Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De spitsritten van lijn E zijn inmiddels tot november uit de reisinformatie verdwenen...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Nog iets, ik zie vanaf 31 augustus een buslijn 34 in de reisinformatie staan tussen Melachthonweg en Park Zestienhoven. Zo te zien een spitslijn die om de 10 minuten rijdt, waarbij slechts één bus ingezet wordt dus een heel klein rondje. Iemand hier iets over voorbij zien komen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dat wordt lekker proppen in de ochtendBemined schreef:De spitsritten van lijn E zijn inmiddels tot november uit de reisinformatie verdwenen...
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Wellicht een eerste opzet om te bezien of het zin heeft een bus naar die wijk te sturen. In het verleden hebben natuurlijk al diverse andere lijnen over de Van der Duyn van Maasdamweg gereden, maar echt succesvol waren die niet.Bemined schreef:Nog iets, ik zie vanaf 31 augustus een buslijn 34 in de reisinformatie staan tussen Melachthonweg en Park Zestienhoven. Zo te zien een spitslijn die om de 10 minuten rijdt, waarbij slechts één bus ingezet wordt dus een heel klein rondje. Iemand hier iets over voorbij zien komen?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Gezien de huidige ontwikkelingen zie ik geen volledige herstart van het spitsverkeer na de zomer.katvis schreef:Dat wordt lekker proppen in de ochtendBemined schreef:De spitsritten van lijn E zijn inmiddels tot november uit de reisinformatie verdwenen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Nog maar aanpassingen, zo te zien nog niet verwerkt in de reisinformatie: van 30 augustus t/m 22 oktober krijgt de metrobaan tussen Heemraadlaan en De Akkers groot onderhoud, 's avonds na 20:00 gaan de metro's via één spoor rijden. Hierdoor zullen de vertrektijden aangepast moeten worden want momenteel kruisen zowel lijn C als lijn D zichzelf op dit stuk. In deze periode wordt één spoor aangepakt, volgend jaar van maart tot juni volgt het andere spoor.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Van 8 augustus tot 4 september worden de tramsporen vervangen op het Churchillplein.
Lijn 8 rijdt tussen Rotterdam Centraal en Droogleever Fortuynplein via Eendrachtsplein.
Lijn 20 rijdt niet.
Lijn 21 en 24 rijden tussen Hofplein en Oostplein via de Goudsesingel.
Lijn 23 rijdt tussen Erasmusbrug en Kruisplein via Eendrachtsplein en een rondje Delftsepoort.
Lijn 25 rijdt tussen Erasmusbrug en Rotterdam Centraal via Eendrachtsplein.
Lijn 8 rijdt tussen Rotterdam Centraal en Droogleever Fortuynplein via Eendrachtsplein.
Lijn 20 rijdt niet.
Lijn 21 en 24 rijden tussen Hofplein en Oostplein via de Goudsesingel.
Lijn 23 rijdt tussen Erasmusbrug en Kruisplein via Eendrachtsplein en een rondje Delftsepoort.
Lijn 25 rijdt tussen Erasmusbrug en Rotterdam Centraal via Eendrachtsplein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Yep, dat staat ook al op de Wiki. :Y
Door de werkzaamheden op Zuid rijdt lijn 20 overigens sinds 13 juni al niet meer. Officieel is de lijn nu tot 4 september opgeheven, maar omdat er daarna wederom werkzaamheden bij het Breeplein zijn, neem ik aan dat lijn 20 tot medio oktober niet zal rijden.
Door de werkzaamheden op Zuid rijdt lijn 20 overigens sinds 13 juni al niet meer. Officieel is de lijn nu tot 4 september opgeheven, maar omdat er daarna wederom werkzaamheden bij het Breeplein zijn, neem ik aan dat lijn 20 tot medio oktober niet zal rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik zie op OVZoeker.nl Les-Citaro 375 op lijn 70 rijden, dat gebeurt maar weinig volgens mij.
https://ovzoeker.nl/voertuig/RET:375
https://ovzoeker.nl/voertuig/RET:375
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik had geen idee dat er een Citaro is die speciaal voor lesritten wordt gebruikt.
Maar als er al een 'exotische' bus rijdt, is de kans 99% dat die op lijn 70 rijdt. :Y
Maar als er al een 'exotische' bus rijdt, is de kans 99% dat die op lijn 70 rijdt. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Heeft iemand al in het echt kunnen zien hoe het er in de spits aan toe gaat bij Pijnacker? Ik zat net op ovzoeker.nl te gluren en zag een pendelbus wegrijden op het moment dat de metro aankwam, en twee pendelbussen die aankwamen net toen de metro vertrok. Het lijkt niet echt op een regelmatige 2,5 minuutdienst maar ook zeker niet op een dienstregeling waarbij ze op overstappers wachten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
2 zelfs. De 375 en 376.Meltrain schreef:Ik had geen idee dat er een Citaro is die speciaal voor lesritten wordt gebruikt.
Maar als er al een 'exotische' bus rijdt, is de kans 99% dat die op lijn 70 rijdt. :Y
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De RET heeft er op basis van de weerberichten nog even een snelle update tussendoor gegooid, aanstaande zaterdag extra metro's tussen Blaak en Hoek van Holland Haven.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Is het niet zinvoller om buslijn 35 gewoon iets te verlengen naar Park Zestienhoven :')Etienne schreef:Wellicht een eerste opzet om te bezien of het zin heeft een bus naar die wijk te sturen. In het verleden hebben natuurlijk al diverse andere lijnen over de Van der Duyn van Maasdamweg gereden, maar echt succesvol waren die niet.Bemined schreef:Nog iets, ik zie vanaf 31 augustus een buslijn 34 in de reisinformatie staan tussen Melachthonweg en Park Zestienhoven. Zo te zien een spitslijn die om de 10 minuten rijdt, waarbij slechts één bus ingezet wordt dus een heel klein rondje. Iemand hier iets over voorbij zien komen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Is het verlengen van lijn A niet zinvoller ?Bemined schreef:De RET heeft er op basis van de weerberichten nog even een snelle update tussendoor gegooid, aanstaande zaterdag extra metro's tussen Blaak en Hoek van Holland Haven.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dat is zinvoller ja. Maar ja ... het is niet voor niets de RET :? .
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Waarschijnlijk zijn de extra metro’s zo ingelegd zodat het bestaande dienstrooster niet aangepast hoeft te worden. Mij lijkt aannemelijk dat specifieke metro’s zaterdag einde dienst aan de juiste kant van Delfshaven-Marconiplein moeten staan, een deel zal een week lang niet gemakkelijk op de ‘s-Gravenweg kunnen komen. Ben ook benieuwd of de opstelsporen in Hoek van Holland volgende week gebruikt worden om stellen te laten overnachten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De werkzaamheden beginnen pas maandag en er is geen eiland, want men zou het materieel via Hoogvliet/Spijkenisse aan de andere kant van de werkzaamheden kunnen brengen, mocht dat nodig zijn.
Qua opstelsporen in Hoek van Holland: die worden niet gebruikt, zover ik weet starten er 2 metro's op Schiedam Centrum (leeg naar Marconiplein) en (voor wat ik begrepen heb) worden de andere 2 metro's waarschijnlijk op De Akkers opgesteld.
Qua opstelsporen in Hoek van Holland: die worden niet gebruikt, zover ik weet starten er 2 metro's op Schiedam Centrum (leeg naar Marconiplein) en (voor wat ik begrepen heb) worden de andere 2 metro's waarschijnlijk op De Akkers opgesteld.
Laatst gewijzigd door MetroRET op ma 03 aug 2020, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Wellicht handiger juist om een extra metro in te zetten richting het strand, i.p.v. de huidige metro's overvol te laten raken met strandgangers, waardoor de overige reizigers hutje mutje meemoeten of misschien zelfs achterblijven toch?MetroRET schreef:Is het verlengen van lijn A niet zinvoller ?
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op ma 03 aug 2020, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Je bent wel zo een half uur langer bezit om materieel op de juiste plek te krijgen. Dat is ook niet gratis, dus zoveel mogelijk alles aan de juiste kant hebben lijkt mij wel zo efficiënt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Materieel en personeel besparen, meer doorgaande metro's (minder hoeven overstappen) en de frequentie op de Hoekse lijn zal hiermee niet lager liggen.hauptbahnhof schreef:Wellicht handiger juist om een extra metro in te zetten richting het strand, i.p.v. de huidige metro's overvol te laten raken met strandgangers, waardoor de overige reizigers hutje mutje meemoeten of misschien zelfs achterblijven toch?MetroRET schreef:Is het verlengen van lijn A niet zinvoller ?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Nog een reden om te zien dat de tijdsligging van deze extra metro's niet zinvol is, ten opzichte van een doorrijdende lijn A: 2 minuten achter de reguliere rit van lijn B in beide richtingen.
En niet alleen haal je hiermee de drukte niet uit de reguliere ritten van lijn B, ook mis je met de extra ritten van lijn B ook nog de aansluitende lijn 611.
En niet alleen haal je hiermee de drukte niet uit de reguliere ritten van lijn B, ook mis je met de extra ritten van lijn B ook nog de aansluitende lijn 611.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Maar met de gekozen optie heb je extra metro's rijden zonder dat je de bestaande ritten en bestuurdersdiensten hoeft aan te passen of te herplannen. Je kan de extra ritten dus veel gemakkelijker inplannen en die flexibiliteit heb je hard nodig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Als je dan per se extra ritten in wilt plannen, leg ze dan niet in een tijdspatroon waarmee ze alleen maar (hete) lucht gaan vervoeren.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Het staat me bij dat de dienstregeling erg beperkte mogelijkheden kent vanwege de brugopeningen op het traject. En juist op warme dagen kan je brugopeningen verwachten, dus ik vermoed dat je om die reden nooit een gelijkmatige tijdligging kan hebben.
Daarbij, de aansluitende lijnen sluiten aan op de bestaande metrotijden en niet op de 'loze' tussentijden.
Daarbij, de aansluitende lijnen sluiten aan op de bestaande metrotijden en niet op de 'loze' tussentijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 57 gasten