Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

In hoeverre zijn de maatregelen, zoals de verplichting van een mondkapje in het ov, dan al voor de volle honderd procent correct? De persconferentie is straks om 19:00 uur pas terwijl diverse bronnen dat nu al naar buiten brengen. Ik vraag mij wel af, net als Meltrain, hoe je dan aan een mondkapje kan komen: ik ga er vanuit dat je deze dan online ergens kunt bestellen bijvoorbeeld?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Aking

Bericht door Aking »

mondkapje.ns.nl? *O*
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Z2N schreef:Het zal een kwestie van maatwerk zijn. De bussen en trams van en naar de Uithof zijn nu zo goed als leeg overdag, maar de scholierenlijnen die in Zeeland en over de Houtribdijk rijden zijn in juni wel weer nodig.
Het hangt net van de regio af inderdaad. In sommige gebieden in de Randstad kom je voor de middelbare scholieren al een eind met veel fietsen en eventueel een schoolbus waar die al rijden.
Op die manier zou je met een vakantiedienstregeling mogelijk al een heel eind komen om wel wat meer capaciteit te bieden, maar niet gelijk de volledige hoeveelheid personeel nodig te hebben. Immers heb je zeker in de stedelijke regio's dan overdag al meer lijnen die rijden dan nu met vaak een zaterdagsdienst als basis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM

Bericht door VIRM »

Ik neem aan dat er ook nog wordt nagedacht over handhaving: kan Mikos je uit de trein knikkeren als je mondkaploos bent? En het lijkt mij ook dat er wordt gekeken naar gespreide werktijden of structureel meer thuiswerken voor mensen met een kantoorbaan.
Beul van de blindegeleidelijn
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

VIRM schreef:kan Mikos je uit de trein knikkeren als je mondkaploos bent?
Ik ben ook benieuwd of de plicht al gaat gelden zodra je het station binnenloopt of pas in de trein. Maar vooral ook hoe je er aan kunt komen, ze zullen op grotere stations vast wel verdeeld worden lijkt me?
Ik blijf een mondkapje, zeker als het niet écht een kapje hoeft te zijn maar ook een sjaal ofzo, slechts symptoombestrijding vinden.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
trolly

Bericht door trolly »

Ik ben ook geen voorstander. De president van Z2N heeft het probleem prima gedemonstreerd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Je hebt het vast wel gezien op de persco: per 1 juno zijn mondkapjes verplicht in de vervoersmiddelen. Dat mag best een zelfgemaakte zijn, maar geen medische.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

trolly schreef:Ik ben ook geen voorstander. De president van Z2N heeft het probleem prima gedemonstreerd.
Die president heeft er wel voor gezorgd dat je nu mondkapjes kan krijgen bij de lokale supermarkt, doordat er al vroeg gekozen is voor opschaling van de binnenlandse productie. Nederland deed dat niet, en nu heeft Nederland een achterstand daarin. Dat zal voor die 1e juni wel een issue worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Pascal1998
Contacteer:

Bericht door Pascal1998 »

Het blijkt dus dat als je hem niet hebt, je een boete gaat krijgen, hoe hoog is nog niet bekend, maar dit is wat Rutte zei, na vraagstelling van Hart van Nederland
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Ondertussen heb ik zojuist het beste nieuws van de dag gehad: *O*
Afbeelding
Flickr!
Aking

Bericht door Aking »

Dus het blijft ook na 1 juni lekker rustig in het OV? *O*

Of wordt het rellen omdat de Mikossen van dienst moeten gaan handhaven maar er niet genoeg mondkapjes zijn? :')
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Nou, ik heb vandaag drie keer een volle bus (>10 reizigers) gehad. En dat waren toch echt allemaal plezierreisjes gok ik zo...

Wat ik maar wil zeggen: het wordt snel drukker de laatste week.
Aking

Bericht door Aking »

Maar vanaf 1 juni moet je dan dus waarschijnlijk de bus stil zetten en de pliessies/VIC'ers bellen, en daar benne de (plezier)reizigers vast niet blij mee :')
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ik zie zelf ook wat meer instappers de laatste dagen, maar juist vooral op de relatief korte stukjes (van Veenendaal-De Klomp tot Woudenberg De Poort was ik de enige passagier vanmiddag, daarna liep de bus voller)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es

Bericht door en-es »

De minister president benadrukte dat pretrondjes nog steeds uit den boze zijn. En buitenlandse toeristische reisjes trouwens ook.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Hoe zit het.eigenlijk als je met een paar man wil afspreken? Mag dit pas zodra de regel van 100 personen gaat gelden of mag ik per 1 juni al met een paar vrienden in de achtertuin zitten of naar het centrum gaan, bijvoorbeeld. Wellicht ligt het aan mij, maar dit heb ik even gemist...

Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Dat zal wel die '10 man op het terras'-regel zijn, per 1 juni dus.
Flickr!
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Als ik de exitstrategie goed begrepen heb, is er met samenkomsten tot 10 personen geen probleem, mits jullie zoveel mogelijk die vermaledijde anderhalve meter afstand houden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Tijdelijk dus ook geen Samenreiskorting en Dagkaart Fiets mogelijk !
Dat zal we dus invloed hebben op de onnodige reizen.
Aking

Bericht door Aking »

huibf schreef:Tijdelijk dus ook geen Samenreiskorting en Dagkaart Fiets mogelijk !
Bron?
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

huibf schreef:Tijdelijk dus ook geen Samenreiskorting en Dagkaart Fiets mogelijk !
Dat zal we dus invloed hebben op de onnodige reizen.
Dat zou een wijs besluit zijn.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Ik vraag me eigenlijk af of we dan vanaf volgende maand weer voorin mogen stappen, als dan toch iedereen in het ov een mondkapjes zou moeten dragen.

Updates:
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Aking schreef:
Bron?

https://www.ed.nl/binnenland/live-vanaf ... ~adfe940d/

Zie 19.45 uur.
PatrickM

Bericht door PatrickM »

Dat wordt nog wel wat op 2 juni als het VO weer open gaat, ik ken hier weinig schoolritten die onder de door Rutte genoemde 40% blijven (gaat eerder in de richting van 80/90% bezetting). Nu zal het ongetwijfeld rustiger zijn omdat de examenleerlingen niet meer reizen, maar dan kom je nog niet op de helft van de reizigers. Vermoed dat daar dus ook wel versterking nodig gaat zijn op bepaalde plaatsen met touringcars oid. Ook wel mooi voor de touringcarbranche in dat geval, want dan hebben die ook weer wat werk.
Plaats reactie