Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Bij Hooghalen is een personentrein tegen een trekker gebotst. De politie zegt dat er meerdere gewonden zijn, hoeveel is niet bekend. Zo zou de machinist bekneld zitten.
De bestuurder van de trekker zou wel met de schrik zijn vrijgekomen.
Lees verder
Flinke klap geweest dit. Volgens losse berichtjes die ik elders zag zou inmiddels bekend zijn dat de machinist van de trein als gevolg van deze aanrijding omgekomen is :(
Bij Hooghalen is een personentrein tegen een trekker gebotst. De politie zegt dat er meerdere gewonden zijn, hoeveel is niet bekend. Zo zou de machinist bekneld zitten.
De bestuurder van de trekker zou wel met de schrik zijn vrijgekomen.
Lees verder
Flinke klap geweest dit. Volgens losse berichtjes die ik elders zag zou inmiddels bekend zijn dat de machinist van de trein als gevolg van deze aanrijding omgekomen is :(
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Alle bekende clichés qua botsingen zijn wel weer van toepassing.
Hoog voertuig dat boven het versterkte stootwerk van de trein uit komt.
Onbewaakte overweg.
Betonnen bovenleidingsmasten die als luciferhoutjes knappen.
Hoog voertuig dat boven het versterkte stootwerk van de trein uit komt.
Onbewaakte overweg.
Betonnen bovenleidingsmasten die als luciferhoutjes knappen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Sterkte aan alle betrokken medewerkers, mochten zij hier op het forum lezen.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
RTL Nieuws bevestigt net dat de machinist is overleden -o-
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Treurig, zag er ook heftig uit, cabine afgeknapt, leek het wel. Machinist niet kunnen 'vluchten', kennelijk.
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Vreselijk dit.. Donkere dag voor de NS.
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Ik zat even te zoeken welke overweg dat dan geweest moest zijn. Zelfs de kruisingen met onverharde wegen zijn daar inmiddels uitgevoerd met AHOBs...
... behalve twee toegangswegen naar een paar akkers, ten zuiden van Hooghalen.
En precies daar gaat het mis, met die ene trekker met aanhanger die daar zijn moest, want meer verkeer is daar gewoon niet. What are the odds. Triest. :(
... behalve twee toegangswegen naar een paar akkers, ten zuiden van Hooghalen.
En precies daar gaat het mis, met die ene trekker met aanhanger die daar zijn moest, want meer verkeer is daar gewoon niet. What are the odds. Triest. :(
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8714
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
https://www.destentor.nl/binnenland/tre ... aN?amp%3D1
Ik kwam op deze pagina een foto tegen van de cabine van de trein, daar is werkelijk niets meer van over. Bizar en triest! :(
Ik kwam op deze pagina een foto tegen van de cabine van de trein, daar is werkelijk niets meer van over. Bizar en triest! :(
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Gecondoleerd aan de nabestaanden. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Dergelijk soort overwegen horen er ook simpelweg niet meer te zijn. Het gezeur dat het terrein dat niet meer bereikbaar is, is vette pech.
Dan rij maar 10 kilometer om of verkoop de grond.
Dan rij maar 10 kilometer om of verkoop de grond.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Neemt niet weg dat je op moet letten als je een spoorwegovergang overgaat. Een snelweg gaat men toch ook niet op zonder te kijken.
Ben benieuwd hoe het juridisch zit. Ik zou zelf een "dood door schuld" van de tractor chauffeur terecht vinden.
Ben benieuwd hoe het juridisch zit. Ik zou zelf een "dood door schuld" van de tractor chauffeur terecht vinden.
Ik heb geen onderschrift
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Gecondoleerd voor die machinist :( . En de trein die erbij betrokken was is een SNG. Die cabine is echt helemaal beschadigd. Die zal wss terug naar Spanje gaan. Ik weet niet wat er met de andere SNG's zal gebeuren.
-
- Donateur
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Allereerst natuurlijk sterkte aan alle betrokkenen.
Voor dit soort overwegen is het te gemakkelijk om te zeggen: gooi maar dicht voor die paar trekkers die er moeten komen. Hier gaat het om onzorgvuldig gebruik door de tractorbestuurders. Vanuit mijn omgeving zie en ken ik er genoeg die schijnbaar niet door hebben hoeveel ze bij hebben en vooral met hun telefoon bezig zijn. Dat hoeft bij dit incident natuurlijk niet aan de hand te zijn, maar speelt wel bij tractoren.
Voor dit soort overwegen zou een verplicht telefoontje naar ProRail die toestemming tot oversteken geeft, een (onderdeel van een) oplossing kunnen zijn.
Voor dit soort overwegen is het te gemakkelijk om te zeggen: gooi maar dicht voor die paar trekkers die er moeten komen. Hier gaat het om onzorgvuldig gebruik door de tractorbestuurders. Vanuit mijn omgeving zie en ken ik er genoeg die schijnbaar niet door hebben hoeveel ze bij hebben en vooral met hun telefoon bezig zijn. Dat hoeft bij dit incident natuurlijk niet aan de hand te zijn, maar speelt wel bij tractoren.
Voor dit soort overwegen zou een verplicht telefoontje naar ProRail die toestemming tot oversteken geeft, een (onderdeel van een) oplossing kunnen zijn.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Zou zeggen, stel dit voor bij ProRail. Zoiets lijkt me niet heel moeilijk te implementeren.JordiBrabant schreef:Voor dit soort overwegen zou een verplicht telefoontje naar ProRail die toestemming tot oversteken geeft, een (onderdeel van een) oplossing kunnen zijn.
🍉
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Dat gaat alleen werken als er ter plekke permanent gesloten overwegbomen zijn, die door de treindienstleiding geopend kunnen worden. Qua kosten zal dat niet veel schelen met een AHOB. Dat nog afgezien van de vraag of dat het probleem oplost, want mogelijk heeft de bestuurder van de trekker goed gekeken, maar was de lading te zwaar om snel genoeg over de overweg te kunnen o.i.d.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Het doet denken aan dit ongeluk: viewtopic.php?f=37&t=11776
Daar kwam een mestwagen los van een tractor en sloeg over de buffers heen de cabine van een trein plat, eveneens met dodelijk gevolg.
Daar kwam een mestwagen los van een tractor en sloeg over de buffers heen de cabine van een trein plat, eveneens met dodelijk gevolg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Dat zou prima een oorzaak kunnen zijn. Volgens een machinist met wegbekendheid daar die op een ander forum reageerde zijn er ter plaatse vrij goede zichtlijnen, dus zou de traktorbestuurder de trein goed hebben moeten kunnen zien en de machinist de traktor ook.trolly schreef:want mogelijk heeft de bestuurder van de trekker goed gekeken, maar was de lading te zwaar om snel genoeg over de overweg te kunnen o.i.d.
De aanrijding heeft aldus de GPS-gegevens echter plaatsgevonden met 140 km/u, dus het kan zomaar dat de trein nog een amper zichtbaar stipje aan de horizon was toen de bestuurder van de traktor besloot over te steken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Sjeumig. Wat een triest ongeluk weer. In ieder geval sterkte aan de betrokkenen en nabestaanden.
Aan die crashbuffers heb je zoals al door Suus gezegd niets bij botsingen met landbouwvoertuigen, zeker op 140 km/h.
Aan die crashbuffers heb je zoals al door Suus gezegd niets bij botsingen met landbouwvoertuigen, zeker op 140 km/h.
Dit soort overwegen zouden in Duitsland allang op verzoek geopend worden. Voor dit soort ongelukken kan ik DB Netze best begrijpen bij het afsluiten van onbewaakte overpaden.JordiBrabant schreef:Voor dit soort overwegen zou een verplicht telefoontje naar ProRail die toestemming tot oversteken geeft, een (onderdeel van een) oplossing kunnen zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Inderdaad, gewoon afsluiten met een schuifhek welke alleen vanuit de verkeersleiding te bedienen is. Idealiter net als bij bedienbare bruggen gekoppeld aan de beveiliging zodat er geen rijweg gesteld kan worden als het hek open is, maar aangezien het aanpassen van de beveiliging lang duurt en veel kost denk ik dat je ook zonder wel 99% van de ongelukken kunt voorkomen via cameratoezicht. Normaal niet te doen omdat er te veel van dit soort overwegen zijn, maar met een aanmeldsysteem hoef je alleen de overwegen in de gaten te houden waarvoor gebeld wordt. Een camera, toegang tot de bezetmeldingen en rijrichting en de mogelijkheid een noodoproep te verzenden is dan voldoende.
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Het verhaal is daarmee nog niet klaar: zojuist is bekend geworden dat waarschijnlijk de rest van het weekend nodig is om de schade te herstellen. Ik ken geen situatie in de afgelopen jaren waarbij dat moest. Het onderstreept hoe schokkend en treurig deze situatie is.
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Niet per sé waar, je zou zo'n systeem ook op vertrouwen kunnen laten werken, in ieder geval voor zwaar verkeer als dit. Gezien het hele lage volume verkeer dat ervan gebruik maakt, dat meestal zaken van relatief hoge waarde erover vervoert (een vrachtwagen vol veevoer kost best wat), is dat het ook wel waard. Zeker ook als het erop betrapt worden betekent dat de overweg alsnog dicht moet, wat meer zou kosten.trolly schreef:Dat gaat alleen werken als er ter plekke permanent gesloten overwegbomen zijn, die door de treindienstleiding geopend kunnen worden. Qua kosten zal dat niet veel schelen met een AHOB. Dat nog afgezien van de vraag of dat het probleem oplost, want mogelijk heeft de bestuurder van de trekker goed gekeken, maar was de lading te zwaar om snel genoeg over de overweg te kunnen o.i.d.
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Teuge in 2015: viewtopic.php?f=35&t=11599TLP schreef:Het verhaal is daarmee nog niet klaar: zojuist is bekend geworden dat waarschijnlijk de rest van het weekend nodig is om de schade te herstellen. Ik ken geen situatie in de afgelopen jaren waarbij dat moest. Het onderstreept hoe schokkend en treurig deze situatie is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Bij het met deze aanrijding vergelijkbare ongeluk bij Dalfsen duurde herstel ook best een tijdje.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Ik waardeer je optimisme, maar denk dat in de praktijk niet de eigenaar van het dure materieel achter het stuur zit. De werknemer zal ongetwijfeld met de beste bedoelingen proberen op te schieten met z'n werk, en bij het routinematig oversteken van diezelfde overgang niet altijd zin hebben de treindienstleiding te bellen — zeker niet als dat beloond wordt met minutenlang wachten. Dreigen met sluiten van de overweg heeft weinig zin: dat is ook het probleem van de baas.Z2N schreef:Niet per sé waar, je zou zo'n systeem ook op vertrouwen kunnen laten werken, in ieder geval voor zwaar verkeer als dit. Gezien het hele lage volume verkeer dat ervan gebruik maakt, dat meestal zaken van relatief hoge waarde erover vervoert (een vrachtwagen vol veevoer kost best wat), is dat het ook wel waard. Zeker ook als het erop betrapt worden betekent dat de overweg alsnog dicht moet, wat meer zou kosten.trolly schreef:Dat gaat alleen werken als er ter plekke permanent gesloten overwegbomen zijn, die door de treindienstleiding geopend kunnen worden. Qua kosten zal dat niet veel schelen met een AHOB. Dat nog afgezien van de vraag of dat het probleem oplost, want mogelijk heeft de bestuurder van de trekker goed gekeken, maar was de lading te zwaar om snel genoeg over de overweg te kunnen o.i.d.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Meerdere gewonden bij botsing tussen trein en trekker in Hooghalen
Alles wat je noemt kan ook uitgelegd worden als het probleem van de werknemer. 'Roekeloze gevaarszetting door de werknemer waarmee eigendommen of mensenlevens in gevaar worden gebracht' is een geldige reden voor ontslag op staande voet, en met een recessie en daarbij behorende ruimere arbeidsmarkt in aantocht krijgt dat dreigement meer waarde.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 gasten