Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door teun »

Morgen is er ook nog een hele dag toch? :P
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Suus schreef: vr 04 sep 2020, 19:16 In mijn tijd kregen we de schoolboeken gewoon op school. Het grootste lokaal op school was in de zomer de opslag voor de schoolboeken, en op de eerste of tweede dag kreeg je van de mentor een lijst, ging je naar dat lokaal waar je zelf je boeken inzamelde. De conciërge tekende het af en vervolgens kon je de hele berg naar huis slepen (dat was wel een minpuntje) om te gaan kaften. In elk boek dat terug moest was een tabel voorin gestempeld om je naam en schooljaar in te vullen. En aan het eind van het jaar moest alles weer terug naar school.
Heb ik op het VMBO nog gehad. En wat betreft boeken heb ik een goede HBO opleiding gekozen... Ik heb tot nu toe
In het eerste jaar moest ik 6 boeken bestellen. Nu in het tweede jaar staat er voor dit eerste semester slechts 1 boek op de lijst. Voor het tweede semester staat er ook één boek op de lijst, maar dat is een boek wat al tussen de eerste 6 boeken van het eerste leerjaar zat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Heb in 3 jaar HBO misschien voor 250 euro aan boeken gekocht, en daar heb ik volgens mij best wel veel geluk mee gehad, want als ik zie wat vrienden van me (andere opleiding uiteraard) moeten betalen vind ik dat best wel prijzig (750 euro in het jaar). Moet er wel bij zeggen dat ik pas bestel als een docent zegt dat het nodig is dus ik heb vorig jaar ongeveer de helft niet besteld.
Dit jaar hoef ik ook weer helemaal niks te bestellen dus da’s helemaal prettig eigenlijk, scheelt weer gedoe.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Ik denk dat ik ook wel rond de 250 euro kom, maar dat komt vooral omdat ik voor een heel zacht prijsje 75% van mijn boekenpakket heb over kunnen nemen van een vriendin van me die dezelfde opleiding heeft gedaan. De rest heb ik, op twee of drie boeken na, ook tweedehands gekocht. Als ik alles nieuw via Studystore zou hebben gekocht zou ik ook zo rond de 800 euro kwijt zijn geweest...
ArrivaBas schreef: vr 04 sep 2020, 21:01 Mijn middelbare school stapte een paar jaar terug over naar een externe leverancier. Nu bestel ik mijn boeken altijd bij Studystore. Keuze uit gebruikte boeken met korting, mogelijkheid om boeken terug te laten kopen en nog enkele andere zaken maken dit bedrijf prettig om zaken mee te doen.
Tweedehands vind ik ze ook nog best prijzig daar en terugkopen is nooit een succes geweest met mijn boeken. Of ze betalen je slechts een schijntje voor wat je er nog geen jaar geleden voor hebt betaald, of ze geven helemaal niks want het boek is dan "opeens" te oud... :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Mijn studievereniging heeft voor de verkoop van boeken een eigen boekenplatform, dat werkt eigenlijk best goed. Momenteel volg ik echter een minor (die niet veel voorkomt binnen de studie), en dus was ik dit blok zo'n 100 euro kwijt aan boeken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Nou was ik al bloeddonor, maar toen mijn longarts mij vertelde dat ik Covid-19 gehad had ben ik doorgestuurd naar het antilichamen-plasmadonatieprogramma van Sanquin. Daar ben ik ondertussen toegelaten (ik heb voldoende antilichamen), en dus mag ik nu 1x per week aan de tapmachine op de Uithof. En na een aantal donaties weet ik het zeker: de plasmastoel is dé ideale studieplek: je zit een klein uur, kan niet weg, de koffie en broodjes zijn gratis, én ik heb Eduroam dus kan mijn hoorcolleges kijken. Dit hou ik als wekelijks ritueel voorlopig wel vol. :P
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Ik wil dat ook wel eens proberen, maar ze vinden me een gekke koe bij Sanguin!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Je mag ook niet doneren als je Creutzfeldt-Jakob hebt, dat vind ik nog wel een soort van logisch. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Je zal mij never nooit niet bij Sanquin aantreffen zolang ze niets doen aan hun discriminerende beleid ten opzichte van LHBT-gemeenschap.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef: ma 07 sep 2020, 15:29 Afbeelding
Wat studeer jij eigenlijk? Die afbeelding ziet er wel interessant uit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

De afbeelding was een kaart met stikstofuitstoot in de wereld, ik zit dit semester bij de minor B&O van de USBO.
Suus schreef: ma 07 sep 2020, 17:42 Je zal mij never nooit niet bij Sanquin aantreffen zolang ze niets doen aan hun discriminerende beleid ten opzichte van LHBT-gemeenschap.
Dat is een geldig argument, maar in dat beleid zal niet veel veranderen als je wegblijft en verder stil blijft. Het is gelukkig al lang niet meer zo dat homoseksuele mannen helemaal niet mogen doneren, maar ook ik zou liever zien dat er ruimte wordt gegeven om iedereen die monogame relaties heeft de ruimte te bieden om te doneren, zonder op basis van HIV-risico uitgesloten te worden, ongeacht seksuele voorkeur. Maar uiteindelijk zal dat een politieke keuze zijn, Sanquin is een rechtspersoon met wettelijk taak, de wet hierover wordt in Den Haag bepaald.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Sanquin negeert bij het antistoffenonderzoek de nieuwe afspraken die met de politiek zijn gemaakt over de LHBT-acceptatie, en daarover heb ik al een politicus aangeschreven. Ik zou het fijn vinden als je mij niet probeert te veroordelen op leuningstoelactivisme.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik verwacht dat er wel aanpassingen komen. Er zijn steeds meer testen beschikbaar waarmee je HIV al in een vroeg stadium kan aantonen in je bloed.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Suus schreef: ma 07 sep 2020, 18:11 Ik zou het fijn vinden als je mij niet probeert te veroordelen op leuningstoelactivisme.
Dat probeer ik ook niet te doen, mijn excuses als dat zo overkwam. Feit is echter dat het weigeren van bepaalde groepen altijd met een wetenschappelijke onderbouwing gebeurt, wat dat betreft biedt deze kamerbrief (die dit onderwerp bespreekt) een geldige verklaring: het vragen naar seksueel gedrag ipv preventief weigeren leidt tot een substantieel groter aantal besmette donaties, van ziektes die momenteel eerder besmettelijk zijn dan dat ze opgemerkt kunnen worden door bloedbanken (niet alleen HIV). MSM-contact blijkt een groot medisch risico te zijn, maar dat is een risico dat je kan nemen, met bepaalde voor- en nadelen. Als testen beter worden zal het beleid vanzelf aangepast worden, tot die tijd probeer je je bloed gewoon zo puur mogelijk te hebben, omdat dat voor patiënten belangrijk is. Het weigeren van deze grote groep is een serieus nadeel, maar uit medisch oogpunt (helaas) verdedigbaar.

Feit is dat deze keuze van de bloedvoorziening omtrent het doneren van bloed door homoseksuele mannen geen belemmering gaat vormen voor mijn keuze om plasma te gaan doneren. Ik red er levens mee, nu op een manier die nog meer actueel is dan daarvoor.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Gisteren hebben we onze vakantie geboekt. Volgens de vertaling van Booking.com hebben ze op onze verblijfplaats "Zeer mooie gastheren en absolute netheid". Ik ben benieuwd ;-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Geert »

Suus schreef: ma 07 sep 2020, 18:11 Sanquin negeert bij het antistoffenonderzoek de nieuwe afspraken die met de politiek zijn gemaakt over de LHBT-acceptatie, en daarover heb ik al een politicus aangeschreven. Ik zou het fijn vinden als je mij niet probeert te veroordelen op leuningstoelactivisme.
Thanks Suus.
Mij zul je er ook niet zien maar dan omdat het dus niet mag. Terwijl ik volgens een test redelijk wat antistoffen had die ongetwijfeld nuttig gebruikt hadden kunnen worden :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Wubbo schreef: ma 07 sep 2020, 20:06absolute netheid
Ik zie die zeer mooie gastheren nu continue achter jullie aan hobbelen met desinfectiedoekjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik wil in oktober ook op vakantie maar ik heb eigenlijk geen idee waarheen. Een verre reis staat sowieso buiten kijf, mooie gelegenheid om in de buurt eens wat af te strepen, maar al die nieuwe oranje reisadviezen maken dat ik eigenlijk nog totaal niet iets durf te boeken. Misschien dan toch maar een weekje Terschelling, ook leuk :lol:
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik was net op tijd in Boedapest geloof ik, gelet op de huidige situatie.

Maar gelet op het hele coronagejank zou ik lekker last-minute een Interrail kopen, en in de trein naar je bestemming je accomodatie hosselen. Werkte hier prima 8)
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Ten oosten van Nederland is het allemaal geel (Denemarken/Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk/Tsjechië/Polen. Genoeg keuze dus.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik ga naar Schoorl en naar Zeeland, ook wel prima voor een jaartje :lol:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Een jaar naar Zeeland? :shock: ik moet er niet aan denken! :P
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik heb van mijn zevende tot mijn 18e in Zeeland gewoond , dat heb ik ook overleefd :mrgreen:
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Ik ben nog nooit in Zeeland geweest :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ardan schreef: di 08 sep 2020, 01:56 Ik wil in oktober ook op vakantie maar ik heb eigenlijk geen idee waarheen. Een verre reis staat sowieso buiten kijf, mooie gelegenheid om in de buurt eens wat af te strepen, maar al die nieuwe oranje reisadviezen maken dat ik eigenlijk nog totaal niet iets durf te boeken. Misschien dan toch maar een weekje Terschelling, ook leuk :lol:
Ik kan Zoutelande, Appelscha of Garderen aanbevelen. Als je echt heel exotisch wil doen ga je naar Cadzand-Bad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten