Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Vandaag zouden er drie Setra's in U-link uitvoering rond Amersfoort hebben gereden. :P
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door matje82 »

Een bus is een bus, zo denkt de gemiddelde reiziger. Lijkt mij ook zo. Maar waarom steeds meer bussen in U-Link uitvoering brengen en vervolgens niet op de juiste lijnen laten rijden. Vanmiddag op lijn 34 een gele Ambassador en op lijn 53 een gele Citaro G. Beetje geldverspilling zo.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Lijn 45 schreef: wo 16 sep 2020, 20:13 Vandaag zouden er drie Setra's in U-link uitvoering rond Amersfoort hebben gereden. :P
U-Link VDL 1883 was nog even 3 rondjes met mij op stap op lijn 80.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

matje82 schreef: wo 16 sep 2020, 23:57 Een bus is een bus, zo denkt de gemiddelde reiziger. Lijkt mij ook zo. Maar waarom steeds meer bussen in U-Link uitvoering brengen en vervolgens niet op de juiste lijnen laten rijden. Vanmiddag op lijn 34 een gele Ambassador en op lijn 53 een gele Citaro G. Beetje geldverspilling zo.
Dat hele U-link is geldverspilling als je t mij vraagt.
Een bus is inderdaad een bus en ik pak de lijn die ik nodig heb. Of ie nou U-link, R-net of Centraal Nederland heet.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ZO6176 »

Ik vind dat kleurstellingen verhaal ook belachelijk. Zo lang het maar duidelijk is dat het ov betreft en welke lijn en eindbestemming.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wubbo »

Elektrische bus 4611 had er op de Mr Tripkade in Utrecht geen zin meer in en stond vanochtend rond 11.15 flink in de weg te staan, met bellende U-OV mannetjes erbij en een afgezette straat. Hoe het ding uiteindelijk weggekomen is weet ik niet, maar vanavond was hij weg.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door MdJ »

Die kwam ik rond 17:30 tegen op de Cartesiusweg richting Oog in Al/stalling ter hoogte van de Vleutenseweg.
Bij twijfel: gebruik beton.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Mijn buschauffeur van lijn 412 vannacht heeft het weten te presteren om met vijf minuten vertraging in Utrecht tien minuten te vroeg aan te komen in Vollenhove. Bijna overal rode lichten meegepakt en echt gewoon racen door Utrecht. Het was niet eens heel rustig in de bus. Maar ja, eerder thuis zijn is ook wat waard.

Ook op de nachtlijnen is dat U-Link overigens inconsistent. Gewoon U-Link bus gehad terwijl de lijn daar niet aan mee doet.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Dat is natuurlijk overdag ook zo: ik krijg bij Vollenhove nog steeds regelmatig een gele bus voor mijn neus, die horen daar niet meer te komen. Andersom gebeurt het trouwens ook: zonet op de Uithof zag ik een U-link-grijze Stadsgelede op bus 30.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Inmiddels is bus 4176 (stadsgelede) ook in U-linktenue gestoken.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Casper »

Was het trouwens niet de bedoeling dat die U-link bussen de kleurstelling zouden krijgen van de lijn waar ze op rijden? Dus paars op lijn 34, roze op 73 enz. Ik heb alleen nog maar van die neutrale grijze bussen gezien, zelfs de lange bussen die dus alleen op lijn 28 rijden zijn allemaal grijs.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Stefan »

Van dat plan waren ze toch al vrij snel weer afgestapt. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Er is als ik me het goed herinner gekozen voor een grijze vloot omdat de bussen lastig op één lijn gehouden konden worden en/of er veel meer bussen aangepast moesten worden als ze per lijn gekleurd moesten worden.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door reisthijs »

Gelukkig maar, twee kleuren (grijs en geel) uit elkaar houden blijkt al lastig genoeg. Met zeven kleuren was het pad echt rommelig geworden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Sowieso waren kleuren per lijn wat lastig met bussen die zowel op lijn 41 als 50 rijden. Om nog maar te zwijgen over lijn 28 waarvoor je dan een vloot groene gelede Citaro's zou moeten hebben die alleen op zondag rijdt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

En dan weer een dubbelgelede helemaal geel houden voor als die op lijn 35 zou verschijnen, een heel gedoe allemaal
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Casper »

Lijn 45 schreef: vr 18 sep 2020, 18:50 Er is als ik me het goed herinner gekozen voor een grijze vloot omdat de bussen lastig op één lijn gehouden konden worden en/of er veel meer bussen aangepast moesten worden als ze per lijn gekleurd moesten worden.
Ik vond het in Groningen best leuk staan, maar ze zullen zich bij Qbuzz ook wel gerealiseerd hebben dat het meer nadelen dan voordelen had/heeft om alles z'n eigen kleur te geven. Ergens is het ook wel komisch dat Syntus voor hun deel van de rode lijn het rood nu juist van hun bussen af heeft moeten halen. :P
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

StefanRijnhoutjes schreef: vr 18 sep 2020, 23:03 En dan weer een dubbelgelede helemaal geel houden voor als die op lijn 35 zou verschijnen, een heel gedoe allemaal
Gezien het feit dat er drie omlopen op de 35 zijn, en drie HESS'en, is het dan niet waarschijnlijk dat de HESS'en voor lijn 35 gereserveerd worden en geel blijven? Door de pandemie kom ik niet zo vaak meer op de Uithof, maar die keren dat ik lijn 35 (dubbelgeleed) zie rijden is dat verrassend vaak met een HESS. En grijze exemplaren ben ik nog niet tegengekomen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Klopt Z2N, hier heb ik een tijdje geleden navraag over gedaan op Facebook toen bekend werd dat de eerste Van Hool werd omgestickerd, daar zei men dat de HESS bussen geel bleven. Overigens zijn er op het moment een aantal nieuwe Heuliez bussen gezien in Albasserwaard, totale aantal weet ik niet, al weet ik wel dat er een stuk of 5 sowieso in Nederland zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: vr 18 sep 2020, 19:27 Om nog maar te zwijgen over lijn 28 waarvoor je dan een vloot groene gelede Citaro's zou moeten hebben die alleen op zondag rijdt :P
Dat was vrij simpel op te lossen door ook op zondag lijn 28 met dubbelgelede bussen te exploiteren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

De verkeersgeleider bij de werkzaamheden op de Utrechtseweg was in slaap gevallen vannacht, dus moest de chauffeur zelf uitstappen en aan de werklui vragen of we er langs konden. Die werklui brachten hem naar de in z'n auto slapende verkeersgeleider. Wel knap, je had één taak die nacht; alleen de N50 er doorheen laten.

Opmerkelijk trouwens dat dat nachttarief nooit wordt aangeslagen, het zou 6,20 moeten zijn maar donderdag reisde ik gratis met SOV en zaterdag voor 4,11 :?:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Klinkt wel als een verklaring: vanmorgen vroeg besloot mijn chauffeur niet te wachten op een seintje van de verkeersregelaars, en gewoon door te rijden. Dat verbaasde me, maar dit klinkt wel als een reden om niet nog eens lang te gaan wachten. :P
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Ferdinand schreef: zo 20 sep 2020, 12:18 De verkeersgeleider bij de werkzaamheden op de Utrechtseweg was in slaap gevallen vannacht (..) Wel knap, je had één taak die nacht; alleen de N50 er doorheen laten.
(..)
Tja, wat wil je.. d'r zit ruim anderhalf uur tussen de 2 doorkomsten.. dat is wel slaapverwekkend weinig. Kan wel begrijpen dat die beste man ff indut.
:lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Nu al twee dagen 's ochtends staanplaatsen in m'n bus naar het werk, niet omdat het zo druk is maar omdat de plekken met groene sticker op zijn en reizigers nog niet naast elkaar willen zitten.
Of het nou is dat het nog niet duidelijk is dat alle plekken weer gebruikt mogen worden of dat het strikt afstand houden betreft weet ik zo niet, maar het valt in positieve zin op (ook voor wat betreft de bezetting trouwens).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Misschien moeten ze die stickers dan maar gewoon verwijderen. Ze waren überhaupt maar heel even nodig.
Als je in de bus staat is er volgens mij een groter risico op besmetting dan als je netjes naast elkaar zit.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten