Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: wo 16 sep 2020, 20:02 Het Robert-Koch-Institut (het Duitse RIVM) heeft Noord- en Zuid-Holland tot risicogebied verklaard. Afhankelijk van de toegepaste regels per deelstaat kan dat betekenen dat reizigers uit deze twee provincies veertien dagen in quarantaine moeten: https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/N ... e_neu.html
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Ik ga morgen op vakantie naar Zeeland en wilde eigenlijk rond R`dam op pad gaan voor goederentreinen......
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Leider Pindakäse :|
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Dat moet je nu wel a.u.b. even uitleggen! ;)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat is een slechte vertaling van helaas pindakaas ;)
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Ideaal dat die Belgen 2 dagen ruimte geven ipv per direct die dingen in te voeren. Morgen maar eens een vriendin uit Vaud ophalen van Zaventem. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

En dan een vriendelijk doch dringend verzoek die vriendin vervolgens tien dagen op te sluiten, want Vaud heeft code oranje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Ik heb gehoord dat er in Delfshaven nog ruimte is :twisted:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Klopt, er staat nog een kamer te huur! 12 vierkante meter voor € 900 per maand exclusief servicekosten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Quarantaine was voor ons allebei toch al de normale levensstijl, dus komt goed. :')

Voor 900 euro per maand kan ik beter zelf naar Zwitserland verkassen denk ik...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Hier nog iemand die het laatste half jaar bijna geheel in quarantaine heeft geleefd. En helaas zal dit nog wel een tijdje zo blijven voor mij.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:Quarantaine was voor ons allebei toch al de normale levensstijl, dus komt goed. :')

Voor 900 euro per maand kan ik beter zelf naar Zwitserland verkassen denk ik...
Ik heb in Oud-Mathenesse nog slaapplaatsen voor € 450 in de aanbieding. Kom je met zijn tweeën dan krijg je korting en betaal je slechts € 750 ipv € 900 :D

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Moet je zo nodig van die kamer af ja?

Maareh, ik heb helemaal geen geld, dus denk dat je hem beter aan iemand anders kan slijten.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Chrysa schreef: wo 16 sep 2020, 22:07 Quarantaine was voor ons allebei toch al de normale levensstijl, dus komt goed. :')
Afbeelding
🍉
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Aking schreef: wo 16 sep 2020, 20:59 Dat is een slechte vertaling van helaas pindakaas ;)
Ik denk het passende spreekwoord in het Duits is dan: "Satz mit X: War wohl nix!" :x
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: wo 16 sep 2020, 22:19
Chrysa schreef:Quarantaine was voor ons allebei toch al de normale levensstijl, dus komt goed. :')

Voor 900 euro per maand kan ik beter zelf naar Zwitserland verkassen denk ik...
Ik heb in Oud-Mathenesse nog slaapplaatsen voor € 450 in de aanbieding. Kom je met zijn tweeën dan krijg je korting en betaal je slechts € 750 ipv € 900 :D

Afbeelding
Ik zou elke ochtend hoofdpijn hebben denk ik?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Op een gegeven moment krijg je vanzelf een puntvormig hoofd. Ideaal als je wiskundedocent wil worden, dan kan je je hoofd gebruiken om de stelling van Pythagoras uit te leggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Als het je zonder een puntvormig hoofd niet lukt om de stelling van Pythagoras uitte leggen moet je en ander beroep zoeken.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Je zou ook het kussen aan de andere kant kunnen leggen. Of is dat iets te praktisch gedacht van mij?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Suus schreef: wo 16 sep 2020, 19:45 NOS meldt nu dat naast de eerder genoemde gebieden ook voor Hollands-Midden en Kennemerland strengere maatregelen niet zijn uitgesloten: https://nos.nl/l/2348575
Aking schreef: wo 16 sep 2020, 19:47 Ga je nou tot vrijdag alle gebieden in Nederland opnoemen? :|
Want voor geen enkel gebied lijken me maatregelen uitgesloten :lol:
Ja, ik ga het toch doen. De Volkskrant meldt vandaag dat ook de veiligheidsregio's Gooi- en Vechtstreek, Zuid-Holland Zuid en Flevoland in de gevarenzone zitten voor nieuwe coronamaatregelen: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~be42d79e/

Maatregelen die worden verwacht zijn de meer voorlichting door middel van inzet van influencers en studentenverenigingen, vroegere sluitingstijden in de horeca, zachtere muziek in de horeca en lagere maximale omvang van groepen binnen (max 30) en buiten (max 60).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Merkwaardige corona variant in Nederland. Besmetting over grotere afstanden door de lucht in Nederland is uitgesloten, maar het geluidsniveau van de muziek heeft dan weer wel invloed op de verspreiding.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Basislesje gedragswetenschappen: er is een indirect verband, omdat mensen eerder geneigd zijn om te gaan dansen, zingen of hard te praten bij luidere muziek, en dat in het kader van de coronaregels ongewenst of zelfs niet toegestaan is (dansen).

In overig nieuws: in Marseille is nu al een tekort aan gekwalificeerd personeel om Covid-19-patiënten te behandelen (Franceinfo).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Suus schreef: do 17 sep 2020, 10:50 meer voorlichting door middel van inzet van influencers
Krijgen we dan ook al "mainstream geïndoctrineerde staatsinfluencers :evil: " en "influencers die hun eigen onderzoek doen, gewoon even googlen, op een bepaald moment werden hun de ogen geopend, je moet het zelf inzien, wees geen schaap" ( :roll: ) ? :mrgreen:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

We hebben nu lange schwanz toch al? :mrgreen:
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Helaas wel ja, maar worden er ook al "staatsinfluencers" gedemoniseerd door lange schwanz en trawanten?
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Daarom is het ook belangrijk dat er keihard wordt opgetreden nepnieuwsinfluencers, zodat er alleen goedgekeurde staatsinfluencers overblijven.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten