BrengMe schreef: Lijn 5 en 6 zou ik gewoon laten zoals ze zijn. De route die jij in Presikhaaf voorstelt loopt niet direct langs het winkelcentrum Presikhaaf, wat door zijn grootte niet alleen veel bezocht wordt door inwoners van Presikhaaf, maar ook voor omliggende wijken.
Op de lijnennetkaart van Arnhem zag ik een halte ten hoogte van Kronenburg op Lange Water.
Op google maps vind ik hem inderdaad niet terug, vreemd. Met een halte op Lange Water, het liefst dicht bij een van de twee stoplichten zal de bereikbaarheid van WKC Presikhaaf in ieder geval verbeteren. Meer reismogelijkheden.
Reizigers uit andere delen van Arnhem kunnen gebruik maken van de halte Lange Wal, of de 331 gebruiken.
- Hoe zou je lijn 300 en 10 willen samenvoegen? Beide lijnen hebben dan wel exact dezelfde route, ik ben bang dat er veel verwarring gaat ontstaan onder reizigers, omdat de ene rit dan wel doorrijdt naar Arnhem, maar de ander weer niet. Het feit dat beide lijnen andere begin-/ eindpunten hebben, maakt het gebruik van verschillende lijnnummers een stuk duidelijker voor de reiziger.
Eigenlijk moeten alleen reizigers van Heyendaal naar Lent/Huizen/Bemmel beter opletten. Voor reizigers tussen Heyendaal en Nijmegen wordt het juist makkelijker: een lijnnummer minder voor de verbinding richting de campus. Ik vind veel andere routevarianten van lijn 300 (zoals de oude 325) ongemakkelijker.
Qua materieel wordt het alleen wat problematischer, je kan lastig dubbelgelede bussen op de hele lijn inzetten.