Korte vragen
Re: Korte vragen
Breng ze nou niet op ideeën
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Korte vragen
Alles voor de trein(serie)nummeresthetiek toch? Dat is veel belangrijker dan met treintjes spelen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Korte vragen
De 2100 in Zeeland werd in de dienstregeling 2013 vervangen door de 2600, toen de 2100 (voortaan naar Den Haag Centraal) en en 2600 (voortaan naar Visslingen) ten zuiden van Leiden van traject wisselden. Men had natuurlijk ook ten noorden van Leiden de nummers kunnen wijzigen, maar men had in Haarlem net één jaar de 2100 en 2200 samen en dat is nummertechnisch natuurlijk ook erg aangenaam. Een dergelijke samenloop probeert NS namelijk vaker te bereiken (zie o.a. 500/600, 1600/1700, 3000/3100, 5000/5100 en 5700/5800).reisthijs schreef:(Doet me denken aan 2012, toen de [serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] naar Vlissingen ging rijden, vond ook niemand het nodig dat nummer te wijzigen in het 'historische' 2100.)
Er zit wel enig historisch besef bij NS. Zo is de reeks 1900, die heel lang in Brabant reed op de route Dordrecht - Breda - Tilburg - Eindhoven, opnieuw in gebruik genomen voor dat handjevol intercity's.Hainje schreef:Waarschijnlijk zijn het vooral hobbyisten die hierdoor van slag raken, uiteindelijk is het maar een getalletje natuurlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Dank voor de tip eerder deze week gedaan, zeker de 307 is een mooi lijntje, lekker door alle krappe straatjes heen.regenmaker schreef:Lijn 640 tussen Bonn en Siegburg.
Lijn 510 tussen Siegburg en Hennef.
Lijn 530 tussen Hennef en Waldbröl.
Lijn 303 tussen Waldbröl en Gummersbach. Als je kunt neem dan één van de ritten die te Eckenhagen gekoppeld is aan lijn 345 voor extra reisplezier. ;)
Lijn 307 tussen Gummersbach en Lindlar.
Lijn 421 tussen Lindlar en Bergisch Gladbach.
Lijn SB40 tussen Bergisch Gladbach en Köln.
Erg mooi rondje om te maken. Je ziet veel meer dan in de tram/trein. :)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9181
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ja die 307 is echt een pareltje waar ik toevallig een keer inzat omdat hij kwam aanrijden op Gummersbach Bf. :)
Ik vond op lijn 510 vooral het stukje tussen Seligenthal en Hennef de moeite waard, helaas is dat het stukje wat niet zo frequent wordt gereden.
Ik vond op lijn 510 vooral het stukje tussen Seligenthal en Hennef de moeite waard, helaas is dat het stukje wat niet zo frequent wordt gereden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ook pas sinds relatief recent de lange treinserienummers zijn gaan verdwijnen. De treinen naar Leeuwarden waren eerst immers de 12500 en 12700 die op hun eerdere traject met de 500 en 700 alterneerden.Suus schreef:Een dergelijke samenloop probeert NS namelijk vaker te bereiken (zie o.a. 500/600, 1600/1700, 3000/3100, 5000/5100 en 5700/5800).
Al zijn de 11600 en 11700 destijds wel blijven bestaan en de 15800 en 14600 er later bij gekomen (al was de 15800 in het verleden ook wel eerder gebruikt voor wat exotische ritten aan de dagranden op hetzelfde traject).
En owja, de combi 5700/5800 bestaat dus niet meer op Hilversum-Weesp als gevolg van het opsplitsen in Amsterdam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Die combi 5700/5800 had overigens prima kunnen blijven bestaan als de hernummering precies andersom geweest zou zijn. Dat zou overigens vanuit historisch perspectief ook veel logischer zijn geweest, daar zowel de 4600 als 5800 jarenlang enkel met het traject ten oosten van Amsterdam verbonden waren. Bovendien is het huidige traject van de 5800 niet meer dan een korte pendel, dat had mijns inziens dan net zo goed als 15800 door het leven kunnen gaan. Maar ja, keuzes...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Sowieso was het wat vaag dat er hier opeens een omnummering nodig was, terwijl de [serie=Sprinter|2020|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] jaren een afwijkende bestemming halverwege op de borden kon hebben zonder om te nummeren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Volgens mij was het probleem niet dat de borden geen afwijkende bestemming konden tonen, maar juist dat de treinen het niet konden.
Maar ik vraag me nog steeds af wat voor ramp dat dan was.
Maar ik vraag me nog steeds af wat voor ramp dat dan was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Tja, dan staat er op Schiphol geen "Amsterdam Centraal" op de trein. Niet dat iemand daar naar de koersdisplays kijkt, zelfs na de splitsing nog toeristen op Duivendrecht zien belanden. En die hadden in dat geval zowel het verkeerde perron als de verkeerde trein te pakken.
Maar andersom staat er nu op Amsterdam Centraal ook geen Schiphol op de trein en die weten de toeristen ook gewoon te vinden.
Maar andersom staat er nu op Amsterdam Centraal ook geen Schiphol op de trein en die weten de toeristen ook gewoon te vinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Ik kan ondertussen bevestigen dat het net de [materieel=ICE-3M|ICE_International#Materieel]4651[/materieel] was (mocht iemand daar nog aan twijfelen) want die staat nu op Frankfurt Flughafen als 120 naar Düsseldorf die maar tot Messe/Deutz rijdt... :')
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8732
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Voor de bekenden in Frankrijk:
Weet iemand toevallig of er op een maandagochtend iets te beleven valt bij station Lons-le-Saunier en of je daar makkelijk wat bussen of treinen kunt fotograferen? Dank! :)
Weet iemand toevallig of er op een maandagochtend iets te beleven valt bij station Lons-le-Saunier en of je daar makkelijk wat bussen of treinen kunt fotograferen? Dank! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Je hebt in ieder geval het "La vache qui rit"-museum aldaar
Voor de streekbussen in BFC is Mobigo verantwoordelijk, de dienstregelingen voor het departement Jura staan hier: https://www.viamobigo.fr/fr/reseau-regi ... raires/283
Het stadsvervoer in Lons-le-Saunier wordt door Keolis uitgevoerd onder de naam Tallis: https://www.tallis.fr
Op https://www.ter.sncf.com/bourgogne-fran ... /recherche kan je de treindienstregelingen voor Lons-le-Saunier vinden.
Voor de streekbussen in BFC is Mobigo verantwoordelijk, de dienstregelingen voor het departement Jura staan hier: https://www.viamobigo.fr/fr/reseau-regi ... raires/283
Het stadsvervoer in Lons-le-Saunier wordt door Keolis uitgevoerd onder de naam Tallis: https://www.tallis.fr
Op https://www.ter.sncf.com/bourgogne-fran ... /recherche kan je de treindienstregelingen voor Lons-le-Saunier vinden.
Laatst gewijzigd door Suus op vr 04 sep 2020, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Zijn er plekken in Nederland waar inmiddels weer buurtbussen zijn gaan rijden?
De routes waar tijdelijk grote bussen rijden (Syntus Utrecht o.a.) tel ik even niet mee.
De routes waar tijdelijk grote bussen rijden (Syntus Utrecht o.a.) tel ik even niet mee.
Re: Korte vragen
Lijn 38 Denekamp-Nordhorn rijdt weer, maar die valt onder Duitse verantwoordelijkheid.
-
- Berichten: 1678
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Korte vragen
Weet iemand toevallig wat op dit moment de grootste plaats in ons land is zonder regulier OV?
Re: Korte vragen
Als je nog een uurtje of twee wacht is het volgens mij gewoon Urk weer
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Korte vragen
Wat vind jij regulier? Alles waar je niet voor hoeft te reserveren?
Dan zou ik Sprundel met ±5300 inwoners voorstellen. Er is wel een bushalte voor Sprundel, maar niet in Sprundel.
Dan zou ik Sprundel met ±5300 inwoners voorstellen. Er is wel een bushalte voor Sprundel, maar niet in Sprundel.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
-
- Berichten: 1678
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Korte vragen
Dat bedoelde ik inderdaad. De bus voor Sprundel stopt ver buiten het dorp?
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Korte vragen
De halte die het dorp zou moeten bedienen ligt tussen Sprundel en Sint Willebrord in, naar het centrum van allebei de plaatsen is het nog een kilometer.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Korte vragen
Hellendoorn heeft met 6300 inwoners heeft momenteel ook geen OV omdat de buurtbussen niet rijden. Dat is in ieder geval de grootste plaats in Overijssel welke nu zonder OV zit door Corona
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9181
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Hadden de mensen maar meer gebruik moeten maken van de bus naar Nijverdal en Rijssen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte vragen
Met cassie127 zeg ik Hellendoorn.Dennenboom schreef: ↑za 05 sep 2020, 21:21 Weet iemand toevallig wat op dit moment de grootste plaats in ons land is zonder regulier OV?
Voor corona (en daarom wellicht interessanter) was het Stiphout. Dat is een dorp met 5.000 inwoners onder de rook van Helmond. De lijnbus werd daar vervangen door Bravoflex, en Bravoflex werd vervangen door... niets!
De dichtstbijzijnde bushalte is Steenoven, op 1,7 km van het centrum van Stiphout. Deze bushalte wordt alleen door spitslijn 150 bediend. Ik vermoed dat de meeste inwoners van Stiphout (als ze niet de auto nemen) gebruikmaken van Station Helmond 't Hout op 2,7 km afstand van het centrum, dat is prima te fietsen.
-
- Berichten: 1678
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Korte vragen
Ook Hellendoorn ligt op fietsafstand van een treinstation. Lijkt me ook dat als de frequentie van de trein omhoog gaat en de aansluitende bus niet, dat er dan op afstanden tot 5 km een verschuiving van bus naar fiets plaatsvindt. Voor busverbindingen op korte afstand kan dat wel eens heel slecht uitpakken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten