Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Een trein van Abellio rijdend op lijn RE19a van Wesel naar Bocholt heeft vandaag een auto aangereden. Alle drie de inzittenden zijn daarbij om het leven gekomen: https://www.bild.de/regional/ruhrgebiet ... .bild.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Persbericht van de VRR, waarbij Abellio stevig op de vingers wordt getikt en per lijn deadlines worden gesteld wanneer uiterlijk voldaan moet worden aan de concessie-eisen: https://www.vrr.de/fileadmin/user_uploa ... bellio.pdf (PDF)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Vanaf morgen tot 11 oktober rijdt op zaterdag en zondag tussen 9:00 en 21:00 1x/uur een trein naar Kamp-Lintfort Süd.

De trein rijdt niet in de weekenden van 6/7 en 13/14 juni, maar wel op Hemelvaartsdag (21 mei) en Tweede Pinksterdag (1 juni).

De reguliere treindienst zat vermoedelijk pas in 2025 van start gaan, dit omdat DB Netz besloten heeft dat een reguliere treindienst pas mogelijk is als Rheinkamp is aangesloten op een electronisch seinsysteem...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door en-es »

Ik krijg weer zin om een dagje NRW te doen. Maar dat zit er even niet in.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Dennenboom »

Is wel zo dat ik nog geen oproepen van de DB heb gezien om alleen te reizen als het nodig is. Ook voor toeristen is plek:
Ein breites Verkehrsangebot für den Deutschland-Tourismus ist in diesem Jahr wichtiger denn je - unser Angebot fahren wir nun nachfrageorientiert Schritt für Schritt hoch.
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Jay20 »

Klopt in Duitsland mag je ook als toerist reizen mits je je aan de regels houdt. Ik denk dat Nederland ook zo''n beleid moet volgen zeker omdat niet iedereen een auto heeft en de lockdown wordt versoepeld in juni.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Aangepaste treindienst voor de RB46 Gelsenkirchen - Bochum vanaf 25 mei tot (voorlopig) 30 september wegens personeelsgebrek bij Abellio:

De frequentie op maandag-vrijdag wordt verlaagd tot 1x/uur. In Gelsenkirchen vervallen alle ritten die normaal om :01 vertrekken. In Bochum vervallen alle ritten die normaal om :34 vertrekken.

In het weekend komt de treindienst volledig te vervallen. Er rijdt een vervangende busdienst, maar reizigers tussen Wanne-Eickel en Bochum wordt geadviseerd tram 306 te gebruiken en reizigers tussen Bochum Hbf en de tussenstops in Bochum wordt geadviseerd de U35 te gebruiken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jeroen78
Berichten: 61
Lid geworden op: di 23 jan 2018, 21:26

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Jeroen78 »

Jay20 schreef:Klopt in Duitsland mag je ook als toerist reizen mits je je aan de regels houdt. Ik denk dat Nederland ook zo''n beleid moet volgen zeker omdat niet iedereen een auto heeft en de lockdown wordt versoepeld in juni.
Ik heb bewust geen auto, te duur en ik houd niet van autorijden, normaal is dat geen probleem maar nu de NS je bijkans de toegang tot de trein weigert wordt de wereld wel heel erg klein.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door en-es »

Stel nou dat ik volgende week een dagje NRW wil doen. Met de NS tot Arnhem zal me wel lukken. Maar hoe zit het als ik met Abellio richting Duitsland ga? Zijn er tussen Arnhem en Emmerich controles om eventueel mensen te weren? Puur uit nieuwsgierigheid. Ik heb geen plannen voor zoiets.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Aking »

Nee, richting Duitsland zijn geen extra controles in de trein.
Jeroen78
Berichten: 61
Lid geworden op: di 23 jan 2018, 21:26

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Jeroen78 »

en-es schreef:Stel nou dat ik volgende week een dagje NRW wil doen. Met de NS tot Arnhem zal me wel lukken. Maar hoe zit het als ik met Abellio richting Duitsland ga? Zijn er tussen Arnhem en Emmerich controles om eventueel mensen te weren? Puur uit nieuwsgierigheid. Ik heb geen plannen voor zoiets.
De kans is groter dat je in NL uit de trein geweerd wordt.
Laatst gewijzigd door Jeroen78 op za 23 mei 2020, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Aking »

Want?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door en-es »

Nu word ik benieuwd. Wie gaat mij uit de trein gooien?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Aking »

De ordnungsdienst der NS? :')
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door en-es »

Nu wordt ik bang. Heel bang.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Aking »

Nou ja, #BLIJFTHUIS enzo dan *O*
Jeroen78
Berichten: 61
Lid geworden op: di 23 jan 2018, 21:26

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Jeroen78 »

Aking schreef:De ordnungsdienst der NS? :')
Neuh, de politie doet het vuile werk wel. Laatst in Amsterdam waren ze ook al mensen aan het uithoren waarom ze de trein naar Zandvoort namen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Aking »

Seriously? :X

Als ik ben ingecheckt gaat dat de pliessies toch echt geen flikker aan anders :')
Jeroen78
Berichten: 61
Lid geworden op: di 23 jan 2018, 21:26

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Jeroen78 »

Waarschijnlijk zweeft er wel ergens nog een oude noodverordening rond... Ze verzinnen vast wel iets.
Laatst gewijzigd door Ardan op za 23 mei 2020, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Z2N »

Ik heb sinds midden-maart geen enkele NS-medewerker in een trein gezien, en toevallig vanmiddag de eerste servicemedewerker in de stationshal van Utrecht Centraal. Ik zou mij niet teveel zorgen maken, zolang je niet de trein wil nemen naar plekken waar er geen ruimte voor je is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Aking »

Oh ik heb wel NS-medewerkers gezien, maar vooral rond cabines en zulks.
Jeroen78 schreef:
Aking schreef:Seriously? :X

Als ik ben ingecheckt gaat dat de pliessies toch echt geen flikker aan anders :')
Waarschijnlijk zweeft er wel ergens nog een oude noodverordening rond... Ze verzinnen vast wel iets.
Dan mogen ze die toch eerst benoemen, en anders nemen ze me lekker mee en zoeken ze het op het bureau uit :Y
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Gebruikersnaam »

De komende 4 zaterdagen rijdt Centralbahn een pendeltrein op de RB 59 tussen Dortmund Hbf en Schwerte. De trein bestaat uit de 218 460 (Ocean Beige, beter bekend als 'Conny') en 2 n-Wagens en een Steurwagen Wittenberger Kopf. Voor de dienstregeling, zie de reacties onder dit videobericht (Facebook).

Oh, en doe mij een lol en reis niet met de trein puur alleen omdat het n-Wagens zijn totdat de situatie het weer toelaat.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Gebruikersnaam schreef:Oh, en doe mij een lol en reis niet met de trein puur alleen omdat het n-Wagens zijn totdat de situatie het weer toelaat.
Dat zal zeker weten zo zijn, het was niet anders met de vervangende vervoer door TRI op S3 naar Hattingen, terwijl het daar een Taurus met n-wagens was. Daar heeft zich zelfs de baas van TRI gemeld:

https://www.drehscheibe-online.de/foren ... sg-9310486

Dus vrees ik dat het op de RB59 doordat er "Conny" rijdt nog erger zal worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Waarom rijdt die pendeltrein eigenlijk? De RB59 komt normaal niet in Schwerte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Gebruikersnaam »

ICE11 schreef:
Gebruikersnaam schreef:Oh, en doe mij een lol en reis niet met de trein puur alleen omdat het n-Wagens zijn totdat de situatie het weer toelaat.
Dat zal zeker weten zo zijn, het was niet anders met de vervangende vervoer door TRI op S3 naar Hattingen, terwijl het daar een Taurus met n-wagens was. Daar heeft zich zelfs de baas van TRI gemeld:

https://www.drehscheibe-online.de/foren ... sg-9310486

Dus vrees ik dat het op de RB59 doordat er "Conny" rijdt nog erger zal worden.
Ik had die post gelezen ja. Erg tenenkrommend om te lezen hoe sommigen de 'hobby' daar uitvoeren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten