De treinenfoto's van Ruben

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door Gebruikersnaam »

Graaf, graaf, graaf

Tijd voor een paar losse foto's!

Op vrijdag de 13e van september 2019 reed de Kameel een ronde door den landen. De trein zou ook het baanvak Arnhem - Utrecht aandoen, daarom werd maar eventjes gereisd naar Wolfheze voor een plaatje. De trein zou hier kort aan de kant gaan. De reden zie je op de foto :wink:
Afbeelding

Na een buitendienststelling op de HSL dient er op de aansluitende sporen roest gereden te worden. Dit gebeurt opvallend genoeg met klassiek materieel. Waar in 2018 veelvuldig Hondekop 766 aan de slag mocht, werd dankzij een opgelopen defect aan de Hondekop in 2019 de RXP 1251 en Crew2454 2454 ingezet. De thuisbasis van deze 2 locomotieven is Amersfoort. Meestal keert men hier ook weer naar terug, maar op 17 november ging de loctrein naar Zutphen. De sleep kwam daarmee langs Ede, en dus ging ik 's middags op de fiets. Bij De Kade kwam de 1251 voorzien van Sinterklaasmijters en de 2454 langs de 2 fotografen.
Afbeelding

Eventjes een sprongetje in de tijd, we gaan naar februari! Op 15 februari raakte treinstel 4652 defect bij Zevenaar (voor de 2e keer in een week tijd!). Reddende engel was de 1739 die rond 12 uur als losse loc langs Ede kwam. Zo'n anderhalf uur later kwam de 1739 terug met de 4652 op sleeptouw langs de Dwarsweg in Ede.
Afbeelding

Tot slot nog een plaatje van gisteren, 4 maart. Het was mooi weer in Ede. Een paar kilometer noordelijker echter niet, en dat leverde een zonnetje tegen donkere wolken op. Aangezien er op het Kippenlijntje niks bijzonders gebeurd, moet je het maar van de sfeer hebben. Eigenlijk een fractie te laat afgedrukt, desalniettemin passeert treinstel 5033 de Doesburgerbuurt tussen Lunteren en Ede.
Afbeelding

Nou dat was het weer. Bedankt voor het bereiken van dit laatste stukje tekst van deze post :D
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10550
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door trolly »

Gebruikersnaam schreef:Na een buitendienststelling op de HSL dient er op de aansluitende sporen roest gereden te worden. Dit gebeurt opvallend genoeg met klassiek materieel.
:Y
roestrijden.nl
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door Gebruikersnaam »

Ik heb weer een paar plaatjes gemaakt, voorlopig wel even de laatste want ik moet nu even rust houden nadat ik gisteren geopereerd ben.

De laatste tijd duikt er wel eens een SGM op tussen Ede-Wageningen en Arnhem Centraal. Afgelopen paar dagen reden er ook weer Sprinters in plaats van FLIRTs. Op 16 maart reed een los tweetje. Iets wat je volgens mij ook niet veel meer ziet. Daarom fietste ik naar het bos tussen Ede en Wolfheze.
Afbeelding

En een plaatje van Arnhem Berg Opstel afgelopen zondag. Er was zowaar nog een geëlektrificeerd spoor leeg. Het viel mij op hoeveel GTW'tjes er wel niet staan :shock: En wie goed kijkt ziet boven de Stadler-zooi nog een oude NS goederenwagen.
Afbeelding
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door ZO6176 »

2 mooie foto's
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door Gebruikersnaam »

Beetje laat, maar nog bedankt ZO6176 :)

Ondertussen leef ik weer een beetje en lukt het al aardig om een stukje te fietsen *O* Afgelopen weekend heeft museumstel 766 onderhoud gehad in Leidschendam. Vrijdag reed het treinstel van Nijmegen via Den Bosch, Utrecht en Gouda naar Den Haag, zondag werd er echter via Arnhem i.p.v. Den Bosch gereden. Een thuiswedstrijd, want de Hondekop had een tussenstop in Ede-Wageningen van zo'n 20 minuten. Het enige logische spoor waar de trein aan de kant genomen kon worden was spoor 2, dus werd naar perron 1 gelopen om de trein op de foto te zetten. De Valleilijn was nog niet vertrokken, en kreeg ook een plekje in beeld.

Afbeelding

Na de foto gemaakt te hebben vertrokken pa en ik per fiets om de weg te vervolgen. Bij De Sysselt heb ik mijn fiets gebruikt als motief. Twee tijdgenoten op één beeld. Het sein is nog relatief nieuw, ik kan mij nog herinneren dat er lang een sein uit stelsel '46 heeft gestaan.

Afbeelding

Dat was het weer, bedankt voor het lezen :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door ODRAIL »

Mooie foto's :pos: :wink: .
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door ZO6176 »

Ik zat er over na te denken om eerst een maand te wachten om te reageren. Maar 2 leuke plaatjes. Maar jouw fiets erbij had van mij niet gehoeven.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door waldo79 »

Die fiets past anders mooi bij de klassieke trein in beeld :)
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door Gebruikersnaam »

Dank jullie wel :D
ZO6176 schreef:Ik zat er over na te denken om eerst een maand te wachten om te reageren. Maar 2 leuke plaatjes. Maar jouw fiets erbij had van mij niet gehoeven.
Naja, dan ben je nog altijd sneller dan ik :') Achteraf gezien had ik de fiets nog iets naar achteren willen verplaatsen, maar das makkelijk lullen nu :X
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door Gebruikersnaam »

Zoals te lezen viel in het 'Alledaagse gebeurtenissen op het spoor'-draadje raakte treinstel 4651 defect bij Zevenaar. Vanuit Amsterdam kwam hulploc 186 023, maar alvorens deze locomotief aan was gekomen in Zevenaar was het al weer half twee. Pas na vieren ging vertrok de TRAXX met het ICE-treinstel op sleep, het monteren van de hulpkoppeling verliep alles behalve soepel. Uiteindelijk kon tijdens een opklaring 's middags het transport vastgelegd worden aan de rand van Ede:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door Daniel »

Gave plaat zo!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door ODRAIL »

Mooie foto 8-) .
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door ICE11 »

Interessant, dat men het defecte treinstel naar Amsterdam gesleept heeft en niet naar Köln!
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door Gebruikersnaam »

Dank u dank u 8-)
ICE11 schreef: ma 07 sep 2020, 15:49 Interessant, dat men het defecte treinstel naar Amsterdam gesleept heeft en niet naar Köln!
De logica erachter heb ik ook nooit begrepen om eerst naar Amsterdam te gaan. Nog geen dag later was het treinstel door een andere ICE naar Köln gebracht.
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door Gebruikersnaam »

Ik heb weer een paar 'nieuwe' foto's in de aanbieding :trein:

Op 25 oktober was het echt herfstweer, strakgrijs, maar wel mooie herfstkleuren in de bomen. Bij Wolfheze viel mij op dat er nogal wat kleur in de bomen zat, dus wachtte ik tijdens een fietsrondje even op de eerste beste trein. Het ging om FLIRT 2202 die de hele dag pendelde tussen Arnhem en Ede-Wageningen. Een ritje van een kwartiertje.
Afbeelding

Een klein weekje later moest ik even naar Lunteren op en neer. Ik fiets dan altijd binnendoor, dat fietst rustiger dan langs de grote weg. Op de heenweg viel mij een knalgeel veld op, dus op de terugweg nam ik even een kijkje. Ik kwam er net bovenuit door op m'n tenen te staan en via de live-view functie van m'n camera deze boven m'n hoofd te houden. Zo kan ik op het lcd-schermpje zien wat ik doe. Klein gelukje, de zon brak heel even door het wolkendek, en zo kon Protos treinstel 5031 vereeuwigd worden als stoptrein naar Ede-Wageningen op 31 oktober.
Afbeelding

Gisteren, 28 november, waagde ik mijzelf aan een barre tocht. De eerste DM'90-treinstellen zouden naar Polen getransporteerd worden. De 1829 ging van Amsterdam via Amersfoort, Zwolle en Deventer naar Bad Bentheim met 4 treinstellen. Daar zou een Vectron van Captrain het transport verder richting Polen brengen. Omdat de trein het ommetje via Zwolle maakte, moest ik wel helemaal naar Putten fietsen om er wat van te kunnen zien, dus zo ging ik ingepakt en al op de fiets naar de andere kant van de Veluwe. Gelukkig was ik nog op tijd, en dus kon onder toeziend oog van 5 andere fotografen (voor wie dat al veel vindt, ter vergelijking: in de Houtrakpolder waren ruim 40 man, in de Eempolder een stuk of 30 en bij Diepenveen ook een stuk of 30!) het transport vastgelegd worden. Voor de nummertjesliefhebbers: DM'90-stellen 3429, 3431, 3435 en 3445. Volgende week zaterdag nieuwe ronde, nieuwe kansen ;)
Afbeelding

Hierna ging ik weer richting huis, 30 kilometer tegenwind -0- Wel weer goed voor de conditie :) Ik dank u weer voor uw aandacht _O_
PS. Wie de plaatjes wat groter wil zien kan er op klikken ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door Daniel »

Fraaie plaatjes, vooral die tweede is erg leuk :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door Meltrain »

Eens met Daniel. :Y
Die tweede foto zou best eens een grote kanshebber bij Foto van de Herfst kunnen zijn. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12820
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door Hainje »

Nu niet meer natuurlijk, want de foto is gepubliceerd.
🍉
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door Lijn 45 »

Hij zou het ook mooi doen in de banner. (A)
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door waldo79 »

Die met de DM90: wow. En dat je maar met 5 fotografen stond maakt het plaatje wat unieker dan zo'n locatie waar een meute fotografen op de vierkante meter staat.
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door Gebruikersnaam »

Dank u allen :Y
Hainje schreef: zo 29 nov 2020, 21:12 Nu niet meer natuurlijk, want de foto is gepubliceerd.
Ik heb de voorwaarden 5 keer gelezen, maar zie het niet staan?
waldo79 schreef: zo 29 nov 2020, 23:04 Die met de DM90: wow. En dat je maar met 5 fotografen stond maakt het plaatje wat unieker dan zo'n locatie waar een meute fotografen op de vierkante meter staat.
Voor de beeldvorming: https://flic.kr/p/2kbiZCd :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12820
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door Hainje »

Hmmm, misschien was dat voorheen een eis.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door ArrivaBas »

Een al gepubliceerde foto insturen is niet verboden, maar wel gevoelig voor het ingooien van je eigen glazen. Er is dan zeg maar nogal kans op vooroordelen. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De treinenfoto's van Ruben

Bericht door Gebruikersnaam »

Zal mij een rotzorg wezen wat voor een vooroordelen anderen hebben over mij of mijn foto's :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten