Weekendje Hamburg (December 2019) [39 foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Weekendje Hamburg (December 2019) [39 foto's]

Bericht door julsteren »

Hoi allemaal!

Door het inmiddels wel bekende coronavirus zitten we met zijn allen thuis, dan gaat het je natuurlijk vast wel een keer vervelen, dus maar een oud reisverslag eindelijk eens publiceren. Het is er voor mij ook niet eerder van gekomen omdat ik een wat moeilijke periode had (slechte relatie, familie, lockdownstress, je snapt het wel).

Het is nu mei, dus is kerst nou niet het eerste waar je aan denkt, maar toch, deze reis naar Hamburg die ik samen met pkpfan maakte in december 2019 is mijn meest recente reis.

Ik ben niet zo van het slappe gelul eromheen, laten we maar direct naar het verslag zelf gaan :P

We beginnen op zaterdag 7 december 2019 in Borne, pkpfan wil graag de eerste RB61 naar Duitsland hebben vanuit Hengelo, die om 7:34 vertrekt, pas 4 minuten daarna vertrekt de eerste sprinter uit Borne naar Hengelo, dus werd rond 5:45 jas aangetrokken en ben ik te voet naar Hengelo gegaan.

Afbeelding
1. Station Hengelo in alle vroegte.

Afbeelding
2. Ook in de allereerste Eurobahn naar Rheine lijkt het alsof er een corona-lockdown is, maar dat was er in december nog niet.

Afbeelding
3. In Rheine stikte het wel van het volk, bakkertje was druk, uiteindelijk toch een broodje met spek en ei gescoord, en een grote koffie :wink: :pos:

Afbeelding
4. Treinaanwijzer voor de eerste en laatste NS-trein (dochter van NS dan) van deze reis, de RE60 naar Braunschweig.

Afbeelding
5. Het westfaalse ros had een kerstmuts op :')

Lekker rustige trein totaan Osnabrück, daarna tot aan Hannover propvol.

Afbeelding
6. Een tweetal BR 218 staan te wachten op hun volgende inzet.

Afbeelding
7. Hamburg is het doel, de RE3 rijd op zaterdagmiddag ELK HALF UUR (wel scheef), dus we namen deze :o

Afbeelding
8. Hier het dostobeest tijdens de 20 minuten stop in Uelzen, gaar station trouwens.

Afbeelding
9. ICE richting Hamburg, welke eerst mocht.

Afbeelding
10. Tegen half drie op Hamburg Hbf, machtig mooi station, op de foto staat nog een Deens treinstel.

Afbeelding
11. Depressie op S-bahn station Diebsteig, ons hotel was een kwartiertje lopen over een shady industrieterrein.

Afbeelding
12. Na een grondige inspectie van de hotelkamer richting de binnenstad gegaan voor kerstdingen, eerst mokerdure glühwein met amaretto aan de Alster.

Afbeelding
13. Kerstmarkt op het plein voor het Rathaus, toeristenmayhem.

Afbeelding
14. Het Rathaus zelf, nice 8-)

Afbeelding
15. Reibekuchen, al noemen ze dat in deze hoek van mofrika anders, gruwelijk lekker! :D

Afbeelding
16. De Duitsers bleven ons maar verbazen, negerzoenen met glühwein erin, wie bedenkt het :') _O-

Afbeelding
17. Het Thalia Theater met daarachter een bijna volle maan, en natuurlijk kerstmarkt nummer 7. Want daar zijn er zo veel van, wel meer zelfs. Pure mayhem.

Afbeelding
18. Alsof er nog niet genoeg alcohol in ons bloed zat, met de U2 naar Mümmelmannsberg gegaan, om daar bij de aldi voor 79 cent een pakje shotjes met de naam.... Mümmelmann te halen (A)

Afbeelding
19. Mümmelmann op de Mümmelmannsberg! *O*

Afbeelding
20. Via een aantal omzwervingen (want overal waren wachtrijen van 2u of langer) toch bij een goeie burgertent terecht gekomen, op de Reeperbahn :') pkpfan wou graag een Hamburger in Hamburg eten, prima joh :P

Afbeelding
21. Qua prijs niks te klagen, ben in mijn eentje meer kwijt bij de Burgerij in Amsterdam.

Afbeelding
22. Pure vetheid 8-) letterlijk :?

Afbeelding
23. Zaterdagavond op de Reeperbahn, geen prostituee van binnen bekeken, was destijds al met de nicht van pkpfan bezig (die slechte relatie die gelukkig nu over is), misschien had ik het wel moeten doen :D :mrgreen:

Afbeelding
24. Met de bus naar het hotel. Een Citaro C2 LE Ü, op een stadsdienst, ongekend voor Duitse begrippen, want dit is toch echt een streekbus.

Afbeelding
25. De volgende ochtend wakker met een kater, ontbijt was basic, maar zoooo goed *O* juist als je een kater hebt kun je harde bolletjes met kaas en sterke koffie waarderen. Het interieur van de ontbijtzaal was identiek aan een McDonalds _O-

Afbeelding
26. Uitchecken was niet nodig (geen sleutel, kamertoegang via een code), dus al snel stonden we op station Altona.

Afbeelding
27. Op naar Twente, eerst met de S-bahn naar Hamburg Hbf, daarna met een RE3-versterker naar Uelzen.

Afbeelding
28. In Uelzen vertrekt vanaf perron 302 elke 2 uur de stopper naar Bremen, gereden door erixx.

Afbeelding
29. Station Brockhöfe.

Afbeelding
30. 20 minuten overstaan in Soltau, wat recentelijk nieuwe perrons heeft gezeten, voor pretparkliefhebbers: Heidepark in Soltau is zeker een aanrader.

Afbeelding
31. Daarna stopt de trein nog in Visselhövede alvorens bij Langwedel aan te takken op de hoofdlijn Bremen-Hannover.

Afbeelding
32. Hier de LINT na aankomst in Bremen, die zo word afgerangeerd en 1u45 mag gaan wachten op zijn rit terug naar Uelzen :X Pauze voor de machinist zullen we maar zeggen.

Afbeelding
33. Daarna ging het met de Intercity richting Oldenburg, die we al in Delmenhorst verlieten, want benauwd, het was ZO DRUK in deze trein :neg: :cry:

Afbeelding
34. Niet al te lang daarna kwam een rustige Regio-S-Bahn die ons zonder verdere vertraging op de rest van de reis naar Oldenburg bracht.

Daarna volgde een rit van anderhalf uur in een uit drie lintjes bestaande NWB-trein naar Osnabrück.

Afbeelding
35. Zie de maan schijnt over Osnabrück... Sinterklaas was 3 dagen geleden pik :X

Afbeelding
36. Maar even een good old Dönerteller naar binnen gewerkt, ik werd er eens een keer niet ziek van :pos: :Y

Afbeelding
38. Aan al het moois komt natuurlijk een eind, de trein naar Nederland komt eraan.

Afbeelding
39. En rond half acht stonden we weer in Hengelo.

pkpfan kon vanaf hier lopend naar huis, en voor mij was het na een kort stukje Blauwnet en 10 minuten lopen van Borne naar huis ook schluß.

Bedankt allemaal voor het lezen en wees niet bang om te reageren *O* ben blij dat ik er weer ben.
Wellicht dat ik binnenkort meer achterstallige verslagen post :wink:
Doei!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weekendje Hamburg (December 2019) [39 foto's]

Bericht door ODRAIL »

Kijk ... weer een ouderwets mooi verslag. Zo zie ik ze graag :pos: :wink: .
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Weekendje Hamburg (December 2019) [39 foto's]

Bericht door ZO6176 »

Ziet er goed uit. Alleen wat is dat voor een vage constructie van het dak bij de citaro. Ziet er maar lelijk uit. Misschien dat het in het echt mee valt.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Weekendje Hamburg (December 2019) [39 foto's]

Bericht door julsteren »

Dat is het verhoogde gedeelte achterin wat de bus 'LE' maakt.
Afbeelding
In Nederland rijden dezelfde bussen rond bij Qbuzz in Groningen en Drenthe.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Weekendje Hamburg (December 2019) [39 foto's]

Bericht door ICE11 »

julsteren schreef: 6. Een tweetal BR 218 staan te wachten op hun volgende inzet.
Afsleepdienst voor de NBS.
24. Met de bus naar het hotel. Een Citaro C2 LE Ü, op een stadsdienst, ongekend voor Duitse begrippen, want dit is toch echt een streekbus.
Deze bussen waren eens bepaald voor sneldiensten, maar rijden nu ook op gewone lijnen.
25. De volgende ochtend wakker met een kater, ontbijt was basic, maar zoooo goed *O* juist als je een kater hebt kun je harde bolletjes met kaas en sterke koffie waarderen. Het interieur van de ontbijtzaal was identiek aan een McDonalds _O-
Het lijkt me alsof jullie in een hotel met blauwe logo logeerden (nee, geen reclame ;)). Aanrader voor het volgende bezoek aan Hamburg: Er is ook een hotel van deze keten vlakbij het U-Bahn/busstation Wandsbek Markt. Was er zelf al enkele keren en het is niet zo duur als het hotel van deze keten in de buurt van het Hauptbahnhof.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Weekendje Hamburg (December 2019) [39 foto's]

Bericht door en-es »

Ik weet wel wat voor hotel je bedoelt. Maar ik zal inderdaad geen reclame maken :mrgreen:
Overigens is het station Diebsteich en geen Diebsteig. Ik meen dat daar het nieuwe station Hamburg Altona moet komen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Weekendje Hamburg (December 2019) [39 foto's]

Bericht door Suus »

Ik boek meestal bij de rode of groene variant, want als je vaak genoeg gaat krijg je gratis wijn (of bier, etc) en (bijna) gratis overnachtingen. Toevallig eind januari daardoor voor € 25 kunnen overnachten in Hamburg, toen heb ik de gehele S-Bahn boven de Elbe en de gehele AKN maar eens gedaan. Leuk verslag en een leuke stad (ik ga sowieso nog eens een keer terug voor Miniatur Wonderland).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Weekendje Hamburg (December 2019) [39 foto's]

Bericht door julsteren »

Voor mij was dit voor het eerst bij de blauwe, ik moet zeggen dat het met echt niet tegenviel, alleen allemaal wat simpeler en ergens dus ook een stuk gemakkelijker (geen gedoe met lastig verstaanbaar personeel, pasjes, gewoon erin en pitten), de rode ben ik vaak genoeg geweest (ook die in Hamburg bij het Hbf, prima toko), en de groene 1 keer (in Louvain-La-Neuve), wat ook dikke prima is. Van dezelfde hotelketen heb je ook Mercure (die in Essen is nooit duur en zit ook een zwembad bij (in het naastgelegen bejaardentehuis)) of Pullman (die in Berlijn is goddelijk), ik heb met die hotelketen nog nooit een slechte ervaring gehad, en al minstens 30 nachten overnacht met hun, dus dat zit wel goed :pos: :Y *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Weekendje Hamburg (December 2019) [39 foto's]

Bericht door Jef400 »

en-es schreef:Ik weet wel wat voor hotel je bedoelt. Maar ik zal inderdaad geen reclame maken :mrgreen:
Overigens is het station Diebsteich en geen Diebsteig. Ik meen dat daar het nieuwe station Hamburg Altona moet komen.
Daar vond ik het volgende over.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Weekendje Hamburg (December 2019) [39 foto's]

Bericht door umbusko »

Dank voor dit leuke verslag, leest lekker vlot door! *O* De vetheid van al dat eten spatte wel van het scherm af. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weekendje Hamburg (December 2019) [39 foto's]

Bericht door Suus »

julsteren schreef:Voor mij was dit voor het eerst bij de blauwe, ik moet zeggen dat het met echt niet tegenviel, alleen allemaal wat simpeler en ergens dus ook een stuk gemakkelijker (geen gedoe met lastig verstaanbaar personeel, pasjes, gewoon erin en pitten), de rode ben ik vaak genoeg geweest (ook die in Hamburg bij het Hbf, prima toko), en de groene 1 keer (in Louvain-La-Neuve), wat ook dikke prima is. Van dezelfde hotelketen heb je ook Mercure (die in Essen is nooit duur en zit ook een zwembad bij (in het naastgelegen bejaardentehuis)) of Pullman (die in Berlijn is goddelijk), ik heb met die hotelketen nog nooit een slechte ervaring gehad, en al minstens 30 nachten overnacht met hun, dus dat zit wel goed :pos: :Y *O*
De blauwe telt alleen niet mee voor de statuspunten en dus de gratis wijn -o-

Bovendien is de blauwe zeker in Frankrijk soms ook wel eens rampzalig. Hoe ouder het hotel, hoe kariger de kamer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Weekendje Hamburg (December 2019) [39 foto's]

Bericht door Milco »

Leuk verslag! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
erka
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 11 apr 2016, 21:13
Locatie: Groningen

Re: Weekendje Hamburg (December 2019) [39 foto's]

Bericht door erka »

Leuk verslag! Dat lijntje via Soltau wil ik ook nog een keer doen, heb aantal lijntjes in die hoek al wel eens gedaan, maar deze nog niet. Op papier lijkt die interessant (geen hoofdlijn, Lüneburger Heide). Is ie ook leuk of is het niks bijzonders? En verder is Hamburg natuurlijk de stad van het grootste briljantste ooit gebouwde iets op aarde: Miniatur Wunderland 8-)
Jeroen78
Berichten: 61
Lid geworden op: di 23 jan 2018, 21:26

Re: Weekendje Hamburg (December 2019) [39 foto's]

Bericht door Jeroen78 »

Hamburg is altijd de moeite waard alleen neem ik meestal een InterCity of ICE vanaf Münster. Verder weer mooie foto's van Julsteren. Een mooie aanvulling op je vlogs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten