Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RnBn »

Ik zie nu dat de Kosmoslaan sinds de renovatie inderdaad niet heel praktisch is. De Brussellaan is er trouwens ook niet beter op geworden met de renovatie, die is ook smaller geworden en met drempels. Volgens google maps zou het ongeveer net zo lang zijn als via Heesterakker, echter hoef je dan niet de halte Tempellaan te laten liggen.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Via brussellaan zou nog wel kunmen. Ook al is deze eeg smal. Dat is heel Heesterakker inmiddels ook.
Maar de weg noordelijk vd Brussellaan (Henegouwenlasn) telt verfoeilijke drempels.

Maar de omleiding vindt je hier:
https://www.facebook.com/45369674470138 ... 267809432/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

Het smalle valt wel mee. Je zou ook via lijn 2 kunnen gaan. Wel een fikse vermeerdering van de rijtijd de route zoals nu gepland.
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 24 jun 2020, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RnBn »

Dus de route als lijn 4. Ben wel benieuwd hoeveel chauffeurs van Arriva per ongeluk de busbaan op rijden op de Sterrenlaan en tot Nuenen door moeten aangezien dat vorige maand bij de omleiding van lijn 4 ook al mis ging.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

De 7 Volvo bussen in Den Bosch rijden vanaf vandaag met camera's inplaats van zijspiegels.
Hier onder een korte video die Arriva gemaakt heeft.

https://www.youtube.com/watch?v=kAua-uiFSTo
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

Arriva heeft, naar ik meen, camera's achter de voorruit geplaatst om eventuele schuldvraag bij schades te kunnen achterhalen. Worden de beelden van de "zijspiegels" ook opgeslagen?
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 07 jul 2020, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Ik heb geen idee, ik weet alleen dat nu elke Volvo om de beurt camera's krijgt en dat de spiegels weg gaan.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 07 jul 2020, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

huibf schreef:Via brussellaan zou nog wel kunmen. Ook al is deze eeg smal. Dat is heel Heesterakker inmiddels ook.
Maar de weg noordelijk vd Brussellaan (Henegouwenlasn) telt verfoeilijke drempels.

Maar de omleiding vindt je hier:
https://www.facebook.com/45369674470138 ... 267809432/
Tragisch inefficiente route. Ik ben ongeveer 20 minuten langer onderweg...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

ZO6176 schreef:
Jasper073 schreef:De 7 Volvo bussen in Den Bosch rijden vanaf vandaag met camera's inplaats van zijspiegels.
Hier onder een korte video die Arriva gemaakt heeft.

https://www.youtube.com/watch?v=kAua-uiFSTo
Arriva heeft, naar ik meen, camera's achter de voorruit geplaatst om eventuele schuldvraag bij schades te kunnen achterhalen. Worden de beelden van de "zijspiegels" ook opgeslagen?
ik denk niet dat die beelden opgeslagen worden. Overigens een klein beetje offtopic maar de Volvo's in Leiden gaan de camera's ook krijgen in plaats van de spiegels.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

In zuidoost al benoemd.
Bravoflex Roosendaal Exit.
Bravoflex Moerdijk Exit, maar gaat verder met alternatieven met WMO vervoer:

Stand van zake rondom alle Bravoflexen:
https://www.brabant.nl/bestuur/provinci ... vi=1465308
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

Bravoflex exit = nationale feestdag
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

huibf schreef: Bravoflex Moerdijk Exit, maar gaat verder met alternatieven met WMO vervoer:
Het lijkt eerder vergelijkbaar met de Hubtaxi in Groningen, met uiteindelijk een tarief van 2.5x het OV-tarief. Ben benieuwd wat het starttarief dan is, want dit klinkt qua prijs verdacht veel als de huidige Regiotaxi.
DDietzen
Berichten: 1318
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door DDietzen »

ZO6176 schreef:Bravoflex exit = nationale feestdag
Bravoflexit? Nee... BREXIT!

Nooit gedacht dat ik nog uit volle borst "get Brexit done" zou zeggen _O_
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

regenmaker schreef:
huibf schreef:Via brussellaan zou nog wel kunmen. Ook al is deze eeg smal. Dat is heel Heesterakker inmiddels ook.
Maar de weg noordelijk vd Brussellaan (Henegouwenlasn) telt verfoeilijke drempels.

Maar de omleiding vindt je hier:
https://www.facebook.com/45369674470138 ... 267809432/
Tragisch inefficiente route. Ik ben ongeveer 20 minuten langer onderweg...
Dat is het gevolg van het autoluw maken van de straten in de woonwijken. Alles ingericht als 30 kilometet-zone. Een aantal straten en bochten zijn voor de auto al smal laat staan dat je er met de bus door heen moet.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

huibf schreef:In zuidoost al benoemd.
Bravoflex Roosendaal Exit.
Bravoflex Moerdijk Exit, maar gaat verder met alternatieven met WMO vervoer:

Stand van zake rondom alle Bravoflexen:
https://www.brabant.nl/bestuur/provinci ... vi=1465308
Goed nieuws! De volgende paragraaf uit het Brabantse bestuursakkoord van 7 februari 2020 (dus nog geen half jaar oud :X ) kan in de prullenbak:
— Vlak voor of direct na de zomer wordt de Brabantse uitwerking van het landelijke toekomstbeeld OV gepresenteerd. Hierbij zit een concrete uitvoeringsagenda om het stedelijk netwerk Brabant beter internationaal en nationaal te verbinden. Dat betekent onder meer: extra capaciteit op het spoor en bij stations, meer snelle betrouwbare busverbindingen (Bravodirect) en betere verbinding vanuit de dorpen en kernen naar het stedelijk netwerk (Bravo-flex) en industrie- en bedrijventerreinen
JeanPaul343
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door JeanPaul343 »

Ik heb voor dit begon al gezegd: "Dit systeem werkt niet, mensen zitten hier niet op te wachten".

De meeste reizigers willen gewoon vaste lijnen, op vaste tijden en zeven dagen per week. Punt. Einde discussie.

Dat gezegd hebbende, zeg de buurtbus ook maar vaarwel, dat is de volgende stap.
Uiteindelijk doel van de overheid: "GEEN OPENBAAR VERVOER MEER"!!!
RobertT
Berichten: 583
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RobertT »

Zo sterk wil ik het niet maken,maar met een redelijk rechts georienteerde politiek ook hier in Brabant zal er weinig ambitie voor het OV zijn
atlas
Berichten: 7
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 11:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door atlas »

Ik zie nu al een tijdje de gelede elektrische bussen op lijn 17 rijden in Eindhoven, maar ik kan me deze totaal niet herinneren als een drukke of HOV lijn. Komt dit door de corona of is het reizigersaantal zo enorm gegroeid?
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RnBn »

Er rijden met de hoogzomer dienstregeling wel meer lijnen geleed dan normaal, ook lijn 3 en 7 heb ik al geleed zien rijden. Volgens mij heeft dat er mee te maken dat de gelede bussen elektrisch zijn en stroom goedkoper/beter voor het milieu is dan diesel. En aangezien er door de hoogzomer dienstregeling een stuk minder bussen nodig zijn op de 400 lijnen kunnen ze dus elders gebruikt worden.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hans »

Tijdens de beperkte coronadienstregeling een aantal weken geleden waren er veel elektriscche bussen over. Toen zijn ze ook ingezet op de lijnen 3, 7, 8 en 17. Aangezien dat goed is gegaan en er nu hoogzomerdienst wordt gereden worden de lijnen 3, 7, 8 en 17 dus weer elektrisch gereden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

Maandenlang geen bus door Grave vanwege spoedwerkzaamheden aan de John S. Thompsonbrug.

De Gelderland
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

Er zijn per direct zes bushaltes vervallen, waaronder drie in Grave (Generaal de Bonsweg, Stoofweg en Busstation), een in Velp (Binckhof) en een in Nederasselt (Eindsestraat). De busmaatschappijen hebben berekend dat de reistijd ‘maximaal vijf minuten langer’ wordt
De bussen rijden zeker via de A50?

De reistijd voor de inwoners van Grave neemt met wel wat meer dan vijf minuten toe zo. Brabant kennende zal er ook wel geen alternatief voor de vervallen haltes komen, maar wie weet verrast de provincie mij dit keer.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door dennistd »

Misschien kunnen ze een paar Optares overnemen van Syntus? Massa rijklaar 6770kg, dan kun je nog 3230kg aan reizigers meenemen voor je de toegestane 10 ton overschrijdt. Lijkt me perfect als pendelbus :Y

En als het werk klaar is graag de Maas in met die troep :mrgreen:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

PHS schreef:
Er zijn per direct zes bushaltes vervallen, waaronder drie in Grave (Generaal de Bonsweg, Stoofweg en Busstation), een in Velp (Binckhof) en een in Nederasselt (Eindsestraat). De busmaatschappijen hebben berekend dat de reistijd ‘maximaal vijf minuten langer’ wordt
De bussen rijden zeker via de A50?
Via Ravenstein inderdaad.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Etienne »

Hadden ze lijn 99 niet gewoon in kunnen/moeten korten tot Grave en dan een pendelbus 199 bijvoorbeeld de omleiding via Ravenstein laten doen?

Als ik op de kaart kijk, is er aan de kant van Grave een kleine lusroute mogelijk via het bedrijventerrein en aan de kant van Nederasselt ligt nog een laatste zijweg vlak voor de brug. Ik mag toch aannemen dat zowel Breng als Arriva studeren op betere maatregelen, mocht deze situatie zich zomaar langer dan half jaar voor gaat doen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten