Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Dan plan je hem er 2 minuten vóór, niet er 2 minuten achter... :|
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Bemined schreef:Nog iets, ik zie vanaf 31 augustus een buslijn 34 in de reisinformatie staan tussen Melachthonweg en Park Zestienhoven. Zo te zien een spitslijn die om de 10 minuten rijdt, waarbij slechts één bus ingezet wordt dus een heel klein rondje. Iemand hier iets over voorbij zien komen?
Misschien een gekke vraag maar waar vindt je deze informatie? :?
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Lijn 18 rijdt trouwens in het weekend alleen maar na 18:45u, 3x/uur
Doordeweeks rijdt hij vanaf 15:00u 4x/uur, waarna de genoemde tijd van start exploitatie in het weekend, ook 3x/uur gereden wordt. Dit alles tot 01:00u 's-nachts.
Meltrain schreef:
OVspotter070 schreef:Ik zie ook dat er een lijn 18 gaat rijden (niet de bekende 18) tussen Mcp en Dhv. Maar het vreemdste is, hij rijdt een soort driehoek. Dus de route wordt zo neem ik aan: Mcp-Dhv-Heemraadsplein-Mathenesserbrug-Mcp.
Waar zie je dat eigenlijk?
Die lijn staat niet op de site van de RET en zelfs niet in de OV Info app.
Dit staat verwerkt in de database wat NDOV-loket vandaag heeft ontvangen van de RET, wordt dus een dezer dagen verwerkt in reisplanners en apps.
Hetzelfde als hierboven een week geleden is vermeld:
Database, update 3 augustus 2020, bron: http://data.ndovloket.nl/ret/
Wordt dus later verwerkt in de apps en reisplanners.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Lijn 34 staat nu op de website van RET, kort lijntje. Wordt dit met een klein voertuig gereden of met een grote lijnbus?
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Matt5154 »

Nog niet bekend.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Extra strandritten op lijn B rijden naast dat ze maar 2 minuten achter de reguliere rit aanrijden, ook slechts 2x/uur.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Pendelritten Blaak - Hoek van Holland zijn ook voor a.s. zondag toegevoegd.
mverz
Berichten: 56
Lid geworden op: do 28 mei 2020, 21:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door mverz »

OVspotter070 schreef:
Meltrain schreef:Ik had geen idee dat er een Citaro is die speciaal voor lesritten wordt gebruikt.
Maar als er al een 'exotische' bus rijdt, is de kans 99% dat die op lijn 70 rijdt. :Y
2 zelfs. De 375 en 376.
Dat zijn Citaro's die als lesbus ingericht kunnen worden en hebben gewoon hun rondjes in de reizigersdienst gereden net als de voormalige 203, 204 en 205 en de nieuwe 1300-1303 en de 1454 en 1455
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Ondertussen wordt er hard gewerkt op de bouwplaats bij Pijnacker Zuid :P
https://www.dumpert.nl/item/7961895_f37111c1
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Het is te druk in metrolijn B. Ga niet meer naar Hoek van Holland of Nesselande.

Wat mij betreft zeggen ze er ook bij dat de mensen nooit meer naar huis terug moeten komen, want anders wordt het weer druk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Een half uur voor die melding was er zo te zien ook een metro defect gegaan op lijn B. Dat zal ook wel bijgedragen hebben aan de drukte vermoed ik.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Het is te druk in metrolijn B. Ga niet meer naar Hoek van Holland of Nesselande.
Zou het een idee zijn om bij verwachte drukte lijn B in te korten tot Schiedam Centrum en lijn A te verlengen naar Hoek van Holland, om zo de drukte beter te spreiden?
(En dan bij erg grote drukte lijn B ook weer te verlengen naar Hoek van Holland.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Gaat het trouwens om drukte in de metro's of drukte op het strand zelf? Of beide? Berichten zijn hier niet echt duidelijk, twitter suggereert drukte in de metro's, maar op de website lijkt het dat men doelt op dat het strand vol is en dat het advies bedoelt is om te voorkomen dat er nog meer mensen hierheen afreizen.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door 010jongen »

De extra metro's zijn ook wel super beperkt. Laat de extra ritten dan 2 min voor de reguliere ritten uitrijden, zal waarschijnlijk al wat schelen.
Ik dacht dat er 8x per uur gereden zou worden op top zomerdagen.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Het idee was inderdaad 8x per uur, maar men heeft volgens mij nooit gezegd dat die ritten gelijkmatig over het uur verdeeld zouden worden. Tijdens het proefbedrijf was er ook een 3/12 minuut interval gepland. In de praktijk zijn het dus eerder veegtreinen om te zorgen dat achterblijvers zich niet blijven ophopen omdat metro na metro vol zit. Waarom nu slechts 6x per uur en niet 8x per uur zou ik niet weten, mogelijk iets met brugopeningen? Of door de software van Bombardier die nog altijd niet foutloos draait?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Afbeelding

Het bericht verscheen rond 12:45 op de site van de RET. Vind ik nog laat, want volgens Rijnmondveilig.nl waren de stranden al om 9:45 zo goed als vol en volgens Politie24 waren de parkeerplaatsen in Hoek om 10:10 zelfs al op?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Marc »

Ik kom zelf nu van Monster af met lijn 31. Bij station Haven staan 3 Citaro's klaar om lijn 611 te rijden. De extra metro naar Blaak vertrekt van spoor 2 en staat dus ook ver van de bushalte.

In de metro richting Schiedam valt het op dit moment mee met de drukte.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Rond 16 uur was er een bericht inclusief gesproken omroep op de stations dat reizigers naar Hoek van Holland werden teruggestuurd en reizen naar Nesselande werden afgeraden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Je zal dan maar in Hoek van Holland of Nesselande wonen en naar huis willen. Hoe gaat dat dan?
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door teun »

Tegen de spitsrichting in vermoedelijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Er wordt bij de RET wel ongelofelijk snel gewerkt, gisterenavond was al de gehele sporendriehoek op het Eendrachtsplein uit de grond gehaald en afgevoerd. Bij de sporendriehoek op de Mauritsweg was ook al een deel weg. De afsluiting van de Nieuwe Binnenweg gaat overigens best ver, die loopt helemaal door tot Rotown.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Daantje »

Ik probeerde gisteren van noord naar de euromast te fietsen maar het leek wel alsof ze overal aan het werk bezig zijn aan de weg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Dat klopt inderdaad. Ze zijn echt overal bezig aan de weg. Ik weet dat het hoort bij Rotterdam, maar is het is wel vrij extreem op het moment. Ik zit voor de deur ook nog steeds in de troep vanwege een herinrichting.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

RET gelede bus 402 zit vandaag op dienst 67-007, voor de liefhebbers ook te spotten op andere lijnen! :mrgreen: Nu onderweg op lijn 283 naar Kralingse Zoom!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Heeft iemand een overzicht van de omlopen?
Ik weet dat MetroRET een overzicht gemaakt heeft, maar die lijkt niet meer helemaal te kloppen. (Voorbeeld: Bus 353 rijdt nu op lijn 283 met omloop 1066005, maar volgens het overzicht komt lijn 283 niet voor in die omloop)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten