Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Het volgende station is NL69INGB0123456789, maak €5 over voor aansluitingsinformatie, senk joe for träveling wis Deutsche Bahn? Of hoe werkt dat precies? (A) Oh, en, succes vandaag! _O_
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Autocorrectie van rijtuignummer?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Z2N schreef:Ik heb mijn eerste treinreis met staande reizigers sinds het begin van de pandemie te pakken, en het is de 105! Er mist een treinstel, de trein reed in geplande volgorde (de omroep op het station zij het omgekeerde), en de reisinformatie bestaat uit met stift opgeschreven rekeningnummers. Ik heb nu al DB-bingo, en ik moet nog tot Basel SBB. :')
Je lokt het natuurlijk ook uit door met de 105 te reizen, daar is wel vaak wat mis mee. O ja, en een goede vakantie :pos:
umbusko schreef:NL69INGB0123456789
Had nou je eigen rekeningnummer opgegeven, dan had je er nog wat aan kunnen verdienen :mrgreen:
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Ja, en dan als standaardantwoord "Alle vorgesehene Anschlusszüge werden erreicht" sturen. Verdienmodel dit. :mrgreen:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Z2N schreef:Ik heb mijn eerste treinreis met staande reizigers sinds het begin van de pandemie te pakken, en het is de 105! Er mist een treinstel, de trein reed in geplande volgorde (de omroep op het station zij het omgekeerde), en de reisinformatie bestaat uit met stift opgeschreven rekeningnummers. Ik heb nu al DB-bingo, en ik moet nog tot Basel SBB. :')
Je verwachtingen van NSI zijn wel erg hooggespannen hoor... (A)
Hals- und Beinbruch!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

De 125 valt ook al uit, dus het wordt vast ook gezellig in de 127...

Ach, de slaapplaats voor vannacht is in ieder geval weer geregeld :')
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Komt dat door de hitte dat die treinen uitvallen?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Geen idee, maar dat zou maar zo kunnen. Het kwam voorheen in ieder geval nogal eens voor dat ICE's moeite hadden met de klima (onder Nederlandse spanning?)
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Tien jaar geleden ging ik ook met de ICE naar Duitsland. Het was loeiend heet met temperaturen die nauwelijks onder de 35 graden kwam. Men besloot toen om de ICE niet tussen Amsterdam en Arnhem te laten rijden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Er heeft toch ook nog geregeld een vervangende ICE-dienst gereden tussen Amsterdam en Emmerich met NS-materieel kan ik mij herinneren?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Zou goed kunnen. Maar in mijn geval was dat Amsterdam-Arnhem. Ik zie trouwens dat ook ICE126 en ICE129 uitvallen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Vroeger, toen er nog ICM in Emmerich mocht en kon komen gebeurde dat nog wel eens inderdaad.

Overigens groetjes uit een bomvolle 127, de bistro is dicht. en het is een(het?) stel met van die gemoderniseerde kudtstoelen. Maar in de eerste klas kon ik tenminste nog een stoel bemachtigen *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Heeft de bistro in die ene gemoderniseerde ICE-3M eigenlijk überhaupt wel eens gefunctioneerd? In alle berichten van een OVNL'er over dat stel was de bistro stuk/dicht/op een andere manier niet bruikbaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Geen flauw idee, de bistromedewerker zit in wagen 35 met koffie en kleine snacks hoor ik net.

En overigens mag men, van de Duitse wet, überhaupt niet in wagen 36 zitten omdat de klima het niet doet. Aldus de omroep net. Daarnaast ook nog het verzoek om hij het raam te zitten en afstand te houden.

Dat zal veel zin hebben allemaal als er mensen in de gangpaden staan en op de grond zitten :') :X
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

Net bij de 9579 (IC Roosendaal-Zwolle) bij Nijmegen was een kleine vechtpartij uitgebroken op het perron. Een andere passagier had er al melding van gemaakt. Ik schrok er behoorlijk van want een persoon werd net achter de trein hard richting de rand van het perron geduwd. Gelukkig dat dit niet gebeurde maar de schrik zit er wel in.

Afgezien daarvan is de trein op een dag als vandaag, zelfs mét mondkapje op, een hele verademing van de bakoven waarin ik woon.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Aking schreef:Vroeger, toen er nog ICM in Emmerich mocht en kon komen gebeurde dat nog wel eens inderdaad.

Overigens groetjes uit een bomvolle 127, de bistro is dicht. en het is een(het?) stel met van die gemoderniseerde kudtstoelen. Maar in de eerste klas kon ik tenminste nog een stoel bemachtigen *O*
Als het ook die met NS logo is (dacht de 4651) ... Succes, want die is vrijwel compleet defect. Bordbistro alleen koude dranken en wegens een technische storing kan die niet harder dan 200 km/h op de Schnellfahrstrecke Köln - Frankfurt.

Zover ik zelf heb begrepen van NS International personeel is er met die ene ICE (4651) genoeg mis, dat men besloten heeft voorlopig de andere niet te gaan moderniseren. Heeft sinds de ombouw al technische problemen met het halen van 300km/h en de bordbistro.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Volgens de RdT-app was het inderdaad de 4651, en sowieso een met NS-logo's (dus als er daar maar één van is, is het sowieso die)

Zoals ik aangaf verkocht de bistromedewerker vanuit rijtuig 35 e.e.a. En mocht in rijtuig 36, dus zelfs niet zijn.

Verder deed in mijn rijtuig (39) de airco het prima en ben ik in Düsseldorf overgestapt, dus heb ik geen last van snelheden op de HSL gehad. Los van dat het nogal druk was heb ik dus weinig te klagen over die 4651 (behalve die kudtstoelen, maar dat is algemeen bekend geloof ik :') )
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Zozo, wagen 39, meneer reist eerste klasse...

In de Velaro (BR 412) worden de huidige stoelen in ieder geval vervangen wegens teveel klachten. Wellicht komt de ICE-3 ook nog aan de beurt?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Tuurlijk! Ik ga niet tussen de paupers zitten! :roll:
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Aking schreef:Volgens de RdT-app was het inderdaad de 4651, en sowieso een met NS-logo's (dus als er daar maar één van is, is het sowieso die)

Zoals ik aangaf verkocht de bistromedewerker vanuit rijtuig 35 e.e.a. En mocht in rijtuig 36, dus zelfs niet zijn.

Verder deed in mijn rijtuig (39) de airco het prima en ben ik in Düsseldorf overgestapt, dus heb ik geen last van snelheden op de HSL gehad. Los van dat het nogal druk was heb ik dus weinig te klagen over die 4651 (behalve die kudtstoelen, maar dat is algemeen bekend geloof ik :') )
Check kort voor aankomst van die ICE in Frankfurt am Main Flughafen maar even wat de vertraging is.... Doordat hij op de HSL geen 300 km/h kan rijden loopt hij ongeveer 10 tot 15 minuten vertraging op.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Er is maar één gereviseerde ICE 3M, dus ook maar één gereviseerde met NS logo's.
Het snelheidsprobleem dat cassie127 noemt heb ik overigens niet gemerkt toen ik dit stel vorig jaar oktober van Frankfurt naar Utrecht had. Wel was toen ook de bistro stuk en hebben we een half uur op spoor 2 van Ede-Wageningen gebivakkeerd met een storing in de cabine.

De stoelen vond ik toen nog wel meevallen trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

cassie127 schreef:
Aking schreef:Volgens de RdT-app was het inderdaad de 4651, en sowieso een met NS-logo's (dus als er daar maar één van is, is het sowieso die)

Zoals ik aangaf verkocht de bistromedewerker vanuit rijtuig 35 e.e.a. En mocht in rijtuig 36, dus zelfs niet zijn.

Verder deed in mijn rijtuig (39) de airco het prima en ben ik in Düsseldorf overgestapt, dus heb ik geen last van snelheden op de HSL gehad. Los van dat het nogal druk was heb ik dus weinig te klagen over die 4651 (behalve die kudtstoelen, maar dat is algemeen bekend geloof ik :') )
Check kort voor aankomst van die ICE in Frankfurt am Main Flughafen maar even wat de vertraging is.... Doordat hij op de HSL geen 300 km/h kan rijden loopt hij ongeveer 10 tot 15 minuten vertraging op.
Hij is met +68 geëindigd op Frankfurt Flughafen, maar dat heeft denk ik meer te maken met de streckensperrung rond Keulen waardoor wij ook met ongeveer +66 onderweg zijn tussen Montabaur en Frankfurt Flughafen... :')

Ik denk dus niet dat de data van vandaag heel betrouwbaar is om snelheidsproblemen met dat stel op de HSL te meten (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Net trouwens m'n eerste trein met volle gangpaden gehad sinds half maart... Was even gestrand op Nijmegen door een defecte trein en uiteraard gaat dan een los Flirt viertje als eerste weer naar Arnhem. Allicht was één van de twee gestrande VIRMs met personeel en al erop een handiger alternatief geweest nadat de verstoring voorbij was.

In Arnhem zouden we dan kunnen overstappen was het bericht in Nijmegen, ware het niet dat bij aankomst in Arnhem net de eerste IC uit Utrecht weer door naar Nijmegen gestuurd was en de eerstvolgende IC naar Utrecht dus nog niet reed, want het stel dat met personeel en al nog in Nijmegen stond reed pas de IC van een kwartier later i.p.v. degene die gelijk achter de sprinter zou hebben moeten zitten...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Maandagochtend bleek dat iemand een beetje slordig was geweest met zijn of haar tas op Schiphol: volgens een servicemedewerkster die mij aansprak was hij bijna de spoorbak ingegaan, en moesten haar collega' hem opvissen. :mrgreen: Just another day at Schiphol Airport? In ieder geval heeft het treinverkeer er geen hinder van ondervonden.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Sinds enkele weken waarschuwt de automatische omroep voor afwijkende perronhoogtes ten opzichte van de FLIRT. Ook verschijnt er een tekst op de helft van de schermen. Ik hoorde en zag het maandag voor het eerst toen ik maandag op Dordrecht Zuid aankwam.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten