Maak je eigen lijnennet

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
PHS

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Daan! »

385 doet er nu 17 minuten over om van Driehuis Westerveld (halte dichtstbij station Velsen) naar Haarlem station te komen: 21.55-22.12. De trein doet er nu 13 minuten over om van Driehuis naar Haarlem te komen.

In het geval je station Velsen aanlegt, komt er een overstaptijd bij van zeker drie minuten. Weg tijdwinst. En al zou je het doen kan je 385 niet laten keren op station Velsen, omdat er ook een reismogelijkheid moet worden aangeboden richting de haltes voor Haarlem Station.
En dan blijven al mijn eerder genoemde argumenten nog overeind. Ik weet dat het in eerst instantie logisch klinkt, maar het is het (echt) niet als je er verder naar gaat kijken. Kortom, het idee kan echt de prullenbak in.
PHS

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Daan! »

Ik kan me vinden in je aannames qua tijd, maar neem van me aan dat mensen niet gaan overstappen voor 5-6 minuten tijdwinst als ze overstappen naar de trein. Immers moet er ook overgestapt worden van bus naar trein. De bus moet doorrijden van Westerveld naar Santpoort vanwege de bediening van Santpoort en er moet ook een reismogelijkheid IJmuiden - Spaarne Gasthuis worden aangeboden bijvoorbeeld. Reizigers blijven dan zitten vermoed ik.

Daarbij worden momenteel kruisingen aangepast in Haarlem om de bussen sneller doorgang te verlenen.

En hoe zit het met tariefintegratie?

Het zou kunnen natuurlijk, maar ik vind de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

Als je het al in 5 minuten redt. Veel meer kansen op vertragingen en misgelopen aansluitingen. Veel weggegooide euro's aan wegenprojecten. En meer dan de helft van de reismogelijkheden dat verloren gaat. Maar we hebben wel een enkele visgraat. Wat op een of andere manier ook weer bij IJmuiden past natuurlijk..
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

Dan ga je dus jezelf lopen beconcurreren terwijl je heel veel geld in een parallelle vervoersstroom legt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door sirvinniei »

Heb een lijnennet voor Arnhem proberen te ontwerpen.
https://www.google.com/maps/d/drive?sta ... 4291%22%7D
Geen frequenties erbij gezet, maar alle ingetekend zijn in principe dagdekkend. Frequenties zijn afhankelijk van het bespaarde DRU, maar gecombineerde lijnen zouden in principe met een gecombineerde frequentie kunnen rijden.
Er wordt uitgegaan van trolley 2.0 of accu elektrisch, dus bovenleiding wordt niet volledig gevolgd.
Hier globaal welke lijnen in welke lijnen zijn overgegaan:
-1>1/331
-2>2
-3(zuid)>33/300
-3(noord)>3
-4>7
-5>5/12
-6>5/2
-7(noord)>7
-7(zuid)>4/7
-8>3/7/1/26/27
-9>9 (ziet er niet efficiënt uit, maar zou wel vraag naar zijn. Route lichtelijk gestrekt)
-10>10 (traject Heinenoord/het dorp lijkt me een goede kandidaat voor vraagafhankelijk vervoer)
-110>110 (integreren in 105?)
-11>4/56/33/300
-12>12/5
-13>7

Tell me what you think
Ik heb geen onderschrift
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door sirvinniei »

BrengMe schreef:Als je erkent dat het trolleybusnetwerk al heel efficiënt is, waarom stel je dan juist voor om deze te combineren met ontsluitende lijnen tot langere en ontaantrekkelijkere routes? Daarmee doe je juist de efficiëntie van het trolleynetwerk teniet. Als je de onaantrekkelijkheid van de ontsluitende lijnen een probleem vindt, zou ik juist manieren zoeken waarmee je die lijnen aantrekkelijker kunt maken en de trolleylijnen buiten schot houden. Want in het netwerk wat jij voorstelt gaat iedereen er op achteruit: de reiziger op de hoofdassen is langer onderweg, en de reiziger op de ontsluitende lijnen verliest zijn bushalte in de buurt.
Ik zet m even hier voort als je het niet erg vindt.
Ik heb de trolleylijnen niet heel erg aangepast. Ik heb voornamelijk een aantal eindpunten/routes veranderd, dat zou niet veel moeten uitmaken voor doorgaande reizigers. Ik heb lijn 2 naar zuid weer teruggedraaid. Ik heb van lijn 5 in Presikhaaf een lus route gemaakt.
Ben benieuwd over welke hoofdassen je het hebt.
Er zijn inderdaad een paar routes gestrekt, maar ik ben nog geen onacceptabele loopafstanden tegengekomen.
Ik heb geen onderschrift
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door rooddolfijn »

sirvinniei schreef:Heb een lijnennet voor Arnhem proberen te ontwerpen.
https://www.google.com/maps/d/drive?sta ... 4291%22%7D
...
De link werkt niet..
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door sirvinniei »

Vreemd. Bij mij doet ie het gewoon (ook niet ingelogd in incognito en andere browsers)
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Z2N »

Ik krijg ook een 400-error (url niet gevonden). Heb je wel de 'link delen'-knop gebruikt?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Wubbo »

Ik zie hem gewoon.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door SuperGhost »

Ik ook, ik mis alleen een verdere toelichting, dus hier wat vragen/opmerkingen:

- Lijnen 3 en 7a rijden de Apeldoornseweg uit i.p.v. via het Bothaplein. Waarom deze filegevoelige route gebruiken, terwijl je geen nieuwe halte in het centrum daarmee bediend. Daarbij kun je dan ook niet op de busbaan terecht komen, dus hoe wil je dan nog het Willemsplein kunnen bedienen? Deze keuze snap ik niet.
- Lijn 7a rijdt in Klarendal over de Staringstraat (smalle eenrichtingsverkeerstraat) - Staringplein (fietspad) - Onder de Linden (smalle eenrichtingsverkeerstraat) waar dat niet mogelijk is, owaarom niet iets noordelijker over de Graaf Lodewijkstraat - J.P. Heijestraat, die wel geschikt zijn?
- Lijn 5b gaat niet meer door Elderveld, waardoor én deze wijk de frequentie ziet halveren én je juist de lijnen niet meer combineert waar je dat juist volgens mij oppert. Ik denk dat de winst die je hiermee maakt bovendien beperkt is. Bovendien verliest Elderveld zijn verbinding met station Arnhem Zuid.
- Lijn 7a keert bij halte CIOS, waar geen keermogelijkheid is. Wil je die hier aanleggen, of...? Is het niet mogelijk om deze lijn door te trekken naar Alteveer om daar vast te maken aan lijn 3, zodat Geitenkamp de verbinding met het ziekenhuis behoudt en niet omgereden hoeft te worden via het centrum.
- Lijn 7b: als je routes strekt, waarom die inham via Holthuizen dan? Is het dan niet beter gewoon dat stukje over te slaan. De loopafstand van halte Holthuizen naar halte Frieslandsingel is met 350 meter ook niet zo heel groot. Zeker gezien je net iets verderop bij de Groningensingel wel grotere loopafstanden accepteert komt deze inham wat vreemd over.
- Lijn 9 heeft een rare inham via Klein Heidekamp gekregen (een nooduitgang van de kazerne die in principe niet gebruikt wordt). Ik denk dat hij al iets noordelijker bij de voormalige hoofdingang had moeten eindigen, waar nog een oude verlaten halte ligt? Waarom hiervoor gekozen als ook al bij de toegangsweg naar de hoofdingang (C.Van Maasdijklaan) wordt gestopt? Militairen zijn vaak wel fit genoeg om die 400 meter vanaf de hoofdingang naar deze halte te lopen. Wat is de meerwaarde van deze inham volgens jou?
- Lijn 10/110: als je bij lijnen 7b en 9 korte inhammen accepteert, waarom dan nog lijnen 10 en 110 naar Papendal laten rijden? Is het dan niet beter streeklijn 105 (die toch al vlak langs Papendal rijdt) een kleine inham via Papendal te laten geven? Spitslijn 110 kan dan extra spitsritten van lijn 105 worden.
- Lijn 14 gaat niet meer via Kronenburg, waarmee Elst-West de verbinding hiermee verliest. Was dit juist niet een aantrekkelijke bestemming vanuit Elst?
- Lijn 56 rijdt als enige nog via het Gelredome/Transferium. Ik denk dat dat een nogal karige bediening is (maakt het transferium niet bepaald aantrekkelijk meer). Tijdens evenementen in het Gelredome (wedstrijden van Vitesse of concerten) kun je hiermee ook nooit de bezoekers vervoeren.
- Lijn 331B laat je zo goed als non-stop rijden tussen Elst en Arnhem. Aangezien deze lijn al bij het station in Elst stopt, ga je dus een enorme concurrentiestrijd met de trein creëren. Dit terwijl voor Elst de belangrijke verbinding met de kantoren in Arnhem-Zuid en WKC Kronenburg (en bij evenementen ook met het Gelredome) waar deze lijn voor bedoeld is juist compleet wegvalt. Een overstapmogelijkheid bij Arnhem Zuid is er daarbij ook niet eens. Reizigers moeten dan opeens bij tussen Elst en Arnhem (halte Park Lingezegen) op de laagfrequente lijn 14 overstappen om vervolgens 1 halte verder bij De Laar dan weer op een stadsbus over te stappen om op deze bestemmingen te komen. Dit is natuurlijk een zeer onaantrekkelijke verbinding.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Daan! »

Hoe maak je dat in google maps?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door SuperGhost »

Google My Maps :wink:

Ik zat voor Arnhem te denken aan (moet alles nog intekenen):

HOV-lijnen:
C1 Arnhem CS - Malburgen - Huissen - Bemmel - P+R Ovatonde - Lent - Waalkade - Nijmegen CS - Heyendaal
4x p/u, tussen Arnhem CS en Huissen 8x p/u samen met lijn 1.
C2 Apeldoorn CS - Beekbergen - Arnhem CS - WKC Kronenburg - Elst - Lent - Nijmegen CS
4x p/u Apeldoorn - Arnhem CS, 2x door naar Nijmegen. Spits: 4x p/u hele route
C3 Velp Station - Velp Zuid - IJssellaan/HAN - Het Broek - Arnhem CS - Oosterbeek - Renkum - Wageningen - Campus - Ede Station E-W
4x p/u, tussen Presikhaaf en Oosterbeek 8x p/u samen met lijn 3
C4 Arnhem CS - Het Broek - Westervoort-Zuid - Rondje Duiven
4x p/u, in Duiven 2x p/u met de klok mee en 2x p/u tegen de klok in.

Stadslijnen:
1 CIOS - NOM - Burgers' Zoo - Rijnstate - CS - Centrum-Zuid - Malburgen - Het Duifje - Huissen Stadswal
4x p/u, tussen CS en Huissen Stadswal 8x p/u samen met lijn C1 (alleen route in centrum anders).
2 CIOS - Geitenkamp - Station Velperpoort - CS - Gelredome - WKC Kronenburg - Rijkerswoerd
4x p/u, spits 6x p/u
3 Oosterbeek Station - CS - Het Broek - Presikhaaf III - OHLW - Elsweide/HAN
4x p/u, bij Elsweide/HAN gekoppeld aan lijn 4. Rijdt samen met lijn C3 8x p/u
4 Elsweide/HAN - Station Velperpoort - CS - Elderveld - Station Zuid - Schuytgraaf
4x p/u (in Schuytgraaf 2x linksom en 2x rechtsom). Rijdt tussen haltes Vondellaan en Hollandweg 8x p/u samen met lijn 5. In Elsweide gekoppeld aan lijn 3.
5 Velp Station - Station Velperpoort - CS - Elderveld - De Laar-West
4x p/u, in De Laar gekoppeld aan lijn 6. Rijdt tussen Vondellaan en Hollandweg 8x p/u samen met lijn 4.
6 Centraal Station - Grote Koppel - WKC Vredenburg - Rijkerswoerd - De Laar-Oost
4x p/u, in De Laar gekoppeld aan lijn 5.
7 Schaarsbergen - Bakenberg - Hoogkamp - CS - Malburgen-West - WKC Kronenburg - Holthuizen
2x p/u
8 Het Dorp - CS - Centrum-Zuid - Haven - IJsseloord 2
2x p/u. Rijdt 's avonds en in het weekend alleen tussen Het Dorp en Centraal Station
9 Het Duifje - Malburgen - WKC Kronenburg - Station Zuid
2x p/u, op station Zuid aansluitend op de bus naar Heteren

Streeklijnen die van invloed zijn op de ontsluiting in/rond Arnhem:
14 Arnhem CS - WKC Kronenburg - Elden - De Laar-Oost - Elst-West - Oosterhout - Lent - Waalkade - Nijmegen CS
2x p/u
26 Arnhem CS - Centrum-Zuid - Haven - IJssellaan/HAN - Velp-Zuid - Lathum - Giesbeek - Doesburg
2x p/u (avond/zondag: 1x p/u), vormt een kwartiersdienst met lijn 8
43 Arnhem CS - Klarendal - Paasberg - Velp-Noord - Rheden-Zuid - De Steeg - Ellecom - Dieren Station
2x p/u (avond/zondag: 1x p/u)
105 Arnhem CS - Papendal - Otterlo - Wekerom - Barneveld
2x p/u (Avond/zondag: 1x p/u, maakt dan het korte slagje via Papendal niet
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door CamilleKreemers »

Waarom verander je de trolleylijnen?

Ik kan me wel inzien met je Comfortlijnen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door SuperGhost »

Zodat er gezamenlijke frequenties van 8x p/u kunnen ontstaan en je dus d.m.v. 2 lijnen in kwartiersdiensten je een hoge frequentie kan krijgen binnen Arnhem. Nu gebeurd dat nog maar bij één combinatie van trolleylijnen. Dit wilde ik uitbreiden, zodat je in een groot deel van Arnhem deze zeer hoge frequenties krijgt zonder dat je meer nodig DRU's hebt.

Het grootste deel van de wijzigingen zijn echter de doorkoppelingen over Arnhem CS heen. Die koppeling daar overheen is vooral om het stadscentrum de bedienen voor de lijnen die via de provinciale weg (of Oosterbeek) naar het CS gaan. Naar welke richting ze vooral doorgekoppeld worden is niet zo heel belangrijk, zolang die maar langs het centrum gaan.
Als je door een andere doorkoppeling dan een strakke 7,5-minutendienst kan krijgen, dan lijkt me dat belangrijker dan de huidige doorkoppeling behouden.
De C-lijn vanaf Wageningen leek me belangrijk om die naar het HAN-campus door te koppelen. Dan is het makkelijkst om een strakke 7,5-minutendienst te krijgen om de trolleylijn uit Oosterbeek ook dezelfde route in Arnhem te geven, zodat je maar met één lijn te maken hebt waar je die uitbreiding mee krijgt i.p.v. 2 of meer andere lijnen (dat levert een te grote puzzel op). Dus vandaar dat de trolleylijn uit Oosterbeek dan ook in Arnhem doorgekoppeld is via Het Broek naar Presikhaaf i.p.v. via Velperpoort naar Velp.
En zo heb ik verder gepuzzeld.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door sirvinniei »

SuperGhost schreef:Ik ook, ik mis alleen een verdere toelichting, dus hier wat vragen/opmerkingen:

- Lijnen 3 en 7a rijden de Apeldoornseweg uit i.p.v. via het Bothaplein. Waarom deze filegevoelige route gebruiken, terwijl je geen nieuwe halte in het centrum daarmee bediend. Daarbij kun je dan ook niet op de busbaan terecht komen, dus hoe wil je dan nog het Willemsplein kunnen bedienen? Deze keuze snap ik niet.
is een foutje, heb het aangepast
- Lijn 7a rijdt in Klarendal over de Staringstraat (smalle eenrichtingsverkeerstraat) - Staringplein (fietspad) - Onder de Linden (smalle eenrichtingsverkeerstraat) waar dat niet mogelijk is, owaarom niet iets noordelijker over de Graaf Lodewijkstraat - J.P. Heijestraat, die wel geschikt zijn?
aangepast
- Lijn 5b gaat niet meer door Elderveld, waardoor én deze wijk de frequentie ziet halveren én je juist de lijnen niet meer combineert waar je dat juist volgens mij oppert. Ik denk dat de winst die je hiermee maakt bovendien beperkt is. Bovendien verliest Elderveld zijn verbinding met station Arnhem Zuid.
De frequenties staan niet vast. Lijn 5a is een gecombineerde lijn van 5 en 6. De frequenties aan de b zijde kunnen ook omhoog. Met de uitsparing van het combineren van lijn 3/33/300 (die nu een onnodig hoge frequenties vlak achter elkaar rijden) kun je aan de lijn 2 zijde ook ritten toevoegen.
Wat betreft Arnhem Zuid: ik vermoed dat die vraag niet heel hoog zal zijn. Hollandweg ligt op 7 minuten lopen van Arnhem Zuid (als mensen over deze kleine afstand uberhaupt niet al de fiets pakken)
- Lijn 7a keert bij halte CIOS, waar geen keermogelijkheid is. Wil je die hier aanleggen, of...? Is het niet mogelijk om deze lijn door te trekken naar Alteveer om daar vast te maken aan lijn 3, zodat Geitenkamp de verbinding met het ziekenhuis behoudt en niet omgereden hoeft te worden via het centrum.
Ah, ik dacht dat omdat 77 het als eindpunt had daar wel een keerpunt zou liggen, maar deze rijdt natuurlijk maar in 1 richting. Ik zat zelf tijdens het brainstormen over het doortrekken naar golflinks, voor een overstap op lijn 91. Verknopen aan lijn 3 (zoals ik hem heb liggen) kan, maar dan krijg je een onaantrekkelijke doorgaande verbinding, terwijl je alleen maar een klein deel van Alteveer extra aandoet (dat in mijn ogen al goed wordt bediend door lijn 3)
- Lijn 7b: als je routes strekt, waarom die inham via Holthuizen dan? Is het dan niet beter gewoon dat stukje over te slaan. De loopafstand van halte Holthuizen naar halte Frieslandsingel is met 350 meter ook niet zo heel groot. Zeker gezien je net iets verderop bij de Groningensingel wel grotere loopafstanden accepteert komt deze inham wat vreemd over.
Goed punt, heel holthuizen is eigenlijk al binnen een 500m straal van Frieslandsingel. Heb het veranderd.
- Lijn 9 heeft een rare inham via Klein Heidekamp gekregen (een nooduitgang van de kazerne die in principe niet gebruikt wordt). Ik denk dat hij al iets noordelijker bij de voormalige hoofdingang had moeten eindigen, waar nog een oude verlaten halte ligt? Waarom hiervoor gekozen als ook al bij de toegangsweg naar de hoofdingang (C.Van Maasdijklaan) wordt gestopt? Militairen zijn vaak wel fit genoeg om die 400 meter vanaf de hoofdingang naar deze halte te lopen. Wat is de meerwaarde van deze inham volgens jou?
Was niet bewust gedaan, waarschijnlijk verkeerd gegaan bij het overtekenen.
- Lijn 10/110: als je bij lijnen 7b en 9 korte inhammen accepteert, waarom dan nog lijnen 10 en 110 naar Papendal laten rijden? Is het dan niet beter streeklijn 105 (die toch al vlak langs Papendal rijdt) een kleine inham via Papendal te laten geven? Spitslijn 110 kan dan extra spitsritten van lijn 105 worden.
Sirvinniei schreef:-10>10 (traject Heinenoord/het dorp lijkt me een goede kandidaat voor vraagafhankelijk vervoer)
-110>110 (integreren in 105?)
- Lijn 14 gaat niet meer via Kronenburg, waarmee Elst-West de verbinding hiermee verliest. Was dit juist niet een aantrekkelijke bestemming vanuit Elst?
Ik denk dat de groep doorgaande reizigers naar station Arnhem groter is. Verbinding is er nog wel hoogrequent met overstap. Verder wilde ik Elden wat beter bedienen.
- Lijn 56 rijdt als enige nog via het Gelredome/Transferium. Ik denk dat dat een nogal karige bediening is (maakt het transferium niet bepaald aantrekkelijk meer). Tijdens evenementen in het Gelredome (wedstrijden van Vitesse of concerten) kun je hiermee ook nooit de bezoekers vervoeren.
- Lijn 331B laat je zo goed als non-stop rijden tussen Elst en Arnhem. Aangezien deze lijn al bij het station in Elst stopt, ga je dus een enorme concurrentiestrijd met de trein creëren. Dit terwijl voor Elst de belangrijke verbinding met de kantoren in Arnhem-Zuid en WKC Kronenburg (en bij evenementen ook met het Gelredome) waar deze lijn voor bedoeld is juist compleet wegvalt. Een overstapmogelijkheid bij Arnhem Zuid is er daarbij ook niet eens. Reizigers moeten dan opeens bij tussen Elst en Arnhem (halte Park Lingezegen) op de laagfrequente lijn 14 overstappen om vervolgens 1 halte verder bij De Laar dan weer op een stadsbus over te stappen om op deze bestemmingen te komen. Dit is natuurlijk een zeer onaantrekkelijke verbinding.
Vrijwel altijd is er speciaal evenementvervoer bij evenementen, maar ik zal 331 wel weer via zijn oude route laten rijden. Verder heb ik nog een (optionele) winkelpendel ingetekend vanaf het Gelredome.

Ik zal op jouw net reageren als je hem ingetekend hebt
Ik heb geen onderschrift
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door SuperGhost »

sirvinniei schreef:
- Lijn 7a keert bij halte CIOS, waar geen keermogelijkheid is. Wil je die hier aanleggen, of...? Is het niet mogelijk om deze lijn door te trekken naar Alteveer om daar vast te maken aan lijn 3, zodat Geitenkamp de verbinding met het ziekenhuis behoudt en niet omgereden hoeft te worden via het centrum.
Ah, ik dacht dat omdat 77 het als eindpunt had daar wel een keerpunt zou liggen, maar deze rijdt natuurlijk maar in 1 richting. Ik zat zelf tijdens het brainstormen over het doortrekken naar golflinks, voor een overstap op lijn 91. Verknopen aan lijn 3 (zoals ik hem heb liggen) kan, maar dan krijg je een onaantrekkelijke doorgaande verbinding, terwijl je alleen maar een klein deel van Alteveer extra aandoet (dat in mijn ogen al goed wordt bediend door lijn 3)
Doortrekken naar Golflinks is een optie om een overstap ri. Apeldoorn te krijgen. Zelf zat ik eraan te denken om bij het viaduct van de Apeldoornseweg over de Schelmseweg een overstaphalte te maken. Lijn 91 kan dan daar een halte krijgen aan de Apeldoornseweg en overstap krijgen op stadslijnen 7a en 3 die haltes aan de Schelmseweg krijgen (en dan hier op papier hun eindpunt hebben, maar in praktijk dus op elkaar doorrijden). Dan krijg je dus vanaf zowel Alteveer en Geitenkamp een goede overstapmogelijkheid naar Apeldoorn en vanaf Apeldoorn ook een naar het Openluchtmuseum en Burgers' Zoo.
Ik zou dan ook op termijn zien dat de P+R-locatie bij Golflinks verplaatst wordt naar deze nieuwe overstaphalte (direct ten oosten van dit viaduct is het nog helemaal leeg, daar past prima een ruime P+R met dan ook goede OV-verbindingen naar zowel het centrum als het NOM+dierentuin). De halte Golflinks kan dan geschrapt worden.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door SuperGhost »

sirvinniei schreef:Ik zal op jouw net reageren als je hem ingetekend hebt
Ik heb meteen heel Rijn-Waal erin gezet (met de lijnen die voor Arnhem van belang zijn had ik al een groot deel van de reguliere buslijnen, dus heb ik het maar meteen afgemaakt).
Ik wil ook de andere concessie erbij zetten.
https://www.google.nl/maps/d/viewer?mid ... 99992&z=10

Voor de lijnnnummering:
Cxx = HOV-lijnen
Nxx = nachtlijnen (niet ingetekend)
0xx = reguliere lijnen
1xx = aanvullende lijnen / lijnen met een beperkte dienstregeling
2xx = vervangende lijnen (niet regulier dus)
3xx = evenementenlijnen (niet ingetekend)
4xx = avondlijnen
5xx = buurtbus
6xx = schoolbus

regioverdeling nummers die ik voorlopig in gedachte heb (kan nog wijzigen in de nog in te tekenen concessie):
1-9 stadslijnen
10-19 Arnhem-Nijmegen (Rijn-Waal)
20-29 Veluwe-Zuid + Achterhoek-Zuid (Rijn-Waal)
30-39 Rivierenland (Rijn-Waal)
40-49 Veluwe-Noord + Flevopolder (IJssel-Vecht)
50-59 Overijssel + Noordoostpolder(IJssel-Vecht)
60-69 Twente (Berkel-Dinkel)
70-79 Achterhoek-Noord (Berkel-Dinkel)

Nu de lijnen in Rijn-Waal met bij sommige korte uitleg met tussen haakjes welke lijn/lijnen die (deels) vervangt:
Trein (niet ingetekend):
- Arnhem - Tiel: station Hemmen-Dodewaard ingeruild voor een nieuw station bij Valburg. Station Opheusden dan hernoemen tot Opheusden-Dodewaard.
- Arnhem - Winterswijk: ongewijzigd.

HOV:
C1 Arnhem CS - Nijmegen Heyendaal (300), de spitstoevoegers op Bemmel-Heyendaal (zodra de A15 doorgetrokken is) gaan naar lijn C6.
C2 Apeldoorn CS - Nijmegen CS (91 en 331) Door deze koppeling krijgt Apeldoorn een rechtstreekse verbinding met de kantoren in Arnhem-Zuid.
C3 Velp Station - Station Ede-Wageningen (84, 352 en 331) Door deze koppeling zorgt voor rechtstreekse verbindingen naar de universiteit (Arnhem, Oosterbeek, Renkum) en de hogeschool (Wageningen, Renkum, Oosterbeek) en station Ede (Renkum). Daarnaast wordt de lijn doorgetrokken naar station Velp om ook een overstap op de trein mogelijk te maken (voor Velp-Zuid). Ook is de route door Presikhaaf gewijzigd (zie lijn 5)
C4 Arnhem CS - Duiven (60, 62) Door een rondje in Duiven te rijden is er een goede dekking. Door dit om en om te doen hebben alle haltes in Duiven ook een verbinding van/naar het station én hoeven reizigers die op het eind/begin van de route zitten niet perse het hele rondje te blijven zitten (met de bijbehorende kosten).
C5 Groesbeek De Horst/Breedeweg - Druten Busstation (5 en 85). Door de koppeling bespaar je DRU's terwijl Beuningen en Groesbeek in de brede spits een hogere frequentie (8 i.p.v. 6x per uur) krijgen. De extra reistijd voor reizigers van 85 bedraagt zo'n 4 minuten, maar krijgen er wel een betere verbinding met Beuningen. De ritten die in Beuningen eindigen blijven doorrijden naar Tiberiuslaan en gekoppeld met de lijn naar Heyendaal (waar mogelijk).
C6 Zevenaar - Nijmegen Heyendaal (300) Deze nieuwe HOV-lijn (waar al wel ideeën voor zijn) sluit in Zevenaar goed aan op de treinen van/naar Doetinchem voor een snelle verbinding vanuit de Achterhoek naar de universiteit in Nijmegen en verlichting voor de treinen op Zevenaar-Arnhem. Ook neemt deze lijn de spitsritten van de 300 over en vormt het dus een dubbele frequentie met C1. Deze rijdt uiteraard pas als de doortrekking van de A15 gereed is.

Stadsdienst Arnhem:
1 Noord - Huissen Stadswal (3, 8). Huidige trolleylijn 3 die aan beide kanten door gaat rijden. Aan de noordzijde naar de Apeldoornseweg (waar ik een goede P+R locatie voorzie ter vervanging van Golflinks) en daar gekoppeld is aan lijn 2 (i.v.m. ontbreken keervoorziening) en overstap krijgt op lijn C2. Aan de zuidzijde wordt de lijn verlengd naar Huissen. In het centrum wordt de zuidelijke route bediend i.p.v. de noordelijke (om dit deel van het centrum beter te bedienen). Vanuit Malburgen/Huissen wordt de noordelijke route langs het centrum nog frequent bediend door lijn C1.
2 Noord - Rijkerswoerd (7). Routewijziging door Geitenkamp (om vervallen huidige lijn 8 op te vangen) en verlengd naar de Apeldoornseweg om overstap te bieden van/naar Apeldoorn en door de koppeling aan lijn 1 geeft het een rechtstreekse verbinding met de dierentuin en het ziekenhuis.
3 Oosterbeek Station - Presikhaaf (1, 12, 5). Andere doorkoppeling om een dubbele frequentie te kunnen geven met C3. In Presikhaaf een andere route, waardoor geheel Presikhaaf wordt bediend. Rijdt bij Elsweide door op lijn 5 (als die niet rijdt, kerend bij halte Elsweide/HAN)
4 Schuytgraaf - Velp Station (5, 1). Andere doorkoppeling (ook vanwege reden hierboven). Gaat in Velp een rondje via Velp-Noord rijden ter vervanging huidige lijn 8. Gaat ook via het station in Velp rijden (waar het officiële eindpunt zal liggen). Rondje Velp wordt net zoals in Schuytgraaf om en om gereden.
5 Elsweide - De Laat-West (6). Gaat voortaan via station Velperpoort naar Elsweide/HAN rijden. Dit vooral om te voorkomen dat lijn C3 alle HAN-reizigers mee moet nemen (zowel uit Wageningen, Renkum, Oosterbeek als vanaf de trein op Arnhem CS en Velperpoort) en deze lijn alleen voor Arnhemse reizigers over blijft. Door deze via Velperpoort te sturen neemt deze de treinreizigers mee. Aangezien deze met een gelede bus rijdt, kan deze ook meer capaciteit bieden. De route wordt daarna gestrekt door niet meer via station Presikhaaf te reizen (die studenten kunnen al lopen of hebben als alternatief om op station Velp op lijn C3 te stappen). Omdat er geen keervoorziening vanaf noordelijke richting is wordt bij Elsweide doorgereden op lijn 3, wat als voordeel heeft dat Over Het Lange Water ook een snelle verbinding met Arnhem CS en centrum behoudt.
6 Centraal Station - De Laar-Oost (2). Neemt de bediening van Vredenburg en Holthuizen over. Die wijken profiteren daardoor van een frequentieverhoging. Reizigers van De Laar-Oost die naar de bedrijven bij Overmaat willen kunnen met lijn C1 mee.
7 Schaarsbergen IPC - IJsseloord 2 (9, 12). Door de koppeling krijgen Schaarsbergen, Bakenberg en Hoogkamp doordeweeks een betere verbinding met het stadscentrum. In Presikhaaf geen ontsluitende dienst meer, zodat de lijn 's avonds en in het weekend niet meer nodig is. Daarnaast ontstaat nu op WKC Presikhaaf een overstapmogelijkheid voor IJsseloord 2 naar Velp-Zuid en Doesburg (voor zover van belang).
8 Centraal Station - Het Dorp (10). Rijdt niet meer door van/naar Papendal (wordt overgenomen door de lijn naar Barneveld).
9 Arnhem CS - Grave Busstation (14, 9, 1, 561). Neemt de bediening van Malburgen-West over, voor de rest zie onder stadsdienst Nijmegen.
10 Station Zuid - Het Duifje (11). Ongewijzigd.

Stadsdienst Nijmegen
1 Station Dukenburg - Berg en Dal (2, 8). Lindenholt-West wordt via Wolfskuil naar het stadscentrum gereden. Afhankelijk van waar in Lindenholt je woont kan het iets sneller of langzamer zijn. Door deze route naar het centrum te nemen ontstaat er ook een verbinding tussen P+R Nijmegen-West en het stadscentrum (nu verzorgt lijn 89 de snelle verbinding ri. stadscentrum, maar die rijdt niet naar het centrum zelf maar slechts naar het station). Ook blijft deze verbinding dan 's avonds en in het weekend bestaan (zeker op zaterdag lijkt me dat toch wel een punt). De toeristische route via Lindenholt moeten afleggen is natuurlijk niet interessant voor mensen die van de P+R gebruik willen maken. Vanaf Berg en Dal gezien wordt weer via de Berg en Dalseweg gereden, waardoor er vanuit Berg en Dal een verbinding ontstaat met de Sint-Maartenskliniek en de school.
2 Neerbosch-Oost - Sint-Maartenskliniek (6, 8). Andere doorkoppeling, verder lagere frequentie voor Neerbosch-Oost (alleen die wijk) in de spits. Heseveld en Wolfskuil krijgen door de koppeling met lijn 1 een 7,5-minutendienst. Door de andere doorkoppeling bij het Sint-Maartenskliniek krijgt Alteveer een rechtstreekse verbinding met de kliniek.
3 Plein 1944 - Weezenhof (331). Restant van lijn 331 dat doorgaat als stadslijn (de rest gaat naar HOV-lijn C2). Voortaan rijden daardoor alle ritten naar Plein 1944, in plaats van alleen de spitstoevoegers.
4 Centraal Station - Afrikamuseum (7). Ongewijzigd. Stopt maar bij een beperkt aantal haltes (alleen degene waar C5 niet stopt).
5 Plein 1944 - Hatert (8). Geen koppeling aan een andere lijn meer, verder ongewijzigd.
6 Lent Thermion - Lindenholt-Oost (13, 15, 1, 9, 4). Rechtstreekse verbinding met het CS en centrum keert doordeweeks overdag weer terug voor Aldenhof (ook voor Lindenholt-Oost, al zou overstappen op station Dukenburg sneller zijn). Neemt hierbij de route huidige lijn 9 (tot St.Anna) en 1 (door Hazekamp) over en zorgt voor de kwartiersverdichting voor Hazekamp doordeweeks en in de spits ook die tussen Lent en Nijmegen CS. 's Avonds en in het weekend blijft de huidige route tussen alleen Aldenhof en Lindenholt-Oost gereden worden.
7 Lent Thermion - Brakkenstein (13, 15, 14). Voor andere doorkoppeling gekozen, verder geen wijzigingen.
8 Plein 1944 - Station Dukenburg (6). Resterende deel van huidige lijn 6. Gaat via Heyendaal-Oost rijden. Aangezien de hoofdingang van het ziekenhuis nu 'centrale' ligt en dus vrijwel even dicht bij Heyendaal-Oost als Heyendaal-West is de oost-route logischer geworden, aangezien je dan belangrijke universiteitslocaties bediend. In plaats van over de Sint-Annastraat wordt via station Heyendaal gereden en ter vervanging komt op de Campusbaan t.h.v. de Sint-Annastraat een vervangende halte, waar ook de andere bussen via station Heyendaal gaan stoppen (m.u.v. de Heyendaal-shuttle en de HOV-lijnen).
9 Arnhem CS - Grave Busstation (14, 9, 1, 561). Andere doorkoppeling op Nijmegen CS. Hierdoor krijgen Elst(-West) en Lent-West een betere verbinding met Heyendaal. Zeker aangezien in Lent-West een studentencomplex staat van belang. Tegelijkertijd krijgen Grave, Nederasselt, Overasselt en Heumen zo een rechtstreekse verbinding met het Nijmeegse centrum (en Heumen in het geheel met Nijmegen). Door via Malden te rijden krijgt Heumen een vaste buslijn en krijgen alle kernen van de gemeente Heumen zo een verbinding met het gemeentehuis in Malden, zonder dat een (deels) concurrerende buurtbus nodig is.
10 Centraal Station - Heyendaal (10). Rijdt niet meer in het weekend (C1 blijft dan doorrijden), verder ongewijzigd.

Streeklijnen
11 Millingen - Wijchen (80, 13, 15). Doorkoppeling om de Ooijpolder een rechtstreekse verbinding met Heyendaal te geven. In Wijchen zitten stoeien met hoe ik de sterfhuisconstructie aantrekkelijk kon houden. Gekozen voor een kleine ringlijn (in één richting) in Wijchen-West en voor de rest het schrappen van de route door het industrieterrein Wijchen-Oost (want lijn 99 nog dichtbij) ten gunste van Woezik en Bijsterhuizen. Het kleine rondje is kort genoeg om op station Wijchen voor Wijchen-West een korte aansluiting te bieden op de sprinter van/naar 's-Hertogenbosch (en dus ook Nijmegen, aangezien die net iets later vertrekt). Wijchen-Zuid verliest buiten de spits zijn reguliere bus, dat is opgelost door 2 buurtbuslijntjes er een gezamenlijke halfuursdienst te rijden en op station Wijchen aan te sluiten op de eerder genoemde treinen en ook de nieuwe lijn 11.
12 Nijmegen CS - Druten Busstation (12). Ongewijzigd.
13 Nijmegen CS - Beuningen (11). Ongewijzigd.
14 Nijmegen CS - Zetten (3, 35). Lijn 35 tussen Zetten en Elst blijven rijden zorgt voor te veel paralelliteit met het spoor. Met een station in Valburg is dat ook niet meer nodig. In plaats daarvan laat ik de lijn afbuigen naar Oosterhout Dorp en maak ik hem vast een de lijn naar Nijmegen CS.
15 Arnhem CS - Nijmegen CS (33). Tussen Arnhem en Angeren enkele minuutjes versneld door Loovelden/Zilverkamp en Het Duifje over te slaan. Die worden immers al 8x p/u bediend door C1 en stadslijn 1.
16 Arnhem CS - Heteren (56). Ongewijzigd.
17 Arnhem CS - Dieren (29, 43). Geknipt in Dieren. Enerzijds omdat vanuit Apeldoorn/Eerbeek doorkoppeling ri. Doetinchem zinniger is (voor Arnhem stap je immers al op de trein in Dieren) en anderzijds ook omdat je vanaf Apeldoorn/Eerbeek en Doetinchem op de IC naar Arnhem wilt aansluiten (doorkomst/keren .00/.30 nodig) en je deze lijn liever een aansluiting ri. Zutphen-Deventer-Zwolle wil geven (doorkomst/keren .15/.45 nodig). Ik heb er nog aan zitten denken om de spitslijn Apeldoorn-Eerbeek door te trekken naar Dieren en aan deze lijn vast te maken, maar ik weet niet of er wel genoeg vraag daarvoor is tussen Eerbeek en Dieren. In Rheden wordt de route door Rheden-Zuid overgenomen van 29 (minder concurrerend maar aanvullend op de trein worden) en in Velp wordt via het station gereden om aan te sluiten op overige buslijnen in Velp.
18 Zevenaar - Tolkamer (60). Het enige overgebleven stukje van lijn 60. Vertrekt/komt aan in Zevenaar rond het hele uur, zodat een korte aansluiting ontstaat op de Albellio-trein van/naar Arnhem (RE19).
19 Elst - Bemmel (35). Overgebleven deel van lijn 35. Gaat een rondje via Elst-West rijden om ook Elst-West met het station te verbinden
20 Arnhem CS - Barneveld (105). Neemt de bediening van Papendal over van lijn 10. Verder ongewijzigd.
21 Apeldoorn - Ede (108). Ongewijzigd.
22 Putten - Ede (107). Ongewijzigd.
23 Arnhem CS - Ede (51, 86). Beide lijnen gekoppeld, zodat er een rechtstreekse verbinding Ede<->Renkum-Noord en Bennekom<->Arnhem ontstaat.
24 Kesteren - Ede (44, 45, 88*). Zwaar aaangepaste lijn 88. Er wordt via Bennekom-Noord gereden. In Wageningen wordt via de Rooseveltweg gereden, hierdoor kan er ook via de universiteit zelf gereden worden: de halte Bornsesteeg kan dan immers vervangen worden door een halte aan de Rooseveltweg ter hoogte van de Kennedyweg en de halte Hoevestein heeft al 3 haltes van lijn 86 in de buurt. Op deze manier worden Wageningen en de universiteit beter ontsloten. Er wordt doorkoppeld naar Kesteren om ook de Betuwe rechtstreeks met de universiteit en Ede te verbinden. Doorkoppeling over Kesteren heen verdwijnt (zie later bij de betreffende lijnen).
25 Arnhem CS - Doesburg (26, 27). Doordat vanaf Doetinchem doorgereden wordt naar Dieren, wordt er vanuit Arnhem niet meer doorgereden naar Dieren en Doetinchem. De beide lijnen worden gekoppeld naar één lijn die een rondje in Doesburg rijden (om en om). Op het moment dat er tussen Doesburg en Doetinchem 1x p/u wordt gereden (en deze lijn ook 1x p/u rijdt), wordt nog wel doorgekoppeld op de 2e rit per uur van lijn 26 naar Dieren-Apeldoorn.
26 Apeldoorn - Doetinchem (43, 29, 26). De meest logische doorkoppeling in Doesburg naar station Dieren om daar op de IC naar Arnhem aan te sluiten is die uit oostelijke richting (Drempt, Hoog-/Laag-Keppel, Hummelo en Langerak), omdat de bus uit zuidelijke richting zelf al naar Arnhem rijdt. Vervolgens doorgekoppeld naar Apeldoorn (zie lijn 17 hiervoor). Wanneer 1x p/u gereden wordt tussen Doesburg en Doetinchem rijdt de andere rit in Doesburg door op lin 25.
27 Doetinchem - Dinxperlo (40). Gaat via Terborg-Zuid/West rijden i.p.v. Gaanderen-Centrum, omdat deze verder van het station liggen en de huidige route al dicht op station Gaanderen ligt en die mensen net zo goed met de trein mee kunnen. Dit zorgt voor gemiddeld kortere loopafstanden binnen deze 2 plaatsen.
28 Doetinchem - Gendringen (28). Ongewijzigd.
29 Doetinchem - Emmerich (24, 91). Gaat 1x per uur doorrijden naar Emmerich (route Duitse lijn 91) en aansluiten op de trein naar Arnhem (ochtend) en vanaf Arnhem (middag). In beide richtingen tegelijk aansluiten zou een lange kering (30-40 minuten) vergen. Door in spitsrichting aan te sluiten op de trein van/naar Arnhem kan de reistijd 's-Heerenberg - Arnhem aanzienlijk afnemen (zo'n 10 minuten minder?). Arnhem-Emmerich (21 min.) is immers aanzienlijk korter dan Arnhem-Doetinchem (31 min.)
30 Brakel - Kerkdriel (49, 67). De spitsritten Zaltbommel - Kerkdriel weer opgenomen in de lijn van Brakel. Hierdoor hebben alle spitsritten van/naar Kerkdriel weer een rechtstreekse verbinding met het centrum van Zaltbommel en het Cambium College.
31 's-Hertogenbosch - Aalst (166). Zodra de Maas-Waalweg is doorgetrokken deze lijn doortrekken naar Aalst i.p.v. Well. Dat moet dan zonder extra bussen kunnen geloof ik. Hierdoor krijgen Nederhemert en Aalst een rechtstreekse verbinding met 's-Hertogenbosch i.p.v. Well. Beide kernen zijn veel groter dan Well. Well blijft per buurtbus bediend naar Ammerzoden waar op deze lijn opgestapt kan worden.
32 's-Hertogenbosch - Nijmegen CS (165, 89). Lijn 165 vastmaken aan de spitsritten van lijn 89. Buiten de spits wordt dus maar tot Druten gereden en stap je dan over op lijn C5.
33 Tiel - Nijmegen CS (42, 89). Koppeling tussen deze 2 lijnen door een snelle verbinding tussen Tiel en Nijmegen te maken.
34 Tiel - Rhenen (44). Omdat NS de trein in Tiel een kwartier draait moet deze lijn een kwartier meedraaien. Hierdoor kan die dan ook in Kesteren aansluiten op de trein. Doorkoppeling naar Wageningen gaat dan niet meer (want die moet aansluiten op de treinen), of je moet ruim een kwartier stilstaan in Kesteren. Dan kan een overstap net zo goed, zodat deze lijn met kleine busjes kan rijden en de lijn Kesteren-Ede met de benodigde grote bus. Tegelijk kan deze lijn juist wel bij doorrijden naar Rhenen daar aansluiten op de sprinter naar Utrecht, dus vandaar weer een 3e bus per uur tussen Rhenen en Kesteren.
35 Tiel - Kesteren (45). Kwartier verschoven, zelfde als hierboven. Sluit vervolgens in Kesteren aan op lijn 34 van/naar Rhenen.
36 Tiel Passewaaij - Culemburg (46) Kwartier verschoven, zodat in Passewaaij op de trein aangesloten blijft worden. In Culemborg is een kwartiersdienst per trein, dus daar maakt de verschuiving weinig uit.
37 Vianen - Culemborg (146). Zou eigenlijk naar Utrecht moeten vind ik, maar voor de rest gewoon ongewijzigd.
38 Geldermalsen - Gorinchem (47). Ongewijzigd
83 Nijmegen - Venlo (83). Alleen nog de ritten van/naar Gennep gereden door Gelderse vervoerder. De doorgaande naar Venlo allen door Limburgse. Lijnnummer blijft natuurlijk het Limburgse nummer.
104 Westervoort - Duiven (61, 62). Koppeling, zodat ook vanaf Duiven het hele industrieterrein bereikbaar is.
111 Millingen - Wijchen-Zuid (82, 13, 15). Vergelijkbare koppeling als ik bij lijn 11 zei. Deze spitslijn bediend dan Wijchen-Zuid om de buurtbussen te ontlasten in de spits en Wijchen-Zuid in de spits nog altijd met Heyendaal te verbinden.
120 Scherpenzeel-Barneveld (110). Aangepaste route in Barneveld-Zuid om de wijk Burght mee te nemen.
121 Otterlo - Hoge Veluwe (106). Ongewijzigd.
123 Wageningen - Heteren (54). Doordat ik de buurtbus rond Renkum/Wolfheze/Oosterbeek heb aangepast en doorgestuurd naar Heteren (zodat ook in het dagdal tussen Heteren en Renkum gereisd kan worden) is nog maar 1 rit van deze lijn nodig voor een halfuursdienst. Hierdoor kan deze weer door gaan rijden naar Wageningen.
126 Apeldoorn - Eerbeek (109). Ongewijzigd. Zou er vraag genoeg zijn deze door te trekken naar Dieren (en daar dan vast te maken aan de 17)?
130 Zaltbommel - Poederoijen (68). Ongewijzigd.
180 De Klomp - Wageningen Universiteit (89?). Enige lijn met een nummer buiten het nummeringsysteem dat ik voor ogen had. Dit om te benadrukken dat deze lijn verknoopt ligt met de Utrechtse lijn 80 op De Klomp.
428 Doetinchem - Dinxperlo (428). Ongewijzigd.

Aansluitende lijnen per treinstation in dit gebied (alleen buslijnen van deze concessie meegenomen uiteraard):
Arnhem Centraal: C1, C2, C3, C4, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 15, 16, 17, 20, 23, 25
Arnhem Presikhaaf: 25
Arnhem Velperpoort: 2, 4, 5
Arnhem Zuid: 4, 10, 16
Barneveld Centrum: 20, 120, 520
Culemborg: 36, 37
Didam: 529
Dieren: 17, 26, 524, 525, 526
Doetinchem: 26, 27, 28, 29, 428, 502
Doetinchem De Huet: 501, 502
Duiven: C4, 104
Elst: C2, 19, 516
Ede Centrum: 3, 4
Ede-Wageningen: C3, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 21, 22, 23, 24
Gaanderen: -
Geldermalsen: 38, 537, 538, 539
Kesteren: 24, 34, 35, 514
Lunteren: 522
Nijmegen: C1, C2, C5, C6, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 32, 33, 83, 111
Nijmegen Dukenburg: 1, 3, 6, 8, 11, 111
Nijmegen Goffert: 3, 12, 13 (incl. halte Neerbosscheweg)
Nijmegen Heyendaal: C2, C6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 83, 111
Nijmegen Lent: C1, C2, C6, 6, 7, 9, 15
Oosterbeek: 3, 523
Opheusden-Dodewaard: 514
Rheden: -
Terborg: 27, 527, 528
Tiel: 32, 33, 34, 35, 36, 535, 536
Tiel Passewaaij: 36, 536
Valburg: -
Veenendaal-De Klomp: 3, 4, 180, 522
Velp: C3, 4, 17
Wehl: 529
Westervoort: C4, 104
Wijchen: 11, 111, 509, 510, 511, 512
Wolfheze: 523
Zaltbommel: 30, 130, 530, 531, 532, 535
Zetten-Andelst: 14, 514
Zevenaar: C6, 18, 517, 518, 519


Zo, dat was een hele lap tekst.... :roll:
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door CamilleKreemers »

mooie ideeen, ik had het nummeren iets anders gedaan:

20-49: Streeklijnen Rijn-Waal
50-79: Streeklijnen IJssel-Vecht
80-99: Streeklijnen Berkel-Dinkel

(uitzonderingen grensoverschrijdende lijnen)

Daarbij:

1-20: StadRRReis
21-99: StreekRRReis
100-199: SnelRRReis / SpitsRRReis (uitsluitend spitslijnen)
200-299: ......
300-399: ComfortRRReis
400-499: NachtRRReis
500 -599: BelRRReis
600-699: SchoolRRReis

Vraagje: Welke route gaat C6 rijden? Ik kan je kaart niet bekijken.

Ik heb een deel van Berkel-Dinkel af en mijn eigen ideeen voor Rijn-Waal. Die doorkoppelingen die jij voorstelt zitten ook wel deels in mijn plan.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door SuperGhost »

Ik zal morgen kijken hoe ik die kaart dan openbaar kan krijgen...

C6 begint in mijn idee op het station in Zevenaar, daarna via de Oranjelaan, Wilhelminalaan en Arnhemseweg naar de toekomstige afslag Zevenaar op de A15 (die komt op de plek waar de huidige bushalte Helhoek van lijn 60 ligt). Daarna de A15 op tot afslag Bemmel (waar nu de A15 nog eindigt) en vanaf daar volgt die dan de route van de huidige lijn 300 naar Heyendaal.

Ik heb geen haltes ingetekend, maar ik denk in Zevenaar dan aan 3 haltes naast het station zelf (vanaf station gezien)
- Bij de rotonde Arnhemseweg/Wilhelminalaan/Julianalaan (mogelijke naam: "Julianalaan"). Deze dan aan de Wilhelminalaan plaatsen (zodat die ook bruikbaar is voor de buurtbussen die daarna de Julianalaan oprijden)
- Bij de rotonde Arnhemseweg/Zonegge/Willem de Zijgerlaan (mogelijke naam: "Willem de Zwijgerlaan")
- Bij het kruispunt Arnhemseweg/Ringweg-Noord/Methen (huidige halte "Rosorum" weer naar zijn oude positie verplaatsen)

(bestaande haltes Oranjelaan en Schellekrans niet bedienen, omdat die te dicht bij een andere halte liggen en daardoor voor een snellijn te weinig toevoegen en de lijn onnodig vertragen. Halte Oranjelaan ligt dicht bij het station en Schellekrans dicht bij Rosorum. Oranjelaan kun je wel behouden omdat de buurtbussen er nog stoppen, Schellekrans kun je dan weghalen.)
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door DrechtBlub »

Is een knopje bij het link delen schermpje.
Ik blub in het Drecht.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door gkw1969 »

CamilleKreemers schreef:mooie ideeen, ik had het nummeren iets anders gedaan:

20-49: Streeklijnen Rijn-Waal
50-79: Streeklijnen IJssel-Vecht
80-99: Streeklijnen Berkel-Dinkel

(uitzonderingen grensoverschrijdende lijnen)

Daarbij:

1-20: StadRRReis
21-99: StreekRRReis
100-199: SnelRRReis / SpitsRRReis (uitsluitend spitslijnen)
200-299: ......
300-399: ComfortRRReis
400-499: NachtRRReis
500 -599: BelRRReis
600-699: SchoolRRReis

Vraagje: Welke route gaat C6 rijden? Ik kan je kaart niet bekijken.

Ik heb een deel van Berkel-Dinkel af en mijn eigen ideeen voor Rijn-Waal. Die doorkoppelingen die jij voorstelt zitten ook wel deels in mijn plan.
Waarom beperken jullie je met de lijnnummers streek?
Elke stad allemaal 1-9, en de streek prop je in eennoaar nummers per concessie.

Enige stroomlijn ik de nummers zie ik liever op kleinere gebieden:(Voorbeeld Berkel-Dinkel)
50-lijnen allemaal lijnen die Hengelo aan doen,
60-lijnen allemaal lijnen die Oldenzaal aan doen
70-lijnen allemaal lijnen die Groenlo aan doen

Ik zou de verdeling van de producten zo doen
1-199 Stad- en streekRreis (met het oog op de stadsdiensten in Twente
200-299 Spits
400-499 Nacht
500-599 Buurtbus
600-699 scholieren
800-899 P+R
When you're tired of London, you're tired of life
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten