Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Klaasje schreef: vr 11 sep 2020, 22:08 En je hoeft op de fiets maar op een vervelende manier tramrails tegen te komen om je hele leven last te hebben van je knie. Of maar op het verkeerde moment een gewone griep op te lopen om het loodje te leggen. We halen daarom ook niet alle tramrails weg en vaccineren niet het hele land met de griepprik. Ik vind het hele idee dat je zo'n ongrijpbaar virus langdurig goed in de vingers kan houden nogal naiëf. Zeker als je naar de collateral damage gaat kijken.
We leven niet op een eiland zoals Nieuw-Zeeland, dus volledig uitroeien is niet te doen, maar het zoveel mogelijk onder controle houden in dit land terwijl we vrijheden hadden hebben we gekund, het ging in juni en begin juli echt heel goed. Met tramsporen kan je leren hoe je deze veilig oversteekt met de fiets. Voor het tegengaan van een ernstige longziekte weten we ook hoe het moet, alleen is blijkbaar de collectieve wil om er wat aan te doen over een tramrails gestruikeld :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Klaasje schreef: vr 11 sep 2020, 22:08 En je hoeft op de fiets maar op een vervelende manier tramrails tegen te komen om je hele leven last te hebben van je knie. Of maar op het verkeerde moment een gewone griep op te lopen om het loodje te leggen. We halen daarom ook niet alle tramrails weg en vaccineren niet het hele land met de griepprik. Ik vind het hele idee dat je zo'n ongrijpbaar virus langdurig goed in de vingers kan houden nogal naiëf. Zeker als je naar de collateral damage gaat kijken.
Vooral dat laatste inderdaad. Kosten/baten is nogal doorgeslagen, en alles is prima zolang het maar geen corona is. Kankerdiagnoses komen te laat, er zijn flink wat psychische klachten door alle maatregelen, en nou ga je, als het aan bepaalde mensen ligt, dus inderdaad ook maar lekker van je stokje in de trein, want eten/drinken daar moet ook maar VERBOTEN worden :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Z2N schreef: vr 11 sep 2020, 21:06 Frankrijk heeft vanavond 14 nieuwe departementen aangewezen als gebieden waar het coronavirus actief circuleert. De betreffende departementen zijn de Pas-de-Calais, de Maine-et-Loire, de Loire-Atlantique, de Ille-et-Vilaine, de Pyrénées-Atlantiques, Tarn-et-Garonne, de Pyrénées-Orientales, de Aude, de Ain, de Puy-de-Dôme, Loire en de Isère binnen Europees Frankrijk, en daarbuiten Frans-Guyana en Mayotte. Gezien deze toename (momenteel zijn 42 departementen code rood volgens Franse definitie) verwacht ik dat binnenkort het reisadvies van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken voor heel Frankrijk op oranje gaat.
Ik kijk denk ik om de dag even naar deze pagina waar onderaan ook linkjes staan naar de statistieken per departement, en het is echt alsof je een sneltrein op een rotsblok af ziet rijden. Het wordt echt elke dag erger, zelfs als je denkt dat het niet erger kan in departementen als Bouches-du-Rhône waar ze zelfs al op een zevendaags gemiddelde van 200 besmettingen per 100.000 inwoners zitten. Zelfs Amsterdam haalt dat niet in Nederland. Alleen de departementen waar amper iemand woont blijven nog enigszins gespaard.
Aking schreef: vr 11 sep 2020, 22:28
Klaasje schreef: vr 11 sep 2020, 22:08 En je hoeft op de fiets maar op een vervelende manier tramrails tegen te komen om je hele leven last te hebben van je knie. Of maar op het verkeerde moment een gewone griep op te lopen om het loodje te leggen. We halen daarom ook niet alle tramrails weg en vaccineren niet het hele land met de griepprik. Ik vind het hele idee dat je zo'n ongrijpbaar virus langdurig goed in de vingers kan houden nogal naiëf. Zeker als je naar de collateral damage gaat kijken.
Vooral dat laatste inderdaad. Kosten/baten is nogal doorgeslagen, en alles is prima zolang het maar geen corona is. Kankerdiagnoses komen te laat, er zijn flink wat psychische klachten door alle maatregelen, en nou ga je, als het aan bepaalde mensen ligt, dus inderdaad ook maar lekker van je stokje in de trein, want eten/drinken daar moet ook maar VERBOTEN worden :roll:
Ik weet niet waarom ik het het nog probeer, maar ik ga het nog maar een keer uitleggen. De, in Nederland nog relatief beperkte, lockdown eerder dit jaar had achteraf gekeken misschien niet zo zwaar hoeven te zijn als deze is geweest, maar we hadden op dat moment wel ziekenhuizen die volledig volstroomden met ernstig zieken mensen en dat was toch echt een probleem dat bestreden moest worden. Nu zien we dat er wel veel besmettingen zijn, maar de groep die nu besmet raakt bestaat grotendeels uit mensen met een lagere leeftijd (20-55 jaar) dan in het voorjaar. Daardoor is aantal ziekenhuisopnames gelukkig laag, maar daarmee blijft de situatie dat we door wetenschappelijk onderzoek en gewoon door de patiënten die zich nu in het ziekenhuis melden met structurele klachten aan de ademwegen en longen dat ook een relatief mild ziekbed zeer langdurige gevolgen kan hebben wat verborgen. Dus ondanks de niet al te slechte statistieken van de ziekenhuizen blijft de bestrijding een prioriteit. Het is ingewikkeld om een middenweg te vinden tussen de economie stabiel houden en voorkomen dat mensen ziek worden. Veel van die regels die zijn gemaakt hebben (en die je als onprettig ervaart, want dat doe ik ook) zijn door dat evenwicht te zoeken ingewikkeld, onduidelijk en veroorzaken irritatie omdat de interpretatie een probleem is. Mijn voorstel is dan ook: maak de regels simpeler waar dat zonder economische impact kan, dan kan je ze makkelijker opvolgen en is de handhaving ervan ook makkelijk. Het geeft tijdelijk ongemak, maar er wordt door wetenschappers echt hard gewerkt om deze situatie tijdelijk te laten zijn. Tijdelijk eten verbieden in het OV veroorzaakt weinig economische schade maar maakt de interpretatie van de regels wel veel eenvoudiger, waardoor PHS ook niet meer door iemand anders boos wordt aangesproken dat hij zijn boterhammen elders moet gaan eten (want daarmee begon deze discussie en precies dat bericht bleef achter).

Over mentale gezondheid hebben we het eerder gehad. Voor bijna niemand is dit een leuke periode, en als je merkt dat je neerslachtig bent kan je verschillende oplossingen gaan zoeken, in de hoop dat dat het leven beter maakt. Maar met sommige van die oplossingen maak je tegelijkertijd het leven voor veel anderen vervelender.. Als je echt serieuze problemen hebt met je mentale stabiliteit, blijf dan niet alleen maar op dit forum sputteren dat de wereld zo vervelend is geworden maar bel je huisarts. Met hem of haar kan je beter naar een oplossing zoeken dan maar op de maatschappij blijven foeteren dat ze zo vervelend tegen je doen. Want echt niemand heeft aan Sinterklaas een pandemie gevraagd voor in zijn/haar schoen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Suus schreef: vr 11 sep 2020, 23:04Als je echt serieuze problemen hebt met je mentale stabiliteit, blijf dan niet alleen maar op dit forum sputteren dat de wereld zo vervelend is geworden maar bel je huisarts.
De belangrijkste keer dat ik serieus om hulp heb gevraagd (en oké, dat was niet bij de huisarts maar bij andere hulpverleners) resulteerde dat in een TBS dwangverpleging die werd uitgesproken, vind je het heel raar als ik daar dus weinig vertrouwen in heb? :| :lol:
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

ArrivaBas schreef: vr 11 sep 2020, 21:17 Er komt een onderzoek naar het mogelijk grote aandeel vals positieven. Het aandeel vals positieven zou ergens tussen de 16 en 33% kunnen liggen:
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/09/10/ge ... e-a4011600
Prima. Dat begon ik ook te denken bij die stijgende besmetting aantallen.. in relatie tot de mensen die geen klachten vertonen: hoeveel vals positieve testen zouden dat wel niet kunnen zijn?

Mensen die geen klachten hebben.. maar uit een oranje reisgebied komen en vanwege eisen van werkgever 'maar een test doen'.. en dan positief worden getest zonder klachtpatroon. Hoe zeker ben je dan dat de testuitslag de waarheid is? Ik zou het niet vertrouwen.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Aking schreef: vr 11 sep 2020, 22:28Vooral dat laatste inderdaad. Kosten/baten is nogal doorgeslagen, en alles is prima zolang het maar geen corona is. Kankerdiagnoses komen te laat, er zijn flink wat psychische klachten door alle maatregelen, en nou ga je, als het aan bepaalde mensen ligt, dus inderdaad ook maar lekker van je stokje in de trein, want eten/drinken daar moet ook maar VERBOTEN worden :roll:
Dat dus inderdaad.

En als de besmettingen (hoe besmet is besmet als de cycli van de test samples dusdanig vaak herhaald worden tot er een stukje corona-RNA wordt aangetroffen) oplopen ligt het natuurlijk niet aan minder handige beleidskeuzes, maar geven we de bevolking de schuld.

Bizar.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Durashift schreef:
ArrivaBas schreef: vr 11 sep 2020, 21:17 Er komt een onderzoek naar het mogelijk grote aandeel vals positieven. Het aandeel vals positieven zou ergens tussen de 16 en 33% kunnen liggen:
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/09/10/ge ... e-a4011600
Prima. Dat begon ik ook te denken bij die stijgende besmetting aantallen.. in relatie tot de mensen die geen klachten vertonen: hoeveel vals positieve testen zouden dat wel niet kunnen zijn?
In tegenstelling tot wat het NRC beweert bijna geen, want er wordt in labs dubbel getest waardoor de zekerheid van een coronabesmetting zo’n 97% is. Bij 1400 besmettingen moeten er dan 42 personen “overbodig” in quarantaine. Dat is vervelend voor die mensen maar voor de volksgezondheid is iets te veel mensen in quarantaine hebben beter dan te weinig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Mits je de getroffen groepen zou compenseren ben ik het met je eens. Alleen dat is al een punt waar het in de Nederlandse maatschappij vals gaat momenteel :lol:

Overigens zouden we momenteel best eens de percentages van het aantal zwaar getroffen mensen door corona erbij mogen pakken. Dat ligt rond 1,5 procent ziekenhuisbezoek, 0,35 procent IC en 0,175 procent sterfte. En als we daar eens de cijfers met andere doodsoorzaken gaan leggen. Ja kut dat er dan mensen aan corona sterven, maar ook het verkeer rijdt nog, en mensen vallen ook nog letterlijk en figuurlijk dood neer door hartfalen, ongelukken en uitstootgassen. Daarnaast is een groot deel van de stervende mensen in de categorie wat normaal door de hitte en de griep sterft en laat je de rest van de samenleving maar geestelijk dood gaan onder het mom van moeten ze maar hulp zoeken. Je zou bijna van coronaegoisme gaan spreken..

Cijfers overigens uit deze presentatie

https://www.tweedekamer.nl/debat_en_ver ... 2020A03409
Hier overigens de presentatie van augustus
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Sorry Jef400, maar ook jij snapt het niet. Mensen die in het ziekenhuis terecht komen zijn echt maar het topje van de ijsberg. Een flinke groep mensen die besmet raken komen niet in het ziekenhuis terecht, maar hebben nog wel maandenlang klachten door de ziekte. Bij een onderzoek in Groot-Brittannië had van een groep van 4 miljoen besmette personen zo'n 5% na twee maanden nog steeds ademweggerelateerde klachten. Moet je voorstellen dat als we het virus vrij laten razen in Nederland, dat daar dan 850.000 mensen ademweggerelateerde klachten overhouden. Om al die mensen te behandelen moet je een paar megaziekenhuizen neerzetten die alleen maar longartsen hebben. Dat is volstrekt onhaalbaar, onbetaalbaar en onbeheersbaar, want we willen ook gezondheidszorg voor kankerpatiënten, voor mensen met mentale stoornissen etc.

Conclusie: Het aantal besmettingen met het coronavirus moet zo lang mogelijk zo laag mogelijk blijven totdat er een vaccinatietraject gestart kan worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Volgens mij snapt Jef400 het juist heel goed.

Ik had ook al een voorstel gelezen voor een spoedwet met een verbod op keukentrapjes. Schokkend hoeveel mensen er overlijden na een val van een keukentrapje.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Nee Suus

Jij bent hier de gene die er geen kut van snapt. Allereerst lopen er in Nederland zonder corona al zo'n 1 miljoen astmapatiënten rond. Dat is al zo'n 5,9 procent van de samenleving. Daar komt nu tijdelijk een percentage bij. Ja, maar die zijn a niet eeuwigdurend, b een kleiner deel dan de aanzienlijke groep die het al heeft. Buiten het feit dat als je die tenten neer kan zetten je best een paar miljard van de steunpakketten die je nu aan de economie uitgeeft in die zorg kan steken. Dat geld ben je anders toch al kwijt in de huidige situatie van de lockdown, buiten de genoemde andersoortige gezondheidsrisico's.

Ik denk dat de oplossing is de risicogroepen in een lockdown te stoppen. Dat je alleen bij de risicogroepen kan komen als je een negatieve coronatest hebt, en dat je tot die tijd in een coronasluis zit. Daar spaar je waarschijnlijk al een hoop doden en ernstig zieken mee uit, en voor de rest, ja vervelend dat je tijdelijk ziek bent (ben ik ook, ik heb ook nog steeds periodes van kortademigheid), maar op deze manier levert het andersoortige schade op. Zit je ook op duizenden overbodige doden, en zit je met een samenleving die steeds meer gespannen komt te staan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Alle soorten vallen, keukentrapje of tramsporen, hebben een overlijdensrisico van 1 op 4900 (Bron: Bosatlas van de Veiligheid). Dat zijn voor Nederland circa 3500 doden per jaar. Daar heeft het virus in een half jaar volgens de officiële cijfers al bijna het dubbele van gehaald. En dan hebben we dus nog de chronisch zieken die we aan corona overhouden. Ik weet wel wat problematischer is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Jef400 schreef: za 12 sep 2020, 11:55Ik denk dat de oplossing is de risicogroepen in een lockdown te stoppen. Dat je alleen bij de risicogroepen kan komen als je een negatieve coronatest hebt, en dat je tot die tijd in een coronasluis zit. Daar spaar je waarschijnlijk al een hoop doden en ernstig zieken mee uit, en voor de rest, ja vervelend dat je tijdelijk ziek bent (ben ik ook, ik heb ook nog steeds periodes van kortademigheid), maar op deze manier levert het andersoortige schade op. Zit je ook op duizenden overbodige doden, en zit je met een samenleving die steeds meer gespannen komt te staan.
Gefeliciteerd, je stelt nu voor dat jij totdat de grootschalige vaccinatiecampagne kan starten niet meer naar buiten mag, niet meer naar de supermarkt, geen contact meer met familie, vrienden, collega's, medestudenten etc. Je moet binnen blijven, hooguit nog je in tuin of balkon buiten komen en dat is het dan. Met een beetje geluk hoef je maar twee jaar opgesloten te worden van de samenleving.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Ja, gefeliciteerd dat je even niet navraagt hoe zo'n lockdown eruit ziet en gelijk je eigen conclusies trekt. Maar ja, gezien je eerdere reacties hier had ik ook weinig anders hoeven verwachten.
Spoiler: show
En houd alsjeblieft op met je gemoraliseer hier, je begint zelfs het redelijke deel van dit forum te irriteren.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

PHS schreef: za 12 sep 2020, 11:59
Suus schreef: za 12 sep 2020, 11:29Bij een onderzoek in Groot-Brittannië had van een groep van 4 miljoen besmette personen zo'n 5% na twee maanden nog steeds ademweggerelateerde klachten.
Dit klopt niet: het gaat om de COVID Symptom Study. De app was toen NOS op 3 dat artikel schreef vier miljoen keer gedownload, uiteraard telt het VK geen vier miljoen besmettingen.
Dan is het aantal mensen met langdurige klachten dus nog veel hoger dan 5%! Dankjewel voor deze correctie, die mijn optiek dat er echt iets aan de besmettingen gedaan moet worden alleen maar versterkt.
PHS schreef: za 12 sep 2020, 11:59
Suus schreef: za 12 sep 2020, 11:29 5% na twee maanden nog steeds ademweggerelateerde klachten. Moet je voorstellen dat als we het virus vrij laten razen in Nederland, dat daar dan 850.000 mensen ademweggerelateerde klachten overhouden [...]
Conclusie: Het aantal besmettingen met het coronavirus moet zo lang mogelijk zo laag mogelijk blijven totdat er een vaccinatietraject gestart kan worden.
Je denkt te zwart-wit: het is niet zo dat we óf heel Nederland laten besmetten, óf dat we zo min mogelijk besmettingen willen. Op dit moment wordt er in Nederland ingezet op mogelijkheid nr. 3: gecontroleerde verspreiding van het virus. We staan het toe dat een klein aantal mensen besmet raakt, zodat we in relatieve vrijheid kunnen leven totdat er een vaccin is. Dat je doembeelden schetst van een situatie van ongecontroleerde verspreiding zegt niets over de (on)wenselijkheid van het huidige Nederlandse beleid.

En los daarvan klopt je stelling dat bij een ongecontroleerde verspreiding 850.000 mensen klachten zouden houden ook niet, je houdt bijvoorbeeld geen rekening met groepsimmuniteit, met kinderen, met mensen bij wie de ziekte asymptomatisch verloopt en zich dus niet laten testen...
Hebben we gecontroleerde verspreiding als we van 70% van de besmettingen niet weten hoe ze zijn ontstaan? Ik durf het erg te betwijfelen.

En die 850.000 is 5% van 17.000.000. Dan heb ik dus voor het gemak nog 300.000 Nederlanders niet meegerekend. En je hebt net verklaard dat ik een te laag percentage gebruikte. Oeioeioei.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Jef400 schreef: za 12 sep 2020, 12:02
Spoiler: show
En houd alsjeblieft op met je gemoraliseer hier, je begint zelfs het redelijke deel van dit forum te irriteren.
Welk deel van het forum is precies het redelijke deel?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Ga vooral door Suus!! *O*
🍉
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Ik zie leden als Durashift, Klaasje en Z2N toch wel als een groep die ik wat serieuzer neem dan een Aking bijvoorbeeld.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

PHS schreef: za 12 sep 2020, 11:59 En los daarvan klopt je stelling dat bij een ongecontroleerde verspreiding 850.000 mensen klachten zouden houden ook niet, je houdt bijvoorbeeld geen rekening met groepsimmuniteit, met kinderen, met mensen bij wie de ziekte asymptomatisch verloopt en zich dus niet laten testen...
Er zijn natuurlijk ook betere behandelmethoden dan in maart/april voor mensen die wel klachten ontwikkelen waardoor de effecten veel minder ernstig zijn. Dit soort aantallen gaan we dus nooit halen. En uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat ergens tussen de 20 en de 50 % van de bevolking überhaupt al "immuun" was voor het virus voordat we ermee kennis konden maken. Het virus lijkt immers op corona-verkoudheidsvirussen waardoor het immuunsysteem bij deze mensen reeds was voorbereid. Nu is immuun een vaag begrip voor iets wat zich in de luchtwegen ontwikkelt maar het helpt onder de streep allemaal om beheersbaar te zijn.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

.
Laatst gewijzigd door Hainje op za 12 sep 2020, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Jef400 schreef: za 12 sep 2020, 12:08 Ik zie leden als Durashift, Klaasje en Z2N toch wel als een groep die ik wat serieuzer neem dan een Aking bijvoorbeeld.
Aha. Je bedoelt dus dat je denkt dat forummers die jij wat serieuzer neemt zich aan Suus ergeren, en dat jij Suus uit naam van Durashift, Klaasje en Z2N moet vragen je niet te irriteren door haar standpunt hier toe te lichten. Goed punt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

trolly schreef:
Jef400 schreef: za 12 sep 2020, 12:02
Spoiler: show
En houd alsjeblieft op met je gemoraliseer hier, je begint zelfs het redelijke deel van dit forum te irriteren.
Welk deel van het forum is precies het redelijke deel?
Niet ik in ieder geval, vind alleen de discussie vervelend worden. We zitten met zijn alle in deze crisis, dus ga niet zeuren over 1,5 meter dit en mondkapjes dat. Dit is serieus waarom ik echt letterlijk Coronamoe wordt en mijzelf ondertussen al lang in mijn handen moet knijpen wil ik niet een ontzettende upper-cut verkopen aan degene die zich er niet meer aanhoudt, Regels zijn Regels! Daar hou je je aan!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Waarom hebben de GGD’s überhaupt een ruim testbeleid en BCO opgetuigd als we niet naar een situatie van indamming of beheerste verspreiding willen?

Testen lukt met een beetje moeite nu binnen 72 uur, een uitslag is er met nog meer geluk na 48 uur en dan moet de BCO nog starten. En ondertussen gaat 95% van de mensen met klachten nog naar de supermarkt. Maar nee hoor, er is geen beleid van onbeheerste verspreiding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten