Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Doorgeefluik

Bericht door waldo79 »

Je kunt ook het NS forum hanteren als je geen app hebt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Dat is ook een goede optie ja.

Maar dan moet je daar wel lid van worden (wat ik overigens wel ben).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Dus wat is dan het/je probleem? :roll: :lol:

en anders:
https://www.ns.nl/klantenservice
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Ja dat kan ook nog. De klantenservice heeft wel een groot aantal moderne vormen van communicatie, maar de mogelijkheid om een mailtje (mailadres) te sturen ontbreekt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Want je hebt geen telefoon en geen internet? :roll: :|
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Beide heb ik wel. Maar een algemeen email adres is op de site niet te vinden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

En waarom heb je die nodig om ze te bellen of via de chatoptie op de site contact met ze op te nemen?

Maar ik geef wel toe dat de NS verder natuurlijk een kudtbedrijf is: Je kunt er contant, met pin, creditcard, Ideal, en misschien zelfs Paypal en VVV-bonnen betalen, maar mn Hongaarse Forinten wilden ze laatst niet aannemen :evil:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10534
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

SCHANDE!!! Hoe moet Krisztina nou d'r treinkaartje betalen?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3461
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Doorgeefluik

Bericht door Tom024 »

3657 is met een losae ICM-3 niet echt corona-proof. Te kort dus.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Staat gepland met een vier, uitgevoerd met een drie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Liège-Saint-Lambert wordt op de TBP's (in Mt) aangegeven als Liège-Saint. Dat lijkt me niet de bedoeling?
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Nog even een foto ter verduidelijking gemaakt:
Afbeelding

Verder: de lift van spoor 5/6 naar de passerelle te Mt meldt boven "Niveau 1, uitgang links". Maar als ik met mijn neus richting het bedieningspaneel sta is de uitgang rechts. Beneden meldt hij volgens mij hetzelfde, maar dan nog met toevoeging spoor 6 rechts, 5 links, b voor, a achter. Die toevoegingen kloppen wel.
Nummer in de lift is Möh.Nr. 31820022. Ik kon geen LIF....-nummer ontdekken.
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

umbusko schreef: ma 02 mar 2020, 11:09
umbusko op 14 januari schreef:Paaltje C5 in Rm (spoor 3b, eerste paaltje van het eerste overstapmeubel dat je tegenkomt) heeft last van het vlekkenvirus: tijdens het in- of uitchecken is er een grote ronde zwarte vlek op het scherm, die in normale toestand echter niet zichtbaar is.
Ik weet niet of dit nog niet opgepakt is of dat het probleem weer terug is (aangezien het later gemelde paaltje C17 wel al vervangen is), maar dit paaltje heeft nog altijd dezelfde kwaal.
Paaltje C5 kent dit probleem wederom of nog steeds!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

umbusko schreef: ma 07 sep 2020, 21:00
Verder: de lift van spoor 5/6 naar de passerelle te Mt meldt boven "Niveau 1, uitgang links". Maar als ik met mijn neus richting het bedieningspaneel sta is de uitgang rechts.
Ik neem toch aan dat de meeste mensen met hun neus richting de deur staan, als ze de lift uitwillen. Al zit in dat geval geloof ik zowel links als rechts een uitgang.
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Lift in, kwartslag draaien naar rechts, paneel bedienen, weer een kwartslag draaien naar rechts, lift uit door dezelfde deur. Links geldt dus alleen als je met je rug naar het bedieningspaneel staat. Maar dat lijkt me een beetje raar. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Slechtzienden krijgen zover ik weet de instructie om met hun neus richting het bedieningspaneel te blijven staan, zeker bij liften die deuren aan meer dan een kant hebben (en als je dat niet kan zien weet je het een eerste keer niet). Dan helpt het natuurlijk niet als er een verkeerde uitstaprichting wordt omgeroepen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Ik gok dat de meeste mensen nog wel weer snappen dat ze eerst door de enige deur die in de lift zit de lift uit moeten, en dat de links/rechts betrekking heeft op daarna...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Het lijkt mij toch vrij duidelijk. Als er "uitgang links" wordt omgeroepen, hoort de uitgang kijkend naar het bedieningspaneel links te openen. Als er "Spoor 1 links" wordt omgeroepen, dan moet je nadat je uit de lift bent naar links voor spoor 1. Gokken is niet nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Aking schreef: ma 07 sep 2020, 22:47 Ik gok dat de meeste mensen nog wel weer snappen dat ze eerst door de enige deur die in de lift zit de lift uit moeten, en dat de links/rechts betrekking heeft op daarna...
Dat werd duidelijk niet bedoeld, want ook beneden (op het perron) was die omroep er. En daar is geen uitgang (voor reguliere reizigers), behalve dus de uitgang van de lift. Dus inderdaad, wat Suus zegt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Paaltje doorgegeven, Luik nagevraagd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

En de lift? :P
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Uiteraard ook.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

umbusko schreef: ma 07 sep 2020, 18:02 Liège-Saint-Lambert wordt op de TBP's (in Mt) aangegeven als Liège-Saint. Dat lijkt me niet de bedoeling?
Is dat niet doordat de TBP's maar een beperkt aantal letters per station (kunnen) tonen? Wel meer stations hebben rare afkortingen en soms wordt zelfs de plaatsnaam weggelaten (zoals bij Lombardijen en Kersenboogerd).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Voor leuk kan met ook nog liege-st-lambert nemen dat past in ieder geval en in de meeste landen is het gebruikelijk om dat woord te verkorten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Geert »

Meltrain schreef: di 08 sep 2020, 17:30
umbusko schreef: ma 07 sep 2020, 18:02 Liège-Saint-Lambert wordt op de TBP's (in Mt) aangegeven als Liège-Saint. Dat lijkt me niet de bedoeling?
Is dat niet doordat de TBP's maar een beperkt aantal letters per station (kunnen) tonen? Wel meer stations hebben rare afkortingen en soms wordt zelfs de plaatsnaam weggelaten (zoals bij Lombardijen en Kersenboogerd).
Ze kunnen ook prima de lange naam tonen, maar dan passen er minder stations op het bord. InfoPlus heeft voor Liège-Saint-Lambert als lange naam in het systeem staan, maar de middellange naam is inderdaad Liège-Saint (en de korte naam is dan weer Liège-St-L, heel consequent was men niet).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten