Weerberichtengekwek

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

De term 'Vliebiza' heb ik ook al gehoord...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Hainje »

Was bij de Slimste Mens geloof ik.
Vond 'm wel komisch.
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door AppleMoose »

Bah, kom net thuis van werken en het is nog 29,5 graden in huis -o- -o- -o- -o-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Aking »

Ga dan ook niet naar huis na het werken kind :roll:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Ardan »

Jesses. Ik heb het hier 27,5 en vraag me al af hoe ik zo in godsnaam moet slapen. Mijn Braziliaanse vriend lacht zich helemaal suf dat wij bleke Europeaantjes zo over deze 'hitte' lopen te klagen :lol:
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door umbusko »

Mijn ritme is nu ook volledig omgeklapt, omdat ik 's nachts beter kan werken (iets koeler + ik kon me sowieso altijd al 's nachts beter concentreren). Heb nu twee nachten op rij volledig doorgehaald, rond een uur of 6 ramen open, en overdag wat bijslapen (lastig, want heet). Ik ben er nog niet helemaal gelukkig mee. :X

Als ik gewoon kon lanterfanten zou het me nog wel meevallen allemaal, maar ik moet helaas de komende week flink aanpoten om mijn scriptie af te krijgen (ja, alweer een).
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door umbusko »

Er zit overigens verbetering in: vannacht toch geslapen van ongeveer 2 tot 7. :') De krantenbezorger dacht er duidelijk hetzelfde over als ik en heeft ook een voorschot genomen op de hitte, want waar de zaterdagkrant er normaal tussen 10 en half 11 is en zelfs niet altijd de bezorgtijd van 13 uur gehaald wordt, lag de krant vanochtend al op de mat toen ik beneden kwam. :shock:
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door waldo79 »

Heb jij dan een middagkrant?
Alargule

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Alargule »

Ardan schreef:Jesses. Ik heb het hier 27,5 en vraag me al af hoe ik zo in godsnaam moet slapen. Mijn Braziliaanse vriend lacht zich helemaal suf dat wij bleke Europeaantjes zo over deze 'hitte' lopen te klagen :lol:
We zijn het niet gewend. Mijn collega uit Irak ontwaakt ook nu pas uit zijn winterslaap.

Een ventilator helpt wel, is mijn ervaring.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door umbusko »

waldo79 schreef:Heb jij dan een middagkrant?
NRC Handelsblad. Nu ik het google zie ik dat die doordeweeks voor 18:30 uur bezorgd wordt en op zaterdag voor 11:00 uur. Er staat me inderdaad bij dat dat laatst veranderd is, want vroeger was dat 13:00 uur.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door waldo79 »

Ah, da's traditioneel een middagkrant. De Volkskrant komt nog in de ochtend. Meestal lees ik die als ik zin heb ('s avonds).

Succes met het vervolg van je scriptie. Ik had destijds (12-13 jaar geleden) regelmatig last van writers blocks.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door umbusko »

Dank! :) Dat is wel herkenbaar ja. Ik heb typisch dat ik eerst een helder overzicht moet hebben van wat ik wil schrijven en dat ik dan, als ik het eenmaal goed uitgedacht heb, in betrekkelijk weinig tijd veel op papier kan krijgen. Begin ik eerder met schrijven, dan kom ik niet goed vooruit. Gelukkig weet ik nu wat de bedoeling is, dus nu is het vooral een kwestie van doorzetten.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door PatrickM »

Ik heb het geluk dat ik de afgelopen week mocht ingevallen in een winkel waar het goed koel is (koeler dan thuis), dus voor mij is dit weer prima uit te houden (in ieder geval beter dan vorig jaar, toen liep ik met deze temperaturen buiten post te bezorgen). En de klanten liggen toch grotendeels op het strand dus het was lekker rustig de afgelopen dagen *O*
Alargule

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Alargule »

Nu mis ik naar kantoor gaan wel. Tijdens de apocalyps vorig jaar zat ik lekker koel daar.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door trolly »

Ach ja, de ene apocalyps is de ander niet :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

umbusko schreef:
waldo79 schreef:Heb jij dan een middagkrant?
NRC Handelsblad. Nu ik het google zie ik dat die doordeweeks voor 18:30 uur bezorgd wordt en op zaterdag voor 11:00 uur. Er staat me inderdaad bij dat dat laatst veranderd is, want vroeger was dat 13:00 uur.
Dat was eerst 13u inderdaad, een paar maanden geleden is het 11u geworden. Hier wordt de NRC op zaterdag rond 6.45 bezorgd, dezelfde bezorger loopt ook alle andere kranten.

Vanochtend was het nog 30 graden bij mij boven, ik sluit me vanmiddag lekker op in mijn casa. *O*
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door AppleMoose »

Aking schreef:Ga dan ook niet naar huis na het werken kind :roll:
Wat moet ik dan doen, Corona gaan zoeken op een (illegaal) feestje? :P
Ardan schreef:Jesses. Ik heb het hier 27,5 en vraag me al af hoe ik zo in godsnaam moet slapen. Mijn Braziliaanse vriend lacht zich helemaal suf dat wij bleke Europeaantjes zo over deze 'hitte' lopen te klagen :lol:
Dat was precies de temperatuur toen ik ging slapen... Het slapen is me wonderwel goed gelukt :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Hier nog iemand die tot nu toe goed kan slapen met het hete weer. Hopelijk worden die nachttemperaturen komende week niet zo als het voorspeld wordt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

Als de voorspelde bewolking echt komt gaan die hoge temperaturen ‘s nachts er echt komen. Met een blauwe hemel kan de warmte ‘s nachts veel beter opstijgen. Ik maak mij ook zorgen over de nacht van maandag op dinsdag waarbij het niet koeler dan 25 graden lijkt te worden ‘s nachts, maar de voorspelde zware bewolking maakt het wel logisch helaas. Vanaf donderdag blijven we waarschijnlijk weer onder de 30 graden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Alargule »

Hmm; KNMI meldt een minimum van 20 à 21 graden voor die nacht. Nog steeds heel warm; in mijn slaapkamer zal de temperatuur niet onder de 30 komen, vrees ik. Maar minder apocalyptisch dan 25.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Wat een geklaag allemaal. De kindjes in Afrika, die hebben het pas echt warm. :Y
Alargule

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Alargule »

Jamaar die mogen allemaal naakt rondlopen, dus dat telt niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

Ik heb net heerlijk een paar uur in een park bij mijn huis gezeten waar het heerlijk rustig was en koel. In mijn huis is het nu 29 graden binnen. Ik heb een laken gespannen op mijn balkonnetje voor schaduw maar daar is het nu nog 36 graden.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Alargule schreef:Jamaar die mogen allemaal naakt rondlopen, dus dat telt niet.
Niemand die je tegenhoudt hoor. (A)

Alhoewel...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ArrivaBas »

Ik zag op de buienradar een klein beetje instabiliteit (lees: er ontstaat een buienlijntje) nabij de Belgisch-Franse grens. Of dat ook gevolgen gaat hebben voor Nederland is nog niet duidelijk
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 116 gasten