Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door busfanNL »

Dan is mijn vraag, wat moet je in Burghsluis? Er is daar bijna niks. Dan kun je beter lekker naar Burgh-Haamstede of Renesse gaan.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Wannes »

Een beetje een rare reactie. Maar als je het zo graag wilt weten, de broer van mijn opa is een tijd geleden overleden en ik heb daar mijn opa geholpen met het leegruimen van het huis. Je zou bijna vergeten dat sommige mensen het ov nog voor nuttige dingen gebruiken (A)
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door busfanNL »

Ja dat kan ik ook niet ruiken natuurlijk. :X De meeste mensen gebruiken het OV naar Burghsluis (als het gebruikt wordt) voor recreatief gebruik, of eventueel nog door scholieren die daar vandaan naar school moeten.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Lijn 19 (Bredabus) gaat vanaf vandaag weer rijden al zijn het maar 2 ritjes per dag in beide richtingen, het begin is er!
Vanaf 23 augustus rijdt lijn 19 weer de normale dienstregeling. Metrohalte Harewijn wordt in Antwerpen weer aangedaan zodat
je snel met de tram in de stad bent. Andere 2 haltes in Antwerpen vervallen.

https://www.bndestem.nl/zeeland/lijn-19 ... ebook.com/

Daarnaast zijn fietsen weer toegestaan in de bussen die door de Westerschelde tunnel rijden en zal ook lijn 50 in het weekend
weer 4 keer per dag van en naar Gent gaan rijden!

Klein beetje terug naar normaal. :pos:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door ICE11 »

Rijden de "Bredabussen" eigenlijk als ze niet op lijn 19 zijn ook op andere lijnen, of hoe was dat de afgelopen weken?
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Etienne »

Op Facebook zag ik een foto voorbij komen van zo'n hoge bus op de stadsdienst Middelburg/Vlissingen; lijkt mij niet helemaal de bedoeling natuurlijk.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door PatrickM »

Een paar weken geleden kwam ik er een tegen op de 65 en 133, en eentje op de 20. Ze worden dus wel rijdend gehouden, maar ik kwam ze pre-corona ook wel regelmatig tegen op die lijnen. De rit op de 133 van 18:15 vanuit Oude-Tonge wordt vanuit Terneuzen gereden en daar zijn vaak wel dit soort afwijkingen te spotten: regelmatig dus de hoge bussen, en ik ben er ook al eens een verdwaalde bus van de 42 tegengekomen.
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door custermans »

PatrickM schreef:Een paar weken geleden kwam ik er een tegen op de 65 en 133, en eentje op de 20. Ze worden dus wel rijdend gehouden, maar ik kwam ze pre-corona ook wel regelmatig tegen op die lijnen. De rit op de 133 van 18:15 vanuit Oude-Tonge wordt vanuit Terneuzen gereden en daar zijn vaak wel dit soort afwijkingen te spotten: regelmatig dus de hoge bussen, en ik ben er ook al eens een verdwaalde bus van de 42 tegengekomen.

Terneuzen rijdt geen 133 hoor, da's een rit van Middelburg. Hoge vloer moet daar uiteraard niet rijden, da's gewoon falen van logistiek en de chauffeur moet ook beter weten, een kinderwagen en je hangt, laat staan een rolstoel.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door ZO6176 »

custermans schreef:
PatrickM schreef:Een paar weken geleden kwam ik er een tegen op de 65 en 133, en eentje op de 20. Ze worden dus wel rijdend gehouden, maar ik kwam ze pre-corona ook wel regelmatig tegen op die lijnen. De rit op de 133 van 18:15 vanuit Oude-Tonge wordt vanuit Terneuzen gereden en daar zijn vaak wel dit soort afwijkingen te spotten: regelmatig dus de hoge bussen, en ik ben er ook al eens een verdwaalde bus van de 42 tegengekomen.

Terneuzen rijdt geen 133 hoor, da's een rit van Middelburg. Hoge vloer moet daar uiteraard niet rijden, da's gewoon falen van logistiek en de chauffeur moet ook beter weten, een kinderwagen en je hangt, laat staan een rolstoel.
Maar zijn er dan nog veel hoge vloerwagens daar? Tegenwoordig moet toch alles toegankelijk zijn met lage instap en rolstoelplank?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5257
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Lijn 45 »

Er rijden nog best veel hogevloersbussen in Zeeland. Connexxion heeft drie hogevloers Iveco's voor lijn 19. TCR heeft nog vier Integro's voor de lijnen waarop zij rijden. Van Oeveren rijdt met zes Integro's, een Setra S 417 UL en een Intouro en AMZ zet een Intouro en touringcars in.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op di 07 jul 2020, 21:29, 2 keer totaal gewijzigd.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door PatrickM »

custermans schreef:
PatrickM schreef:Een paar weken geleden kwam ik er een tegen op de 65 en 133, en eentje op de 20. Ze worden dus wel rijdend gehouden, maar ik kwam ze pre-corona ook wel regelmatig tegen op die lijnen. De rit op de 133 van 18:15 vanuit Oude-Tonge wordt vanuit Terneuzen gereden en daar zijn vaak wel dit soort afwijkingen te spotten: regelmatig dus de hoge bussen, en ik ben er ook al eens een verdwaalde bus van de 42 tegengekomen.

Terneuzen rijdt geen 133 hoor, da's een rit van Middelburg. Hoge vloer moet daar uiteraard niet rijden, da's gewoon falen van logistiek en de chauffeur moet ook beter weten, een kinderwagen en je hangt, laat staan een rolstoel.
Zou best kunnen, had gedacht dat die van Terneuzen was vanwege het materieel (de hogevloers en de 42-bus). Komen die dan in Middelburg voor onderhoud oid en gaan ze vanuit daar op dienst dan? Handige constructie is het inderdaad niet, een kinderwagen lukt nog wel maar als je een rolstoeler in moet laden ben je wel even verder.
ZO6176 schreef:
custermans schreef:
PatrickM schreef:Een paar weken geleden kwam ik er een tegen op de 65 en 133, en eentje op de 20. Ze worden dus wel rijdend gehouden, maar ik kwam ze pre-corona ook wel regelmatig tegen op die lijnen. De rit op de 133 van 18:15 vanuit Oude-Tonge wordt vanuit Terneuzen gereden en daar zijn vaak wel dit soort afwijkingen te spotten: regelmatig dus de hoge bussen, en ik ben er ook al eens een verdwaalde bus van de 42 tegengekomen.

Terneuzen rijdt geen 133 hoor, da's een rit van Middelburg. Hoge vloer moet daar uiteraard niet rijden, da's gewoon falen van logistiek en de chauffeur moet ook beter weten, een kinderwagen en je hangt, laat staan een rolstoel.
Maar zijn er dan nog veel hoge vloerwagens daar? Tegenwoordig moet toch alles toegankelijk zijn met lage instap en rolstoelplank?
Uit m'n hoofd tussen de 15 en de 20: 3 bij CXX voor de 19, 9 bij Van Oeveren, stuk of 4 bij TCR en nog een paar bij AMZ. Die van Van Oeveren en AMZ hebben ook deels geen rolstoelplaats (meer).
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door ZO6176 »

Dat zijn er nog best veel. Word er eigenlijk in de dienstregeling aangegeven of de bus rolstoel-toegankelijk is. Beetje vervelend als je als rolstoel-gebruiker staat te wachten en er een "verkeerd-type-bus" komt aanrijden.
Zeeuwse-OVchauffeur
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 08 apr 2019, 10:48

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Zeeuwse-OVchauffeur »

De hogevloer bussen van Connexxion zijn voorzien van een rolstoellift, dus die kan ook gewoon mee. Alleen kost veel meer tijd dan een plank uitklappen.
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 15 jul 2020, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
Zeeuwse-OVchauffeur
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 08 apr 2019, 10:48

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Zeeuwse-OVchauffeur »

busfanNL schreef:Weet iemand wat TCR dit jaar inzet op de transferium lijnen? En rijden ze überhaupt, want de site transferium-renesse.nl ligt er, sinds dat TCR failliet was verklaard, uit dus ik kan de dienstregeling ook niet in zien.
Vanaf 11 juli gaat Van Oeveren de pendeldiensten vanaf Renesse Transferium rijden.

Zie: https://www.pzc.nl/schouwen-duiveland/g ... ~a6c9b14b/
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door huibf »

huibf schreef:Er zijn weer een klein aantal aanpassingen gedaan in de haltetaxi, zo blijkt uit de onlangs gepubliceerde kaart van Zeeland.
oa. lijn 999 en 992 zijn aangepast cq omgewisseld. Maar ook lijn 935 is weer terug verlengd naar Burgh Sluis.

Wie kan in de reisinfo historie terugvinden wanneer dit is doorgevoerd ? Hoe werkt dat eigenlijk ?
Als dat niet teruggevonden kan worden, kan ik het wellicht navragen bij mijn kanalen bij de Provincie.

De wijzigingen wil ik wel aanpassen, maar liefst in een keer goed ;-)
traibergen schreef:Onofficieel is er naar mijn ervaring altijd een haltetaxi naar Burghsluis geweest, in de periode dat die officieel niet meer reed heb ik er meerdere keren succesvol gebruik van gemaakt.
Navraag bij Haltetaxi. De wijzigingen op diverse lijnen zijn op 29 juni 2019 (!) al ingegaan.
De ingekorte versie (Burgh Sluis) heeft dus 6 maanden stand gehouden.
Ik zal de paginas actualiseren.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Etienne »

Zeeuwse-OVchauffeur schreef:
Vanaf 11 juli gaat Van Oeveren de pendeldiensten vanaf Renesse Transferium rijden.

Zie: https://www.pzc.nl/schouwen-duiveland/g ... ~a6c9b14b/
Vraag is echter met welke dienstregeling en of die online nog ergens te raadplegen is. De website van TCR over het transferium is al enige tijd uit de lucht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door ZO6176 »

Zeeuwse-OVchauffeur schreef:
ZO6176 schreef:Dat zijn er nog best veel. Word er eigenlijk in de dienstregeling aangegeven of de bus rolstoel-toegankelijk is. Beetje vervelend als je als rolstoel-gebruiker staat te wachten en er een "verkeerd-type-bus" komt aanrijden.
De hogevloer bussen van Connexxion zijn voorzien van een rolstoellift, dus die kan ook gewoon mee. Alleen kost veel meer tijd dan een plank uitklappen.
Ik weet niet hoeveel rolstoel-gebruiker er mee gaan maar dat is toch slechts incidenteel.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Weet iemand waarom de ritten van lijn 50 van Gent naar Middelburg niet verder gaan dan Terneuzen WST busstation
en de reizigers aldaar over moeten stappen op een andere bus van lijn 50 naar Middelburg?
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Frank93 »

Een gokje:
Het besluit dat zomerlijnen/ritten toch wel gereden mochten worden kwam vlak voordat de zomerdienstregeling inging. Daar zaten de ritten tussen Terneuzen en Gent dus waarschijnlijk niet in en hebben ze deze later als extra (losse) ritten toegevoegd.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Dat zal het niet zijn, de zomerritten rijden namelijk niet.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door huibf »

Wat denk je van corona?
Gokje 2:
Veelal zijn er nieuwe roosters gemaakt ten tijde van corona.
Voor lijn 50 was begin juli pas beslist dat deze ging doorrijden naar Belgie. Om niet teveel te veranderen in de roosters is dit het gevolg.
Ik denk dat na de vakantie als er weer wordt gereden volgens de winterdienst het weer een directe lijn is.
TLP
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door TLP »

Dat is min of meer wat Frank al beschreef. Echter heeft Pim dan weer gelijk dat er niet volgens de zomerdienstregeling wordt gereden, maar volgens de winterdienstregeling met slechts vier ritten per dag naar Gent.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Bedankt voor jullie reacties. Ik dacht zelf dat buslijn 50 door 2 verschillende stallingen wordt gereden.
Kan het zijn dat lijn 50 Middelburg-Terneuzen vv door een andere stalling wordt gereden dan het trajectdeel Terneuzen-Gent v.v.?
In het verleden reed dezelfde bus van Middelburg naar Gent.

Viel mij gisteren op dat de reizigers uit de bus van Gent moesten overstappen in de bus naar Middelburg, toen ik stond te wachten op lijn 20 naar Goes.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Michael »

Een buslijn kan best door meerdere stallingen gereden worden maar dan is het niet gebruikelijk dat een lijn daardoor geknipt word in 2 delen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door ICE11 »

Zeeuwse-OVchauffeur schreef: Vanaf 11 juli gaat Van Oeveren de pendeldiensten vanaf Renesse Transferium rijden.
In een Duitse forum ben ik een foto tegen gekomen van Van Oeveren 85 met speciale stickers voor deze dienst.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten