Het grote computertopic!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

@KM46: je hebt nog vijf uur om te voorkomen dat Norton Antivirus wegens een schrikkeldag weer je computer gaat slopen *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Alargule »

Nog geen felicitaties :wink: . binnen. Ik vrees toch het ergste.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

Ik heb twee keer gewaarschuwd, dus een gewaarschuwd mens telt dit keer voor vier :wink:.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Alargule »

Half toch? Want schrikkeljaar = eens per vier jaar dus 2/4 = 1/2? Of?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:@KM46: je hebt nog vijf uur om te voorkomen dat Norton Antivirus wegens een schrikkeldag weer je computer gaat slopen *O*
Tante Suus is weer aan het doomdenken :? :wink: .

Hier is niets aan de hand.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Hainje »

*Stuurt Popcornpanda weer terug naar zijn hok*
🍉
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het grote computertopic!

Bericht door marvinkok »

Kop thee over de 2 jaar oude laptop gegaan -o-
Is zoiets nog te repareren of wordt het wat nieuws en hopen dat de data van de harde schijf nog gered kan worden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

Valt buiten de garantie. Je laptop in een bak rijst zetten en duimen dat de harde schijf nog uitkeerbaar is inderdaad je eerste prioriteit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het grote computertopic!

Bericht door marvinkok »

Hopen dat het nog helpt, voorval vond gisteren al plaats helaas :|
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het grote computertopic!

Bericht door trolly »

Gecondoleerd. Troostende gedachte: rijstkorrels onder de toetsen vandaan prutsen is ook geen pretje.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Etienne »

Wie weet raad; vanwege het huiswerken heeft de ICT-afdeling in Spijkenisse een remote-verbinding tot stand gebracht met mijn computer in het stadhuis aldaar. Op het externe bureaublad (wat mijn pc dan wordt) staan de FN-toetsen vast ingesteld en geeft de O dus een 6, het vraagteken een + je etc., terwijl dit buiten het "werk"-bureaublad niet het geval is en het toetsenbord wel goed werkt.
Kan dit op de een of andere manier aangepast worden?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Het grote computertopic!

Bericht door diederickx »

Het zou wellicht helpen als je erbij zet welke remote desktop software je gebruikt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het grote computertopic!

Bericht door trolly »

De ICT-afdeling in Spijkenisse bellen/faxen/appen/mailen, zou ik zeggen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Etienne »

Zelf moet ik inloggen op VmWare Horizon en om extern te komen heb ik gewoon de Remote Desktop Connection die onder Windows zit.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Daniel »

Vooral de O die een 6 wordt vindt ik een erg raar iets, dan is het dus niet een simpel iets waarbij de toetsenbordindeling op die van een ander land staat.
Maar verder geen ervaring met thuis werken via een remote desktop... heb zelf namelijk gewoon een laptop van het werk en daarop alleen een VPN-verbinding nodig als ik een netwerkschijf op moet, al moet ik dat voor vrijwel alles wat ik überhaupt thuis kan doen ook.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Het grote computertopic!

Bericht door TimoD »

Num-Lock uitzetten in Citrix/VMWare/je werken-op-afstand-toestand (als dit op een laptop is); het numerieke toetsenbord zit dan 'achter Num-lock' op je normale toetsen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door STF »

Het MediaNav-systeem van Renault en Dacia (navigatie, radio, MP3-speler, achteruitrijcamera) draait tot en met auto's van bouwjaar 2018 op Windows en sinds bouwjaar 2019 op Android. Hoewel echt alles er exact hetzelfde uit ziet (Windows en Android draaien op de achtergrond, het is niet zichtbaar), moet ik wel zeggen dat de opstarttijd een enorme verbetering is; 10 seconden bij Android en 40 seconden bij Windows.
Als je direct na het starten van de auto achteruit wilt rijden, krijg je bij mijn auto de melding "storing camera, controleer verbinding" te zien omdat Windows nog aan het starten is. Bij de auto van mijn moeder heb je dat probleem dus niet want daar start Android gewoon te snel voor.

Of men het besturingssysteem gewijzigd heeft vanwege de opstarttijd weet ik niet, in 2018 had men wel massaal last van vastlopende en zich naar de fabrieksinstellingen resettende MediaNav-systemen maar dat was na een firmware-update verholpen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

Fijne Wereld Wachtwoorden Dag allemaal *O*

Vandaag is een prachtige lentedag, en bij de voorjaarsschoonmaak hoort ook dat je al je inlogaccounts nog eens naloopt en de wachtwoorden aanpast :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Alargule »

:Y
Suus schreef:Fijne Wereld Wachtwoorden Dag allemaal *O*

Vandaag is een prachtige lentedag, en bij de voorjaarsschoonmaak hoort ook dat je al je inlogaccounts nog eens naloopt en de wachtwoorden aanpast :Y
Eigenlijk is het dus meer een Wereld Wacht Woorden Wijzigings Weken Wollapalooza Weergaloze Whopper Winkel Wie Weet Wat Willem Wevers Wachtwoord Was ... Dag. Of...?
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Wannes »

Ligt het aan mij of is het digid systeem echt heel irritant? Ik had een account aangevraagd, krijg ik een brief, weet ik mijn wachtwoord natuurlijk niet meer. Ze willen dat je je wachtwoord niet opschrijft, maar met dit systeem gaat iedereen dat natuurlijk doen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Z2N »

Dat ligt volgens mij aan jou. Mijn wachtwoord voor Digid weet ik gewoon uit het hoofd, en met de nieuwe inlog-app is het inloggen nog makkelijker geworden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Wubbo »

Ik heb ook heel lang moeite gehad met mijn DigiD-wachtwoord en account, maar sinds ik de regels waaraan het wachtwoord moet voldoen heb opgeslagen kan ik hem wel onthouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Daniel »

Hier hetzelfde eigenlijk: nadat ik 'm op een zeker moment moest vernieuwen had ik eerst ook wel wat moeite het nieuwe wachtwoord te onthouden, maar ondertussen zit 'ie wel in m'n hoofd.
Eigenlijk apart dat ik 'm nu beter weet te onthouden terwijl ik 'm nu minder gebruik omdat m'n hypotheekverstrekker tegenwoordig gebruik maakt van iDIN wat via de (in mijn geval) e-dentifier van de bank werkt. Nu heb ik de DigiD eigenlijk vrijwel alleen nog nodig voor de Belastingdienst, de gemeente en het pensioenfonds. En het daar inloggen valt toch meestal samen op één moment: bij de belastingaangifte.

Laatst wel wat gedoe gehad met een app van de bank waar ik een spaarrekening heb. Daar moeten rekeninghouders zich vanwege nieuwe wetgeving weer opnieuw identificeren, waarvoor ze een app hadden ontwikkeld. Op m'n privé-telefoon weigerde die app alleen zelfs met de NFC aan om m'n ID-kaart uit te lezen, maar toen ik het vervolgens via m'n werktelefoon probeerde werkte het opeens als een zonnetje en was ik er zo mee klaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Z2N »

Met mijn recente verhuizing heb ik natuurlijk wel wat meer in moeten loggen bij Digid dan gebruikelijk, maar tegenover Daniëls situatie heb ik mijn Digid sowieso vaker nodig (ik bestel mijn herhaalrecepten online, waarvoor ik online moet inloggen). Sinds ik de app gebruik is dat wel een stuk makkelijker geworden, nu hoef ik mijn wachtwoord eigenlijk nooit meer te gebruiken. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Daniel »

Tja, ik heb momenteel geen medicatie die ik voortdurend moet innemen. En als ik die wel had dan had ik daar geen DigiD voor nodig: dat gaat weliswaar via een beveiligde pagina op de website van de huisarts, maar die werkt niet met DigiD.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten