Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
61 vervuld, naar mijn inziens, een goede schakel tussen Station Sloterdijk en de uiterste westelijke rand van Amsterdam. Gebruik hem wel eens als ik geen zin heb om naar het Sloterdijk station te fietsen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Weet iemand toevallig of er voor lijn 369 nieuwe bussen komen of dat er huidige bussen worden ver-R-net?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Krijgen nieuwe CAF-trams een vrij instapregime op lijn 2 en de andere tramlijnen in de stad? Zo niet, waar zit de deur bij de conducteursingang?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Er komen ook één-richting CAF’s met conducteurscabine als ik dit factsheet moet geloven, die komen niet uit de basis bestelling maar uit de optionele bestelling. Aangezien er al 9 besteld zijn uit de optiebestelling, zouden die dan op lijn 2 komen? 9 trams is waarschijnlijk niet voldoende om de hele lijn te exploiteren, maar misschien aangevuld met twee-richting CAF’s zonder conducteur?
https://over.gvb.nl/content/uploads/201 ... NL-DEF.pdf
https://over.gvb.nl/content/uploads/201 ... NL-DEF.pdf
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Er kan natuurlijk ook nog een lopende conducteur komen in de trams die geen conducteursruimte hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat werkt natuurlijk niet in Amsterdam.
Want?
Want in Amsterdam werkt dat natuurlijk niet.
Want?
Want in Amsterdam werkt dat natuurlijk niet.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Misschien een idee om lijn 25 in de daluren te ontkoppelen om een overcapaciteit te voorkomen en nog steeds in hetzelfde interval als tram 5 te rijden? Of is hier al sprake van?
Daarnaast snap ik vanuit de cijfer esthetiek ook niet de keuze voor bus 43, waar bus 46 ook nog vrij is.
Daarnaast snap ik vanuit de cijfer esthetiek ook niet de keuze voor bus 43, waar bus 46 ook nog vrij is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Huh 25% meer capaciteit per tram? Volgens GVB’s eigen factsheet heeft een 15G-tram capaciteit voor 175 reizigers terwijl er in een eenrichtings-Combino 180 mensen passen.Verder zal, om het aantal reizigers goed te faciliteren, in de loop van 2021 het materieel op lijn 2 worden vervangen door het nieuwe 15G materieel. Deze trams bieden circa 25% meer capaciteit per tram dan het huidige materieel. Ook in deze nieuwe trams zal een conducteur aanwezig zijn.
Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Lijn 43 is een knipoog naar de oude Lijn 43 die tussen 2004 en 2011 tussen Centraal Station en Borneo Eiland reed, zij het met een directere route. Volledig in lijn met de adviezen van de commissie dus.GVBeestje schreef:Misschien een idee om lijn 25 in de daluren te ontkoppelen om een overcapaciteit te voorkomen en nog steeds in hetzelfde interval als tram 5 te rijden? Of is hier al sprake van?
Daarnaast snap ik vanuit de cijfer esthetiek ook niet de keuze voor bus 43, waar bus 46 ook nog vrij is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Lijn 46 was tot 2006 een soort versterker van het westelijk deel van lijn 22, maar had dan als eindpunt Sloterdijk. Vanaf 2007 is het lijnnummer 46 in Diemen en de Bijlmermeer gebruikt, eerst als verbinding tussen Noord en Bijlmermeer, in 2012 werd het noordelijk eindpunt het Amstelstation als vervanging van lijn 136. Bij de bezuinigingsronde van december 2013 is de lijn geheel verdwenen. Het lijnnummer 46 heeft dus geen geschiedenis in Zeeburg terwijl lijn 43 dat wel heeft. Daarom ligt dat esthetisch meer voor de hand.
(Overigens was de logica bij het nieuwe busnet van 2006 dat de 4x-lijnen van noord naar zuid opliepen:
41 en 42: KNSM-Eiland
43: Borneo-Eiland
44: Diemen Noord
45: AMC via Bijlmermeer
47: AMC via Holendrecht
49: Weesp
Lijn 40 en 48 waren buitenbeentjes, vooral 48 omdat dat nummer nog uit het "oude tijdperk" kwam. Lijn 46 kwam pas in 2007 weer terug. Zou je het esthetisch echt goed willen doen, dan zou je lijn 66 eigenlijk moeten vernummeren naar 46.)
(Overigens was de logica bij het nieuwe busnet van 2006 dat de 4x-lijnen van noord naar zuid opliepen:
41 en 42: KNSM-Eiland
43: Borneo-Eiland
44: Diemen Noord
45: AMC via Bijlmermeer
47: AMC via Holendrecht
49: Weesp
Lijn 40 en 48 waren buitenbeentjes, vooral 48 omdat dat nummer nog uit het "oude tijdperk" kwam. Lijn 46 kwam pas in 2007 weer terug. Zou je het esthetisch echt goed willen doen, dan zou je lijn 66 eigenlijk moeten vernummeren naar 46.)
Laatst gewijzigd door Suus op za 12 sep 2020, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
In een investeringsdocument hadden ze het over een "servicebalie light" voor de 15G.fred1954 schreef: ↑za 12 sep 2020, 11:51 Er komen ook één-richting CAF’s met conducteurscabine als ik dit factsheet moet geloven, die komen niet uit de basis bestelling maar uit de optionele bestelling. Aangezien er al 9 besteld zijn uit de optiebestelling, zouden die dan op lijn 2 komen? 9 trams is waarschijnlijk niet voldoende om de hele lijn te exploiteren, maar misschien aangevuld met twee-richting CAF’s zonder conducteur?
https://over.gvb.nl/content/uploads/201 ... NL-DEF.pdf
Laatst gewijzigd door n-evo op za 12 sep 2020, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat de geschiedenis van lijn 46 is dat deze lijn overal op kan duiken maar steeds voor een korte periode.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Weer eens wat anders: Reiziger laat roze rookbom in lijn 52 afgaan.
https://www.at5.nl/artikelen/204359/rei ... rdzuidlijn
https://www.at5.nl/artikelen/204359/rei ... rdzuidlijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Wat een rare vorm van een gender reveal party (een kapitalistisch fenomeen waar je zoals verwacht helemaal niets mee op heb).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Weet je zeker dat het geen coming-out party was?
Niet dat het daar minder raar om zou zijn, trouwens...
Niet dat het daar minder raar om zou zijn, trouwens...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Jouw feestje
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Helemaal mee eens!
Van iemand die metroseksueel is?
Maar uh hebben ze de dader al gepakt? hopelijk krijgt die eens een fatsoenlijke straf in plaats van een uurtje straatvegen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Politie komt niet eens ter plaatse, zie nieuwsbericht. Dus niet eens een "ahe, moeilijke jeugd gehad, foei, niet meer doen..."...
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Foei, zo'n politie toch. Terwijl de crimineel uiteraard keurig naast het getroffen voertuig stond te wachten om berispt te worden.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ter compensatie voor de Uithoornlijn. Die is er nog niet in 2021. In de concessie is gewoon meegenomen dat Connexxion de verbinding zou verliezen als deze vertramd zou worden. Dus tja...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
CXX heeft inderdaad in hun Vervoerplan 2O21 in de doorkijk naar 2024 alvast een balletje opgegooid om lijn 369 te mogen exploiteren in ruil voor het verlies van de R-net buslijnen Uithoorn - Amsterdam. Er zullen een aantal CXX chauffeurs teveel zijn en ook een aantal elektrische bussen zullen over zijn als lijn 347/348 hun diensten staken.
CXX exploiteert al lange tijd de Zuidtangent (lijn 300) en zou daarmee ook de Westtangent “in handen” krijgen, vanuit oogpunt van CXX geen rare gedachtengang.
Maar zoals n-evo terecht opmerkt gaat lijn 369 in 2021 rijden en de opening van de Uithoorntram is pas in 2024. Dat is dus geen match. Bovendien is het GVB bij voorbaat tegen, wat op zich ook niet vreemd is.
Desalniettemin is CXX van plan hun zienswijze onder de aandacht te brengen van de VRA.
CXX exploiteert al lange tijd de Zuidtangent (lijn 300) en zou daarmee ook de Westtangent “in handen” krijgen, vanuit oogpunt van CXX geen rare gedachtengang.
Maar zoals n-evo terecht opmerkt gaat lijn 369 in 2021 rijden en de opening van de Uithoorntram is pas in 2024. Dat is dus geen match. Bovendien is het GVB bij voorbaat tegen, wat op zich ook niet vreemd is.
Desalniettemin is CXX van plan hun zienswijze onder de aandacht te brengen van de VRA.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ze kunnen ook het balletje opgooien om beiden zaken door te schuiven naar GVB als dat al niet intern kan. Ze hebben nog 4 jaar om hierop in te spelen. Met aankoop van nieuw materieel en personeelsverloop moet dat geen grote opgave zijn. Dat ze recht hebben op een lijn omdat die toevallig "tangent" in de projectnaam heeft slaat ook nergens op.Er zullen een aantal CXX chauffeurs teveel zijn en ook een aantal elektrische bussen zullen over zijn als lijn 347/348 hun diensten staken.
Laatst gewijzigd door n-evo op zo 13 sep 2020, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het is zeker flinterdun, maar toch gaat CXX het bij de VRA proberen. Ik geef het ook niet zoveel kans, zeker niet met een GVB die niet mee wil werken, maar nooit geschoten is altijd mis, toch?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten