Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Elektrische Volkswagen Crafters van Ginaf?
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Het viel me vandaag (pas) op dat de lijnen naar Utrecht Sciencepark nu Utrecht Rijnsweerd/ Science Park tonen. Zag het in elk geval bij lijn 202.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Nope, dit zijn diesels volgens de RDW.Elektrische Volkswagen Crafters van Ginaf?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39216
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Dat doen ze al sinds minstens begin dit jaar.Littlebusdriver schreef:Het viel me vandaag (pas) op dat de lijnen naar Utrecht Sciencepark nu Utrecht Rijnsweerd/ Science Park tonen. Zag het in elk geval bij lijn 202.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Rosero 1802 is vandaag onder andere in Schalkwijk en Culemborg aan te treffen, want die vervoert mijn studiegroep.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Ambassador 4049 (voormalige pizzabus in Gelderland die daarna nog een tijdje in het wit met rood Syntus logo had) rijdt vandaag in Soest. Overigens heeft ie weer een ander jasje, hij is namelijk omgetoverd tot een Twents bus.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39216
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Ik zie al de hele week op precies dezelfde rit van X80 (rond 7.20 van De Klomp) een U-link bus zitten. Dat lijkt dus consequent in de huidige omlopen te zitten en niet in toeval.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Ja, ik wist al dat die van Pouw is, maar anders verraadde de kleding van de chauffeur het wel.
Ik vond het 's ochtends al zo raar dat er een Rosero bij Utrecht Lunetten stond, maar dat was dus de bus waarmee ik zelf later vervoerd zou worden.
Wel geinig inderdaad, maar gezien de smalle wegen waar we soms reden, was een grotere bus ook eigenlijk geen optie.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9179
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Ik heb in het buitenland regelmatig meegemaakt dat gelede bussen zich door heel smalle straatjes moet wringen op de reguliere route. Waar een wil is, is een weg.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Ambassador 4137 en 4139 zijn ook weer aan het wagenpark toegevoegd. Ze zullen waarschijnlijk net zoals de 4049 ingezet worden op omlopen waar normaal Rosero's op horen te rijden.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Ze rijden op lijn 8, dat is geen lijn waar uitsluitend Rošero's reden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39216
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Op lijn 8 reden wel behoorlijk wat Rosero's anders, ook doordeweeks. Maarja, de omlopen zijn nu sowieso afwijkend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Ongeveer de heft van de ritten die ik heb gezien was Rošero, de andere heft werd met Setra's gereden.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Zojuist gespot in de bus die ik nu bij me heb, Setra 1606.
Capaciteit 4 plekken
Capaciteit 4 plekken
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Sowieso had dat hele ding met capaciteit er al lang uit gemoeten... Sinds 1 juli zijn alle plaatsen (met uitzondering van de voorste rij) weer gewoon beschikbaar
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Klopt, maar voor zover ik tot nu toe gezien heb stond er altijd 16, 20 of 22 plekken op de sticker. 4 is wel bizar weinig en al helemaal vreemd dat er staat ''zijn alle zitplekken bezet, neem dan een staanplaats in'' terwijl de capaciteit staanplaatsen 0 is volgens de sticker. Ik ben erg benieuwd wie dit nou precies zo ontworpen heeft en vooral wat hij dacht op dat moment
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39216
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Dit lijkt eerder een sticker voor een buurtbus ofzo. Opvallend dat deze bus 'm nog heeft trouwens: in geen enkele andere bus heb ik deze sticker nog zien zitten. Hij zit er sowieso al sinds het begin zo in, ben 'm toen zelf ook al eens tegen gekomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Setra's 1004 en 1005 zijn terug in Utrecht vanuit de Veluwe.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Het valt me op dat de 'nieuwe' BYD's 1904-1908 al minstens een maand niet gereden hebben. Zijn ze nog steeds nodig voor IJssel-Vecht?
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Nee, ze staan alweer in Amersfoort en Bunnik.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
laatste ritten 1904-1908 volgens busposities,nl:
1904 09-11-2020
1905 11-12-2020
1906 12-12-2020
1907 09-10-2020
1908 30-11-2020
1904 09-11-2020
1905 11-12-2020
1906 12-12-2020
1907 09-10-2020
1908 30-11-2020
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39216
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Toen ik laatst eens de diensten door zat te kijken zag ik zogauw ook geen diensten met vermelding dat de bus aan de lader moet.
Wellicht dat er nog geen nieuwe omlopen voor bedacht zijn, hun vaste inzet op lijn 56 gaat immers niet meer nu die lijn naar U-OV over gegaan is.
Wellicht dat er nog geen nieuwe omlopen voor bedacht zijn, hun vaste inzet op lijn 56 gaat immers niet meer nu die lijn naar U-OV over gegaan is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
In dat geval zouden de 1902 en -3 ook niet rijden (wat ze dus wel doen)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39216
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Maar dat waren toch juist de twee die 's nachts in Amersfoort laden? (Meer kan daar niet, heb ooit gehoord dat de stoppen eruit vliegen als ze tegelijk die bussen laden en de wasstraat gebruiken)
De drie nieuwe zijn destijds vanuit Bunnik gaan rijden en dat was ook de vloot die op lijn 56 werd ingezet en dan tussentijds in Amersfoort op de stadsdienst reed. En sowieso zullen er nu natuurlijk minder bussen nodig zijn.
Overigens zie ik in de diensten dan wel weer behoorlijk wat MAT-ritten van garage Bunnik naar Driebergen-Zeist of Zeist Busstation gevolgd door ritten op 58 of 59, maar zo gauw weer relatief weinig ritten omlopen waarbij de bus vanaf Hilversum verder gaat als 70 naar Amersfoort. En die kant zou zo'n E-bus wel op moeten wil 'ie overdag nog een keertje bij kunnen laden.
De drie nieuwe zijn destijds vanuit Bunnik gaan rijden en dat was ook de vloot die op lijn 56 werd ingezet en dan tussentijds in Amersfoort op de stadsdienst reed. En sowieso zullen er nu natuurlijk minder bussen nodig zijn.
Overigens zie ik in de diensten dan wel weer behoorlijk wat MAT-ritten van garage Bunnik naar Driebergen-Zeist of Zeist Busstation gevolgd door ritten op 58 of 59, maar zo gauw weer relatief weinig ritten omlopen waarbij de bus vanaf Hilversum verder gaat als 70 naar Amersfoort. En die kant zou zo'n E-bus wel op moeten wil 'ie overdag nog een keertje bij kunnen laden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten