De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

EilandOV-2 is begonnen. Biedingen zijn welkom tot 20 september 2020 23:59 uur

Edit: ik was een minuut te vroeg, beetje te enthousiast geloof ik (A)
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ODRAIL »

De firma NesseGog laat weten niet te zullen deelnemen aan de inschrijving.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Delein was vanwege drukte nog niet eerder aan deze aanbestedingen toegekomen, maar wij vragen ons af waar precies in- en uitgang de stalling in Tremabergen zit. Komt deze uit op het kruispunt ten noordwesten ervan of zit deze halverwege een van de wegdelen aan de zijkanten? Dat kan nogal een verschil maken in de berekening van de matrittijden.

Aanvulling: Wij constateren nu ook dat de kaart van het gebied ter hoogte van Kanalendijken niet helemaal consistent is met eerdere kaarten. Bij het wegvak waaraan de halte Zandsingel ligt mist de rijtijd.
Basislijn
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Lijn65 schreef:Delein was vanwege drukte nog niet eerder aan deze aanbestedingen toegekomen, maar wij vragen ons af waar precies in- en uitgang de stalling in Tremabergen zit. Komt deze uit op het kruispunt ten noordwesten ervan of zit deze halverwege een van de wegdelen aan de zijkanten? Dat kan nogal een verschil maken in de berekening van de matrittijden.
Maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, neem maar wat het handigste uitkomt voor jouw matritten.
Aanvulling: Wij constateren nu ook dat de kaart van het gebied ter hoogte van Kanalendijken niet helemaal consistent is met eerdere kaarten. Bij het wegvak waaraan de halte Zandsingel ligt mist de rijtijd.
Dit was al eerder aangegeven, maar toen zag ik geen fouten. Maar ik zag inderdaad een 2 over het hoofd, nu opgesplitst in twee 1en aangezien het wegdeel wordt doorkruist door een brug.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

regenmaker schreef:Ja, dat was wel mijn intentie. Staat er nu maar één keerlus, dan ga ik dat aanpassen.
Er staat nu helemaal geen prijs meer in voor keerlussen en óók niet dat het mogelijk is. Ik neem aan dat dit een foutje is?
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Staat nog steeds in de materieelscore als ik het goed heb.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Gevonden. Mijn fout. De search functie naar woorden op de PDF heeft het blijkbaar niet helemaal goed gedaan. (Dat gebeurd wel vaker.)
Ik blub in het Drecht.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Sorry, Dan toch nog een vraag:

Is het mogelijk om ook ritten uit te voeren alleen in het hoogseizoen in Tremabergen, en zo já: Wat moet ik dan voor DRU rekenen? Proportioneel aan het aantal maanden per jaar?
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Nee dat is niet mogelijk.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Hoe zit het met de laadvoorzieningen op de stalling in Tremabergen? Zijn deze inbegrepen bij de elektrische bussen? Zo ja, als wij verder geen extra laadpalen nodig hebben, kan het budget dat de gemeente Tremabergen beschikbaar heeft voor de laadpalen ook aangewend worden voor andere zaken, zoals bijvoorbeeld meer elektrische bussen?
Basislijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Aanvullend daarop: de MAT-ritten meerekenen met de tijd die een elektrische bus kan rijden is niet meer dan logisch natuurlijk. Maar verder moet ik die 5 uur neem ik aan rekenen als tijd waarin de bus daadwerkelijk aan het rijden is? Oftewel als de bus 10 minuten op een eindpunt stilstaat om te keren telt dat niet mee voor die 5 uur?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Nog twee vragen:
- Is het toegestaan ritten aan te bieden tussen Kanalendijk en Calariusdam?
- Mag een elektrische bus ook vaker en korter laden? Bijvoorbeeld: 2,5 uur rijden en dan 15 minuten laden en daarna 5 uur rijden en dan 30 minuten laden.
Basislijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Zou de provincie het busboekje deel 4 willen corrigeren? Zo te zien kloppen bij de aansluitende lijn 111 van DriveGreen de tijden wel, maar zijn de haltes verschoven waardoor het lijkt alsof die lijn in het weekend niet in Calariusdam komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Zou de provincie de tabel met rijtijden op pagina 1 van de bijlage voor de tram in Tremabergen willen toelichten? De rijtijden die in deze tabel komen niet overeen met wat er op basis van de kaart gerekend moet worden. Moet er bij de tram ook nog rekening gehouden worden met halteertijden?
Basislijn
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Het was handiger geweest als die tabel de tijden tussen iedere halte aangaf en de halteertijd gewoon als normaal had gewerkt.

Nu kan afhankelijk van hoe je de reistijden opvat er variatie zitten in de hoeveelheid DRU die er gebruikt wordt en dus ook hoe veel de vervoerder aan bied.
Ik blub in het Drecht.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Perbericht van DAB:

Wij bij DAB zijn verheugt om mee te delen dat wij een bod hebben uitgebracht op zowel de concessie Tremabergen (Bus) als Tremabergen (Tram) en wij wensen alle andere vervoerders veel succes met hun biedingen en wij kijken met smacht uit naar de beoordelingsperiode.

Met vriendelijk Groet,
Drechtblub ten behoeve van DAB.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Ik heb het erg druk de laatste tijd, dus nog geen tijd gehad om de busboekjes aan te passen. Ik hoop dat ik er dit weekend aan toe kom.

Wat betreft de tram: ga uit van de tijden in de tabel. Ik kan het nu sowieso niet meer wijzigen en de vragenronde is al voorbij. Maar deze vragen kan ik nog beantwoorden:
Lijn65 schreef:Nog twee vragen:
- Is het toegestaan ritten aan te bieden tussen Kanalendijk en Calariusdam?
Matrit: ja
Nachtlijn: ja
Reguliere lijn: nee
Als er maar geen concurrentie is met de concessie Calariusdam.
Lijn65 schreef:- Mag een elektrische bus ook vaker en korter laden? Bijvoorbeeld: 2,5 uur rijden en dan 15 minuten laden en daarna 5 uur rijden en dan 30 minuten laden.
Nee dat mag niet.
Daniel schreef:Aanvullend daarop: de MAT-ritten meerekenen met de tijd die een elektrische bus kan rijden is niet meer dan logisch natuurlijk. Maar verder moet ik die 5 uur neem ik aan rekenen als tijd waarin de bus daadwerkelijk aan het rijden is? Oftewel als de bus 10 minuten op een eindpunt stilstaat om te keren telt dat niet mee voor die 5 uur?
Ja 5 uur echt rijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

EilandOV-2: Klokkezand

Afbeelding

Deze halte staat onbedoeld op de kaart zonder naam. Dit is de halte "Klokkedunen, 't West"

Mijn excuses voor het foutje.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Busboekjes gecorrigeerd:
  • Deel 1: dienstregeling van N2 staat er correct in, de eerste twee ritten zijn grijs gearceerd en die worden elk uur herhaald tot 7:00 uur
  • Deel 3: correctie bij Lijn 173 Hellegom -> Helegom
  • Deel 4: correctie van dienstregeling lijn 111 in het weekend
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ODRAIL »

regenmaker schreef:Wat betreft de tram: ga uit van de tijden in de tabel. Ik kan het nu sowieso niet meer wijzigen en de vragenronde is al voorbij.
Betreffende de vragen rondes van de verschillende (toekomstige) concessies: Kan de termijn hiervan niet iets langer :idea: ?

Dit zou wel handig zijn.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

EilandOV-3 Tijdsframes

Het PvE voor EilandOV-3 is nagenoeg klaar, maar ik wil iedereen hier ook niet overladen met concessies. Hierom heb ik gekozen om de Vragenronde pas te laten starten op 17 Augustus 2020. Deze zal duren tot 31 Augustus 2020 23:59 CEST. Als alles goed gaat, start op 31 Augustus 2020 de aanbesteding. De deadline voor EilandOV-3 zal op 18 Oktober 2020 23:59 CEST vallen. Er is geen begindatum voor de concessie bekend: Eind Oktober en November zijn in mijn leven nagenoeg altijd chaos dus ik ga mezelf niet vastzetten in een tijd in die periode.
regenmaker schreef:Locomotiefquote:
Zou je deze data aan de toekomstige planning in de beginpost kunnen toevoegen?
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Gedaan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Thanks.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Nog twee weken totdat de deadline voor de concessie Tremabergen verstrijkt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

DriveGreen heeft zowel voor de beide concessies Tremabergen als de Eiland OV concessie gisteren een bod verstuurd naar de betreffende overheden. In het aanbod is gekozen voor frequent vervoer met comfortabele voertuigen. Extra bijzonder is de introductie van elektrisch materieel in de concessie Tremabergen, DriveGreen kiest hier voor duurzaam vervoer op een aantal lijnen.
DriveGreen wacht af hoe het bod gewaardeerd gaat worden door de betreffende overheden. Daarnaast wordt geïnteresseerd afgewacht op welke wijze collega bedrijven een bod hebben gedaan op deze concessie. De medewerkers van DriveGreen staan in ieder geval klaar voor de voorbereidingen om deze concessies vloeiend van start te laten gaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten