Busdienstregeling GD 2021

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Busdienstregeling GD 2021

Bericht door Kevster »

De voorgestelde hoofdlijnen voor de busdienstregeling volgend jaar zijn vandaag bekendgemaakt, met wel aardig wat wijzigingen. Deze keer vooral in de stad Groningen en veel strekkingen in routes.

Belangrijke aanpassingen:

- Lijn 7 gaat ma t/m za twee keer per uur doorrijden naar De Wijert - Corpus den Hoorn - Martini Ziekenhuis - P+R Hoogkerk, zelfde route als lijn 8. Aantal ritten tussen Vinkhuizen en Noorderstation wordt minder
- Lijn 9 niet meer helemaal door Selwerd, rechtstreeks naar Noorderstation
- Lijn 10 gaat rijden via Oosterhamriklaan - Ringweg - Iepenlaan - Eikenlaan - Noorderstation (en retour natuurlijk) ipv lijn 10. Routedeel tussen Bottelroosstraat en Elzenlaan en Asingastraat en Bedumerweg raken hun bus kwijt. In het Hoornsemeer wordt de route gestrekt via de Palmelaan
- Lijn 12 Groningen wordt gesplitst in een lijn 16 (Europapark - Driebond - Kardinge) en lijn 19 (Hoofdstation - Europapark - Eemspoort)
- Lijn 15 dienstregelingloos, dus gewoon achter elkaar (wat in de praktijk nu ook al gebeurt op drukke momenten) en nog maar één stop in Paddepoel waarschijnlijk
- Lijn 21 bij Sleen wordt gestrekt en lijn 25 gaat doorrijden naar Emmen, waarschijnlijk via Oosterhesselen
- Lijn 40 Steenwijk - Meppel komt bij de GD-concessie en wordt straks gereden door Qbuzz, gekoppeld aan lijn 20
- Lijn 107 krijgt een flink aangepaste route via de Kielsterachterweg en Hoogezand en gaat via de ringweg eerst naar P+R Kardinge rijden en vervolgens naar Zernike
- Lijn 300 gaat eerder beginnen met de 10-minutendienst, lijn 304 gaat ook in de zomervakantie twee keer per uur rijden

Meer hier: https://www.ovnieuwsuitgroningen.nl/202 ... tregeling/
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Busdienstregeling GD 2021

Bericht door Lijn65 »

En nog meer hier ;)
Basislijn
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Busdienstregeling GD 2021

Bericht door BrengMe »

Ik lees in de hoofdlijnen dat ze de koppeling tussen de lijnen 31 en 34 in Zuidwolde dagdekkend willen aanbieden. Als ik de situatie goed begrijp betekent dat, dat voortaan alle ritten van lijn 34 door zullen rijden als lijn 31 naar Hoogeveen. Is het dan niet logischer om alle gekoppelde ritten volledig onder te brengen bij lijn 34 en deze dus door te trekken naar Hogeveen? Dat lijkt mij een stuk overzichtelijker.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Busdienstregeling GD 2021

Bericht door Etienne »

Beide lijnnummers rijden natuurlijk al 10-tallen jaren op genoemde verbinding; dus wellicht willen ze dat behouden?

Ik vraag me wel af of de bediening van Sleen zo beroerd is dat aldaar een 2-uursdienst maar in het vervoerplan genoemd wordt. En met genoemde route valt wel een stukje bediening in Emmen weg, alsmede de bediening van de Holdert/Centrum.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Busdienstregeling GD 2021

Bericht door BrengMe »

Etienne schreef:Beide lijnnummers rijden natuurlijk al 10-tallen jaren op genoemde verbinding; dus wellicht willen ze dat behouden?
Kan, maar is in mijn ogen geen sterk argument. Duidelijkheid naar de reiziger toe lijkt mij belangrijker dan historische waarde. Het is ook niet dat het hele net op de schop gaat, er komt dan gewoon een nummertje tussen Hoogeveen en Zuidwolde bij.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Busdienstregeling GD 2021

Bericht door CamilleKreemers »

Het thema dit jaar is strekken van verbindingen. Volgend jaar wordt het thema het verbeteren van het HOV door introductie Qlink 6 naar Eelde en een nieuwe HOV naar Siddeburen zoals doorkijk dienstregeling 2025 meldt? Dat nieuwe HOV valt dan samen met de binnenkomst van de waterstofbussen.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Busdienstregeling GD 2021

Bericht door Nicketick »

De waterstofbussen zijn gepland voor levering dit jaar dacht ik, ze zijn in ieder geval besteld bij VanHool. Voor de nieuwe HOV verwacht ik extra Heuliez'en, daar heeft Qbuzz ook nog een optie staan dacht ik.
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Busdienstregeling GD 2021

Bericht door Kevster »

Ik denk voor de 178 eigenlijk meer aan een Qliner, maar anders zal het wel een doortrekking van lijn 5 worden. Is toch een wat lange verbinding voor Q-link.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten