Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Z2N schreef: di 15 sep 2020, 20:54 Dat was de bedoeling van de bubbel natuurlijk: een samenleving volledig gescheiden houden van de normale samenleving (..)
Ja.. maar mijn punt is: de testprocedure heeft toch altijd een bepaalde foutmarge.. door Suus een pagina eerder al genoemd: 1 tot 2 procent..
Nu waren er de vorige week in de Tour maar 4 besmettingen ofzo... dus ook al lager dan het foutpercentage..

Ik vind het raar. Die bubbel kan niet 100% waterdicht zijn..
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De bubbel is zeker niet waterdicht, maar de kans op besmetting is zodanig veel kleiner door de genomen maatregelen dat het aantal besmette mensen binnen de bubbel veel kleiner zal zijn dan daarbuiten. De positief geteste personen worden bovendien onderworpen aan een hertest, waardoor de foutmarge kleiner wordt.
Jonkervoort schreef: di 15 sep 2020, 21:35 Maar hospiteren is doorgaans geen eenmalig proces. Je moet zo op 20 verschillende plekken langsgaan voor je ergens zit. Dus lang niet alle studenten hebben aan het begin van het collegejaar hun plekje gevonden. Iets met tekort aan woonruimte enzo :roll:
Of aan het begin van het tweede jaar (Yay, woningnood). :P
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

^^^ dat idee had ik al, hertesten van 'besmette' personen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Gekko123 »

Suus schreef: di 15 sep 2020, 17:14 Gaat wel opeens hard met de opnames op de intensive care mensen, tien erbij vandaag :shock:

Hospiteeravonden blijken soms clusters van 200 besmettingen op te leveren, vooral in Delft is de situatie ernstig, ook omdat de GGD Haaglanden geen contactonderzoek meer kan houden door teveel besmettingen...
Waar haal je dat vandaan? Van wat ik heb kunnen vinden zijn er vandaag (15 september) in totaal 24 mensen opgenomen in het ziekenhuis met COVID-19.
De IC's zijn rustiger geworden vandaag (dinsdag 15 september) aldus LCPS (10 mensen minder opgenomen op IC met COVID-19 over het hele land bekeken). En stichting NICE heeft het over 3 IC-opnames vandaag, met een max van 7. Gisteren (maandag 14 september) zouden het er 13 geweest kunnen zijn, 7 zijn al wel bevestigd (als ik de grafiek op de corona-pagina van stichting NICE goed lees). Het aantal opnames neemt wel iets toe, maar is bij lange na niet alarmerend te noemen. Procentueel misschien wel, maar dat is het al snel met de kleine aantallen waar we het over hebben.
VIRM
Berichten: 7569
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Dat heeft in het nieuws gestaan. Zie ook het liveblog van de NOS: https://nos.nl/liveblog/2348328-eerder- ... extra.html.
En positief testen op Corona betekent natuurlijk lang niet altijd dat je in het ziekenhuis belandt.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Natuurlijk niet, maar het betekent wel dat het waarschijnlijker is dat meer mensen serieus ziek worden, en ook meer mensen na de ziekte met restschade blijven zitten. Dat kan je natuurlijk ook niet oneindig blijven rekken, mijn revalidatiecentrum heeft nu eigenlijk al meer patiënten dan zij aankunnen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het enige "geluk" wat wij nog hebben is dat vorige week 29,8% van de besmettingen in de leeftijdsgroep 20-29 plaatsvond, terwijl slechts 3,8% van de ziekenhuisopnames daar plaatsvonden. Maar mensen in die leeftijdsgroep hebben wel contact met oudere mensen en als het daar gaat circuleren, gaat het waarschijnlijk binnenkort een keer mis. 18,4% van de besmettingen vond vorige week plaats bij mensen van 55 jaar of ouder, maar 2/3e van de ziekenhuisopnames in dezelfde periode waren mensen uit deze groep. In twee weken tijd is het aantal besmettingen in de leeftijdsgroep 60-69 verdubbeld, dat is een slecht voorteken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Ik krijg sterk de indruk dat in Maart er wat foutjes rondom verzorgings- en verpleeghuizen zijn gemaakt waardoor de bewoners daarvan sterk waren oververtegenwoordigd in de statistieken.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben eerlijk gezegd niet meer zo bang voor dodentallen van boven de 100 per dag. Wel kan bij de verschuiving naar oudere leeftijdsgroepen het aantal ziekenhuisopnames nog verder stijgen. Op de Intensive Cares zijn de behandelingen sterk verbeterd, waardoor zowel de ligduur verkort is alsook het aantal mensen dat de IC niet overleeft drastisch verkleind.
Daarom kwam RIVM-persvoorlichter Aura Timen gisteren ook nuchterder over dan toen de verspreiding begon op te leven. Zolang de zorg niet overlast raakt acht het RIVM de situatie onder controle, ook al zitten een aantal waarden rond de signaalwaarde op het dashboard.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Vrijdag persconferentie van het kabinet met nieuwe strengere regels voor de inwoners van de veiligheidsregio’s Amsterdam-Amstelland, Haaglanden en Rotterdam-Rijnmond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

*mogelijk, eventuele besluiten worden pas vrijdag genomen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

België verklaart Noord- en Zuid-Holland met ingang van vrijdag tot rode zone. Mensen die uit deze gebieden naar België gaan moeten veertien dagen in quarantaine.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Controleren de Belgen daarop überhaupt? Ik heb als Nederlander geen enkel ID bij me waar mijn woonplaats op staat.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Sowieso geef je woonplaats op geen enkele wijze aan dat je daar ook daadwerkelijk vandaan komt op da moment toch? Je kunt prima in Rotterdam wonen maar al drie weken in Groningen bivakkeren, of andersom.
Z2N schreef: wo 16 sep 2020, 17:29 *mogelijk, eventuele besluiten worden pas vrijdag genomen.
Blij dat ik vrijdag lekker op een festival zit dan :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

NOS bericht dat mogelijk ook in de veiligheidsregio Utrecht strengere maatregelen van toepassing worden: https://nos.nl/artikel/2348575-regional ... entie.html

De VR-RR heeft aan Rijnmond bevestigd dat er in Rotterdam-Rijnmond sowieso nieuwe maatregelen genomen gaan worden, daar is "mogelijk" al niet meer van toepassing: https://www.rijnmond.nl/nieuws/199143/E ... -Rotterdam
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Het kennen van meerdere Utregse kroegbazen heeft voor- en nadelen: ik heb al van meerdere kanten geruchten gehoord over een verplichte sluiting van kroegen en restaurants vanaf 22:00. Of het waar is zullen we in de komende 48 uur wel horen, maar het zou mij niets verbazen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ah, nog meer huisfeestjes dan dus? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat lijkt mij het meest logische gevolg ja. :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Fissa! 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

NOS meldt nu dat naast de eerder genoemde gebieden ook voor Hollands-Midden en Kennemerland strengere maatregelen niet zijn uitgesloten: https://nos.nl/l/2348575
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ga je nou tot vrijdag alle gebieden in Nederland opnoemen? :|
Want voor geen enkel gebied lijken me maatregelen uitgesloten :lol:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Ook jouw achtertuin niet?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

De wereld is mijn achtertuin, dus ook daar niet nee :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het Robert-Koch-Institut (het Duitse RIVM) heeft Noord- en Zuid-Holland tot risicogebied verklaard. Afhankelijk van de toegepaste regels per deelstaat kan dat betekenen dat reizigers uit deze twee provincies veertien dagen in quarantaine moeten: https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/N ... e_neu.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten