Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door Mikos »

Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Poging 2 van de lente-wedstrijd. Alle ingestuurde foto's zijn verloren gegaan in het zwarte gat van OVNL, dus u krijgt opnieuw de kans deze in te sturen. Insturen kan tot en met aanstaande woensdag 09 september 2020, 12.00 uur.

Hoe werkt het?
Iedereen met een account op dit forum mag een foto van eigen hand insturen die is gemaakt in de lenteperiode van 01 maart 2020 tot en met 31 mei 2020. Nadat de inzendtermijn is geëindigd, zullen alle foto’s in één keer aan de jury worden voorgelegd. Deze jury bestaat uit iedereen op dit forum. Iedereen mag zijn of haar stem uitbrengen op één foto die volgens jou het mooist is. Na de stemronde zal blijken welke foto er gewonnen heeft. Deze foto gaat door naar de finaleronde aan het einde van het jaar. Foto’s insturen kan tot en met woensdag 09 september 2020, 12.00 uur.

Afbeelding
De foto met de meeste stemmen tijdens de wedstrijd 'Foto van het Jaar 2019', van Gebruikersnaam.

Wat valt er te winnen?
Net als voorgaande jaren draait het uiteraard om de roem; de winnende foto is volgens de meerderheid van de stemmers de mooiste foto van de afgelopen winter en dingt bovendien mee naar de eretitel 'Foto van het Jaar 2020'. Daarnaast is er een klein prijzenpakket waarvan we de inhoud nog even voor ons houden.

Hoe doe ik mee?
Je mag de foto uitkiezen die je in de lenteperiode van 01 maart 2020 tot en met 31 mei 2020 hebt gemaakt, waarvan jij denkt dat het de mooiste is die je hebt gemaakt in die periode. Vervolgens upload je die foto zelf naar een willekeurige host (denk aan Flickr of IMGurl).
Stuur de link van de foto per Persoonlijk Bericht aan Mikos.
Voeg aan het Persoonlijk Bericht het volgende toe:
- Titel van de foto,
- Datum waarop de foto genomen is,
- Locatie van de foto,
Optioneel is een Toelichting op de foto, die zal geplaatst worden onder je foto tijdens de stemronde.
Als de foto bewerkt is, dien je te melden wat je hebt bewerkt.
Al deze foto’s en gegevens worden door Mikos gepubliceerd zodra de stemronde opent. Foto’s insturen kan tot en met woensdag 09 september 2020, 12.00 uur.

Wat zijn de voorwaarden?
  • Foto's moeten met Rails (trein, metro, tram), Openbaar Vervoer (bus of anderszins OV) of OV-Infrastructuur (stationsgebouwen, busstations, enzovoorts) te maken hebben.
  • De foto die je instuurt, moet je zelf gemaakt hebben.
  • De foto moet gemaakt zijn in de lenteperiode van 01 maart 2020 tot en met 31 mei 2020.
  • De foto dient geüpload te zijn bij een willekeurige host en per Persoonlijk Bericht aan Mikos gestuurd te worden vóór 09 september 2020. Direct in het topic plaatsen van de inzending leidt tot uitsluiting van de wedstrijd.
  • Voeg aan het Persoonlijk Bericht het volgende toe:
    - Titel van de foto,
    - Datum waarop de foto genomen is,
    - Locatie van de foto,
    Optioneel is een Toelichting op de foto, die zal geplaatst worden onder je foto tijdens de stemronde.
    Als de foto bewerkt is, dien je te melden wat je hebt bewerkt.
  • Na het sluiten van de inzendtermijn, zal de stemronde worden geopend. Na het sluiten van de stemtermijn zal de winnaar van de voorronde Lente bekend worden gemaakt.
  • De ingezonden foto's worden zichtbaar gemaakt in dit topic zodra de inschrijvingsronde afgelopen is.
  • In het geval bovenstaande punten niet toereikend zijn, beslist de organisatie (Mikos) over toevoeging of wijziging van de voorwaarden.
Ik wens u allen veel succes!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door Mikos »

Foto's kunnen tot uiterlijk woensdagmiddag 09 september, 12.00 uur worden ingezonden. Heb je je foto nog niet ingestuurd? Doe dat dan vooral voor die tijd!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door Mikos »

Foto van het Jaar 2020 [Lente] - Stemronde

Onverwacht veel foto’s zijn ingestuurd voor deze lenteronde! Er zijn maar liefst 9 inzendingen waarop u deze keer kunt stemmen. Welke foto heeft jouw voorkeur? Stemmen kan tot en met aanstaande zaterdag 12 september, 12.00 uur.

Stemmen kan hier: https://nl.surveymonkey.com/r/FXJCKZH

Ik wens je veel succes met je keuze!

1.
Afbeelding
Trolleystad Arnhem
Datum: 11 maart 2020
Locatie: Arnhem Centraal
Bewerkt: Een rand weggesneden, en het contrast vergroot.
Omschrijving: Vanaf de luifel aan de voorzijde van Arnhem Centraal kijk je uit op de trolleybussen. Niet alleen de vele aankomende en vertrekkende trolleybussen zijn te zien, vanaf hier zie je ook de techniek achter dit in Nederland unieke OV.

2.
Afbeelding
Sprinter op het spoor
Datum: 25 maart 2020
Locatie: Net buiten Almere
Bewerkt: Nee
Omschrijving: Een SNG heeft enkele minuten geleden de Oostvaardersplassen achter zich gelaten en nadert Almere.

3.
Afbeelding
Metro boven het water
Datum: 29 mei 2020
Locatie: Zuiderpark in Rotterdam
Bewerkt: Nee
Omschrijving: Op een mooie avond in mei rijdt een metro boven de vijver in het Zuiderpark.

4.
Afbeelding
Een korte pauze
Datum: 24 April
Locatie: Bushalte Ravensgat, Bakel
Omschrijvng: De beste (en eigenlijk ook makkelijkste) foto's maak ik van voertuigen meestal wanneer ze stilstaan. In het geval van de bus gebeurt dat vooral op de eindpunten, vaak bij een groot knooppunt met andere lijnen, of bij een treinstation. Het liefst neem ik mijn busfoto's echter op een plek die juist voor die lijn karakteristiek is, en niet een generiek busstation dat door een dozijn of meer lijnen bediend wordt. Bij deze foto had ik dan ook erg veel geluk: De chauffeur moeten hebben opgemerkt dat de bus enkele minuten op de dienstregeling vooruitliep, en besloot daartoe even kort te pauzeren in de net vernieuwde haltehaven bij het Ravensgat, halverwege Bakel en Helmond. Dat gaf mij genoeg tijd om deze foto zorgvuldig te kunnen maken, in een boerengehucht dat écht bij de lijn past.

5.
Afbeelding
Gouden uurtje langs de Maas
Datum: 28 maart 2020
Locatie: Boompjes, Rotterdam
Bewerkt: Nee
Omschrijving: Door werkzaamheden reed buslijn 32 van de RET tijdens het laatste weekend van maart een omleiding over o.a. de Boompjes en rijdt dan langs de Nieuwe Maas. Daardoor was hier tijdens het gouden uurtje na zonsopkomst op deze erg rustige zaterdagochtend, deze elektrische Citea als lijn 32 naar Station Zuid te zien.

6.
Afbeelding
Een landelijk stadsplaatje
Datum: 27 mei 2020
Locatie: Wieldrechtse Zeedijk, Dordrecht
Omschrijving: Bij fervente treinliefhebbers is dit plekje bekend. De Wieldrechtse Zeedijk in Dordrecht is een locatie die ondanks de vrij landelijke aanblik binnen de stadsgrens van Dordrecht valt. Tijdens een van de droogste perioden van het jaar kon ik bij deze overweg een tweetal FLIRT's vastleggen op weg naar Arnhem Centraal.
Bewerkt: Deze foto heeft geen nabewerking gehad.

7.
Afbeelding
Laatste loodjes
Datum: 23 mei 2020
Locatie: Nieuwegein, Zuilenstein
Omschrijving: Terwijl Nederland zich in, wat later bleek, de laatste loodjes van de intelligente lockdown bevond waren in Nieuwegein en IJsselstein ook een aantal voertuigen met hun laatste loodjes bezig: diverse verbouwingen en moderniseringen later kwam er met een respectabele leeftijd van 37 jaar een einde aan de inzet van de SIG-trams op de tramlijnen in Nieuwegein en IJsselstein.
Een week voor de laatste dag waarop de trams ingezet zouden worden werd zodoende toch nog maar even een vlug bezoekje aan Nieuwegein en IJsselstein gebracht. Onder andere tramstel 5019 passeerde, gekoppeld met een soortgenoot, de fotograaf in de scherpe bocht vanaf de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal naar halte Zuilenstein.
Bewerking: Schaduw/hooglicht gecorrigeerd

8.
Afbeelding
Reussbrücke Bremgarten
Datum: 6 maart 2020
Locatie: Bremgarten, Zwitserland
Omschrijving: De brug over de Reuss is een markant punt aan de Bremgarten-Dietikon-Bahn. Over de brug rijden twee treinstellen, gebouwd door Stadler, type Diamant (Dynamischer, innovativer, attraktiver, moderner und agiler Nahverkehrstriebzug).

9.
Afbeelding
Leeg spiegelbeeld
Datum: 30 mei 2020
Locatie: Den Haag Mariahoeve
Omschrijving: Het Coronavirus woedt door het land, reizigers blijven massaal weg uit de treinen. Het is zo stil dat zelfs het spiegelbeeld in de ruit van een SNG geen reizigers kan ontwaren.

Stemmen
Stemmen gaat zoals altijd via een externe website, waar je je stem eenmalig op één foto uit kunt brengen. Stemmen kan tot en met aanstaande zaterdag 12 september, 12.00 uur.

Uw stem uitbrengen kan hier: https://nl.surveymonkey.com/r/FXJCKZH

Ik wens je veel succes met je keuze!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door Mikos »

Foto van het Jaar 2020 [Lente] - De uitslag

Er is weer volop gestemd en er is een duidelijke winnaar, kijkt u mee naar de grafiek?

Afbeelding
Er is 36 keer gestemd deze ronde en u was een beetje verdeeld. In procenten ziet het er zo uit:

Afbeelding

Daarmee is er een duidelijke winnaar van de Lenteronde, met liefst 15 van de 36 stemmen en daarmee 41% is dat Gouden uurtje langs de Maas van mb90, gefeliciteerd! Je dingt mee naar de hoofdprijs aan het einde van het jaar.

Niet gewonnen? Niet getreurd! We gaan meteen door met de Foto van het Jaar 2020 Zomerronde!

Hieronder nog alle namen en foto's bij elkaar:
Trolleystad Arnhem, van PHS.
Sprinter op het spoor, van Milco.
Metro boven het water, van Meltrain.
Een korte pauze, van teun.
Gouden uurtje langs de Maas, van mb90.
Een landelijk stadsplaatje, van Arrivabas.
Laatste loodjes, van Daniel.
Reussbrücke Bremgarten, van reisthijs.
Leeg spiegelbeeld, van Mikos.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door Meltrain »

Gefeliciteerd mb90. Het was qua licht en achtergrond absoluut de mooiste foto.
Zelf heb ik echter op Reussbrücke Bremgarten gestemd, omdat ik de oude gebouwen en de brug zo mooi vind.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door ZO6176 »

Ik heb getwijfeld tussen de foto van de winnaar en de foto van meltrain. Ik heb gekozen voor meltrain. De reden: de hijskranen stoorden mij. Klinkt misschien absurd maar dat was de reden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door Daniel »

Die twijfel was er bij mij ook, maar dan tussen de winnaar en de Reussbrücke Bremgarten. Die laatste was toch net wat meer het perfecte plaatje, vandaar dat die uiteindelijk m'n stem kreeg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door umbusko »

Ik ben helemaal vergeten te stemmen :oops: , maar kan me zeker vinden in de winnaar!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door Suus »

Ik had hetzelfde als Umbusko. Foto’s bekeken, wist het nog niet zeker, stemming alweer gesloten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door ODRAIL »

Hier nog iemand die vergeten is te stemmen ... maar wel een terechte winnaar :P .
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door Hainje »

We HeBbEn NiEt GeNoEg TiJd GeHaD1!1!
wIJ eIsEn MeEr TiJd!1!
WiJ hEbBeN rEcHtEn!1!1!

*laat zichzelf uit*
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door ODRAIL »

Het zou handig zijn als er meer tijd gegeven wordt om te kunnen stemmen. Minder dan een week is niet acceptabel.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door Mikos »

Wat een onzin, in de registraties kan ik zien wanneer er wordt gestemd, dat is bij alle wedstrijden tot nu toe nagenoeg hetzelfde: de dag dat de stemlink wordt geplaatst wordt er het meeste gereageerd, daarna kakt het in, variërend van een handjevol tot geen stemmen, tot ik een herinnering plaats, want dan is er ineens een kleine opleving. De stemperiode kun je oprekken naar 3 weken als je wilt, het resultaat blijft hetzelfde.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door Hendrik »

Ik wil me helemaal niet met jouw 'spelregels' bemoeien, maar een herinnering is wat mij betreft wel fijn! (En ja, ook ik had de stemronde gemist...)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door Mikos »

Normaal plaats ik die ook wel, in dit geval liep het even anders.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door Aking »

SKANDE! :evil:
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door Post »

KM46 schreef: ma 14 sep 2020, 12:06 Het zou handig zijn als er meer tijd gegeven wordt om te kunnen stemmen. Minder dan een week is niet acceptabel.
Dan maak je er bij jouw foto wedstrijd een maand van, of nog beter 5 jaar.

Ik kan mij goed vinden in de winnaar, al heb ik zelf op een andere foto gestemd.

En Mikos bedankt dat je dit toch iedere keer organiseert, ondanks al het commentaar.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door Meltrain »

Dan ben ik wel benieuwd wie die 15 mensen zijn die wel op mb90 hebben gestemd, want die hebben in dit topic nog niet gereageerd. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door mb90 »

In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor de felicitaties en diegenen die dan wel op mijn foto gestemd heeft ook bedanken voor de stemmen. 8-)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door Karl »

KM46 schreef: ma 14 sep 2020, 12:06 Minder dan een week is niet acceptabel.
Wat een uitspraak. Dit komt nogal sterk aangezet over zo vanaf de zijlijn. Het is een spelletje, Mikos organiseert dit ook maar in z'n vrije tijd. Het leeuwendeel van de leden is meerdere keren per week online dus wat er nou verandert bij het open houden van een periode langer dan een week...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door Suus »

De herinnering was fijn geweest, maar ik ga ook niet mee in de eis van KM46.

Bij de zomerfoto heb ik wel voor de zekerheid meteen maar gestemd ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door reisthijs »

Leuk te horen dat mijn foto bij een aantal van jullie in de smaak viel. 8)
Opvallend dat de drie foto's met veel water hier de meeste stemmen kregen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Foto van het Jaar 2020 [Lente]

Bericht door Aking »

Karl schreef: di 15 sep 2020, 22:37 dus wat er nou verandert bij het open houden van een periode langer dan een week...
Dat de KM d'r mee kan leven?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten