Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik ben persoonlijk wel voorstander om haltenaam Kubke te handhaven. In de volksmond weet men
welke uitgaangsgelegenheid bedoeld wordt of werd. Juist haltenamen geven een buslijn de nodige bezieling, als
ik het zo mag uitdrukken.
welke uitgaangsgelegenheid bedoeld wordt of werd. Juist haltenamen geven een buslijn de nodige bezieling, als
ik het zo mag uitdrukken.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Iemand eigenlijk enig idee of er nog wat nieuws wat betreft materieel te verwachten valt de komende maanden? Er zal denk ik niet heel veel op stapel staan, de laatste 93xx zullen toch wel op een gegeven moment uit Heerlen verdwijnen. Iemand die toevallig meer weet?
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Over het moment van verdwijnen uit Heerlen weet ik niets, maar als ik ze in Tilburg zie, weet ik dat ze Limburg verlaten hebben.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Denk dat de OmniLinks nog wel een keer naar Zuid-Holland afreizen voor de Keukenhofpendels.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Gaat weinig veranderen, behalve dat de Scania's vertrekken terug naar EBS
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Bovenleiding Maaslijn vertraagd: Arriva krijgt miljoenen
De provincie betaalt vervoerder Arriva 49 miljoen euro compensatie voor de vertraging van de elektrificatie van de Maaslijn.
De elektrificatie van de spoorlijn tussen Roermond en Nijmegen zou eind 2020 klaar moeten zijn, maar vanwege financiële problemen wordt dit naar verwachting pas eind december 2024.
Lees verder op: https://www.1limburg.nl/bovenleiding-ma ... t=topstory
De provincie betaalt vervoerder Arriva 49 miljoen euro compensatie voor de vertraging van de elektrificatie van de Maaslijn.
De elektrificatie van de spoorlijn tussen Roermond en Nijmegen zou eind 2020 klaar moeten zijn, maar vanwege financiële problemen wordt dit naar verwachting pas eind december 2024.
Lees verder op: https://www.1limburg.nl/bovenleiding-ma ... t=topstory
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Opvallend onderdeel van de compensatie: De provincie wil de concessie verlengen, met 1 of 2 jaar: https://www.limburger.nl/cnt/dmf2020012 ... in-limburg
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Advies van het Reizigersoverleg Limburg over dienstregeling 2021.
https://www.reizigersoverleglimburg.nl/ ... r-2020.pdf
https://www.reizigersoverleglimburg.nl/ ... r-2020.pdf
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Welja, gooi het lijnennet nog maar eens op de schop. Alsof dat de afgelopen jaren nog niet genoeg is gebeurd onder alle concessiehouders. :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Tja, daar is Arriva fan van: elke zoveel jaar alles omgooien en dan lijnen geen kans geven om zich te ontwikkelen in de loop der tijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Het is volgens mij al 15 jaar een traditie om elk jaar het lijnennet in Zuid-Limburg flink te reorganiseren. Dat is een traditie die Arriva slechts in stand houdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Lijn 21, die binnenkort dus als lijn 1 verdergaat (Toen Veolia deze nummering probeerde was het geen succes) rijdt nu Hoensbroek - Vaals (- Aachen). Dat wordt Hoensbroek - Bleijerheide. Wat gaat er gebeuren met het trajectdeel tussen Kerkrade en Vaals/Aachen?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
- Locatie: Voerendaal
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Die nummering gold daarvoor ook al bij Hermes. Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe opzet. Heel enthousiast word ik er nog niet van, al zitten er wel positieve kanten aan zoals de bereikbaarheid van Molenberg.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
www.miljoenenlijn.nl
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Vanaf 25 oktober komen de haltes in Limmel definitief te vervallen. Lijn 9 gaat dan niet meer stoppen op de haltes Bersebastraat, Dolmansstraat/Kerk en Balyeweg, maar rijdt voortaan een gestrekte route en bedient daarbij de nieuwe halte Willem Alexanderweg/Balijeweg. Ook lijn 10 en lijn 30 gaan (eindelijk!) op de nieuwe halte stoppen. Dit had al medio 2019 moeten gebeuren.
Twee dingen zijn mij onduidelijk:
Twee dingen zijn mij onduidelijk:
- De spelling van de straat: Balyeweg of Balijeweg? Ik heb de indruk dat de schrijfwijze met een y de oorspronkelijke is en dat die op een bepaald moment veranderd is in de schrijfwijze met een ij. Op Streetview uit 2018 kan ik een straatnaambordje ontwaren met een ij.
- Wat er gaat gebeuren met de ritten van lijn 9 die tot Limmel rijden.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Vervoerplan 2021:
https://ris2.ibabs.eu/Reports/ViewListE ... 32eb63079a
Parkstad flink overhoop... Ik vraag me af welke routes lijn 1 en 2 in Hoensbroek krijgen. De een die van 21, de ander die van 24?
https://ris2.ibabs.eu/Reports/ViewListE ... 32eb63079a
Parkstad flink overhoop... Ik vraag me af welke routes lijn 1 en 2 in Hoensbroek krijgen. De een die van 21, de ander die van 24?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De 350 van 0:07 op Aachen Hbf gaat voortaan om 0:15 rijden.
Wat betreft de vervallen ritten vanaf Maastricht: Vervallen reismogelijkheid Maastricht naar Aken met trein 20306 ma-vrij, 20308 zaterdag en 20310 zondag. Deze ritten heeft Arriva gedurende twee jaar voor eigen rekening gereden om te onderzoeken of er ook behoefte was om gebruik te maken van deze reismogelijkheid, nader onderzoek heeft opgeleverd dat er gemiddeld op weekdagen 0 reizigers uit Maastricht gebruik maken van deze mogelijkheid. Op zaterdag gemiddeld 1 en 's zondags 0,8 reiziger.
Wat betreft de vervallen ritten vanaf Maastricht: Vervallen reismogelijkheid Maastricht naar Aken met trein 20306 ma-vrij, 20308 zaterdag en 20310 zondag. Deze ritten heeft Arriva gedurende twee jaar voor eigen rekening gereden om te onderzoeken of er ook behoefte was om gebruik te maken van deze reismogelijkheid, nader onderzoek heeft opgeleverd dat er gemiddeld op weekdagen 0 reizigers uit Maastricht gebruik maken van deze mogelijkheid. Op zaterdag gemiddeld 1 en 's zondags 0,8 reiziger.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Lijn 1 gaat via Adelante rijden (zie de titelbeschrijving van lijn 1 op pagina 15 van het Arriva document) en lijn 2 gaat via de Pastoorskuilenweg rijdenPlutona schreef: ↑vr 02 okt 2020, 00:17 Vervoerplan 2021:
https://ris2.ibabs.eu/Reports/ViewListE ... 32eb63079a
Parkstad flink overhoop... Ik vraag me af welke routes lijn 1 en 2 in Hoensbroek krijgen. De een die van 21, de ander die van 24?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Die late 350 is wel mooi ja! En dat de vroege ritten vervallen kan ik wel begrijpen, maar wil nog niet zeggen dat ik het leuk vind. Ik reis natuurlijk ook maar een paar keer per jaar via Aachen op zo'n tijdstip, maar vind het toch prettig om ook op een zaterdag met de vroege ICE mee te kunnen. Of dat kon heeft door de jaren heen gewisseld. Het scheelt wel dat er nu twee uur later ook een ICE gaat. Maar ook de IC Aachen-Berlin (nu 6:38 uit Herzogenrath) wordt doordeweeks onhaalbaar.Suus schreef: ↑vr 02 okt 2020, 06:35 De 350 van 0:07 op Aachen Hbf gaat voortaan om 0:15 rijden.
Wat betreft de vervallen ritten vanaf Maastricht: Vervallen reismogelijkheid Maastricht naar Aken met trein 20306 ma-vrij, 20308 zaterdag en 20310 zondag. Deze ritten heeft Arriva gedurende twee jaar voor eigen rekening gereden om te onderzoeken of er ook behoefte was om gebruik te maken van deze reismogelijkheid, nader onderzoek heeft opgeleverd dat er gemiddeld op weekdagen 0 reizigers uit Maastricht gebruik maken van deze mogelijkheid. Op zaterdag gemiddeld 1 en 's zondags 0,8 reiziger.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De nieuwe tarieven van Arriva Limburg per 1 januari zijn bekend. De voorwaarden van de Dagkaart Limburg Bus veranderen: deze was de hele dag geldig als een retour voor een grensoverschrijdende reis op lijn 350 (Maastricht-Aachen), maar is dat nu pas na 9 uur.
Met die verbinding per trein naar Aachen is het iets minder erg dan ik dacht: op zaterdagochtend, zondagochtend en 's avonds laat is de verbinding alsnog mogelijk met 12-14 minuten extra reistijd en een overstap in Heerlen, als de tijden van de RS18 niet veranderen althans. Alleen doordeweeks gaat er geen stoptrein voor de eerste sneltrein, dus die IC Aachen-Berlin wordt echt onhaalbaar vrees ik.
Met die verbinding per trein naar Aachen is het iets minder erg dan ik dacht: op zaterdagochtend, zondagochtend en 's avonds laat is de verbinding alsnog mogelijk met 12-14 minuten extra reistijd en een overstap in Heerlen, als de tijden van de RS18 niet veranderen althans. Alleen doordeweeks gaat er geen stoptrein voor de eerste sneltrein, dus die IC Aachen-Berlin wordt echt onhaalbaar vrees ik.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Sinds afgelopen week is de route van lijn 9 inderdaad "gestrekt". De reisinformatie bij zowel Arriva als 9292 is echter nog niet geactualiseerd.
Ik weet niet wat de ritten tot Limmel doen, maar zou het kunnen zijn dat ze doorrijden tot de rotonde Balijeweg / Ankerkade en daar keren?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Dat lijkt wel logisch. Maar misschien kunnen ze bij de kruising van de Willem Alexanderweg met de Balijeweg ook al keren, die is immers vrij ruim. Eigenlijk verwacht ik dat de ritten tot Limmel in de nieuwe dienstregeling geschrapt gaan worden, want met lijn 10 en lijn 30 die nu ook aan de Willem Alexanderweg zijn gaan stoppen is de bediening al fors toegenomen. Zonder rondje door het centrum van Limmel heeft die rit van lijn 9 dan weinig toegevoegde waarde.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik zag ergens voorbij komen dat men moet doorrijden naar de stalling en daar aan de lader mogen
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Van deze concessie staaat de nieuwe dienstregeling al in OVinfo. DEUVM
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Hierbij valt het mij op dat de bediening van de Uniklinik in Aachen door Arriva vervalt. Was deze verbinding dusdanig rustig?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten