Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Maar verder was alles overal voldoende duidelijk enzo toch *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het aantal treden is niet vastgelegd, maar de afstand wel. Als treden 45 centimeter diep zijn en 30 centimeter hoog, zal bij personen met ongeveer een gelijke lengte de afstand tussen de hoofden ook wel de anderhalve meter benaderen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat hoogteverschil kan je niet zomaar meerekenen, bij het begin en het einde van de roltrap verdwijnt dat verschil namelijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

PHS schreef:
Alargule schreef:Is die hotline met de Duitsers er nog?
Meestal zijn je grappen leuk, maar deze vind ik toch echt smakeloos. Honderden Rotterdammers verloren hun leven, nog eens 80.000 inwoners werden die dag dakloos.
Oh, ik kan nog véél erger. Maar ik zal me inhouden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:
Z2N schreef:Snotteren is één ding, maar inhalen op de roltrap is verboden (geen 1,5 meter mogelijk, minimum is vier treden). Dat moet ondertussen wel ingehamerd zijn, dunkt me. Geen wonder anders dat het aantal besmettingen weer toeneemt.
In Rotterdam zijn het twee treden.
Zijn de traptreden in Rotterdam anders dan in de rest van Nederland :shock: :? ?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik heb wel het idee dat het fenomeen 'anderhalve meter' er hier in Nederland beter ingeramd wordt dan bij de Duitsers. Daar is het 'anderhalf à twee' of 'genoeg afstand' maar men krioelt er nog veel erger door elkaar heen dan hier.

Zo af en toe krijg ik op de zaak wel belletjes van mensen die hun reservering annuleren omdat er iemand verkouden is geworden. Of een aanvraag voor een high tea op anderhalve meter afstand (dat kan gewoon hoor).
Er zijn ook mensen die er wel over nadenken, dus.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Het probleem lijkt 'm nog het sterkst bij de jongeren te zitten, niet alleen in Nederland maar wereldwijd zelfs hoorde ik vandaag in het nieuws. Het aandeel besmettingen van 20 tot 29-jarigen schijnt steeds groter te worden.
Dat zijn ook wel precies de groepen die dan een feestje houden, de anderhalve meter vergeten en vervolgens een nieuw besmettingscluster vormen. En allicht ook gewoon wat minder stilstaan bij de gevolgen, het verstand komt met de jaren immers :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Niet lullen maar TESTEN! is het nieuwe motto in Rotterdam. Zelfs Aboutaleb liep in zo'n shirt rond.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Fijn dat de pers onderling ook afstand houdt... :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Zo, festivalletje in Polen, Festivalletje in Duitsland en flink gefeest in Berlijn. Bij thuiskomst maar even een Coronatestje gedaan:

Negatief! *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het per ongeluk door de RIVM afgegeven negatieve reisadvies voor. Rotterdam heeft duizenden toeristen weggejaagd. Helaas niet de gekkies...

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Nee? Je bent er nog steeds? *O*
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Aboutaleb geeft Rotterdammers een compliment. Wel zijn er dertig boetes uitgedeeld aan leden van de actiegroep Viruswaarheid.

Overigens richt de woede in Rotterdam zich vooral op het RIVM, daar gingen ze op eigen houtje reisadviezen afgeven. In een dag zijn er al duizend hotelkamerreserveringen door het putje gespoeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Begin deze week werd een medewerker van het RIVM geïnterviewd door de pers. Deze persoon zei in het interview 'dat ze zelf niet naar Rotterdam zou komen als het niet nodig is'. De media (die altijd op zoek zijn naar sensatie) hebben dit stuk voor stuk opgeschreven alsof het RIVM zelf een reisadvies heeft gegeven.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Medewerkers van het RIVM zouden moeten weten dat ze dat soort dingen niet ongestraft kunnen roepen. Bovendien hebben ze zelfs een rectificatie op hun site moeten plaatsen, dus daar is echt wel geblunderd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Mwah, als je niet nu naar een bijeenkomst of afgesloten ruimte in Rotterdam moet, niet doen. Dat lijkt me wat iedereen met common sense op dit moment zou doen.

Ik vind het eigenlijk wel weer tekenend dat men op de teentjes is getrapt.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De Provincie Antwerpen is door het Auswärtige Amt (de benaming "ministerie van buitenlandse zaken" kennen wij in Duitsland niet) verklaard als risicogebied.

https://www.n-tv.de/panorama/Antwerpen- ... 55071.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Slechts één week na het Nederlandse reisadvies. En ik maar denken dat BuZa in Nederland treuzelde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Straks om 19.00 persconferentie!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Regels voor de horeca worden aangescherpt. Reserveren verplicht, alleen zitten, meldformulier invullen. GGD mag horecagelegenheden twee weken sluiten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Vanaf volgende week teststraat op Schiphol. Iedereen die uit de oranje of rode gebieden komt wordt bij aankomst naar de teststraat gedirigeerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Het per ongeluk door de RIVM afgegeven negatieve reisadvies voor. Rotterdam heeft duizenden toeristen weggejaagd. Helaas niet de gekkies...

Afbeelding
Als ze nou ook nog een vierde mondkapje over haar mond en neus droeg, was het grappig geweest.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Suus schreef:Regels voor de horeca worden aangescherpt. Reserveren verplicht, alleen zitten, meldformulier invullen. GGD mag horecagelegenheden twee weken sluiten.
Ik denk niet dat er voor mijn zaak veel moet veranderen. We schrijven bij elke reservering en afhaal toch al een telefoonnummer op. Ik moet er wel voor gaan zorgen dat we van mensen die zomaar aan komen lopen die gegevens noteren (niet veel mensen lijken te weten dat reserveren eigenlijk al langer verplicht was) en dat we de lijst die we op de dag zelf opstellen vanuit de agenda en de telefoontjes die nog binnenkomen gaan bewaren.
Ik moet de persco nog terugkijken, zijn de regels nog herhaald? Zoals het afstand houden en niet meer dan twee uit een ander huishouden aan één tafel?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Afstand houden wel, huishoudensregels niet.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten