Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
teun

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door teun »

Ik vraag me wel eens af waar de mededeelnemer op dit forum toch eens denkt dat al die smileys voor zijn :roll:
Alargule

Bericht door Alargule »

Hij zet er zelf toch ook een ;) achter?
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

ICE11 schreef:Ik ben zeker geen snelheidsduivel (boven de 130 begint mijn auto toch te zuipen) maar 100 is toch zo ontzettend traag... Gelukkig kan ik de terugweg gewoon weer via Belgie nemen.... :Y
Ten opzichte van 180 in Duitsland op de Autobahn is 100 in Nederland inderdaad heel traag, maar ik heb in mijn vakantie vorige maand drie keer op en neer een stuk van 2 uur gereden met 100 en dat is me eigenlijk heel erg goed bevallen. Ik vond 130 ook altijd prachtig, maar met die 100 is niks mis en voor mijn gevoel rijdt het ook rustiger door. Bovendien rijdt mijn auto bij 100 een stuk zuiniger dan bij 120 of 130. Nee, ik vind het wel prima zo. Als dan al die BMW- en Audi-rijders zich dan ook gewoon aan de snelheid gaan houden, heb je heel wat gevaarlijke situaties minder. Maar dat zal wel een utopie blijven. :wink:

En @teun hierboven; KM46 is de lokale dorpsgek, die snapt cynisme en sarcasme niet. Dat is extra leuk om mee te dollen, want achteraf doet hij dan alsof hij al die tijd heel goed wist dat iets sarcasme of cynisme was. :mrgreen:
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Precies dat :pos: :wink: .
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Ik vind het verkeersbeeld een stuk rustiger sinds we nog maar 100 mogen. Kan er ook aan liggen dat er veel minder zakelijke (lease)rijders op weg zijn.
Suus
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Op de snelweg tussen mijn huis en het huis van mijn ouders heb je overigens nooit 130 gemogen, daarvoor vindt men de weg te gevaarlijk. Op het deel het dichtst bij mijn huis mag je al 15 jaar zelfs maar 80 km/uur vanwege de binnenstedelijke ligging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Tom024 schreef:Kan er ook aan liggen dat er veel minder zakelijke (lease)rijders op weg zijn.
Dat komt voornamelijk doordat voor mensen thuis moeten werken door de coronamaatregelen.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

ICE11 schreef:....dat ik vandaag voor de eerste keer door half NL gereden ben met dat vervelend tempo 100 op de snelweg (noodgedwongen omdat Belgie pas vanaf maandag weer open gaat). En nu denk ik eindelijk de antwoord gevonden te hebben waarom jullie meer koffie drinken als wij Duitsers: Om op de snelwegen niet in slaap te vallen..... :P
Welke route heb je genomen? Ik ben gisteren over de A15 naar Kleve gereden en daar hoefde ik alleen maar tussen Sliedrecht en Gorinchem van de cruise control op 130 af. Terug op de Autobahn nog even 215 aangetikt, en daarna lekker met 150 naar huis over Eindhoven en Tilburg.

Overigens kon je al sinds afgelopen maandag door België.
ICE11

Bericht door ICE11 »

Chrysa schreef: Welke route heb je genomen? Ik ben gisteren over de A15 naar Kleve gereden en daar hoefde ik alleen maar tussen Sliedrecht en Gorinchem van de cruise control op 130 af. Terug op de Autobahn nog even 215 aangetikt, en daarna lekker met 150 naar huis over Eindhoven en Tilburg.

Overigens kon je al sinds afgelopen maandag door België.
Via A76-A2 en dan de A58 bijna tot aan het einde. En in NL rij ik nooit sneller dan het mag omdat de boetes toch iets duurder zijn dan bij ons.... Wat Belgie betreft heb ik het zo begrepen (en andere forumleden kennelijk ook) dat transit pas vanaf aanstaande maandag weer mag.
MdJ

Bericht door MdJ »

Frankrijk heeft vandaag officieel aangegeven dat ze komende maandag de grenzen openen. Voor vandaag was het de bedoeling, maar een formeel statement was er niet.

Aangezien we een huisje op een camping in Zuid-Frankrijk hadden geboekt vanaf de 15de en de reis er naar toe ook als vakantie telt en dus alleen overdag willen rijden, haal je dat niet op 1 dag. Met overleg met de camping wordt het dus een dagje later, in plaats van vouchers (die je alleen in het najaar of voorjaar kon gebruiken) of een terugbetaling (waar ze 18 maanden over mochten doen, en het belangrijkste: we hebben nog geen nieuwe boeking elders...) *O*
Bij twijfel: gebruik beton.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

En dus een nette individuele oplossing.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Het ligt een beetje waar je vandaan komt, maar wij hebben altijd Breda - Perpignan in 1 dag gereden. Vertrek om 4:00 en aankomst ergens rond 18:00. Om 4:00 was het ook al behoorlijk druk met dakkoffers en volgeladen auto's op de A16.
ICE11 schreef:En in NL rij ik nooit sneller dan het mag omdat de boetes toch iets duurder zijn dan bij ons
Flitsmeister op je telefoon zetten. Ik rij 30000km/jaar in Nederland en ben nog nooit geflitst.
Suus
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Hoe haal je als student 30.000 kilometer per jaar? Dat is 59 retourtjes Breda - Groningen :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking

Bericht door Aking »

Nou, dan weet je gelijk waar d'r vriendje woont *O*
cassie127

Bericht door cassie127 »

Suus schreef:Hoe haal je als student 30.000 kilometer per jaar? Dat is 59 retourtjes Breda - Groningen :shock:
Met de auto zal ik dat zelfs als student ook niet halen... Maar met het ov (normaal gesproken) wel in een jaar tijd *trein*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom98
Contacteer:

Bericht door Tom98 »

Suus schreef:Hoe haal je als student 30.000 kilometer per jaar? Dat is 59 retourtjes Breda - Groningen :shock:
Dat haal je makkelijk hoor! Ik ben ook student, maar maak minimaal 50.000 per jaar aan woon-werk kilometers. Dan hebben we het nog niet eens over de kilometers onder werktijd.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Gaat vrij snel hoor. 40km totaal naar school en terug, werk in alle hoeken van het land, familiebezoek, frietaardappels halen in Zeeland, 10 keer in een jaar naar de Ardennen. Dan heb ik de 5000km tijdens de jaarlijkse zomervakantie niet eens meegerekend. *O*
Maar ja, ik ben opgegroeid in een gezin waarin "een stukje rijden" een rit van 600km door minimaal twee andere landen betekent, en mijn ouders het bijna zielig vonden als ik met de bus ergens heen moest.

Maandag gaan de Franse grenzen weer open, dan ga ik maar weer eens zeep halen, want die is zo goed als op. Le Petit Marseillais verkoopt alle geuren in Nederland, behalve de goede. :evil:
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Dit lijkt mij een typisch gevalletje van overmobiliteit. Etos verkoopt ook prima zeep :Y
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM

Bericht door VIRM »

Tijd om dat topic een duwtje omhoog te gooien?
Beul van de blindegeleidelijn
Jef400

Bericht door Jef400 »

@PHS als je dan met steekhoudende in plaats van stekende argumenten komt komen we tenminste ergens :X
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Suus schreef:Dit lijkt mij een typisch gevalletje van overmobiliteit.
Reis jij niet naar Frankrijk om foto's van bordjes te nemen?
Suus schreef:Etos verkoopt ook prima zeep :Y
Hebben ze ook die lekkere geitenkaaschips?
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Suus
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Albert Heijn verkoopt wel emmentalerchips, cheddarchips en ook brosse geitenkaasbiscuits.

Als ik naar Frankrijk reis, rijdt mijn trein meestal op windenergie of kernenergie (in België wordt 57% van de stroom in de twee kerncentrales opgewekt), beter voor het milieu dan in je eentje in een olieslurper door de Kennedytunnel te scheuren (en ook minder kans dat je tussen een stapel matrassen in de berm terecht komt).
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: beter voor het milieu dan in je eentje in een olieslurper door de Kennedytunnel te scheuren (en ook minder kans dat je tussen een stapel matrassen in de berm terecht komt).
:N Craeybeckstunnel. Scheuren kan er ook niet meer sinds er trajectcontrole is.

Online bestellen zal best kunnen, maar dan betaal je de hoofdprijs. Dan is dat extra geld uitgeven aan een dagje Ardennen een stuk leuker. In de winkel nog wat lokale biertjes meenemen en een tray Orangina inladen en dan valt die 35 euro voor diesel nog best mee.
Plaats reactie