Concessie IJsselmond (2014-2023)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Dat is duurder dan een Crossway laten rijden?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
De nieuwe lijnennetkaart van IJsselmond is nu ook beschikbaar... >> KLIK <<
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Met zo'n link kan ik niks..
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Bij mij werkt het gewoon hoor, zowel op mobiel als op laptop (ene met 4G andere met wifi)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ik denk dat Bys1 klaagt over het feit dat je er een bit.ly van hebt gemaakt. Maar stackstorage.com zou hem waarschijnlijk ook niet zijn bevallen. (A)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Het probleem is dat er heel leuk een downloadknop staat, maar dat er vervolgens geen fuck gebeurt als ik daarop klik.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Die downloadknop werkt hier prima anders.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Voor iedereen die het niet lukt om te downloaden is ie ook te downloaden via de site van OV Regio IJsselmond.
https://www.ovregioijsselmond.nl/data/u ... _19_v2.pdf
https://www.ovregioijsselmond.nl/data/u ... _19_v2.pdf
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: vr 13 apr 2018, 18:38
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Wat me opvalt is dat de 270 dit jaar buiten Steenwijk om rijdt, dus niet meer de volledige route van lijn 70 welke hij versterkt. Zo wordt het wel een echte 'Express' bus
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)
Geen hele schokkende wijzigingen in IJsselmond dit jaar of beter gezegd het aantal wijzigingen is verwaarloosbaar. ;)
https://www.ovregioijsselmond.nl/nl/nie ... stregeling
https://www.ovregioijsselmond.nl/nl/nie ... stregeling
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 384
- Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)
Vanaf maandag 30 maart rijden de bussen van OV Regio IJsselmond als op zaterdag. Buslijnen die niet op zaterdag rijden vervallen vanaf 30 maart ook op werkdagen, met uitzondering van de volgende lijnen:
lijn 76 Steenwijk – Oldemarkt – Marknesse - Emmeloord v.v.
lijn 159 Harderwijk – Zeewolde – Almere v.v.
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)
https://dedrontenaar.nl/algemeen/alle-p ... -oplossing
Buslijn 143 tussen station Kampen en station Dronten is vooral van belang voor de bewoners van het asielzoekerscentrum. En juist de bushalte bij het AZC is nog niet definitief ingetekend. Het dilemma: de busmaatschappij wil niet omrijden, de reizigers gaan waarschijnlijk niet omlopen en een bushalte direct aan de N307 is onveilig.
In het artikel wordt als alternatief een route via ketelhaven genoemd. Dat lijkt me wel heel ver omrijden, maar misschien is dat mogelijk als je niet doorrijdt naar Dronten. Dronten heeft toch als alternatief de trein en naast Roggebotsluis wordt er toch vrijwel niks aangedaan tussen Kampen en Dronten.In de bestaande situatie stopt de bus vlakbij de rotonde. Daar wordt op de Hanzeweg langzaam gereden en kunnen de voetgangers relatief veilig oversteken. „Straks ligt daar een heel groot kunstwerk en kunnen de passagiers niet zomaar oversteken”, weet Oostra.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)
De trein is niet echt een alternatief als je naar kampen centrum moet hoor. Ben je veel langer onderweg dan met de bus.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)
Lijn 143 doet er 26 a 27 minuten over tussen de stations, de trein doet er 8 minuten over plus 10 minuten met lijn 74.
Kampen-Dronten lijkt me uberhaupt niet zo'n sterke reisrelatie, ik vermoed dat er vanuit Dronten meer mensen doorreizen naar Zwolle.
Kampen-Dronten lijkt me uberhaupt niet zo'n sterke reisrelatie, ik vermoed dat er vanuit Dronten meer mensen doorreizen naar Zwolle.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 02 jan 2020, 17:59
Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)
Als je kijkt naar de vervoerscijfers van lijn 143, ontleent die hele lijn vrijwel uitsluitend zijn bestaansrecht aan het AZC. In het verleden is lijn 143 ook geintroduceerd voor een stukje ontsluiting binnen Kampen (Gemeentehuis, Polikliniek) maar sinds februari 2019 rijdt de bus vrijwel parallel met lijn 11 binnen Kampen.
De vraag is of je voor één voorziening, het AZC de buslijn moet houden zoals die is. Waarbij je ook fors moet investeren in een voetgangersbrug o.i.d. Keuze kan ook zijn een lijn te maken vanaf Station Dronten naar Ketelhaven, naar AZC en weer naar station Dronten. Het bespaarde geld aan Overijsselse zijde kan dan in verbetering van de reisrelatie Kampen Zuid - Centrum - Kampen Station worden gestoken.
De vraag is of je voor één voorziening, het AZC de buslijn moet houden zoals die is. Waarbij je ook fors moet investeren in een voetgangersbrug o.i.d. Keuze kan ook zijn een lijn te maken vanaf Station Dronten naar Ketelhaven, naar AZC en weer naar station Dronten. Het bespaarde geld aan Overijsselse zijde kan dan in verbetering van de reisrelatie Kampen Zuid - Centrum - Kampen Station worden gestoken.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)
In een groter perspectief: misschien is vraagafhankelijk vervoer wel veel gepaster voor het AZC en ketelhaven. Beide hebben geen constante reizigersstroom en zijn afhankelijk van 2 stations. Kan je de bedieningstijd meteen wat meer uitbreiden, zodat het toerisme in ketelhaven er ook nog wat aan heeft.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)
Je zou wellicht ook het AZC kunnen opnemen in de stadsdienst Kampen? Met dan een eindhalte op de parkeerplaats net ten oosten van de Roggebotsluizen?
Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)
Vraagafhankelijk vervoer voor een AZC? Dat gaat 'm sowieso niet worden. Als de drempel voor een (genaturaliseerde) Nederlander al hoog is om zo'n rit te reserveren, dan is dan is dat voor een asielzoeker al helemaal een stuk hoger. Immers, afhankelijk van derden aangezien men meestal de taal nog niet machtig genoeg is om een reservering te doen.
🍉
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)
Daar zat ik ook al aan te denken.Roeland schreef:Je zou wellicht ook het AZC kunnen opnemen in de stadsdienst Kampen? Met dan een eindhalte op de parkeerplaats net ten oosten van de Roggebotsluizen?
En voor de Ketelhaven zou je dan kunnen kijken of je een buurtbuslijntje Ketelhaven - Dronten kunt opzetten.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)
De enige Nederlanders die ik heb horen zeuren over digitale reserveringssystemen waren ouderen. De leeftijd in AZCs is vrij laag, die mensen weten goed met technologie om te gaan en hebben meestal ook een smartphone bij de hand. Een extra taal toevoegen lijkt me ook niet zo lastig (al is het maar een Google vertaling)Hainje schreef:Vraagafhankelijk vervoer voor een AZC? Dat gaat 'm sowieso niet worden. Als de drempel voor een (genaturaliseerde) Nederlander al hoog is om zo'n rit te reserveren, dan is dan is dat voor een asielzoeker al helemaal een stuk hoger. Immers, afhankelijk van derden aangezien men meestal de taal nog niet machtig genoeg is om een reservering te doen.
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)
Nieuwe dienstregeling IJsselmond
Er wijzigt vrijwel niets.
Er wijzigt vrijwel niets.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)
Inmiddels, of al een week ofzo, is Solaris 9301 in Emmeloord aangekomen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)
Ironisch genoeg heeft men de routewijziging van lijn 70 in Zwolle niet op de wijzigingenpagina gezet, terwijl voor deze lijn toch echt de route over de Marslanden weer gaat vervallen. Deze lijn zou ook weer de oude route moeten gaan rijden, zoals voor de opening van het nieuwe busstation het geval was (al slaat men nu natuurlijk niet meer af naar waar vroeger het busstation was).
Want ja voor lijn 70 gaat de reistijd weer korter worden, worden de haltes Assendorperdijk en Park Wezenlanden weer in de andere richting bedient. Daarnaast vervallen de haltes Provinciehuis, Trompstraat, De Ruyterplein en Cornelis Houtmanstraat en stopt de lijn weer op nieuwe haltes zoals Emmawijk/Centrum, Groot Wezenland en Schuurmanstraat.
Want ja voor lijn 70 gaat de reistijd weer korter worden, worden de haltes Assendorperdijk en Park Wezenlanden weer in de andere richting bedient. Daarnaast vervallen de haltes Provinciehuis, Trompstraat, De Ruyterplein en Cornelis Houtmanstraat en stopt de lijn weer op nieuwe haltes zoals Emmawijk/Centrum, Groot Wezenland en Schuurmanstraat.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)
Nog een tip mbt abonnementen:
IJsselmond Altijd Vrij is niet geldig op alle lijnen van RRReis (alleen stadsdienst Zwolle, enkele streeklijnen rondom Zwolle, en Blauwnettrein Zwolle-Kampen). De klantenservice heeft bevestigd dat dit zo blijft voorlopig.
Maar andersom is RRReis Altijd Vrij wél geldig op alle lijnen van IJsselmond (+ diverse streeklijnen en Blauwnettrein Zwolle-Kampen).
Voor maar €3 per maand / €30 per jaar extra kun je dus in een groter gebied reizen.
IJsselmond Altijd Vrij is niet geldig op alle lijnen van RRReis (alleen stadsdienst Zwolle, enkele streeklijnen rondom Zwolle, en Blauwnettrein Zwolle-Kampen). De klantenservice heeft bevestigd dat dit zo blijft voorlopig.
Maar andersom is RRReis Altijd Vrij wél geldig op alle lijnen van IJsselmond (+ diverse streeklijnen en Blauwnettrein Zwolle-Kampen).
Voor maar €3 per maand / €30 per jaar extra kun je dus in een groter gebied reizen.
Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)
De 9301 heeft zojuist grote witte stickers met het OV regio IJsselmond logo gekregen, deze staan op de gespoten R-Net kleuren grijs en rood.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten