Volgens mij kun je de [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] ook wel versnellen wanneer je hem op Zwolle - Zutphen ongewijzigd laat. Je moet dan de halteertijden op
Ah en
Nm tot 1 minuut verminderen (dat kan misschien makkelijker wanneer je de [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] standaard met DDZ zou rijden). Dan ben je nog net op tijd over de brug bij Ravenstein. Als je in
Nm om .04/.34 vertrekt, rijdt de [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] rond .14/.44 langs station Ravenstein.
De [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] moet dan in
Ht wel een wat langer stationnement (ca. 4 minuten) krijgen, om evt. vertragingen op te vangen.
Wanneer we voor het post-corona-tijdperk uitgaan van een wat lagere vervoervraag, zouden rond
Nm de volgende wijzigingen mogelijk kunnen zijn:
* de [serie=Intercity|2020|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] rijdt na
Ah niet meer door naar
Nm (en sluit goed aan op de [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] naar
Nm)
* de [serie=Sprinter|2020|Zutphen - Nijmegen (- Wijchen)7600[/serie] rijdt na
Nm niet meer door naar
Wc (en rijdt in avond/zondag na
Ah niet meer naar
Nm, maar als [serie=Sprinter|2020|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] naar
Ed)
* de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - 's-Hertogenbosch - Arnhem6600[/serie] rijdt altijd (ook avond/weekend) 2x/uur tot
Ah
In dat geval komt er rond
Nm voldoende capaciteit om de [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] te versnellen zodat-ie in Roosendaal een keertijd van ca. 10 minuten krijgt.