Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
80 of meer kan je makkelijk halen en inhalen op dat wegvak gebeurt ook regelmatig, nadat de fietsers ook nog zijn verbannen na de reconstructie is dat een stukje minder om op te letten.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
RegioExpress, Zou wel mooi zijn.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
In Rivierenland wijzigt er een en ander per 10 augustus.
https://www.arriva.nl/consumenten/actie ... gustus.htm
https://www.arriva.nl/consumenten/actie ... gustus.htm
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Dat verleggen van lijn 45 is eigenlijk iets wat er al best wel enige tijd aan zat te komen, krijg ik het idee.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Toch scheelt de route via de Kijkuit maar twee minuten in tijd, als ik de dienstregelingen naast elkaar leg. De Kijkuit is ook geen betere busroute dan de weg om het zuiden van de oude stad heen. Waarschijnlijk zijn die paar minuten net nodig om alle treinaansluitingen te kunnen behouden. Om de stilstand elders in de omlopen te beperken is voor lijn 44 vast dat rondje langs de scholen bedacht.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
De route via de Kijkuit is recent heringericht waardoor een bus daar amper tempo kan maken. Jammer genoeg draait men de haltes langs de Waalkade en verder noordwaarts de nek om :)
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Warrom is eigenlijk lijn 243 ingekort? Lijkt me een stuk minder efficiënt om Teisterbantlaan en Papesteeg een volwaardige bus te laten rijden, of is het daar zo druk?
Ik heb geen onderschrift
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
De bus van lijn 44 zal anders wel een paar minuten stilstaan op het station, dan kan er net zo goed even een extra rondje worden gereden.
Door de nieuwe route van lijn 45 krijgt een groot deel van Tiel geen volwaardige bus meer. Er stappen misschien weinig mensen in, maar wel weer een verschraling.
Door de nieuwe route van lijn 45 krijgt een groot deel van Tiel geen volwaardige bus meer. Er stappen misschien weinig mensen in, maar wel weer een verschraling.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Er was nog een fatsoenlijk netwerk van buslijnen met op bereikbare afstanden een halte. Best wel schrale ontwikkeling voor een stad.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Terwijl er eenvoudig twee minuten tijdswinst gehaald kan worden door reizigers op de NS bushalte aan de Stationsweg af te zetten i.p.v. op het busstation. De loopafstand tussen busstation en het perron is zo’n twee à drie minuten.
Daarnaast is er totaal geen zicht op het weer laten rijden van buurt- en belbussen. Nu zit het grootste deel van Tiel dus in de avonduren en in het weekend zonder busverbinding. En dat voor een stad met 40.000 inwoners.
Daarnaast is er totaal geen zicht op het weer laten rijden van buurt- en belbussen. Nu zit het grootste deel van Tiel dus in de avonduren en in het weekend zonder busverbinding. En dat voor een stad met 40.000 inwoners.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 03 sep 2020, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Zover ik weet hebben de meeste steden met minder dan 50.000 inwoners geen dagdekkende stadsdienst.
Ik heb geen onderschrift
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Klopt, in de buurt van Tiel is Gorinchem de enige stad met een goed functionerende stadsdienst. Wageningen en Elst hebben ook weinig te klagen.
Het punt is dat deze routewijziging onnodig een deel van Tiel ov-loos maakt.
Het punt is dat deze routewijziging onnodig een deel van Tiel ov-loos maakt.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Hartstikke zonde. Het is dat ik er niet meer woon, maar dit is echt een verschraling.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Heeft iemand enig idee waarom lijn 651 vanuit Zutphen blijft komen ipv Lochem? Op de borden bij de bushaltes staat namelijk dat dit alleen was van 25 mei tm 3 juli.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Wat heeft het nut van schoollijn 660 (asperen Leerdam) die sinds kort rijdt
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Wellicht bedoeld als versterking van de buurtbus? (zodra die weer gaat rijden uiteraard)
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Of ter opvulling (voor scholieren) van het vervallen van lijn 73 (of was het 74?) per eind 2018?
F.k.a. Bollenstad
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Lijn 673 rijdt in de ochtend als 'sneldienst' richting leerdam en komt dan niet in Asperen. Lijnnummer 660 lijkt mij een verwijzing naar buurtbus 260 op dezelfde route (die nu niet rijdt). Het zou kunnen dat de bus daarna doorrijdt als 650 naar Culemborg.StefanRijnhoutjes schreef: ↑do 17 sep 2020, 07:12 Wat heeft het nut van schoollijn 660 (asperen Leerdam) die sinds kort rijdt
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Dat lijkt me wel dat die bus doorrijdt naar Culemborg. De 660 komt in Leerdam aan om 07:17 en de 650 vertrekt om 07:23. Dus het lijkt mij aannemelijk dat dit dezelfde bus is (waarschijnlijk van Juijn).
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Klopt, is een Juijn bus, omloop 6506:
Code: Selecteer alles
660 1001 AspBw 0707 LrdNs 0717
650 1001 LrdNs 0723 ClbNs 0800
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Voor de materiaalrit (die waarschijnlijk bij Vuren de afrit van de A15 neemt) is dit een klein slingertje. Toch lijkt het vooral een rit te zijn die bedoeld is als versterking voor de buurtbus die ooit nog weer eens moet gaan rijden; toen de 73 nog reed pikte die rond dat tijdstip ook nog het nodige uit Asperen op. Iemand die in de middag vanuit Leerdam weer terug naar Asperen moet heeft ook niks aan de 673.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Asperen had ( gelukkig ) de buurtbus nog en werd voor de coronacrisis op werkdagen en de Zaterdagen daardoor goed bedient. Daardoor kon men ook met lijn 673 een mooi stukje afsnijden om toch in een uur tijd heen en weer tussen Gorinchem en Leerdam te kunnen rijden, dat is dus weggevallen waardoor dus lijn 660 in de ochtend in het leven is geroepen.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Kan iemand me uitleggen wat er gebeurt met de treinen van de 30400 gebeurt na aankomst in Winterswijk?
Rijden die leeg terug naar Zutphen om daarna weer met reizigers naar Apeldoorn te rijden?
Rijden die leeg terug naar Zutphen om daarna weer met reizigers naar Apeldoorn te rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Die keren op de stoptrein naar Zutphen. Die sneltrein vervangt de stoptrein Zutphen->Winterswijk die daardoor in de vroege avond maar 1x p/u rijdt en in de late avond niet meer rijdt (de stoptrein rijdt dan alleen nog maar ri. Zutphen). In de tegengestelde richting (ri. Zutphen) rijdt de stoptrein in de vroege avond nog 'gewoon' 2x p/u en in de late avond 1x p/u.
Overigens wel apart als ik in de reisplanner kijk: de rit van 18:54 (gezien vanuit Apeldoorn) staat keurig als sneltrein erin, maar alle andere ritten staan er als 'stoptrein' in. Foutje in het systeem?
Overigens wel apart als ik in de reisplanner kijk: de rit van 18:54 (gezien vanuit Apeldoorn) staat keurig als sneltrein erin, maar alle andere ritten staan er als 'stoptrein' in. Foutje in het systeem?
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Arriva gaat belbussen inzetten ter vervanging van de buurtbuslijnen 260, 261, 262, 263 en 248.
https://www.westbetuwe.nl/vanaf-1-oktob ... -de-belbus
https://www.westbetuwe.nl/vanaf-1-oktob ... -de-belbus
F.k.a. Bollenstad
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten