ICE reservering

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

ICE reservering

Bericht door henrivanderweijden »

Voor 22 april (2e paasdag) een enkele reis geboekt van Veenendaal de Klomp naar Chur. Alle treinen op deze route zijn reserveerbaar behalve ICE 105 tussen Arnhem en Düsseldorf. Iemand enig idee hoe dat kan?
DB app vermeld alleen er werkzaamheden zijn tussen Köln en Mainz en dat de aansluitende IC 2013 in Köln Deutz en Bonn Beuel stopt ipv op beide hbf, vandaar mijn overstap in Düsseldorf.
Verder rijdt ICE 105 maar tot Offenburg, dus ticket geboekt via Stuttgart-Singen (H).
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: ICE reservering

Bericht door en-es »

Waar heb je dat ticket geboekt? Normaal gesproken zou je ook een reservering erbij moeten kunnen boeken. Volgens NS Internationaal rijdt ICE105 tot Basel maar volgens Deutsche Bahn tot Offenburg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

ICE reservering

Bericht door Suus »

Met Pasen zijn er inderdaad beperkingen tussen Offenburg en Basel en ook in de regio Mainz

De DB-reisplanner geeft nu ook een melding voor werkzaamheden tussen Amsterdam en Keulen. Dat klinkt alsof de trein omgeleid kan gaan worden via Mönchengladbach.

Edit: Ah, de Hohenzollernbrug is tijdens de paasvakantie deels buiten dienst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: ICE reservering

Bericht door dennistd »

Dan is het logischer om onderlangs Köln Messe/Deutz te gaan. Bij latere ICE's staat ook dat Köln Hbf vervalt.

Overigens kun je ICE 105 op Arnhem-Düsseldorf op 22 april gewoon online reserveren via bahn.de :?:
Niet dus, na het kiezen van een plaats kan het ineens niet meer :')
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: ICE reservering

Bericht door henrivanderweijden »

Ticket is geboekt via de DB app en reserveren voor alleen die ICE lukt dus niet. De rest vd treinen wel. Heel vreemd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ICE reservering

Bericht door Suus »

Houdt de komende tijd de trein voor die datum even in de gaten in de reisplanner. Aannemelijk gaan de reserveringen open zodra de werkzaamheden bij Keulen voor deze trein zijn verwerkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: ICE reservering

Bericht door henrivanderweijden »

Ga ik doen, NS international beweert nu dat de trein wordt omgeleid via Venlo maar dat de RE 19 gewoon rijdt.
Ben benieuwd....
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: ICE reservering

Bericht door Z2N »

De werkzaamheden zijn dan ook in Keulen zelf. Overigens zijn er van 20 tot 22 april ook werkzaamheden tussen Ut en Ht, dus ik ben wel benieuwd wat ICE rond Pasen gaat doen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: ICE reservering

Bericht door Aking »

Over de HSL met een Traxx d'r voor? *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: ICE reservering

Bericht door Z2N »

Niet nodig joh, de ICE bezit over alles wat nodig is om zelfstandig over de HSL te scheuren, dan kan het ook eens een keertje op hoger tempo binnen Nederland. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5242
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: ICE reservering

Bericht door Lijn 45 »

Ik neem aan dat hij dan de Kippenlijn zal pakken.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ICE reservering

Bericht door ArrivaBas »

Kan de trein niet gewoon via de Heuvelruglijn rijden en kopmaken in Arnheim Hbf?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: ICE reservering

Bericht door waldo79 »

Heuvelruglijn? Mag je me uitleggen waar die ligt.
Amsterdam - Amersfoort - Deventer - Arnhem - Duitsland kan ook nog :) Of starten in Amersfoort :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ICE reservering

Bericht door Suus »

Ik ga er vanuit dat de trein van Amsterdam tot vlak voor Keulen gewoon de normale route zal gaan rijden, maar mogelijk met gewijzigde tijdligging, en dat daarom reserveren niet mogelijk is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ICE reservering

Bericht door ArrivaBas »

waldo79 schreef:Heuvelruglijn? Mag je me uitleggen waar die ligt.
Amsterdam - Amersfoort - Deventer - Arnhem - Duitsland kan ook nog :) Of starten in Amersfoort :Y
Utrecht-Arnheim Hbf (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: ICE reservering

Bericht door henrivanderweijden »

NS en DB zijn t inmiddels eens geworden en een reservering is te maken voor Ah -Düsseldorf. Trein rijdt ook gewoon via Köln hbf.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: ICE reservering

Bericht door dylanwild94 »

ArrivaBas schreef:
waldo79 schreef:Heuvelruglijn? Mag je me uitleggen waar die ligt.
Amsterdam - Amersfoort - Deventer - Arnhem - Duitsland kan ook nog :) Of starten in Amersfoort :Y
Utrecht-Arnheim Hbf (A)
Dat is de normale route van de ice in Nederland. Amsterdam cs - Utrecht cs - Arnhem cs - Duitsland. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: ICE reservering

Bericht door henrivanderweijden »

Qua reserveringen win ik weer de hoofdprijs.
Voor 14 sep as een ticket geboekt naar Brig en je raad t al: de trein die ik wil (EC 9 Düsseldorf - Basel SBB) is niet boekbaar.
Nou kan t aan 2 dingen liggen: er zijn werkzaamheden in Köln Deutz of door de corona perikelen staat deze trein dicht. SBB IC's binnen Zwitserland zijn namelijk ook niet te reserveren.
De overige ICE's zijn wel te boeken bij de DB zijn al wel te reserveren.

Wie t weet mag t zeggen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: ICE reservering

Bericht door Z2N »

Komt door de Coronacrisis. Het advies is om niet te reizen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: ICE reservering

Bericht door en-es »

Het advies is dus om geen reizen te boeken. Het is niet bekend hoe de zaken ervoor staan tegen die tijd. Dat geldt ook voor dienstregelingen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: ICE reservering

Bericht door Z2N »

Op dit ogenblik geldt trouwens dat Duitsland alleen eigen staatsburgers, mensen met permanente inschrijving, en forenzen met een noodzaak om Duitsland binnen te komen de grens door laat. Voor Zwitserland geldt dat alleen Zwitsers, inwoners van Liechtenstein, mensen met een werkvisum voor Zwitserland of een verklaring van een Zwitserse werkgever het land binnen mogen komen. Toerisme is in beide landen verboden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: ICE reservering

Bericht door henrivanderweijden »

De vraag was dus of het door de corona crisis komt of door de werkzaamheden.
Opmerkingen over hoe en wat er nu speelt weet ik ook, ik leef niet onder een steen.
Ik heb het over een boeking in september. Wat er dan speelt zien we tzt weer. Het komt mij alleen vreemd over dat de EC niet en de ICE wel te reserveren is.
Overigens heb ik ook een reservering voor 1 juni van München naar Innsbruck staan en die is door DB/ÖBB ook nog niet gecancelled, al ga ik ervan uit dat die er uit gaat.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: ICE reservering

Bericht door en-es »

Zoals gezegd, er zal een beperkte dienstregeling zijn. Mogelijk dat de EC niet rijdt maar de ICE wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ICE reservering

Bericht door Suus »

SBB heeft de verkoop van reserveringen en goedkope biljetten voor onbepaalde tijd gestopt totdat er weer een volledige treindienst wordt gereden, op dit moment is nog onbekend wanneer dat zal zijn. Er wordt de komende weken wel deels opgeschaald. Ook via buitenlandse maatschappijen zijn er dus geen reserveringen te maken voor treinen die (deels) door SBB worden gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: ICE reservering

Bericht door henrivanderweijden »

Dank je wel voor je antwoord !!
Ik dacht al zoiets maar dit geeft duidelijkheid.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten