OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door TLP »

Wat een verkeerd geplaatst woordje al dan niet voor gevolgen voor de betekenis kan hebben. :')

Beste reizigers, Dit is een bericht voor reizigers tussen Utrecht Centraal en Amersfoort Centraal. Door werkzaamheden elders op dat traject is de treindienst aangepast.

moet eigenlijk zijn:

Beste reizigers, Dit is een bericht voor reizigers tussen Utrecht Centraal en Amersfoort Centraal. Door werkzaamheden elders is op dat traject de treindienst aangepast.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door huibf »

Naar aanleiding van een eerdere post over vertrekstaten van connexxion.
Weet iemand of CXX een vertrekstaat heeft met 5 kolommen?

Zaterdag afwijkende dienst?
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

GVB neemt in Amsterdam een groot deel van het treinvervangend vervoer voor haar rekening. In de NS app staat dat je moet uitcheckenb bij NS en inchecken bij GVB. Na de zoveelste werkzaamheden rondom Amsterdam zou dit toch ook gewoon goed moeten kunnen worden weergegeven in de reisplanner?

Ook zijn er gevolgen voor aangrenzende trajecten, maar er staat geen aparte vermelding voor treinen richting Alkmaar/Hoorn en de Westtak.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

VIRM schreef:Ook zijn er gevolgen voor aangrenzende trajecten, maar er staat geen aparte vermelding voor treinen richting Alkmaar/Hoorn en de Westtak.
Ik zie anders op NS.nl gewoon een aparte vermelding voor Amsterdam - Enkhuizen, Amsterdam - Uitgeest en Utrecht - Rhenen staan met als oorzaak "werkzaamheden elders".
De Westtak ontbreekt wel als werkzaamheid op NS.nl en tevens staat er wel een aanpassing van Amersfoort Vathorst - Amsterdam Centraal vermeld, maar ontbreekt de aanpassing tussen Amersfoort en Utrecht waar de [serie=Intercity|2020|(Deventer -) Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] niet rijdt. Die laatste wijziging zag ik overigens dan weer wel op de OBIS-schermen in de trein langskomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Die werkzaamheden waren er ook.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Marc »

VIRM schreef:GVB neemt in Amsterdam een groot deel van het treinvervangend vervoer voor haar rekening. In de NS app staat dat je moet uitcheckenb bij NS en inchecken bij GVB. Na de zoveelste werkzaamheden rondom Amsterdam zou dit toch ook gewoon goed moeten kunnen worden weergegeven in de reisplanner?

Ook zijn er gevolgen voor aangrenzende trajecten, maar er staat geen aparte vermelding voor treinen richting Alkmaar/Hoorn en de Westtak.
Ik zou dus extra gaan betalen door de werkzaamheden, omdat GVB het TVV rijdt? Ik hoor toch netjes op plek B afgezet te worden zonder extra kosten? De kosten mogen de reizigers waarschijnlijk met veel rompslomp weer terug gaan vragen...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Het is de bedoeling dat NS-reizigers bij de NS-palen in- en uitchecken en dat de GVB-reizigers dat in de bus zelf doen. Alleen dat wordt niet altijd even duidelijk gecommuniceerd...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Tussen Amsterdam Amstel en Amsterdam Centraal is metrolijn 54 (tot 20:00 uur) toch het vervangende vervoer voor NS?
Hoe werkt het daar met in - en uitchecken?
Etienne schreef:Niet persé een misser mijn inziens; maar ik plande vanmiddag een ritje van Muiden Centrum naar Gouda. Volgens 9292 zou ik dan 18 minuten moeten wachten op Muiden P+R en dan met lijn 323 naar Amsterdam Bijlmer reizen en een overstap 4 minuten te pakken op de [serie=Sprinter|2020|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie]. Echter met de 110 naar Weesp en dan de [serie=Sprinter|2020|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp4300[/serie] naar Duivendrecht gaf ik beide gevallen 10 minuten overstap, een stuk praktischer eigenlijk.

Die optie wordt waarschijnlijk niet gegeven, omdat je dan extra moet overstappen, de reis waarschijnlijk duurder is en, maar dat weet ik niet zeker, de totale reistijd tussen instaphalte en uitstaphalte langer is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Die werkzaamheden waren er ook.
Alleen niet op NS.nl. Toevallig moest ik gisteren richting Den Haag en toen kon ik dus nergens terugvinden waarom er maar 3x/uur een reismogelijkheid was. (3x ja, want er was maar 1x/uur een overstap mogelijk vanuit Amersfoort op de [serie=Intercity|2020|(Deventer -) Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie]. Op het andere halfuur was de overstaptijd maar 1 minuut en kwam die dus niet in uit de planner).
Overigens had op het moment van reizen niets verhindert om gewoon de [serie=Intercity|2020|(Deventer -) Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] op het hele traject te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

De [serie=Intercity|2020|(Deventer -) Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] rijdt niet omdat het omrangeren van de [serie=Intercity|2020|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] in Utrecht niet past in combinatie met het rijden van de IC's richting Amsterdam van spoor 14. De kering van [serie=Intercity|2020|(Deventer -) Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] op [serie=Intercity|2020|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] past wel. Ik ben benieuwd hoe je aan de conclusie komt dat dat probleem er op het tijdstip dat jij reisde niet was?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Nouja, de gevolgen van verstoringen binnen de corridor houden was toch de hele aanleiding voor DSSU? Deze werkzaamheden laten daarin precies het tegengestelde zien. Waarbij het ook af te vragen valt waarvoor het nu nodig is om elk half uur een optocht van drie treinen achter elkaar naar Schiphol te laten rijden (tussen de treinen zit maar 5 minuten), gevolgd door 20 minuten niks.

Maar het voornaamste probleem wat gisteren wel optrad en waarvoor ik geenenkele reden zag is het maar 1x/uur aanbieden van de overstap uit de [serie=Intercity|2020|Groningen - Amersfoort Centraal - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2020|Leeuwarden - Amersfoort Centraal - Rotterdam Centraal600[/serie] op de [serie=Intercity|2020|(Deventer -) Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie]. Dit weekend wordt die overstap keurig elk half uur geboden, komende week zijn er weer dezelfde beperkingen en komt de overstap op de [serie=Intercity|2020|(Deventer -) Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] ook weer elk half uur uit de reisplanner. Dus waarom dan afgelopen week niet? Het gaat ook slechts om één minuut die het verschil tussen wel of geen overstap maakte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Ik kom het probleem niet tegen, ook a.s. maandag 4x/uur een reisadvies Amf-Gvc v.v.
https://www.ns.nl/reisplanner/#/?vertre ... 7-20T14:00
https://www.ns.nl/reisplanner/#/?vertre ... 7-20T14:00
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Nog een keer kijkend... Het blijkt dus iets te zijn wat niet de gehele dag maar op specifieke tijden optreedt:
- afgelopen vrijdag geen vertrekmogelijkheid om 9.58 uit Amersfoort Centraal met aankomst om 10.50 uur in Den Haag
- aanstaande maandag bestaat die reismogelijkheid wel, maar is er juist om 9.28 uur geen reismogelijkheid (met aankomst 10.20 uur in Den Haag).

Verder niet de hele dag door geklikt, maar mogelijk zitten er nog meer momenten op de dag dat de overstap niet bestaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Nouja, de gevolgen van verstoringen binnen de corridor houden was toch de hele aanleiding voor DSSU? Deze werkzaamheden laten daarin precies het tegengestelde zien.
Klopt, het keren van de [serie=Intercity|2020|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] valt dan ook niet binnen de corridor. Er is alleen nog geen betere oplossing, maar de bedoeling is dat de [serie=Intercity|2020|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] uiteindelijk gaat keren op het spoor achter spoor 20/21.
Daniel schreef:Waarbij het ook af te vragen valt waarvoor het nu nodig is om elk half uur een optocht van drie treinen achter elkaar naar Schiphol te laten rijden (tussen de treinen zit maar 5 minuten), gevolgd door 20 minuten niks.
Dat heeft niets met Utrecht te maken maar alles met Schiphol.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Daniel schreef:Nog een keer kijkend... Het blijkt dus iets te zijn wat niet de gehele dag maar op specifieke tijden optreedt:
- afgelopen vrijdag geen vertrekmogelijkheid om 9.58 uit Amersfoort Centraal met aankomst om 10.50 uur in Den Haag
- aanstaande maandag bestaat die reismogelijkheid wel, maar is er juist om 9.28 uur geen reismogelijkheid (met aankomst 10.20 uur in Den Haag).

Verder niet de hele dag door geklikt, maar mogelijk zitten er nog meer momenten op de dag dat de overstap niet bestaat.
626 vertrekt indd 2 min later dan gebruikelijk uit Amf.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

@Wubbo: Nouja, indirect heeft dat wel wat met Utrecht te maken. Want het is juist die optocht van treinen naar spoor 14 die de [serie=Intercity|2020|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] in de weg zit: niet alleen vanwege het overkruisen maar ook omdat je daardoor geen mogelijkheid hebt om een trein wat eerder van OZ naar 14 te sturen om zo een gaatje voor een kruisende [serie=Intercity|2020|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] te creëren.

@MetroRET: de vraag is dan dus wel: Waarom? Juist in zo'n aangepaste situatie zou rekening houden met behoud van aansluitingen handig zijn. Vooral omdat je nu dus een paar keer per dag inconsequente verbindingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

De treinen op 14 komen (nu) niet vanaf OZ, maar zijn doorgaande treinen [serie=Intercity|2020|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie], [serie=Intercity|2020|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie], [serie=Intercity|2020|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie]/[serie=Intercity|2020|Maastricht - Utrecht Centraal - Enkhuizen2900[/serie] en [serie=Intercity|2020|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie].
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Daniel schreef:
VIRM schreef:Ook zijn er gevolgen voor aangrenzende trajecten, maar er staat geen aparte vermelding voor treinen richting Alkmaar/Hoorn en de Westtak.
Ik zie anders op NS.nl gewoon een aparte vermelding voor Amsterdam - Enkhuizen, Amsterdam - Uitgeest en Utrecht - Rhenen staan met als oorzaak "werkzaamheden elders".
De Westtak ontbreekt wel als werkzaamheid op NS.nl en tevens staat er wel een aanpassing van Amersfoort Vathorst - Amsterdam Centraal vermeld, maar ontbreekt de aanpassing tussen Amersfoort en Utrecht waar de [serie=Intercity|2020|(Deventer -) Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] niet rijdt. Die laatste wijziging zag ik overigens dan weer wel op de OBIS-schermen in de trein langskomen.
Hee, die had ik dus nog niet eerder gezien. Dank voor de correctie. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

MetroRET schreef:De treinen op 14 komen (nu) niet vanaf OZ, maar zijn doorgaande treinen [serie=Intercity|2020|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie], [serie=Intercity|2020|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie], [serie=Intercity|2020|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie]/[serie=Intercity|2020|Maastricht - Utrecht Centraal - Enkhuizen2900[/serie] en [serie=Intercity|2020|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie].
Dan vraag ik me weer af waarom die treinen allemaal van spoor 14 vertrekken en niet gewoon van 5 of 7. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Er zijn ook werkzaamheden aan de oude Demkaspoorbrug, daardoor rijdt alles tussen Utrecht en Amsterdam Bijlmer over twee sporen. Als gevolg van de wisselfobie van ProRail moet je daardoor echter al over het sprinterspoor ri. Breukelen Utrecht uit, want de enige overloop voor de brug ligt tussen beide sprintersporen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Reizigers tussen Amersfoort Centraal en Amsterdam Centraal wordt wegens werkzaamheden geadviseerd hun reis te plannen met de internationale reisplanner... Sinds wanneer is de grens tussen Holland en Utrecht een landsgrens? :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:@Wubbo: Nouja, indirect heeft dat wel wat met Utrecht te maken. Want het is juist die optocht van treinen naar spoor 14 die de [serie=Intercity|2020|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] in de weg zit: niet alleen vanwege het overkruisen maar ook omdat je daardoor geen mogelijkheid hebt om een trein wat eerder van OZ naar 14 te sturen om zo een gaatje voor een kruisende [serie=Intercity|2020|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] te creëren.
Maar dat heeft toch niets met een optocht naar Schiphol te maken? Dat omrangeren gebeurt al niet, dus welke van de 10 treinen er vanaf Utrecht doorrijdt naar Schiphol is wat dat betreft lood om oud ijzer. Als ze maar allemaal van spoor 14 gaan, maar dat kan ook netjes elke 10 minuten uit elkaar.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door SuperGhost »

Daniel schreef:Reizigers tussen Amersfoort Centraal en Amsterdam Centraal wordt wegens werkzaamheden geadviseerd hun reis te plannen met de internationale reisplanner... Sinds wanneer is de grens tussen Holland en Utrecht een landsgrens? :mrgreen:
Je wilt niet weten hoeveel ze in het buitenland over het land 'Holland' praten :wink:
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

huibf schreef:Naar aanleiding van een eerdere post over vertrekstaten van connexxion. Weet iemand of CXX een vertrekstaat heeft met 5 kolommen? Zaterdag afwijkende dienst?
Uit mijn hoofd (dat notoir onbetrouwbaar is) zou ik zeggen dat die 5 kolommen er een of twee jaar geleden in Amstelland nog wel waren, inderdaad voor een afwijkende zomerdienst op zaterdag. Ik zie ze hier nu niet meer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Als ze maar allemaal van spoor 14 gaan, maar dat kan ook netjes elke 10 minuten uit elkaar.
Tja, en dan zou er opeens een stuk meer ruimte zijn om een [serie=Intercity|2020|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] heen en weer naar OZ te sturen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten