Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Klopt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Tom024 schreef:Ik was vanochtend weer eens bij de Aldi. Op de plek waar altijd het rek met sigaretten en shag stond, lagen nu candybars en ander snoepgoed. Kennelijk doet Aldi dus, in navolging van Lidl, de sigaret in de ban?
De sigaretten zijn er nog gewoon. Wel is er sindsdien een iets beperkter assortiment van de sigaretten. Bij de kassa kun je aangeven wat je wilt hebben waarna de medewerker bij de kassa een kastje opent in het hokje en de gewenste tabak pakt. Vloei, filterhulsen e.d. liggen nog wel in het zicht.

Overigens wel een goeie zet. Die verkoop van de lekkernijen (op de oude plek van de sigaretten) gaat namelijk veel harder dan toen er nog sigaretten op die plek lagen. Ook producten die eerder nooit echt goed hebben gelopen en nu niet aan te slepen zijn sinds ze bij de kassa staan _O-

Oh en vooral op de A-merk producten die daar staan zit een behoorlijke marge. Ik zag laatst in München in een snoep automaat een zelfde chocolade bar €0,20 goedkoper in de verkoop liggen :X
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

cassie127 schreef:Overigens wel een goeie zet. Die verkoop van de lekkernijen (op de oude plek van de sigaretten) gaat namelijk veel harder dan toen er nog sigaretten op die plek lagen. Ook producten die eerder nooit echt goed hebben gelopen en nu niet aan te slepen zijn sinds ze bij de kassa staan _O-
Dat noemen ze impulsaankopen, en die liggen dus ook bewust op die plek bij de kassa. Normaal gesproken laat je ze liggen, of koop je goedkopere grootverpakkingen. Nu sta je al bij de kassa en tegen de tijd dat je je bedenkt heb je al afgerekend *O*
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Nou, groot verpakkingen zijn lang niet altijd even goedkoop als een net iets kleinere verpakking hoor. Als voorbeeld de kleine (normale) doosjes merci en de grote. De kleine doosjes zijn veel goedkoper dan de grote.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Ook in verhouding en dus per chocolaatje? Maar Merci ligt volgens mij ook niet los bij de kassa, en vrijwel alle repen (Mar, Snickers, Twix, Lion en verzin het maar) zijn per 5 of 10 toch echt wel flink goedkoper dan per stuk (A)
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

De beste reep is Nuts. *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

De vorige keer dat ik voor een klein feestje boodschappen deed mocht ik de winkelwagen mee naar huis nemen van de medewerker bij de Ap, als ik hem ook maar weer zo snel mogelijk terugbracht. Een winkelwagen over de tramsporen rijden is wel wat onhandig, maar het ging verder prima.

Vandaag dus speciaal naar de Ap in plaats van de Jumbo gegaan omdat daar de winkelwagens nog naar buiten mogen, maar van de medewerker kreeg ik geen toestemming om de winkelwagen mee naar huis te nemen. Heb nu een half uur lopen slepen met twee loodzware boodschappentassen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Misschien kun je de volgende keer de tram nemen in plaats van de winkel- of benenwagen? (A)
Oh, en, feestjes, zijn die wel verantwoord nu? :evil:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik heb tot donderdagavond lopen wikken en wegen. Maar het is een relatief klein feestje met zeven of acht gasten plus mijzelf. Ik houd het in een enorme tuin zodat ik iedereen een vaste zitplaats kan geven op anderhalve meter afstand. En bij het buffetje/de drankjes hanteer ik eenrichtingsverkeer.

Bovendien heb ik een tappuntje voor desinfectie, zonnebrandcrème en een toiletpapegaai, zodat nooit meer dan een persoon in de gesloten ruimte kan zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

:')
Alargule

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Alargule »

Ik vraag me af waar je met een feestje met buffet met deze temperaturen banger voor moet zijn: een coronabesmetting of een voedselvergiftiging...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Corona natuurlijk, voor de rest boeit niks meer :Y

Corona über allesch! *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Ja hoor, daar gaat ze weer:
Suus schreef:een toiletpapegaai
Zoiets?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Nee, ik weet niet meer hoe ik er aan ben gekomen, ik dacht gratis gekregen bij de Jumbo. In ieder geval is het een opblaasbare bekerhouder met een papegaaienkop. En in plaats van een beker doe ik er dan de sleutel van het toilet in. Die kan niet kwijtraken met zo'n papegaaigeval.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Bij de Plus hier was men net druk bezig de winkelwagentjes weer allemaal van slot te halen en op te stellen in de horeca-afdeling. Zal binnenkort dus wel weer iemand staan om ze uit te geven.

Sowieso was bij de klanten al een gedragsverandering merkbaar: veel meer dan vorige week werd elkaar ruimte gegeven om afstand te houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door GroeneRuiter »

Helaas heb ik wat betreft het gedrag van mensen juist het tegenovergestelde meegemaakt. Ik heb niet eerder in en om de supermarkt gehad dat men zo laks omging met de coronamaatregelen. Zo was er iemand die zonder iets te zeggen aan één van de handgrepen van mijn winkelwagen ging zitten en vonden mensen het nodig om gewoon door de 1,5 meter die ik hield tot de persoon voor mij bij de desinfectiepomp te lopen..... Tevens was het gewoonweg druk, maar desondanks hadden mensen heel goed afstand kunnen houden, maar dat veelal niet gedaan. (Dit was bij een filiaal van Lidl, bij de Aldi en Jumbo daar vlakbij was het ook druk, maar niet zo extreem)
Wat betreft de aangepaste maatregelen viel me op dat bij die Lidl, Aldi en Jumbo de karretjes (bij Lidl weer, zaten een tijdje vast) los zijn en er een medewerker bij de deur staat. Bij Jumbo en Aldi maakte de medewerker de karren schoon, bij Lidl niet. De mandjes waren weg.
Mijn plaatselijke Albert Heijn heeft helaas de karretjes nogsteeds vast staan en ze staan nog steeds buiten. (In Maart, April, Mei stonden ze binnen en los) De mandjes zijn wel weg, dus iedereen moet op het parkeerterrein met een muntje een karretje halen. Er staat wel weer een medewerker bij de ingang, deze maakt echter de karretjes NIET schoon, dat moet je als klant zelf doen. De medewerker ziet er alleen op toe dat iedereen een kar meeneemt.
Ondanks dat ik het fijn vind dat er weer beter wordt toegezien op het deurbeleid is er één winkelketen die het naar mijn mening al sinds het begin van de coronacrisis helemaal top gedaan heeft en dat is Poiesz. Bij alle filialen waar ik geweest ben, zijn er sinds maart ALLEEN winkelwagentjes die door een medewerker bij de deur worden schoongemaakt. Tevens is er steeds voldoende handdesinfectie aanwezig. Eigenlijk is het daar steeds zo gegaan als dat het bij praktisch elke supermarkt aan het begin van de coronacrisis ging.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

De Ap hier in de ghetto had vandaag weer alleen maar karretjes, incluis medewerker bij de ingang die mensen zonder karretje tegenhield. Bij de Ap op Hoog Catharijne waren de mandjes nog wel beschikbaar, en spotte ik niemand bij de ingang.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Inmiddels draagt het personeel van Albert Heijn in het centrum van Rotterdam weer mondkapjes, net zoals tijdens de proef in augustus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Ze hebben hier wel allemaal weer veiligheidsvesten aan, maar met mondkapjes heb ik ze nog niet gezien.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Hoorde van leidinggevende dat AH een aantal pallets met stoffen mondkapjes heeft staan. Zodra het echt verplicht wordt, krijgen we die dingen ook uitgereikt.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Het CBL had gisteren al aangegeven dat het supermarktpersoneel in de drie grote steden en Eindhoven zo snel mogelijk mondkapjes zou krijgen, daar zat Utrecht nog niet bij. Morgen zal wel weer een hele parade aan organisaties komen die wat vinden van het landelijke mondkapjesadvies.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Ier staan meerdere dozen voor de verkoop in de kantine, maar denk dat die straks ook voor het personeel gaan zijn
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

De Ap op de Neude is sinds vandaag overgenomen door de Duitsers, of althans: ik krijg mijn coronaregels bizar genoeg in het Duits uitgelegd. Ik zou Engels veel logischer hebben gevonden. :p
Afbeelding

Ook leuk trouwens, pas in de bus naar huis erachter komen dat je brood een persoonlijke bonusbieding was. Volgende keer maar voor het boodschappen kijken wat het dan is. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Ik krijg de bonus-aanbiedingen altijd per mail elke zondag. Zo weet ik precies wat er te koop is.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Ik zet persoonlijke aanbiedingen specifiek op mijn boodschappenlijstje, anders gaat het ook fout. Vandaag Milka, koffiecups, druiven en skyr gekocht met persoonlijke aanbieding bij de LIdl.

Ik ben wel een beetje bang dat mijn Lidl winkelwagentjes desinfecteert met chloor :shock: er stond één of ander soort wasbak ding bij de winkelwagentjes en er hing een chloorlucht, waar ik zelf echt niet tegen kan. Het ging nu goed maar ik hoop niet dat ik een karretje krijg wat daarmee schoongemaakt is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten