Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
https://rar-vervoerregio.nl/document/b2 ... 5e44283b32
Hier is de link.
Hier is de link.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Het meest verrassend vind ik het verzoek van de RAR om de R-netlijnen vanaf Station Zuid de halte Willem van Weldammelaan weer te laten bedienen. Dat zou vanuit de streek alleen effectief zijn als de wachttijd op Station Zuid verdwijnt, maar deze is nodig om de punctualiteit te waarborgen.Sowieso komen de R-netlijnen daar toch niet meer structureel omdat ze van de keervoorziening op de Stravinskylaan gebruik maken? Hoe dan ook zie ik meer in het rechttrekken van bus 62 over De Boelelaan, dat neemt gelijk iets weg van het metroparallelle karakter.
Verder zie ik weinig verrassingen, al lijkt men er nu toch werk van te maken om de 199 door te trekken naar Amstelveen Busstation. De wens van de RAR om de 199 het stadsrondje van de 174 te rijden is volgens mij praktisch niet inpasbaar, omdat de Groen van Prinstererlaan en de Rembrandtweg volgens het PvE niet geschikt zijn voor gelede bussen (al hebben de 55 en de 300 wel over de Groen van Prinstererlaan gereden bij de werkzaamheden aan de spoorwegovergang bij het Handelsplein). En dan hebben we het nog niet over de vervoerskundige waarde van dat rondje gehad.
De wens voor "lijn 266" was hier volgens mij al bekend, en ik ben ook benieuwd wanneer de halte Badhoevedorp West een keer gerealiseerd gaat worden.
Verder zie ik weinig verrassingen, al lijkt men er nu toch werk van te maken om de 199 door te trekken naar Amstelveen Busstation. De wens van de RAR om de 199 het stadsrondje van de 174 te rijden is volgens mij praktisch niet inpasbaar, omdat de Groen van Prinstererlaan en de Rembrandtweg volgens het PvE niet geschikt zijn voor gelede bussen (al hebben de 55 en de 300 wel over de Groen van Prinstererlaan gereden bij de werkzaamheden aan de spoorwegovergang bij het Handelsplein). En dan hebben we het nog niet over de vervoerskundige waarde van dat rondje gehad.
De wens voor "lijn 266" was hier volgens mij al bekend, en ik ben ook benieuwd wanneer de halte Badhoevedorp West een keer gerealiseerd gaat worden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Inmiddels rijden de R-NET lijnen al weer een tijdje via de Boelelaan en de Beethovenstraat naar station zuid. Alleen stad-uit wordt er dus niet langs de Willem van Weldammelaan gereden. (Er wordt station zuid dus in principe niet meer gekeerd)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Uiteraard, ik ben eerlijk gezegd ook al lang niet ter plaatse geweest. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het inleggen van lijn 55? Die gaat er per december in principe weer uit, dan kan de oude route met keren op station Zuid weer in gebruik genomen worden. Ik vind de huidige situatie geen excuus om de R-netlijnen permanent dat extra rondje in één richting te laten rijden, zoals gezegd lijkt me het rechttrekken van lijn 62 een betere oplossing.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik meen dat het keren op de Strawinskylaan niet meer is toegestaan, in ieder geval voor CXX, omdat dat tot opstoppingen leidde, als de kerende bus moest wachten op tram of autoverkeer van de andere kant en zodoende het achteropkomende busverkeer ri. Beethovenstraat in de weg zat. Maar ik moet toegeven, dat ik daar ook al tijden niet meer geweest ben.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
De informatie over lijn 358 op de omleidingspagina en de lijnpagina is ook tegenstrijdig. De omleidingspagina zegt dat de eerste ritten op zaterdag en zondag richting Amsterdam via het Hortensiaplein rijden, de lijnpagina zegt echter dat in de spits en aan de randen van de dag op maandag t/m zaterdag enkele ritten tussen het Hortensiaplein en Kudelstaart rijden. Wat is waar?
Overigens zou lijn 341 volgens de lijnpagina net als lijn 342 op P40 blijven stoppen. Voor lijnen 300 en 397 zou dit niet het geval zijn. Een vermelding van wat er precies gaat gebeuren zou wel op zijn plaats zijn.
Overigens zou lijn 341 volgens de lijnpagina net als lijn 342 op P40 blijven stoppen. Voor lijnen 300 en 397 zou dit niet het geval zijn. Een vermelding van wat er precies gaat gebeuren zou wel op zijn plaats zijn.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik zit even te kijken naar de nieuwe dienstregeling (zomerdienst) vanaf 31 mei, maar zie zowel bij zowel lijn 347 als 357 rare intervallen.
Om em om zit er 8 minuten tussen, dan weer 22 minuten in de.dienstregeling. In ieder geval geen strakke kwartiersdienst. Vraag me af waarom dat is?
Om em om zit er 8 minuten tussen, dan weer 22 minuten in de.dienstregeling. In ieder geval geen strakke kwartiersdienst. Vraag me af waarom dat is?
Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Waarschijnlijk omdat men er steeds op hamerden dat men een 7,5 minutendienst wilden tussen Amstelveen en Elandsgracht.
Laatst gewijzigd door IC140 op za 30 mei 2020, 10:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Je hebt gelijk, er is nu inderdaad een 7,5 minuut interval vanaf Amstelveen naar Elandsgracht, om en om 347 en 357. :pos:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Om een soortgelijke reden is dat bij lijn 347 op zaterdag en zondag ook het geval.fred1954 schreef:Ik zit even te kijken naar de nieuwe dienstregeling (zomerdienst) vanaf 31 mei, maar zie zowel bij zowel lijn 347 als 357 rare intervallen.
Om em om zit er 8 minuten tussen, dan weer 22 minuten in de.dienstregeling. In ieder geval geen strakke kwartiersdienst. Vraag me af waarom dat is?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Op deze vragen heb ik ook via de website helaas nog geen eenduidig antwoord, bovendien geeft de website ook voor lijn 358 tegenstrijdige informatie op de pagina's van de lijndienstregeling en de omleidingsinformatie. Samengevat komt het neer op het volgende:TLP schreef:Alleen geven de lijndienstregeling en de omleidingsinformatie voor lijn 342 nu tegenstrijdige informatie. De omleidingsinformatie heeft het nog steeds over tijdelijk halteren bij de Mendelstraat, terwijl de lijndienstregeling zegt dat gehalteerd blijft worden bij de Zwarteweg/N196 met een tijdelijke halte richting Schiphol. Wat is waar?Jurre schreef:De routes van lijn 342 en lijn 358 zijn inderdaad hoe Fred ze formuleert. Er komt een tijdelijke halte op De Dreef ter hoogte van de rotonde. Voor de volledigheid zal ik de tekst iets aan laten passen.
Gaat lijn 342 overigens permanent stoppen op Schiphol P30 en P40?
- Lijn 342 zou volgens de omleidingspagina op de halte Mendelstraat gaan stoppen, maar volgens de lijndienstregeling richting Uithoorn blijven stoppen op de reguliere halte Zwarteweg/N196 en richting Schiphol gaan stoppen op een tijdelijke halte Zwarteweg/N196.
- Lijn 342 zou volgens de coronapagina alleen op P30 blijven stoppen, maar volgens de lijndienstregeling zowel op P30 als P40 blijven stoppen.
- Lijn 358 zou volgens de omleidingspagina in het weekend met de eerste ritten richting Amsterdam via het Hortensiaplein rijden, maar volgens de lijndienstregeling op maandag t/m zaterdag in de ochtendspits en aan de dagranden met enkele ritten tussen Kudelstaart en het Hortensiaplein rijden, welke gezien de tijden aansluiten op of gekoppeld zijn aan lijn 357.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Is het dan niet 347-347-357-357-347 enz., als beide lijnen afwisselend om de 8 en 22 minuten rijden?fred1954 schreef:Je hebt gelijk, er is nu inderdaad een 7,5 minuut interval vanaf Amstelveen naar Elandsgracht, om en om 347 en 357. :pos:
Overigens snap ik niet dat de 7,5-minutendienst niet gerealiseerd kan worden als beide lijnen een mooie kwartierdienst rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Kort gezegd zal het te maken hebben met het gegeven dat in Amstelveen de lijnen 348/357 en 347/358 op elkaar moeten aansluiten. De lijnen 348 en 358 rijden daarbij grotendeels 2x/uur en geen 4x/uur. Als hier dienstregelingstechnisch wel iets op te vinden zou zijn, zou dat omlooptechnisch mogelijk niet lekker uitkomen. Maar ik durf niet met zekerheid te zeggen wat hier van toepassing is.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Klopt, Meltrain, het is inderdaad zoals jij schrijft: Vanaf Amstelveen is het inderdaad 2x347 en dan 2x357 und so weiter.... :DMeltrain schreef:Is het dan niet 347-347-357-357-347 enz., als beide lijnen afwisselend om de 8 en 22 minuten rijden?fred1954 schreef:Je hebt gelijk, er is nu inderdaad een 7,5 minuut interval vanaf Amstelveen naar Elandsgracht, om en om 347 en 357. :pos:
Overigens snap ik niet dat de 7,5-minutendienst niet gerealiseerd kan worden als beide lijnen een mooie kwartierdienst rijden.
Toch kan ik me niet herinneren dat de zomerdienst vorig jaar op deze manier gereden werd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat aansluiten wist ik, maar ik wist niet dat lijn 348 en 358 een lagere frequentie hebben. Dat verklaart de rare intervallen van 347 en 357 wel beter.TLP schreef:Kort gezegd zal het te maken hebben met het gegeven dat in Amstelveen de lijnen 348/357 en 347/358 op elkaar moeten aansluiten. De lijnen 348 en 358 rijden daarbij grotendeels 2x/uur en geen 4x/uur.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Het is niet verboden, maar de huidige indeling van het busstation is op deze manier vastgesteld door GVB en Connexxion om kruisende en kerende bewegingen sterk te verminderen. GVB rijdt met de meeste lijnen rechtsom over het busstation en Connexxion linksom.fred1954 schreef:Ik meen dat het keren op de Strawinskylaan niet meer is toegestaan, in ieder geval voor CXX, omdat dat tot opstoppingen leidde, als de kerende bus moest wachten op tram of autoverkeer van de andere kant en zodoende het achteropkomende busverkeer ri. Beethovenstraat in de weg zat. Maar ik moet toegeven, dat ik daar ook al tijden niet meer geweest ben.
We zijn er mee bezig.TLP schreef:Wat is juist en zou de informatie correct en duidelijk op de website verwerkt kunnen worden? Dat is voor reizigers wel zo fijn. De omleiding gaat tenslotte morgen in.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Een bestuurder van lijn 342 heeft zich vandaag vergist in de omleidingsroute en kwam terecht onder een viaduct aan de Hornweg in Aalsmeer. Helaas is de doorrijhoogte van dat viaduct maar 2.5m.
https://www.112meerlanden.nl/2020/06/05 ... t-hornweg/
https://www.112meerlanden.nl/2020/06/05 ... t-hornweg/
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik snap wel welke fout de chauffeur heeft gemaakt, maar redelijkerwijs had hij toch informatie moeten kunnen hebben dat dit niet de juiste weg is. Het waarschuwingsbord staat er niet voor de sier: https://goo.gl/maps/36ZbhRctkMsex8mp6
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik snap de fout eerlijk gezegd niet, zeker als de instructie is gegeven "rechtsaf de Zwarteweg op en vanaf daar de weg volgen totdat je de N201 bereikt." De Zwarteweg/Molenvlietweg is ter plaatse nota bene de doorgaande weg, waar komt dan het idee vandaan om rechtsaf te slaan?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Misschien het woord 'rechtsaf' niet goed gelezen in het omleidingsbericht?
Maar goed, dan nog.. 2,5 meter.. dat zou je toch wel vanuit je cabine kunnen zien dat dát niet gaat passen?
Maar goed, dan nog.. 2,5 meter.. dat zou je toch wel vanuit je cabine kunnen zien dat dát niet gaat passen?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Volgens berichten zou de bus geen passagiers gehad hebben, dus kan een MAT rit o.i.d. geweest, alhoewel de route die de bus reed wel deels de omleidingsroute was voor 342. Alleen de Hornweg was uiteraard geen onderdeel van de omleiding. Hoop dat de chauffeur er ongeschonden uit is gekomen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat 112 linkje in jouw bericht spreekt wel van passagiers (6).
Berichten spreken elkaar dus tegen.
Berichten spreken elkaar dus tegen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
De info dat de bus geen passagiers had, haalde ik hier vandaan:
https://www.transport-online.nl/site/11 ... meer-foto/
https://www.transport-online.nl/site/11 ... meer-foto/
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Het betrof weldegelijk lijn 342 met 6 passagiers naast de chauffeur. Gelukkig geen gewonden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten