Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Ga je wel ook even naar de Drievuldigheidszuil dan? *O*
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Om te bidden? -o-

Maar die zuil staat (kennelijk) in Olomoosss, daar komt ik heulemaal niet.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ferdinand »

Vanuit Hallenberg gingen we vandaag met de S50 naar Winterberg. Bij Pforte zat een vrouwtje te slapen en stapte op het laatste moment op om de bus in te stappen. De buschauffeur had geen zin om haar mee te nemen, dus reed door. S40 stond op datzelfde moment ook bij Pforte en ze stapte daar in.
Bij het station moest S50 even wachten en kon de vrouw dus alsnog van de S40 in de S50 stappen. Heeft ze mooi opgelost.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1482
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door JordiBrabant »

Vanmorgen op de Berlijnse Stadtbahn in de treinen was er een groepje geraffineerde reisinformatieverstrekkers luidkeels de boodschap aan het verkondigen dat de S-Bahnsporen tussen Alex en Ostbahnhof volledig gesperrt zijn. Van zulke persoonlijke en niet te missen informatieverstrekking zouden ons lands Staatsspoorwegen kunnen leren; iemand die kaartjes verwijzend naar een of andere site uitdeelt, heeft veel minder effect.
Iedereen die dus volgende week in Berlijn moet zijn: je bent gewaarschuwd.
link
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Dank voor de tip *O*
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1482
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door JordiBrabant »

Je kan niet vroeg genoeg teleurgesteld worden natuurlijk. *trein*
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

JordiBrabant schreef:Vanmorgen op de Berlijnse Stadtbahn in de treinen was er een groepje geraffineerde reisinformatieverstrekkers luidkeels de boodschap aan het verkondigen dat de S-Bahnsporen tussen Alex en Ostbahnhof volledig gesperrt zijn.
Levensgevaarlijk. Schreeuwen en zingen zijn een gevaar voor de volksgezondheid.
JordiBrabant schreef:iemand die kaartjes verwijzend naar een of andere site uitdeelt, heeft veel minder effect.
Dat ben ik niet met je eens. Heb je bewijs dat dit beter werkt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1482
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door JordiBrabant »

Schreeuwen was het niet, eerder hard praten gericht op alle reizigers tussen twee deuren, alles natuurlijk door het DB mondkapje heen.
Bewijs: ik kan dit nu navertellen precies wetende hoe het zit, bij de laatste doordeweekse buitendienststelling Boxtel-Eindhoven wist ik na het lezen van de website nog steeds niet echt wat er aan de hand was.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

JordiBrabant schreef:Je kan niet vroeg genoeg teleurgesteld worden natuurlijk. *trein*
De vorige keer dat er S-Bahn Ersatzverkehr was leverde me dat nog koersbordjes op, dus teleurstelling wil ik het niet persé noemen :mrgreen:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Gohz met +55 onderweg in de helft van ICE 945/955, zoiets verwacht je toch niet bij de Duitsers :')
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1482
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door JordiBrabant »

Ik zeg niks, ik stond daarstraks in de file voor de oostkant van Deutz, blijkbaar was het en goed idee zowel de Linke Rheinstrecke als de S-Bahnsporen op in ieder geval de Hohenzollernbrücke te sperren .
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Deutsche Bahn stelt je altijd nooit teleur. *O*
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Toch wel. Een paar weken geleden Mittenwald - Arnheim gereden, op een vrijdag, per IC tussen München Pasing - Duisburg met precies 0 minuten vertraging.

Heb maar snel een biertje gekocht op Duisburg om dat te verwerken.
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 26 jul 2020, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet geheel quoten.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Ik ken dat. Op 31 december 2017 een reis München Hbf-Baarn gemaakt. Ging zonder problemen, stipt op tijd. Ik was verbaast!
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Jay20 »

Mijn Railjet Berlin naar Praha hl.n. had uiteindelijk ook bij aankomst 0 minuten vertraging 3 weken geleden :mrgreen:.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

Afgelopen zaterdag een reisje heen en weer naar Wuppertal gemaakt om toch eens in de Schwebebahn te rijden voordat ie van de rails valt. Heen en terug was met de RE19 gepland, met Weekend Vrij en een 24-uurskaart van de VRR voor 2 personen. Op de heenweg was het stuk tussen Arnhem en Emmerik van de RE19 (alleen onze rit) vervallen, maar we konden zonder tijdsverlies omreizen via Venlo omdat we met de oorspronkelijke route een lange overstap in Düsseldorf zouden hebben. Massa's mensen die in Venlo uit die trein stapten om weekendinkopen te doen, er was nauwelijks door te komen. Het VRR-kaartje hadden we al in Arnhem gekocht, de overstap in Venlo was te kort. Überhaupt een onprettig station, iedereen rent door de tunnel om de krappe aansluitingen te halen.

Wuppertal was leuk, de zweeftram rammelt op sommige plekken (centrum, Oberbarmen) meer dan andere (Vohwinkel).

Op de terugweg was er een aanrijding tussen Arnhem en Ede-Wageningen, dus onze intercity viel uit. Gelukkig kwam er net een ICE langs die omgeleid zou worden via Deventer. Maar die was wel beretraag. Op Deventer hadden we kunnen overstappen op de intercity naar Utrecht en verder, maar we besloten via Amsterdam CS te rijden in plaats van via Zuid, zodat we in de overigens veel te warm gestookte ICE konden blijven zitten. Volgens de reisplanner zou die intercityverbinding via Zwolle gaan, maar misschien hebben we dat verkeerd gezien. De ICE reed verder via Zwolle en Amersfoort zonder te stoppen, en moest voor Schothorst nog wachten omdat er een goederentrein in de weg stond. Een nogal pessimale route. Wel een paar aardige linksrijdacties meegemaakt, o.a. in Zutphen langs de dienstregelingsknoop, en ook het middenspoor in Schothorst.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Jay20 schreef:Mijn Railjet Berlin naar Praha hl.n. had uiteindelijk ook bij aankomst 0 minuten vertraging 3 weken geleden :mrgreen:.
Dat telt niet, is geen DB ;)
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door julsteren »

Ik had gister vertraging in Zwitserland :o
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Dit heeft context nodig. :o

Alhoewel: ik heb ooit eens een dagje Graubünden gedaan, waarbij letterlijk elke trein te laat was. Dat kwam toen door het overnemen van aansluitingen, in eerste instantie vanaf een ICE in Landquart. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ik heb ook ooit vertraging gehad, dat kwam omdat de trein onverwacht moest kopmaken in Zürich in plaats van gebruik te maken van de tunnel. De vier minuten werden er niet meer uitgereden tot Biel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Jay20 »

henrivanderweijden schreef:
Jay20 schreef:Mijn Railjet Berlin naar Praha hl.n. had uiteindelijk ook bij aankomst 0 minuten vertraging 3 weken geleden :mrgreen:.
Dat telt niet, is geen DB ;)
Maakt wel gebruik van DB Netz strecke tot aan Schoena (gr) :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

henrivanderweijden schreef:
Jay20 schreef:Mijn Railjet Berlin naar Praha hl.n. had uiteindelijk ook bij aankomst 0 minuten vertraging 3 weken geleden :mrgreen:.
Dat telt niet, is geen DB ;)
Afbeelding

DB Fernverkehr is dus verantwoordelijk voor de trein in Duitsland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Ach, het is allemaal niet zo erg als de Avala toen die nog Beograd - Budapest - Praha reed: die was standaard minstens een uur vertraagd, soms ook wel twee, omdat de Serviërs de trein willekeurig aan de kant zetten aan de grens als ze zin hadden in een grote controle. :') We raakten in Bratislava aan de praat met een vrouw die met dat ding forensde (naar Brno geloof ik), die zei dat het iedere dag wel raak was. We kwamen toen ook pas na middernacht in Praha aan, terwijl de aankomst iets na 22 uur had moeten zijn.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Ik had op Sofia - Beograd ooit eens vier uur vertraging, dus mijn overstap van twee uur ging de mist in. Dat werd uiteraard wel goedgemaakt met een hotel (met ŽS slippers *O*) op kosten van de spoorwegen.

En afgelopen week kwam ik met +50 in Berlijn aan, en laat ik over het verdere verloop maar geen uitspraken doen _O-

De BWE was zowel heen als terug overigens keurig op tijd, dus in Polskistan ging alles dobry :Y
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

In Italië heeft men in het noorden vrijwel alle treinen volgeplakt bij stickers. Bij de ene deur mag je er alleen uit en bij de ander er alleen in. Op de hele vloer zijn ook stickers geplaktwelke naar de uitgangsdeur gaan... Eigenlijk is er dus maar één looprichting door de hele trein. Alleen houd niemand zich aan al deze stickers
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten