Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
En arriva dan? Die heeft toch hetzelfde probleem?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Wellicht heeft Hermes zich gerealiseerd dat er in het begin al rekenfouten zijn gemaakt, kan men de beloofde steun vanuit het rijk anders immers niet gewoon afwachten?
Ik ben ook wel benieuwd wat voor constructie Hermes nu zoekt, Juul van Hout heeft het heel erg over de concessietermijn, maar willen ze dan het contract gewoon z.s.m. beëindigen? Hopen ze op een nieuw onderhands contract (zoals bij het GVB)? Is een verlenging niet juist toepasselijker?
Ik ben ook wel benieuwd wat voor constructie Hermes nu zoekt, Juul van Hout heeft het heel erg over de concessietermijn, maar willen ze dan het contract gewoon z.s.m. beëindigen? Hopen ze op een nieuw onderhands contract (zoals bij het GVB)? Is een verlenging niet juist toepasselijker?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Hermes destijds al erg krap heeft gecalculeerd. Arriva had toendertijd voor een aantal jaar een stalling in Eindhoven, waardoor Hermes wellicht goedkoper heeft angeboden dan ze lief was. Dat komt nu natuurlijk niet echt lekker uit.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Er wordt weer getest met de nieuwe elektrische Volvo's voor Den Bosch, inmiddels voorzien van camera's i.p.v. spiegels. Voor de coronatijd was er al instructie gegeven, over twee weken wordt dat nogmaals aangeboden, dus vanaf juni zijn ze waarschijnlijk wel op de weg te vinden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
EINDELIJK !!!! *O* *bus*
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 17 mei 2020, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet geheel quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet geheel quoten.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Tja, dat is natuurlijk het risico van een lage inschrijving, al heeft het ook zijn weerslag op de kwaliteit voor de reiziger, de stiptheid van Hermes is bijv. al enkele jaren belabberd.Tom024 schreef:Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Hermes destijds al erg krap heeft gecalculeerd. Arriva had toendertijd voor een aantal jaar een stalling in Eindhoven, waardoor Hermes wellicht goedkoper heeft angeboden dan ze lief was. Dat komt nu natuurlijk niet echt lekker uit.
De werknemers van Philips en ASML vinden dit anders een prima systeem, scheelt weer taxikostenhuibf schreef:En terecht.
Jaarlijks 660.000 euro aan DRU,
Eenmalig 300.000 in investerings, innovatie en opstartpotjes, onlangs nog wat erbij voor extra investering voor veldhoven en meereiskortingen.
60 reizigers per dag (voor de coronacrises) terwijl er eind december2020 er 200 per dag begroot zijn (coronacrises daargelaten). Concept is inmiddels voor Heel Eindhoven en er wordt ook ingezet op hotel vervoer van/naar ASML/HTC/Philps.
Het is een politiek onderonsje, niemand wil het. Behalve de gedeputeerde Hr. Vd Maat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
En dat terwijl ze destijds de enige inschrijver waren.Tom024 schreef:Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Hermes destijds al erg krap heeft gecalculeerd. Arriva had toendertijd voor een aantal jaar een stalling in Eindhoven, waardoor Hermes wellicht goedkoper heeft angeboden dan ze lief was. Dat komt nu natuurlijk niet echt lekker uit.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Zou wel handig zijn als ze dat toen geweten hadden ja :Y
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik snap deze opmerking niet. De arriva stalling was voor de lijnen 156, 157 en 305. Totaal niks met de concessie brabant zuidoost. Ik denk dat de zitplaatsverplichting een grote bottleneck is. Er moest uiteindelijk weer materieel bij. Ook het faillissement van TCR zal meegespeeld hebben. Hierdoor weer losse ritjes weer zelf rijden met de bijbehorende leegmatritten. Wat ook is dat er verplicht nieuw materieel moet komen. Dat wist hermes bij de inschrijving ook al. Aan het eind van de concessie moet het zero-emissie zijn. Nu geen inkomen maar wel tig wagens moeten vervangen.Tom024 schreef:Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Hermes destijds al erg krap heeft gecalculeerd. Arriva had toendertijd voor een aantal jaar een stalling in Eindhoven, waardoor Hermes wellicht goedkoper heeft angeboden dan ze lief was. Dat komt nu natuurlijk niet echt lekker uit.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Als bravoflex stond vanochtend in het woensxl buurtbus 7343 van breng te niksen.
Tevens zag ik dat bij de halte Catharina ziekenhuis zuid van lijn 2 een nieuw(?) type display met reisinformatie was neergezet. Komen er meer van dit type of zijn deze al elders neergezet?
Tevens zag ik dat bij de halte Catharina ziekenhuis zuid van lijn 2 een nieuw(?) type display met reisinformatie was neergezet. Komen er meer van dit type of zijn deze al elders neergezet?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Dit type display heeft hetzelfde uiterlijk als in de rest van Brabant.
Alle HOV1 drissen zijn al vervangen overigens door dit type.
Waarom Catharina Ziekenhuis Oost deze heeft is me ook een raadsel.
Dat Bravoflex staat te niksen is standaard. 90% minder reizigers.
De gemeenteraad heeft de motie omtrend Het stoppen van Bravoflex aangenomen.
Zelfse de VVD stemde voor.
De Wethouder van Verkeer in Eindhoven (ook VVD) staat behoorlijk in haar hemd en was lichtelihk gepikeerd. Ze moet nu toch echt naar de gedeputeerde (ook VVD).
De motie wordt ook in Veldhoven en Waalre ingediend.
Als gedeputeerde nog doorraast is het schandalig. Hij blijft in zijn bubbel hangen. Die man heeft echt geen benul.
Alle HOV1 drissen zijn al vervangen overigens door dit type.
Waarom Catharina Ziekenhuis Oost deze heeft is me ook een raadsel.
Dat Bravoflex staat te niksen is standaard. 90% minder reizigers.
De gemeenteraad heeft de motie omtrend Het stoppen van Bravoflex aangenomen.
Zelfse de VVD stemde voor.
De Wethouder van Verkeer in Eindhoven (ook VVD) staat behoorlijk in haar hemd en was lichtelihk gepikeerd. Ze moet nu toch echt naar de gedeputeerde (ook VVD).
De motie wordt ook in Veldhoven en Waalre ingediend.
Als gedeputeerde nog doorraast is het schandalig. Hij blijft in zijn bubbel hangen. Die man heeft echt geen benul.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Deze DRIS staat op zuid.
Voor die 46 euro per reiziger kun je net zo goed een gewone taxi laten komen.
Voor die 46 euro per reiziger kun je net zo goed een gewone taxi laten komen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Dat bedoel ik. Ik zag m ook. Maar zoals gezeld HOV1 is er helemaal mee 'behangen'ZO6176 schreef:Deze DRIS staat op zuid.
Voor die 46 euro per reiziger kun je net zo goed een gewone taxi laten komen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Er staan al meer van die DRISSEN onderweg, buiten de HOV-trajecten om.
Kwam er van de week tijdens mijn dienst al een paar tegen.
Kwam er van de week tijdens mijn dienst al een paar tegen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik heb er inderdaad ook al meerdere gezien, onder andere bij MMC Eindhoven waar hij direct achter een lantaarnpaal staat zodat hij maar vanaf een kant te lezen is. Volgens mij worden alle DRISen die in de bushokjes hangen (die er al hangen sinds ik me kan herinneren) vervangen voor de nieuwe.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Niet alle Drissen die in de bushokjes (ze stammen uit 2006) hangen worden vervangen door nieuwe. Alleen de echt drukke halten.
Catharina Ziekenhuis Zuid is nu niet en drukke halte. Ik denk zelfs dat de van lijn 2 de rustigste halte is.
De DRISpanelen in de bushokjes verdwijnen wel in de loop van volgend jaar, de panelen die nu defect raken worden sowiso niet meer gerepareerd en zsm dan ook verwijderd.
Catharina Ziekenhuis Zuid is nu niet en drukke halte. Ik denk zelfs dat de van lijn 2 de rustigste halte is.
De DRISpanelen in de bushokjes verdwijnen wel in de loop van volgend jaar, de panelen die nu defect raken worden sowiso niet meer gerepareerd en zsm dan ook verwijderd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Eindelijk wordt er weer een beetje van busstation Neckerspoel/Eindhoven CS gemoderniseerd: de oude vergeelde/vervaagde vertrekpanelen zijn vervangen door LED schermen en zijn ze voortaan horizontaal zodat er meer info op kwijt kan.
Daarnaast hebben ze ook wat extra schermen gezet bij halte E en K met live vertrektijden aangezien alle informatie voorheen alleen beschikbaar was bij de hoofdingang.
https://www.bravo.info/nieuws/nieuwe-re ... -eindhoven
Daarnaast hebben ze ook wat extra schermen gezet bij halte E en K met live vertrektijden aangezien alle informatie voorheen alleen beschikbaar was bij de hoofdingang.
https://www.bravo.info/nieuws/nieuwe-re ... -eindhoven
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Bron: https://www.ed.nl/tilburg/goirle-sommee ... ~aca1d62a/Goirle sommeert provincie, maar krijgt deksel op de neus. Geen geld voor wijzigen busroute
GOIRLE - Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant zijn niet van plan om Goirle 114.000 euro te betalen voor de wijziging van busroute lijn 2. B en W van Goirle hadden de provincie gesommeerd om met een vergoeding over de brug te komen.
Goirle kan zich niet vinden in het veranderen van de busroute en de gemeenteraad had met een motie erop aangedrongen de provincie te dwingen de portemonnee te trekken. Goirle had kosten gemaakt met de aanpassing van de Baronielaan, maar na aanpassing van de busroute zijn die investeringen voor niets geweest.
Voor de context: lijn 2 reed tot niet zo heel lang geleden (exacte jaartal weet ik niet uit mijn hoofd) in Goirle een lusroute over de Baronielaan, maar is ingekort tot de rotonde aan de Rillaerse Baan. En dan blijken de aanpassingen aan de Baronielaan weggegooid geld te zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Nou de provincie is wel heel kortaf.
De wijzigingen worden vaak niet gedeeld met gemeenten of komen niet tot de raadsleden. Vaak komen de stukken pas openbaar als het al is goedgekeurd door GS.
De wijzigingen worden vaak niet gedeeld met gemeenten of komen niet tot de raadsleden. Vaak komen de stukken pas openbaar als het al is goedgekeurd door GS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
De nieuwe, gestrekte route wordt pet DRGL 2019 gereden
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Vandaag in Den Bosch waren er 3 elektrische Volvo bussen aan het test rijden & laden.
Een was heel de dag aan het testen bij de laadhalte van P+R De Vliert, de andere twee stonden achter het busstation op de Buffer
onder de laadpalen en ze hadden de volgende wagenparknummers: 4856, 4857, 4858. En eerder deze week op Maandag of Dinsdag was de 4854 al in Den Bosch maar die heb ik vandaag niet gezien op de stalling.
Een was heel de dag aan het testen bij de laadhalte van P+R De Vliert, de andere twee stonden achter het busstation op de Buffer
onder de laadpalen en ze hadden de volgende wagenparknummers: 4856, 4857, 4858. En eerder deze week op Maandag of Dinsdag was de 4854 al in Den Bosch maar die heb ik vandaag niet gezien op de stalling.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ze zijn alle zeven in Den Bosch nu, inzet vanaf dinsdag. De achterste wagen heeft al camera's i.p.v spiegels, bij de andere wagens is dat een kwestie van plug and play.
Rechts nog net de kop van een gelede wagen, die staat vanaf maandag als extra pauzelocatie op het station.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 20:43
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Aha, daar is dus de 0287 gebleven, ik vond het al zo vreemd dat alleen de 0285/0286 en 0288 steeds op lijn 1 reden/rijden in Tilburg.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik zie op OV-zoeker dat de lijnen 2 en 4 in Eindhoven nog (zo goed als) geheel met de elektrische gelede bussen rijden. Weet iemand of dit voorlopig de reguliere inzet wordt op de zondag (en wellicht op zaterdag en doordeweeks ook nog in mindere mate)?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten