Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Ja, maar het ging me meer om de verhouding. Er zijn er 3 overgegaan met vervoerderswissel en 2 zonder vervoerderswissel, dat verschil is dus heel klein (en niet te voorkomen gezien het een oneven aantal is).
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Dat heb ik ook niets over gezegd.ovVeluwe schreef:Maar alle treinen moesten wel worden overgenomen.
Het punt is dat overheden die dezelfde dienstregeling met hetzelfde materieel willen eigenlijk impliciet om dezelfde vervoerder vragen. Ook niet verwonderlijk gezien de DMG taferelen: een vorige vervoerder kan de treinen zo afleveren als hij wil.
Laatst gewijzigd door sirvinniei op ma 24 feb 2020, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
^^ ja, maar dat was een concessie met trein én bus. Dit is (vooralsnog) alleen een trein concessie. Ligt toch weer ff anders, denk ik.
Draai het om.. vermoedelijk zitten er bij de opdrachtgever een paar snuggere mensen die dus snappen dat het huidige pakket, gezien de staat van infra en de verwachte toekomst daarvan, eigenlijk al het maximaal haalbare is. Dan getuigt het, vind ik, van realiteitszin om dat dan ook zo uit te vragen bij de markt.
Draai het om.. vermoedelijk zitten er bij de opdrachtgever een paar snuggere mensen die dus snappen dat het huidige pakket, gezien de staat van infra en de verwachte toekomst daarvan, eigenlijk al het maximaal haalbare is. Dan getuigt het, vind ik, van realiteitszin om dat dan ook zo uit te vragen bij de markt.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Niet helemaal, de 44 en 45 waren voor Almelo-Marienberg in Twents uitvoering, maar die rijden nog gewoon voor Syntus/KeolisDaniel schreef:Almelo - Mariënberg zat in een eigen concessie maar is toen mee aanbesteed met de nieuwe concessie Vechtdallijnen, een materieelwissel was er daar al eerder nadat de oorspronkelijke exploitant Oostnet (later opgegaan in Connexxion) de uitvoering aan Syntus uitbesteedde. De Linten waarmee Syntus daar reed zijn echter gewoon mee overgegaan naar Arriva.
- AppleMoose
- Berichten: 6040
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Of men ziet in dat telkens vragen om nieuw materieel, terwijl het 'oude' nog goed is, gewoon geldverspilling is.sirvinniei schreef:Het punt is dat overheden die dezelfde dienstregeling met hetzelfde materieel willen eigenlijk impliciet om dezelfde vervoerder vragen.
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Op de bres voor Vites!
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Hoe zijn we opeens van de Valleilijn naar Almelo-Mariënberg gegaan? :?
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Omdat we er alles aan zullen doen het ook in dit topic te hebben over de doortrekking van de lijn Almelo-Mariënberg naar Groningen!
Project loading: 50% loaded. Please wait...
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Laten we dan eerst beginnen met doortrekken naar Enschede
Zullen we dan nu weer terug gaan naar de Valleilijn?
Zullen we dan nu weer terug gaan naar de Valleilijn?
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
De coronacrisis heeft gevolgen voor de aanbesteding van de Valleilijn:
Bron: Nota van InlichtingenDe Concessieverlener deelt uw mening dat de actuele ontwikkelingen rond het Coronavirus en de gevolgen hiervan voor het openbaar vervoer uitzonderlijk en ingrijpend zijn. Op dit moment zijn er nog vele vragen en onzekerheden. De Concessieverlener heeft daarom besloten om de sluitingsdatum voor het doen van een Inschrijving te verschuiven van 19 mei naar 24 augustus 2020 om 10:00 uur. De planning met betrekking tot de tweede Nota van Inlichtingen is ook gewijzigd. De tweede mogelijkheid voor het stellen van vragen sluit op woensdag 3 juni 2020 om 12:00 uur. De tweede Nota van Inlichtingen wordt op 17 juni 2020 gepubliceerd. Op Negometrix is de actuele planning te vinden.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Dat zal wel met meer aanbestedingen / sluitingsdatums gaan gebeuren. Inschrijvers zullen momenteel ook wel gebrek aan menskracht en, voor de nabije toekomst, aan middelen hebben om dit allemaal goed te kunnen managen.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Inmiddels is de laatste Nota van Inlichtingen gepubliceerd en bevestigt de concessieverlener nogmaals dat de aanbesteding gewoon door gaat.
Wel is er met het voornemen tot intrekking van het gunningsbesluit IJssel-Vecht nog wat extra onduidelijkheid ontstaan. Ik ben benieuwd of Keolis nog op deze concessie kan inschrijven. En als ze inschrijven en zouden winnen, dan wordt dat nog een leuke juridische discussie.
Wel is er met het voornemen tot intrekking van het gunningsbesluit IJssel-Vecht nog wat extra onduidelijkheid ontstaan. Ik ben benieuwd of Keolis nog op deze concessie kan inschrijven. En als ze inschrijven en zouden winnen, dan wordt dat nog een leuke juridische discussie.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Rustig afwachten wie er inschrijven. Wat is de de deadline voor het inleveren van de biedingen?
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
24 Augustus als ik Negometrix moet geloven
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Ondertussen kan men nog een petitie ondertekenen.
Petitie:
https://petities.nl/petitions/trek-vall ... ?locale=nl
Bron: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... -kan-beterOmroep GLD.nl schreef:Tim Sekac uit Amsterdam noemt zichzelf een 'spoorpetitionaris', die voor een duurzamer Nederland is. Hij ijvert voor meer spoorlijnen of verbeterd spoor in plaats van snelwegen. Zijn nieuwste project is Valleilijn. (..)
De Valleilijn vanaf Ede zou bij Barneveld (centrum) een afbuiging richting Apeldoorn moeten krijgen, vindt Sekac, met onderweg twee stations bij Stroe en Uchelen. Zo kan de reistijd van Ede naar Apeldoorn en terug met circa 25 minuten gereduceerd worden.
Ook zou er een Valleilijndienst tussen Amersfoort en Apeldoorn moeten komen die dan stopt in Hoevelaken, Barneveld (Noord), Stroe en Uchelen.
Sekac adviseert om de huidige treindienst van Amersfoort naar Ede-Wageningen over bestaand spoor door te laten rijden naar Arnhem. (..)
Petitie:
https://petities.nl/petitions/trek-vall ... ?locale=nl
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Ik lees elders een bericht van 14 juli waarin staat dat het voortbestaan van de Valleilijn in gevaar is al er geen geld bijkomt.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Dat geld voor alle concessies van CXX. Eringa roept dat al een aantal maanden voor de hele sector om Den Haag te bewegen met meer geld te komen. Dat is al meer dan 10 jaar de tactiek van CXX.
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 26 jul 2020, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
*slaat vuist op tafel*Durashift schreef:Ondertussen kan men nog een petitie ondertekenen.
Bron: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... -kan-beterOmroep GLD.nl schreef:Tim Sekac uit Amsterdam noemt zichzelf een 'spoorpetitionaris', die voor een duurzamer Nederland is. Hij ijvert voor meer spoorlijnen of verbeterd spoor in plaats van snelwegen. Zijn nieuwste project is Valleilijn. (..)
De Valleilijn vanaf Ede zou bij Barneveld (centrum) een afbuiging richting Apeldoorn moeten krijgen, vindt Sekac, met onderweg twee stations bij Stroe en Uchelen. Zo kan de reistijd van Ede naar Apeldoorn en terug met circa 25 minuten gereduceerd worden.
Ook zou er een Valleilijndienst tussen Amersfoort en Apeldoorn moeten komen die dan stopt in Hoevelaken, Barneveld (Noord), Stroe en Uchelen.
Sekac adviseert om de huidige treindienst van Amersfoort naar Ede-Wageningen over bestaand spoor door te laten rijden naar Arnhem. (..)
Petitie:
https://petities.nl/petitions/trek-vall ... ?locale=nl
Van welk geld?
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
- Het eerste punt (trein Ede-Barneveld-Apeldoorn) lijkt me kansloos, want dat gaat ten koste van een trein naar Amersfoort en die vraag is veel groter. Daarnaast is het ook minder noodzakelijk als dat tweede punt er al komt en je dan bij Barneveld Noord een goede overstap ri. Apeldoorn zou hebben.Durashift schreef:Ondertussen kan men nog een petitie ondertekenen.
Bron: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... -kan-beterOmroep GLD.nl schreef:Tim Sekac uit Amsterdam noemt zichzelf een 'spoorpetitionaris', die voor een duurzamer Nederland is. Hij ijvert voor meer spoorlijnen of verbeterd spoor in plaats van snelwegen. Zijn nieuwste project is Valleilijn. (..)
De Valleilijn vanaf Ede zou bij Barneveld (centrum) een afbuiging richting Apeldoorn moeten krijgen, vindt Sekac, met onderweg twee stations bij Stroe en Uchelen. Zo kan de reistijd van Ede naar Apeldoorn en terug met circa 25 minuten gereduceerd worden.
Ook zou er een Valleilijndienst tussen Amersfoort en Apeldoorn moeten komen die dan stopt in Hoevelaken, Barneveld (Noord), Stroe en Uchelen.
Sekac adviseert om de huidige treindienst van Amersfoort naar Ede-Wageningen over bestaand spoor door te laten rijden naar Arnhem. (..)
Petitie:
https://petities.nl/petitions/trek-vall ... ?locale=nl
- Het tweede punt (de Valleilijn ook een sprinterdienst Amersfoort-Apeldoorn laten rijden) lijkt me wel een mooie optie zolang NS nog altijd weigert mee te werken aan een station in Barneveld Noord. Wil NS daar wel aan meewerken, dan lijkt het me kansloos (onrendabel).
- Het derde punt (Valleilijn doortrekken naar Arnhem) weet ik zo nog even niet wat mijn standpunt daarin is...
-
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Even het ontstane gaatje opvullen.
Aanbesteding Valleilijn mislukt: trein blijft toch rijden
https://www.ovpro.nl/trein/2020/08/24/g ... alleilijn/
https://www.barneveldsekrant.nl/lokaal/ ... valleilijn
Aanbesteding Valleilijn mislukt: trein blijft toch rijden
https://www.ovpro.nl/trein/2020/08/24/g ... alleilijn/
https://www.barneveldsekrant.nl/lokaal/ ... valleilijn
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Tussen Apeldoorn en Amersfoort sprinters te laten rijden lijkt me wel een goed idee, dan hoeft de Valleilijn ook niet 4x per uur vanaf Barneveld te rijden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
En waarom niet? Die 4x p/u kwam er weliswaar oorspronkelijk vanwege een concessie-eis, maar is inmiddels (corona niet meegerekend) hard nodig geworden in de spits vanwege de capaciteitsproblemen tussen Barneveld en Amersfoort (zelfs met 4x p/u waren die er nog). En dit komt echt niet vanwege Hoevelaken (de problemen waren er al voordat dat station geopend was), maar door Barneveld. Station Barneveld Centrum is op Amersfoort na het drukste station voor de Valleilijn. Een sprinter Amersfoort-Apeldoorn komt niet bij Barneveld Centrum en kan dus geen (extra) capaciteit bieden op deze verbinding.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Langere treinen inzetten kan natuurlijk ook gewoon
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Een sprinter Apeldoorn - Amersfoort kan hooguit een alternatief zijn voor reizigers die gebruik maken van Hoevelaken en Barneveld Noord.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Of het kan (als Gelderland vast wil houden aan 4 treinen voor Hoevelaken en Barneveld Noord ri. Amersfoort) gebruikt worden om 2 van de 4 treinen als sneltrein in te leggen tussen Amersfoort Centraal en Barneveld Centrum.
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Tot 2023 rijdt Connexxion nog op de Valleilijn: De Gelderlander
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten