Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door nvdw »

Nee, want ze lopen al ‘naar achteren’ als de bus nog bij de halte moet stoppen. Zoals ik al zei: ze weten het wel.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Djeez
Berichten: 51
Lid geworden op: za 07 nov 2015, 09:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Djeez »

Daniel schreef:Ondertussen trappen de meeste chauffeurs er ook niet meer in trouwens dat je niet wist dat je geen kaartje in de bus kon kopen. En degenen die er echt misbruik van proberen te maken zie ik met enige regelmaat ook betrapt worden.
Het valt wel op dat er in het OV nu méér reizigers zijn zonder te betalen dus die nemen gewoon bewust het OV omdat er geen controle is. De chauffeur komt ook echt niet van zijn stoel af en mensen die de bus uitgaan zonder uit te checken reizen ook niet met een kaartje. Sowieso is het nu dringen om een plekje te krijgen als de bus vanaf de beginhalte al niet 'vol' is. Ik hoop dat er snel reguliere controle is om de niet betalende reizigers weer thuis te laten.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Zijn er méér zwartrijders of alleen maar een hoger percentage zwartrijders? Aangezien er volgens de vervoerders nu nog maar 10% van de reizigers zouden zijn, zou ik denk dat het het laatste is.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door marvinkok »

Tis vooral een groep zwartrijders die anders helemaal niet zouden gaan...

In Twente is er daarom meer service & veiligheid mobiel onderweg. De chauffeur kan dmv een tekstbericht aan het KRC om controle vragen en die sturen dan S&V aan. Zijn al een hoop zwartrijders op deze manier van een vervoerbewijs plus wettelijke verhoging voorzien...
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door ovVeluwe »

Ik las net in een Facebook groep dat alle diesel geledes weg zullen gaan uit Nijmegen, weet iemand meer?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

marvinkok schreef:Tis vooral een groep zwartrijders die anders helemaal niet zouden gaan...

In Twente is er daarom meer service & veiligheid mobiel onderweg. De chauffeur kan dmv een tekstbericht aan het KRC om controle vragen en die sturen dan S&V aan. Zijn al een hoop zwartrijders op deze manier van een vervoerbewijs plus wettelijke verhoging voorzien...
En die S&Vs durven nog wel in direct contact te komen met de reizigers (en een enkele gestoorde coronaspuger)?
Ik heb geen onderschrift
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Tom98 »

De S&V van concessie Provincie Utrecht controleert niet meer, ook niet op verzoek. Bijzonder dat ze dat in Twente juist wel doen (want dat is daar in de reguliere dienst juist nooit zo). :')
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Het is dus echt een omgekeerde wereld momenteel :wink: :')
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door cassie127 »

sirvinniei schreef:
marvinkok schreef:Tis vooral een groep zwartrijders die anders helemaal niet zouden gaan...

In Twente is er daarom meer service & veiligheid mobiel onderweg. De chauffeur kan dmv een tekstbericht aan het KRC om controle vragen en die sturen dan S&V aan. Zijn al een hoop zwartrijders op deze manier van een vervoerbewijs plus wettelijke verhoging voorzien...
En die S&Vs durven nog wel in direct contact te komen met de reizigers (en een enkele gestoorde coronaspuger)?
En de enige manier om wellicht nog een (legaal) gratis ritje te kunnen maken in Oost-Nederland is door een kaartje te kopen uit de voorverkoop welke de chauffeurs momenteel niet kunnen stempelen. Deze zijn gewoon geldig aldus de Keolis klantenservice.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wolfje98 »

ovVeluwe schreef:Ik las net in een Facebook groep dat alle diesel geledes weg zullen gaan uit Nijmegen, weet iemand meer?
De 9241 t/m 9245 (gelede diesel man) hebben Ticketbox gekregen en zullen nog wel even blijven, waarvan de 9242 nog in een hoekje staat in Nijmegen, de rest staat in Arnhem.
De 9259, 9260, 9262, 9263 hebben nog infoxx en zullen vertrekken. Geen idee waar naar toe, stonden vandaag nog op het terrein.
Nielsjuh5180
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 25 nov 2019, 19:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nielsjuh5180 »

Tom024 schreef:Ik zit wat op OV zoeker te kijken, het valt me op dat de wagens die vroeger voor TCR reden, nu bij Breng zelf reden. Diverse andere bussen, die vroeger juist bij Breng reden, o.a. 5356, 5405, 5415, 5418, rijden nu met een afwijkend omloopnummer. Rijden deze nu bij een (nieuwe) onderaannemer?
Om antwoord te geven op jou; nee, er is geen nieuwe onderaannemer. Alle bussen en TCR omlopen (de omlopen genummerd in 60406xx) zijn overgenomen door Hermes.
Wolfje98 schreef:
De 9241 t/m 9245 (gelede diesel man) hebben Ticketbox gekregen en zullen nog wel even blijven, waarvan de 9242 nog in een hoekje staat in Nijmegen, de rest staat in Arnhem.
De 9259, 9260, 9262, 9263 hebben nog infoxx en zullen vertrekken. Geen idee waar naar toe, stonden vandaag nog op het terrein.
De 9259, 9260, 9262 en 9263 zijn naar een opslag in Wageningen gegaan.
Gek genoeg zijn nu bussen 9241 en 9243 naar Nijmegen verhuisd.
Wat ze van plan zijn geen idee; maar ze maken er duidelijk weer een zooitje van
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door ZO6176 »

Hoezo een zooitje? Er gebeurt toch niks geks?
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Durashift »

Opslag in Wageningen is zeker de voormalige stalling?
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Tom98 »

De voormalige stalling van Connexxion in Wageningen gaat binnenkort gebruikt worden voor de geledes van Syntus Veluwe die nu in Ede staan. De stalling in Ede gaat op de schop in het kader van instroom van de elektrische bussen en dan is er geen plaats meer voor de geledes. Wij van Utrecht gebruiken dat terrein immers ook nog steeds. De geledes van de Veluwe gaan dus op korte termijn naar het voormalige Connexxion terrein in Wageningen. Lijkt me dus niet dat Breng daar ook iets gaat stallen.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Durashift »

Okay, interessant. Hebben ze veel ruimte nodig voor de Veluwe geledes?
Dat terrein is al aardig vol geraakt met ander groot (bouw)materieel en trailers van de lokale spuiterij.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Tom98 »

Ik heb ze nooit exact geteld maar ik denk dat er ongeveer 10 geledes bij ons in Ede staan. Reken maar uit. Per stuk 18 meter lang, 2.55 meter breed. Zal niet veel ruimte innemen dus.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door ZO6176 »

Tom98 schreef:De voormalige stalling van Connexxion in Wageningen gaat binnenkort gebruikt worden voor de geledes van Syntus Veluwe die nu in Ede staan. De stalling in Ede gaat op de schop in het kader van instroom van de elektrische bussen en dan is er geen plaats meer voor de geledes. Wij van Utrecht gebruiken dat terrein immers ook nog steeds. De geledes van de Veluwe gaan dus op korte termijn naar het voormalige Connexxion terrein in Wageningen. Lijkt me dus niet dat Breng daar ook iets gaat stallen.
Breng is wel onderdeel van connexxion. Het rouleert wel vaker. Maar het kan ook tijdelijk zijn.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Tom98 »

Ja, juist omdat Breng onderdeel van Connexxion is lijkt het me niet logisch dat zij dat terrein gaan gebruiken. Wij van Syntus gaan daar immers al naartoe.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door ovVeluwe »

Zijn ze dan gisteren naar Wageningen gebracht? Eergisteren stonden er namelijk minstens 3 Breng diesel Citaro's in Apeldoorn.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door ZO6176 »

Tom98 schreef:Ja, juist omdat Breng onderdeel van Connexxion is lijkt het me niet logisch dat zij dat terrein gaan gebruiken. Wij van Syntus gaan daar immers al naartoe.
En per wanneer gaat syntus daar naar toe?
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Tom98 »

Volgens de planning voor de 25e, dus binnen 9 dagen.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Durashift »

Ronaldussen schreef:Zo komt het nieuwe station in Nijmegen er uit te zien
(..)

Bron en meer

Dit moet het gaan kosten:
De vernieuwing van de stationsomgeving in de gemeente Nijmegen moet flink wat gaan kosten. Alleen al voor de stationsomgeving aan de centrumzijde is 112 miljoen nodig. Dit staat in de plannen van de gemeente. Voor de uitvoering van het project heeft de gemeente Nijmegen zelf 10 miljoen gereserveerd, maar de rest moet dus vanuit het Rijk komen.

(..)
Dit past allemaal in de afspraken die gemaakt zijn binnen de Woondeal die Nijmegen met het Rijk heeft gesloten. Het hele project moet volgens die Woondeal klimaatneutraal gebeuren.
Bron: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... ljoen-euro

Nou, ruim 100 miljoen euro van het Rijk zien te krijgen.. post-corona tijdperk? Dát zal nog wel ff duren..vrees ik. :X
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door playertwo »

Ruim 100 miljoen voor een volledig gemeentelijk project is natuurlijk van de zotte. Wie gaat er betalen voor tegenvallers? Voetgangers, fietsen en bussen kruisen elkaar nu, maar dat is bij bijna ieder station het geval. Zelfs in de geschetste situatie blijven bussen en voetgangers elkaar kruisen. Daarvoor kan je volstaan met verkeerslichten of zorgen dat fietsers op meerdere plekken de kelder kunnen bereiken om te parkeren
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door umbusko »

Die paar fietsers zijn ook helemaal het probleem niet, volgens mij. De situatie zou er al een stuk duidelijker op worden als er fatsoenlijke markeringen op de weg zouden komen in plaats van het grote vecht-het-maar-uit-vlak dat het nu is.

Wat vooral onpraktisch is, is de ligging van het busstation. Bussen moeten krappe bochten draaien en zowel elkaar als de stromen in- en uitstappers kruisen. Wat echt zoden aan de dijk zou zetten (als je toch ondergronds gaat) is twee lange strips, aan beide zijden van de weg, waar de bussen kunnen halteren. Dan kun je het huidige busstation opdoeken. Ik weet alleen niet of daar genoeg ruimte voor is; de weg moet dan (ondergronds) wel wat breder worden.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Met de bochten die de bussen maken heb ik nog nooit problemen gezien.
Het kruisen van reizigers is wel vervelend, maar dat kun je niet volledig voorkomen.

2 lange strips werken daar niet, want dan kunnen de reizigers de bus niet goed zien, want alles staat achter elkaar (bovendien: aan welke kant moet je kijken? Dat moet je ook maar net even weten). Dat levert volgens mij ook meer problemen voor de chauffeurs op, want je moet alle bussen langs die strip achter je in de gaten hebben of je kunt invoegen, want er kan zomaar een zijn die opeens wegrijdt. Of nog erger: reizigers die opeens tussen die bussen opdoemen, omdat ze moeten overstappen op een bus die aan de andere kant van de weg staat. De situatie wordt er dus alleen maar meer onoverzichtelijke van en dus veel gevaarlijker.

Bovendien: hoe moeten de bussen die vanaf de centrumkant komen weer terugkeren. Onder andere buslijnen 3, 5, 7, 33, 80, 82, 85, 89 (en 's avonds ook de 300) komen van de centrumzijde en moeten op Nijmegen CS keren. Dat wordt met een zo'n striphalte langs de busbaan onmogelijk. Moeten die bussen dan allemaal helemaal naar Heyendaal doorrijden om daar te gaan keren? Dat lijkt me niet praktisch. Bovendien: waar laat je de bussen die reserve staan bij het busstation?

Wat mij het meest praktisch lijkt is een groot eilandperron zoals bijv. in Utrecht en Zwolle. Reizigers die overstappen tussen bussen hoeven dan niet het busverkeer meer te kruisen. Op dat eilandperron kun je dan ook direct een toegang omlaag naar een verlengde stationstunnel maken (trappen+lift), zodat de reizigers die overstappen van/naar de trein dan ook kruisingsvrij het eilandperron kunnen verlaten. Omdat de fietsenstallingen ook ondergronds zitten zullen ook de reizigers die met de fiets verder willen kruisingsvrij het perron kunnen verlaten.
Dan houdt je alleen de reizigers over die in de directe omgeving van het station moeten zijn die dan nog de bussen hoeven te kruisen. Als je ervoor zorgt dat je maar twee gelijkvloerse toegangen houdt (aan de kopse kanten van het perron), dan wordt dat ook veel overzichtelijker. De weg om het busperron heen verder afschermen met een mooie heg, zodat ook alleen die twee toegangen ook toegankelijk zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten