Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
@julsteren: Mooie foto's en een mooie video :pos: .
Inmiddels heeft het Algemeen Dagblad er ook een artikeltje over geschreven:
https://www.ad.nl/binnenland/tadaa-dit- ... ~ac83bc8a/
Inmiddels heeft het Algemeen Dagblad er ook een artikeltje over geschreven:
https://www.ad.nl/binnenland/tadaa-dit- ... ~ac83bc8a/
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De deden de Buffels weg en krijgen nu elektrische Wespen voor terug. Zou geinig zijn als NS de bijnaam laat stickeren naast het logo zoals vroeger.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Met daar onder de slogan: "NS laat je niet in de steek"? _O-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Maar de reizigers NS wel :X
https://www.treinreiziger.nl/anwb-36-va ... is-mijden/
https://www.treinreiziger.nl/anwb-36-va ... is-mijden/
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39178
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Vind je het gek als ze nog net niet met hooivorken achterna gezeten worden om ze het station uit te jagen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik weet niet of het "besmette" imago van het OV iets zou verbeteren als de steek tussen zitplaatsen verruimd zou worden? Al red je daar de 1,5 meter niet mee, ik denk dat het openbaar vervoer daardoor wel iets veiliger zal gaan voelen. De ICNG doet het op dat punt al vrij goed, ICNG16 heeft zodoende toch al 70 zitplaatsen minder dan het zelfs iets kortere ICM12. De stoelopstelling van de SLT mag echter grondig gewijzigd worden. Zouden de stoelen op vloerhoogte verplaatst kunnen worden zonder dat daarvoor het interieur vernieuwd hoeft te worden? Op podesten kun je dan de helft van de zitplaatsen weghalen, dat geeft voor de verandering ook eens beenruimte.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als je de stoelen van SLT gaat veranderen in aantallen moet de trein weer opnieuw toegelaten worden.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waarom is dat eigenlijk? De constructie of rij-eigenschappen veranderen toch niet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik kan me voorstellen dat als het (beladen) gewicht verandert er opnieuw gekeken moet worden naar of de remmen krachtig genoeg zijn.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er staat ook een maximaal aantal zit/staplaatsen op de toelating... Ga je daarin schuiven zal dat weer in de papieren veranderd moeten worden.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat snap ik op zich wel, maar TLP wil het aantal stoelen juist verminderen. Is er dan ook een nieuwe toelating nodig?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Natuurlijk, want het kan maar net zo zijn dat je vanaf je anders geplaatste stoeltje ergens anders heen vliegt bij een ongeluk :Y
En daarnaast moeten de damesheren van de #veiligheidsjihad natuurlijk ook aan het werk blijven *O*
En daarnaast moeten de damesheren van de #veiligheidsjihad natuurlijk ook aan het werk blijven *O*
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het gaat met name om de gewichtsverdeling volgens mij. Nou verwacht ik niet dat je bij een verwijderd stoeltje al een nieuwe toelating moet hebben (want die stoel blijft natuurlijk ook wel eens leeg enzo), maar als je een toilet gaat inbouwen moet het zeker wel omdat dat de constructie echt wijzigt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Was toch bij Arriva in Limburg ook het probleem toch toen ze naar 2+2 gingen?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Stoelen weghalen kan ook betekenen dat er meer staanplaatsen ontstaan, waardoor het beladen gewicht bij maximale bezetting groter wordt. Daar is bij het verder uit elkaar zetten van stoelen geen sprake van natuurlijk (iemand moet wel heel brutaal zijn om jouw beenruimte als staanplaats te gaan benutten) maar probeer maar eens een wet te maken die op een begrijpelijke manier uitlegt in welke situaties je wel en in welke situaties je geen nieuwe toelating nodig hebt, zonder ruimte voor discussie en zonder mogelijkheid tot misbruik.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat is inderdaad lastig, zo niet onmogelijk. Aan de andere kant is het fascinerend dat er niemand in de keten zich bedenkt dat de wetgeving er is om een veiligheidsniveau te handhaven, en dat herkeuring alleen nodig is als dat in het geding is. Waar dat niet het geval is, zou er zomaar een keuringsbewijs danwel een ontheffing afgegeven kunnen worden, zonder eindeloze procedures. Maar inderdaad, dat is evengoed een utopie.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De tweede ICNG, 3103, is vannacht in Nederland aangekomen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Filmpje van het interieur van de 3103:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Middenarmleuningen :D *O*
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Misschien ligt het aan de rijtuigen die gefilmd zijn, maar wat een overload aan 4-zits plaatsen (ofwel plaatsen waar werken vrijwel onmogelijk is en zelden alle 4 plaatsen gebruikt zullen worden).
Man man man, wat ga ik de ICM missen.
Man man man, wat ga ik de ICM missen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er zitten meer vierzits-plekken in ICNG ja, de tweezits zijn vooral te vinden in de stiltecoupés achter de cabinedeuren. Daarentegen komen er wel veel meer plekken voor fietsen (12 in een ICNG-V), wat zeker op de routes naar het noorden in de zomer geen overbodige luxe is.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er zijn toen ook plattegronden gedeeld. Vast ergens te vinden.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Oeh, wat fijn! Ik vind dat ook wel prettig aan de huidige tweede klas van de ICM.umbusko schreef:Middenarmleuningen :D *O*
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De tafels bij die vierzitters zien er wel werkvriendelijker uit dan de vierzitstafels van ICMMarrick schreef:Misschien ligt het aan de rijtuigen die gefilmd zijn, maar wat een overload aan 4-zits plaatsen (ofwel plaatsen waar werken vrijwel onmogelijk is en zelden alle 4 plaatsen gebruikt zullen worden).
Man man man, wat ga ik de ICM missen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten