Roger van Boxtel vertrekt bij NS, Marjan Rintel volgt hem op

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Roger van Boxtel vertrekt bij NS, Marjan Rintel volgt hem op

Bericht door wouter15 »

Roger van Boxtel vertrekt bij NS, Marjan Rintel volgt hem op

23 juni 2020

Roger van Boxtel stopt als president-directeur van de Nederlandse Spoorwegen. Hij wordt per 1 oktober opgevolgd door Marjan Rintel, die nu nog verantwoordelijk is voor de dagelijkse gang van zaken bij het spoorwegbedrijf.

Over Van Boxtel was bekend dat zijn termijn in augustus afloopt. Hij trad vijf jaar geleden aan, nadat Timo Huges als president-directeur moest opstappen vanwege onregelmatigheden bij een aanbesteding in Limburg. De belangrijkste opdracht van Van Boxtel was volgens de NS om het vertrouwen in het bedrijf te herstellen. Hij is daarin geslaagd, zegt het bedrijf.

Lees verder via: https://nos.nl/artikel/2338239-roger-va ... em-op.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Roger van Boxtel vertrekt bij NS, Marjan Rintel volgt hem op

Bericht door Z2N »

Logische opvolging, Rintel zit al jaren op haar positie binnen NS. Ik heb er wel vertrouwen in. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Roger van Boxtel vertrekt bij NS, Marjan Rintel volgt hem op

Bericht door SuperGhost »

Dames en heren. We zijn zojuist vertrokken van Boxtel en de volgende halte zal zijn Rintel
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Roger van Boxtel vertrekt bij NS, Marjan Rintel volgt hem op

Bericht door ArrivaBas »

Ergens komt het vertrek van Van Boxtel voor mij onverwacht. De beste man zat voor de coronacrisis nog vol ambities met NS. Ik ben benieuwd of zijn opvolger nog net zo vol wilt inzetten op snelle grensverbindingen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Roger van Boxtel vertrekt bij NS, Marjan Rintel volgt hem op

Bericht door VIRM »

Volgens mij was zijn vertrek niet al te lang geleden aangekondigd.

Ben benieuwd hoe zijn opvolger het gaat doen. Van Boxtel heeft het de afgelopen vijf jaar volgens mij best okay gedaan.
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Roger van Boxtel vertrekt bij NS, Marjan Rintel volgt hem op

Bericht door PHS »

Ik ben benieuwd of er iets gaat wijzigen in de strategie van de NS, maar dat zal toch wel vanwege de coronacrisis.
SuperGhost schreef:Dames en heren. We zijn zojuist vertrokken van Boxtel en de volgende halte zal zijn Rintel
Bijna goed, station Rinteln bestaat namelijk wel (ligt tussen Löhne en Hameln).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Roger van Boxtel vertrekt bij NS, Marjan Rintel volgt hem op

Bericht door Vinny »

"Kunt u ons de weg naar Hamelen vertellen meneer"
_O-
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Roger van Boxtel vertrekt bij NS, Marjan Rintel volgt hem op

Bericht door Jay20 »

ArrivaBas schreef:Ergens komt het vertrek van Van Boxtel voor mij onverwacht. De beste man zat voor de coronacrisis nog vol ambities met NS. Ik ben benieuwd of zijn opvolger nog net zo vol wilt inzetten op snelle grensverbindingen.
Juist wel omdat KLM minder mag vliegen op korte vluchten in de toekomst. Hopelijk krijgen we dan meer treinen met KLM vluchtnummers in de toekomst.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Roger van Boxtel vertrekt bij NS, Marjan Rintel volgt hem op

Bericht door VIRM »

En hier een interview met Van Boxtel: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b0b18018/
Beul van de blindegeleidelijn
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Roger van Boxtel vertrekt bij NS, Marjan Rintel volgt hem op

Bericht door Statler Rail »

Het was volgens mij toch al een tijdje bekend dat Van Boxtel dit najaar weg zou gaan? De buit, een nieuwe Hoofdrailnetconcessie, is volgens hem binnen, dus zijn taak zit erop.

Het is in ieder geval een vooruitgang dat er nu niet weer een partijpoliticus zonder enige ervaring tot CEO van NS benoemd wordt. Maar ja, voor NS was het na de fraude in Limburg van levensbelang dat er een politieke meerderheid was die vóór behoud van de machtspositie van NS was. De linkse en de nationalistische partijen zijn sowieso voor, en met D66 erbij is er een stabiele meerderheid tégen meer marktwerking en vóór het imperium van NS. En die strategie heeft gewerkt. Van Boxtel is daarmee niet meer nodig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten