OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
TLP
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door TLP »

Nu is de drukte naar Zandvoort vanwege de coronacrisis niet echt verantwoord, al lijkt het er ook niet op dat de NS op de weersvoorspelling heeft ingespeeld door de treinen die er rijden te verlengen. Nu werd de SLT6 in de [serie=Facultatieve strandtrein|2020|Haarlem - Zandvoort14400[/serie] aan het eind van de ochtend weliswaar vervangen door een VIRM6 en datzelfde gebeurde in de s15400 rond 15:30, maar zou het echt niet mogelijk zijn geweest om in ieder geval de [serie=Facultatieve strandtrein|2020|Haarlem - Zandvoort14400[/serie] en s15400 integraal met dubbele stellen VIRM dan wel SLT te rijden? Dat het vandaag tropisch warm zou worden was al een aantal dagen geleden voorspeld, het lijkt mij logisch dat je dan kunt verwachten dat de vervoersstromen naar de stranden gaan verschuiven.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Die stellen moet je wel tot je beschikking en op de juiste plek hebben natuurlijk, en zowel gisterenavond als vanmorgen was het op het spoor een grote bende.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

NS kondigde gisteren al aan dat ze vandaag 6x/uur naar Zandvoort zouden rijden, dat is al meer dan de normale versterking met de s15400. Lijkt me toch wel dat ze er dus rekening mee gehouden hebben dat het druk kon worden.
En "afstand houden niet mogelijk"... daarom hadden we die mondkapjes toch?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door TLP »

De [serie=Facultatieve strandtrein|2020|Haarlem - Zandvoort14400[/serie] rijdt echter al sinds 29 juni dagelijks en zou dit jaar sowieso nieuw rijden in de zomermaanden om de drukte op te vangen. Nou is dat bendeverhaal wel plausibel, want het viel me gisteravond al op dat de meldingenlijst op grote stations als Asd en Ut zeldzaam lang was.

(Ik zie nu dat ik het bericht niet in het Alledaagse gebeurtenissen-topic had geplaatst terwijl ik dat had gewild/gemoeten, maar dat terzijde.)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Ik wou zonet op Asd op trein 875 naar Mt stappen (vertrek 20:03), maar het materieel hiervan kwam te laat binnen, waardoor voor vertrek al duidelijk was dat het eindpunt Ut zou gaan worden. De treinaanwijzer wist het, de TBP wist het, de Obis-schermen in de trein wisten het. De enige die niet op de hoogte leek was de HC, die doodleuk omriep dat we gewoon naar Maastricht zouden gaan rijden. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JothamvW
Berichten: 1225
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JothamvW »

Klinkt als de HC's van mijn 3627 gisteren te Arnhem Centraal, die niet eens wisten dat de 3600 in Nijmegen al maanden niet meer op spoor 3 komt... -o-

Ik moest een bus halen te Nijmegen, gelukkig zag ik op tijd in de apps dat het 4b ging worden.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Vanuit de 875: vlak voor Ut roept de HC doodleuk om dat het boordpersoneeel 'zojuist' te horen heeft gekregen dat Utrecht het eindpunt wordt. Dat is best wel te laat, al lijkt er nu daadwerkelijk iets anders ontstaan te zijn ri Brabant.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door sneltram »

TLP schreef:Nu is de drukte naar Zandvoort vanwege de coronacrisis niet echt verantwoord, al lijkt het er ook niet op dat de NS op de weersvoorspelling heeft ingespeeld door de treinen die er rijden te verlengen. Nu werd de SLT6 in de [serie=Facultatieve strandtrein|2020|Haarlem - Zandvoort14400[/serie] aan het eind van de ochtend weliswaar vervangen door een VIRM6 en datzelfde gebeurde in de s15400 rond 15:30, maar zou het echt niet mogelijk zijn geweest om in ieder geval de [serie=Facultatieve strandtrein|2020|Haarlem - Zandvoort14400[/serie] en s15400 integraal met dubbele stellen VIRM dan wel SLT te rijden? Dat het vandaag tropisch warm zou worden was al een aantal dagen geleden voorspeld, het lijkt mij logisch dat je dan kunt verwachten dat de vervoersstromen naar de stranden gaan verschuiven.
Wat ook meespeelt is de perronlengte in Hlm. Normaalgesproken keren de 14400 en 15400 op spoor 4 of 5 (afhankelijk van of de 3400 rijdt en waar de 6300 staat). Spoor 4 en 5 kunnen maximaal 4 bakken VIRM of 6 bakken SLT aan of 7 SNG. Die VIRM-VI van gisteren in 14400 moest al op spoor 6 worden afgehandeld, waardoor de 2200 naar 6b moest. Dat kan als de 2200 niet te lang is, maar niet altijd. Zelfde verhaal met de 2100 en 15400. Eigenlijk zou je iets willen waarmee de 4800 wordt ingekort tot Hlm en de 15400 of 14400 doorrijdt naar Asd en ook met langer materieel . Maar dat past niet lekker met de huidige tijden van de 14400 en 15400, al helemaal omdat die niet symmetrisch rijden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Probleem is vooral dat die [serie=Sprinter|2020|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)4800[/serie] op Haarlem niet lekker kan keren, die staat er namelijk een half uur. De asymmetrische ligging van de treinen naar Zandvoort is vooral het gevolg van de inpassing op Haarlem.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Welkom bij Connexxion, waar bij aankomst bij het busstation van Abbekerk enkel wordt omgeroepen: “Volgende halte: Busstation.”, gevolgd door het riedeltje om niet vergeten uit te checken.

Je moet maar net weten dat dit Abbekerk is. :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
TLP
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door TLP »

Goh, over het algemeen is Connexxion wel redelijk secuur met het noemen van de plaatsnaam bij dit soort generieke haltenamen. Alleen als het busstation niet de eerste halte is binnen een plaats hoor ik de plaatsnaam soms weggelaten worden. Dat is bij Abbekerk alleen meestal niet van toepassing inderdaad. :')
Al kon het nog erger: het heeft bij EBS Waterland ook jaren geduurd voordat alle haltes "Dorp" de plaatsnaam in de omroep erbij kregen. Ging je over de Jaagweg naar Purmerend dan kon je bij de juiste lijnen vier keer achter elkaar "Volgende halte: Dorp" omgeroepen horen worden. Het zou niet de eerste keer zijn als iemand door zo'n gebrek aan oriëntatie de uitstaphalte mist.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Connexxion had op lijn 120 Amsterdam - Utrecht bij alle haltes Dorp de plaatsnaam toegevoegd aan de haltenaam en de omroep. Toen kwam Syntus en had de lijn weer vijf haltes die in de omroep alleen "Dorp" worden genoemd :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

TLP schreef:Goh, over het algemeen is Connexxion wel redelijk secuur met het noemen van de plaatsnaam bij dit soort generieke haltenamen
Connexxion had (jaren terug althans) een eigenaardigheidje in z'n systemen in de bus dat alleen bij de eerste halte in een plaats de plaatsnaam wordt omgeroepen, wat daarbij ook voor alle lijnen in die omgeving dezelfde halte is. Dat zorgde destijds in Utrecht ervoor dat op sommige lijnen nooit de plaats werd omgeroepen, omdat die toevallig niet stopten bij de halte waar de plaatsnaam aan gekoppeld was.
Suus schreef:Toen kwam Syntus en had de lijn weer vijf haltes die in de omroep alleen "Dorp" worden genoemd :')
Bij Syntus staat de plaatsnaam tenminste nog op de schermen, dat is ook bij lang niet alle vervoerders het geval.
Maar iets soortgelijks heb je nu op de 388 van Utrecht naar Rotterdam: in de Arriva-tijd is daar ooit ook de plaatsnaam toegevoegd in bepaalde haltenamen (omdat je drie haltes Provincialeweg op een rij had), maar dat zijn nu gewoon weer drie haltes Provincialeweg achter elkaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Marc »

Omroep in de 800 voor Zaandam: "u kunt hier overstappen voor alle Purmerendjes en Hoorn". :lol:
TLP
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door TLP »

Er zijn twee Hoorntjes. Toch wel jammer dat die niet zo benoemd werden. -o-
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door SuperGhost »

Hoorn Kersenboomgaard bedoel je dan? :mrgreen: :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Niemand wil naar Kersenbijlmer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Dennenboom »

Laat het niemand zijn, maar het is wel meer dan Hoogeveen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

In de categorie zinloze reisadviezen: vanwege een defecte spoorbrug tussen Amsterdam en Haarlem worden door Tuffy op Amsterdam Centraal reizigers naar Rotterdam C en Den Haag C via Utrecht Centraal gestuurd (terwijl via Schiphol ook kan).
En reizigers naar Leiden, Den Haag Laan van NOI en Den Haag HS stuurt ze via Amsterdam Bijlmer ArenA en Amsterdam Zuid, dat lijkt me ook al erg om in vergelijking met op Schiphol overstappen.

Terwijl er niks rijdt naar Haarlem wordt trouwens wel elk kwartier het bandje over volle treinen naar Zandvoort afgespeeld.

Zelf kwam ik onderweg vanaf Alkmaar Noord naar Amersfoort ook nog in een verstoring terecht, maar dat die er was had ik bijna niet geweten. Wilde eigenlijk met de trein van een kwartier later verder in Alkmaar zodat ik even een tussendoortje en wat te drinken kon halen, maar die werd opeens opgeheven volgens de TBP. Ondertussen bleek de trein waar ik net uit kwam er nog te staan, dus daar maar weer ingestapt om pas in de trein te horen dat er een defecte trein op Castricum stond die inmiddels weer reed, zodat uiteindelijk een kwartier later alsnog vertrokken werd. Maar informatie verstrekken op het perron gebeurde in dit geval dus niet. Ook de apps wisten niks van een storing af.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Vandaag viel de rit van lijn 280 waar ik normaal bij Woudenberg De Poort op overstap uit. Daardoor viel me een wat ongelukkig effect van die kleine DRIPjes op nu de derde regel continu in gebruik is voor een mededeling...
Dat de rit uitvalt wordt keurig aangegeven alternerend met de 280 van een half uur later, maar daardoor vielen nou precies de twee eerdere reismogelijkheden naar Amersfoort van het bord af.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Gebruikersnaam »

Vandaag riep de omroep te Utrecht Centraal dat de Sprinter (307458) naar Breukelen, Amsterdam en Uitgeest niet stopte te Utrecht Zuilen, maar volgens de GPS gegevens heeft de trein daar wel gewoon gestopt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Volgens treinposities.nl niet, maar aan de andere kant zie ik ook geen enkele reden er voorbij te rijden als je van 14 in Utrecht en 2 in Maarssen vertrekt. Dan zat de trein immers gewoon op zijn normale spoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5307
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Afbeelding
Ik weet wel dat Zeeland afgelegen ligt, maar weken extra reistijd lijkt me toch een beetje overdreven. :mrgreen:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Tom024 »

Nouja, je kunt kennelijk zelfseen paar dagen eerder aankomen. 8-)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Pimpel komt in Asd net aan op spoor 11a in plaats van 13b. Dus roept de conductrice om:
'Dames en heren, wij komen op een ander spoor binnen, de uitstap is in rijrichting links! Meine Damen und Herren, wir haben ein Gleisänderung, Ausstieg in Fahrtrichtung links! Ladies and gentlemen, the platform has been changed, exit on the right hand side in the travel direction!'

Wat klopt hier niet? :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: PatrickM en 58 gasten