vlees/koeling vracht) alleen het is ook zo weer op. Het vlees is natuurlijk ook leger doordat het barbecue hard ging afgelopen dagen en het delicieux vlees allemaal aan het uitlopen is en dus ook leger. Voor de rest denk ik een fout bij de winkel of de desbetreffende DC is leger dan die van ons. En over de kassa's: klinkt als onder andere te laat bijroepen. Het aantal mensen dat in de winkel mag is gewoon heel hoog vaak, bij ons mogen er ook meer mensen naar binnen dan dat we ooit gehad hebben.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Tom024 schreef:Even out of the box gedacht: als je nou eens twee velletjes afscheurt en dubbelvouwt heb je zelfs vierlaags papier. *O*
En je hebt weer eens iets anders omhanden dan de hele godgeslagen dag Coronisten van Wuhan spelen :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1481
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door JordiBrabant »

Chrysa schreef:
JordiBrabant schreef:toiletpapier was er alleen maar een pallet tweelaags
Zelfs tijdens een crisis hebben we standaarden toch?
Ik vind het niet zo'n probleem, mijn medeklanten waren er hoorbaar ontevreden over. Zulk geklaag over het gebrek aan luxe, had ik echt niet bij de Lidl verwacht, eerder bij de Albert Heijn ofzo.
jelmerrr schreef:En over de kassa's: klinkt als onder andere te laat bijroepen. Het aantal mensen dat in de winkel mag is gewoon heel hoog vaak, bij ons mogen er ook meer mensen naar binnen dan dat we ooit gehad hebben.
Het te laat bijroepen was het probleem niet, er werd vaak genoeg omroepen, dat pinkassa 7 open gaat en open is. Alleen kon het gros van de klanten, waaronder ik, de kassa niet bereiken zonder de halve winkel te doorkruisen en te dicht bij de andere klanten te komen. Alles wees er eigenlijk op dat de winkel door ziekmelding of iets dergelijks een paar handen te kort kwam, de versterkende caissière was daarvoor druk bezig met vakken vullen, en de winkel was rommeliger dan normaal.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Als iemand geen kassa zit loopt die gene altijd in de winkel :Y . En inderdaad er kunnen handen te kort komen door ziekte of gewoon omdat het drukker was dan gepland (lidl gaat er vanuit dat deze weken hele slechte omzetten gehaald worden)
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Hier bij de aldi gaat het inmiddels weer goed met de bevoorrading alle toiletpapier soorten waren de afgelopen week weer voorradig, patentbloem komt hier ook weer gewoon binnen en het schap van de macaroni en de rijst begint ook weer steeds voller te worden.

Hier gaan kassa 1, 3 en 5 als eerste open. Mocht het dan echt nodig zijn dan openen we kassa 2 of 4. De ruimte tussen beide kassa's is ongeveer 2 meter. Alleen zijn inmiddels de meeste luxe paasartikelen wel uitverkocht... Maar dat was te verwachten na al dat hamsteren
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door marvinkok »

Toch wel blij met ons plekje bij Picnic *O*
14 dagen de deur niet uit, en de jumbo zit constant vol :|
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Vanmorgen in verband met de afstand bij ons constant 3 en eigenlijk 4 open. Ook bij kleine rijen al snel bijdraaien, heeft alleen niet veel zin als klanten alsnog niet zelf gaan kijken naar kassa's die open zijn. Ben benieuwd hoe het morgen gaat, collega had bijna last van haar stem door al dat doorsturen :D
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Hier stond om 08:00 uur vanochtend al een behoorlijke menigte mensen voor de deur. Zover dat we vijftien minuten later al alle kassa's geopend hadden en dat is zeldzaam rond de klok van acht.

Verder zijn hier vandaag een hele vrachtwagen en een hakve vrschtwagen vol met vracht aangekomen en zijn de meeste dingen nog steeds prima op voorraad. Alleen heel veel (luxe) paasproducten zijn uitverkocht en niet meer leverbaar.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

De paasspullen zijn hier ook een probleem maar voor de rest is de winkel prima voor elkaar en hebben we alles nog.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Ik ga morgen maar eens kijken of ik de traditionele Paasbrunch voor elkaar kan krijgen, maar de broodjes zijn alvast binnen. Wel uit het duurdere assortiment, maar hé, het is tenslotte Pasen, en dat vier je maar eens in het jaar.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

De AH hier blijft een slagveld. Ik denk dat ik die voorlopig maar mijd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten