Daniel on tour #128: XXL-lijn 522 en meer rond Weesp

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #128: XXL-lijn 522 en meer rond Weesp

Bericht door Daniel »

De laatste zonnige zaterdag van september was het vandaag zo zegt men, mooie gelegenheid dus om nog even het rondje langs alle XXL-buurtbussen in de provincie Utrecht af te maken. Daarvoor moesten we, je verwacht het niet, wel eerst even naar Noord-Holland :P
Tegen het eind van de frisse ochtend dus maar rustig aan richting station gewandeld waar tot m'n schrik een setje SNG de bocht door kwam als Sprinter naar Amsterdam Centraal, au m'n rug. Nou goed, toch maar mee met die trein want veel alternatieven om in Weesp te komen had ik ook weer niet.

Vanaf Weesp ging het verder per OV-fiets, allereerst maar richting Nigtevecht waar de grote bus het dorp niet in kan dus bleef de keuze aan fotoplekjes beperkt tot iets langs het Amsterdam-Rijnkanaal. Wel trof ik het eindelijk een keer dat er net op zo'n moment een schip langs kwam...
Afbeelding
Pouw Vervoer 1650 - Nigtevecht, Kanaaldijk Oost by Daniël Bleumink, on Flickr

Vervolgens het hobbelpaadje langs het kanaal, de borden "slecht fietspad" staan er niet voor niets, vervolgd naar Kerklaan: het gehuchtje dat de naamgever is van het overstappunt bij Loenen aan de Vecht. Lijn 522 blijkt daar opeens te eindigen want van de tijdelijke halte in Vreeland is opeens geen spoor meer te bekennen bij de omleidingen op de Syntus-website. Al komt lijn 522 nog wel vlakbij Vreeland zag ik, hij keert bij de plaatselijke BP, maar daar staat dan weer geen noodhalte.
Zelf ging ik desondanks wel richting Vreeland want dat was eigenlijk wel een mooie gelegenheid nog even een uithoekje van de concessie Gooi- en Vechtstreek mee te pakken. En vanuit Vreeland gaat het makkelijk binnendoor naar Nederhorst Den Berg wat op zaterdag alleen vanuit Weesp bediend wordt...
Afbeelding
Connexxion 5830 - Nederhorst Den Berg, Dammerweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Bijna terug in Weesp werd ik weer ingehaald door de terugkerende bus vanuit Nederhorst Den Berg...
Afbeelding
Connexxion 5830 - Weesp, Gooilandseweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Daarna ook nog maar even Muiderberg opgezocht. Maar in tegenstelling tot de serie van Milco onlangs gaf ik de voorkeur aan wat oudere bebouwing als achtergrond. Dat deed me belanden in het buurtschap Hakkelaarsbrug...
Afbeelding
Connexxion 5834 - Muiderberg, Googweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Weer terug in Weesp bleek ik mooi op tijd te zijn voor weer een rit van de 522. Aangezien deze lijn, in tegenstelling tot de andere XXL-buurtbussen, nogal ver van enige stalling van Pouw Vervoer rondrijdt zit er eens in de zoveel tijd een gat van 2 uur in de dienstregeling. Daarin gaat de ene chauffeur met z'n bus naar de stalling en komt er een andere met een andere bus terug zo bleek. Mooi voor de variatie wel...
Afbeelding
Pouw Vervoer 1652 - Weesp, M. Nijhoffstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Na de fiets weer ingeleverd te hebben vervolgens nog maar een klein omweggetje op de terugweg gemaakt om wat minder lang in Sprinters te zitten. Via Duivendrecht en Utrecht ging het zodoende maar weer eens terug naar Amersfoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Daniel on tour #128: XXL-lijn 522 en meer rond Weesp

Bericht door teun »

Mooie foto’s, zeker die lekker groene Ambassadors.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #128: XXL-lijn 522 en meer rond Weesp

Bericht door Meltrain »

Leuke foto's. 8-)
Maar als je minder lang in Sprinters wilt zitten, is een reis via Duivendrecht niet zo handig: je zit dan van Duivendrecht t/m Utrecht Centraal in een Sprinter (en moet bovendien overstappen in Breukelen). Of reisde je via Amsterdam Zuid?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6039
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Daniel on tour #128: XXL-lijn 522 en meer rond Weesp

Bericht door ZO6176 »

Ook hier leuke plaatjes
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #128: XXL-lijn 522 en meer rond Weesp

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: za 19 sep 2020, 22:45Maar als je minder lang in Sprinters wilt zitten, is een reis via Duivendrecht niet zo handig: je zit dan van Duivendrecht t/m Utrecht Centraal in een Sprinter (en moet bovendien overstappen in Breukelen). Of reisde je via Amsterdam Zuid?
Nee, ik nam tussen Duivendrecht en Bijlmer ArenA de metro :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Daniel on tour #128: XXL-lijn 522 en meer rond Weesp

Bericht door ODRAIL »

Een mooi verslag 8-) .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten